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BGG랭킹
BGG전체 : 26440
FAMILYGAMES : 3171
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인원
1-10 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Andy Van Zandt
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아티스트
Nate Call, Sebastian Koziner
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인원
게임 소개
Balloon Pop!에서는 각 플레이어가 여섯 개의 열이 있는 점수표를 가지고 있습니다. 차례에 따라 주사위 세 개를 굴리고 각각의 주사위 면에는 풍선 색과 모양이 나타나며, 그 다음 열 아래에서 위로 숫자를 동그라미 치면서 결과를 기록합니다. 한 열에서 가장 높은 동그라미 숫자는 점수가 매겨진 점과 같습니다.
결과가 만족스럽지 않나요? 그런 다음 주사위 & mdash로 다시 굴리지만 추가 주사위도 굴려야 하므로 점수표에 더 많은 결과가 동그라미 쳐집니다. 두 번째를 다시 굴려 결과에 다섯 번째 다이를 추가할 수도 있습니다. 이렇게 하면 (아마도) 결과를 더 잘 제어할 수 있으며, 열의 잠재적 점수가 더 빠르게 상승할 수 있습니다.
그러나 각 열의 맨 위에는 바로 아래의 숫자보다 훨씬 낮은 다른 색상의 숫자가 있습니다. 이 숫자를 누르면 풍선이 터져요 너무 높았거든요 게다가, 이 팝핀은 라운드가 끝날 때 발생하는 득점 휴식을 촉발시켜, 모든 사람들이 열에 있는 자신의 현재 높이를 기준으로 점수를 매긴다. 높은 곳으로 가고 싶지만 브레이크 방아쇠를 당기지 않으면 득점 직전에 점수가 곤두박질칠 것이다.
3번의 휴식 후, 선수들은 누가 이기는지 보기 위해 점수를 합산한다.
결과가 만족스럽지 않나요? 그런 다음 주사위 & mdash로 다시 굴리지만 추가 주사위도 굴려야 하므로 점수표에 더 많은 결과가 동그라미 쳐집니다. 두 번째를 다시 굴려 결과에 다섯 번째 다이를 추가할 수도 있습니다. 이렇게 하면 (아마도) 결과를 더 잘 제어할 수 있으며, 열의 잠재적 점수가 더 빠르게 상승할 수 있습니다.
그러나 각 열의 맨 위에는 바로 아래의 숫자보다 훨씬 낮은 다른 색상의 숫자가 있습니다. 이 숫자를 누르면 풍선이 터져요 너무 높았거든요 게다가, 이 팝핀은 라운드가 끝날 때 발생하는 득점 휴식을 촉발시켜, 모든 사람들이 열에 있는 자신의 현재 높이를 기준으로 점수를 매긴다. 높은 곳으로 가고 싶지만 브레이크 방아쇠를 당기지 않으면 득점 직전에 점수가 곤두박질칠 것이다.
3번의 휴식 후, 선수들은 누가 이기는지 보기 위해 점수를 합산한다.
In Balloon Pop!, each player has a scoresheet with six columns on it. On a turn, you roll three dice, with each die face showing a balloon color and a shape, then record the results by circling numbers from the bottom of the column, going up. The highest number you circle in a column equals the points that you score.
Not happy with your results? Then roll again with any number of dice — but you have to roll an additional die as well, which means you'll circle more results on your scoresheet. You can reroll a second time as well to add a fifth die to your results. This (possibly) gives you better control over the results, while helping you ascend the columns more quickly to higher potential scores.
However, at the top of each column is a different colored number that's much lower than the numbers immediately below it. Hit this number, and your balloon's popped because it went too high. What's more, this popping triggers a scoring break that occurs at the end of the round, with everyone scoring based on their current heights in the columns. You want to go high, but don't trigger the break or else your points will plummet right before scoring.
After three breaks, players total their scores to see who wins.
Not happy with your results? Then roll again with any number of dice — but you have to roll an additional die as well, which means you'll circle more results on your scoresheet. You can reroll a second time as well to add a fifth die to your results. This (possibly) gