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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-70 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
윈드워드에게!: 루나 아일랜드는 2-4명이 경쟁하는 역사적인 유로 스타일의 테이블 상판 게임으로, 요트 황금기에서 영감을 받았다.
그것은 경쟁적이고 전략적인 테이블 상판 게임으로 바다에서의 삶의 흥분, 위험, 예측 불가능성을 사실적으로 포착한다. 플레이어들은 루나 제도에서 우세한 해군력을 확립하기 위해 자신의 함대를 지휘한다. 바람의 변화나 적의 사격 명수, 숙련된 선원, 영리한 악당 등의 기술로 힘의 저울이 갑자기 바뀔 수 있다.
게임 방법
세우다
각 플레이어는 홈 아일랜드에 강력한 슬룹을 부여하여 모험과 부를 추구하며 홈 아일랜드에서 가장 큰 파워 & 영향력을 행사할 수 있습니다.
플레이어 턴
1- 바람 차단
바람 타이머를 점검하고 필요한 경우 바람 방향을 재설정합니다.
2- 작업 수행
차례가 진행되는 동안 한 선수는 4개의 동작을 하게 된다.
최대 2계단 이동 또는 이동 경로로 직진행
바람 방향으로 1단계 항해(바람 방향으로 곧장 항해할 수 없음)
포병 카드 사용
세일링 카드 사용
선착장/마을로 이동
배를 업그레이드하다.
새 슬루프 구입
침몰한 배를 다시 띄우다.
가라앉은 보물을 찾기 위해 잠수하십시오.
각각 2골드에 최대 3장의 카드(세일링 및/또는 포수) 구매
파워 및 영향력 토큰을 8골드에 1개 구매(회전당 1회, 최종 라운드에서는 허용되지 않음)
3- 권력 및 영향력 토큰 수집 및 달성 미션 청구
+1 도킹 작업 중 톤당 2골드에 화물 판매
+1 8골드에 파워 및 영향력 구매(최종 라운드 중에는 허용되지 않음)
적함을 침몰시키다.
슬룹의 경우 +2
프리깃/바크의 경우 +3
인도맨/맨오 전쟁을 위해 +4
모든 상은 최종 라운드에서 두 배가 되었다.
4- 이벤트 카드 1장 추첨 및 수행
바람
바람은 예측할 수 없는 아군일 수도 있고 사나운 적수가 될 수도 있다. 선박이 어디까지, 어느 방향으로 항해할 수 있는지, 바람의 변화가 빠르게 힘의 균형을 이동시키도록 지시한 것이다.
세일링 & 파이팅
플레이어 핸드는 세일링 카드와 건너리 카드로 구성되어 있으며, 이 카드는 보드를 가로질러 쉽게 이동하거나 다른 플레이어 배를 공격하거나 상대를 막기 위해 사용된다. 이 두 데크의 다양성과 힘은 취약해 보이는 슬룹을 사납거나 교활한 적수로 만들 수 있다.
무역
게임의 3가지 상품 중 하나를 배에 채워서 이웃 섬과 거래함으로써 플레이어는 금을 모으고 파워 & 영향력을 얻을 수 있다.
업그레이드
이 금은 그들의 함대에 배를 추가하거나, 프리깃, 맨오워와 같은 격렬한 전투 함선으로 업그레이드하거나 바르케, 유명한 인디아만과 같은 부유한 상선으로 적을 격파하여 파워를 획득하는 데 사용할 수 있다. 하지만 보물을 실은 배가 다른 플레이어들의 표적이 될 것이기 때문에 조심하세요.
이벤트
이벤트는 게임에서 예측 불가능성의 또 다른 주름살을 더한다. 각 참가자의 턴이 끝날 때 무작위 이벤트가 발생하여 소속 함대 또는 보드 전체에 영향을 미칠 수 있으며 긍정적이거나 재앙적인 결과를 초래할 수 있다.
미션스
미션들은 선수들이 상당한 보상을 받기 위해 차례 동안 성취할 수 있는 임무를 제시한다. 게임이 끝날 때 배에 남아 있는 보물은 해안가에 있는 금의 절반만 차지하기 때문에 가능한 한 많은 보물을 당신의 고향 섬에 저장해야 한다.
게임 종료
마지막 라운드에서 루나 제도에서 가장 큰 파워 & 영향력을 얻기 위한 경쟁이 막바지에 다다르면서 판돈이 올라간다. 전략적으로 생각하고 계획한 선수들이 이를 자신에게 유리하게 돌려 상대편 아래에서 승리를 쓸어낼 수 있다.
승리
게임 종료 시상식
함대의 슬룹당 +1
함대의 프리깃/바크당 +2
당신의 함대에서 인디아만/맨오 전쟁 시 각각 +3
첫 번째 미션의 경우 +1, 두 번째 미션의 경우 +2, 세 번째 미션의 경우 +3 등입니다.
보물 10개당 +1개
게임이 끝날 때 가장 많은 힘과 영향력을 가진 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우, 가장 많은 보물을 가진 자가 승리자이다.
그것은 경쟁적이고 전략적인 테이블 상판 게임으로 바다에서의 삶의 흥분, 위험, 예측 불가능성을 사실적으로 포착한다. 플레이어들은 루나 제도에서 우세한 해군력을 확립하기 위해 자신의 함대를 지휘한다. 바람의 변화나 적의 사격 명수, 숙련된 선원, 영리한 악당 등의 기술로 힘의 저울이 갑자기 바뀔 수 있다.
게임 방법
세우다
각 플레이어는 홈 아일랜드에 강력한 슬룹을 부여하여 모험과 부를 추구하며 홈 아일랜드에서 가장 큰 파워 & 영향력을 행사할 수 있습니다.
플레이어 턴
1- 바람 차단
바람 타이머를 점검하고 필요한 경우 바람 방향을 재설정합니다.
2- 작업 수행
차례가 진행되는 동안 한 선수는 4개의 동작을 하게 된다.
최대 2계단 이동 또는 이동 경로로 직진행
바람 방향으로 1단계 항해(바람 방향으로 곧장 항해할 수 없음)
포병 카드 사용
세일링 카드 사용
선착장/마을로 이동
배를 업그레이드하다.
새 슬루프 구입
침몰한 배를 다시 띄우다.
가라앉은 보물을 찾기 위해 잠수하십시오.
각각 2골드에 최대 3장의 카드(세일링 및/또는 포수) 구매
파워 및 영향력 토큰을 8골드에 1개 구매(회전당 1회, 최종 라운드에서는 허용되지 않음)
3- 권력 및 영향력 토큰 수집 및 달성 미션 청구
+1 도킹 작업 중 톤당 2골드에 화물 판매
+1 8골드에 파워 및 영향력 구매(최종 라운드 중에는 허용되지 않음)
적함을 침몰시키다.
슬룹의 경우 +2
프리깃/바크의 경우 +3
인도맨/맨오 전쟁을 위해 +4
모든 상은 최종 라운드에서 두 배가 되었다.
4- 이벤트 카드 1장 추첨 및 수행
바람
바람은 예측할 수 없는 아군일 수도 있고 사나운 적수가 될 수도 있다. 선박이 어디까지, 어느 방향으로 항해할 수 있는지, 바람의 변화가 빠르게 힘의 균형을 이동시키도록 지시한 것이다.
세일링 & 파이팅
플레이어 핸드는 세일링 카드와 건너리 카드로 구성되어 있으며, 이 카드는 보드를 가로질러 쉽게 이동하거나 다른 플레이어 배를 공격하거나 상대를 막기 위해 사용된다. 이 두 데크의 다양성과 힘은 취약해 보이는 슬룹을 사납거나 교활한 적수로 만들 수 있다.
무역
게임의 3가지 상품 중 하나를 배에 채워서 이웃 섬과 거래함으로써 플레이어는 금을 모으고 파워 & 영향력을 얻을 수 있다.
업그레이드
이 금은 그들의 함대에 배를 추가하거나, 프리깃, 맨오워와 같은 격렬한 전투 함선으로 업그레이드하거나 바르케, 유명한 인디아만과 같은 부유한 상선으로 적을 격파하여 파워를 획득하는 데 사용할 수 있다. 하지만 보물을 실은 배가 다른 플레이어들의 표적이 될 것이기 때문에 조심하세요.
이벤트
이벤트는 게임에서 예측 불가능성의 또 다른 주름살을 더한다. 각 참가자의 턴이 끝날 때 무작위 이벤트가 발생하여 소속 함대 또는 보드 전체에 영향을 미칠 수 있으며 긍정적이거나 재앙적인 결과를 초래할 수 있다.
미션스
미션들은 선수들이 상당한 보상을 받기 위해 차례 동안 성취할 수 있는 임무를 제시한다. 게임이 끝날 때 배에 남아 있는 보물은 해안가에 있는 금의 절반만 차지하기 때문에 가능한 한 많은 보물을 당신의 고향 섬에 저장해야 한다.
게임 종료
마지막 라운드에서 루나 제도에서 가장 큰 파워 & 영향력을 얻기 위한 경쟁이 막바지에 다다르면서 판돈이 올라간다. 전략적으로 생각하고 계획한 선수들이 이를 자신에게 유리하게 돌려 상대편 아래에서 승리를 쓸어낼 수 있다.
승리
게임 종료 시상식
함대의 슬룹당 +1
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첫 번째 미션의 경우 +1, 두 번째 미션의 경우 +2, 세 번째 미션의 경우 +3 등입니다.
보물 10개당 +1개
게임이 끝날 때 가장 많은 힘과 영향력을 가진 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우, 가장 많은 보물을 가진 자가 승리자이다.
To Windward!: The Lunar Islands is a 2-4 person competitive, historical Euro-style tabletop game inspired by the Golden Age of Sailing.
It is a competitive, strategic tabletop game which realistically captures the excitement, danger and unpredictability of life at sea. Players command their own fleet of ships in an effort to establish themselves as the dominant naval power in the Lunar Islands. The scales of power can shift suddenly all with a change of wind or an enemy's skills as a master gunner, skilled sailor, or clever scoundrel.
How to play
Set up
Each player gets a Home Island a sturdy Sloop to begin their quest for adventure and riches and the race to gain the most Power & Influence over the islands.
Player turn
1- Check Wind
Check wind timer and reset wind direction if necessary.
2- Perform actions
During their turn a player gets 4 actions.
Sail up to 2 steps leeward or straight to leeward
Sail 1 step to windward (may not sail straight to windward)
Use Gunnery card
Use a Sailing card
Dock/Go to town
Upgrade a ship
Buy a new sloop
Relaunch a sunken ship
Dive for sunken treasure
Buy up to three cards (Sailing and/or Gunnery) for 2 gold each
Buy 1 Power and Influence token for 8 gold (once per turn, not allowed during final round)
3- Collect Power and Influence tokens & claim accomplished Missions
+1 Selling cargo for 2 gold per ton during a docking action
+1 Buy Power and Influence for 8 gold (not allowed during final round)
Sink an enemy ship
+2 for a Sloop
+3 for a Frigate/Barque
+4 for a Indiaman/Man o' War
All awards doubled during final round
4- Draw and carry out 1 Event card
The Wind
The wind can be an unpredictable ally or fierce opponent. It dictates how far and which directions ships can sail and a change in the wind change quickly shift the balance of power.
Sailing & Fighting
A players hand consists of Sailing and Gunnery cards which are used then discarded to move across the board with ease, to attack other players ships or perhaps fend off an opponent. The diversity and strength of these two decks can turn vulnerable seeming Sloop into a fierce or wily opponent.
Trading
By filling a ship's hold with one of 3 commodities in the game and trading it to the neighbouring islands, players can begin to amass gold and gain Power & Influence.
Upgrades
This gold can be used to add ships to their fleet or upgrade their Sloop or Sloops to be fierce fighting ships like Frigates and Man o' War or rich merchant vessels like Barques and the famous Indiaman and take on enemies to win Power. But be careful, as a ship becomes laden with treasure, it will become targets for other players.
Events
Events add another wrinkle of unpredictability in the game. At the end of each players turn a random event occurs which may effect their fleet, or the entire board with positive or perhaps disastrous consequences.
Missions
Missions set out tasks that players can accomplish during their turn for a significant payout. Be sure to store as much treasure on your home island as possible because treasure still on a ship at the end of the game only counts for half of what gold on shore is worth.
End Game
In the final round the stakes are raised as the race to get the most Power & Influence over the Lunar Islands nears an end. Players who have thought strategically and planned can turn this to their advantage and sweep victory out from under their opponents.
Victory
End of game awards
+1 for each Sloop in your fleet
+2 for each Frigate/Barque in your fleet
+3 for each Indiaman/Man o' War in your fleet
+1 for first Mission, +2 for second, +3 for third, etc.
+1 for every 10 treasure
At the end of the game the player with the most Power and Influence wins. In case of a tie whoever has the most treasure is the victor
It is a competitive, strategic tabletop game which realistically captures the excitement, danger and unpredictability of life at sea. Players command their own fleet of ships in an effort to establish themselves as the dominant naval power in the Lunar Islands. The scales of power can shift suddenly all with a change of wind or an enemy's skills as a master gunner, skilled sailor, or clever scoundrel.
How to play
Set up
Each player gets a Home Island a sturdy Sloop to begin their quest for adventure and riches and the race to gain the most Power & Influence over the islands.
Player turn
1- Check Wind
Check wind timer and reset wind direction if necessary.
2- Perform actions
During their turn a player gets 4 actions.
Sail up to 2 steps leeward or straight to leeward
Sail 1 step to windward (may not sail straight to windward)
Use Gunnery card
Use a Sailing card
Dock/Go to town
Upgrade a ship
Buy a new sloop
Relaunch a sunken ship
Dive for sunken treasure
Buy up to three cards (Sailing and/or Gunnery) for 2 gold each
Buy 1 Power and Influence token for 8 gold (once per turn, not allowed during final round)
3- Collect Power and Influence tokens & claim accomplished Missions
+1 Selling cargo for 2 gold per ton during a docking action
+1 Buy Power and Influence for 8 gold (not allowed during final round)
Sink an enemy ship
+2 for a Sloop
+3 for a Frigate/Barque
+4 for a Indiaman/Man o' War
All awards doubled during final round
4- Draw and carry out 1 Event card
The Wind
The wind can be an unpredictable ally or fierce opponent. It dictates how far and which directions ships can sail and a change in the wind change quickly shift the balance of power.
Sailing & Fighting
A players hand consists of Sailing and Gunnery cards which are used then discarded to move across the board with ease, to attack other players ships or perhaps fend off an opponent. The diversity and strength of these two decks can turn vulnerable seeming Sloop into a fierce or wily opponent.
Trading
By filling a ship's hold with one of 3 commodities in the game and trading it to the neighbouring islands, players can begin to amass gold and gain Power & Influence.
Upgrades
This gold can be used to add ships to their fleet or upgrade their Sloop or Sloops to be fierce fighting ships like Frigates and Man o' War or rich merchant vessels like Barques and the famous Indiaman and take on enemies to win Power. But be careful, as a ship becomes laden with treasure, it will become targets for other players.
Events
Events add another wrinkle of unpredictability in the game. At the end of each players turn a random event occurs which may effect their fleet, or the entire board with positive or perhaps disastrous consequences.
Missions
Missions set out tasks that players can accomplish during their turn for a significant payout. Be sure to store as much treasure on your home island as possible because treasure still on a ship at the end of the game only counts for half of what gold on shore is worth.
End Game
In the final round the stakes are raised as the race to get the most Power & Influence over the Lunar Islands nears an end. Players who have thought strategically and planned can turn this to their advantage and sweep victory out from under their opponents.
Victory
End of game awards
+1 for each Sloop in your fleet
+2 for each Frigate/Barque in your fleet
+3 for each Indiaman/Man o' War in your fleet
+1 for first Mission, +2 for second, +3 for third, etc.
+1 for every 10 treasure
At the end of the game the player with the most Power and Influence wins. In case of a tie whoever has the most treasure is the victor
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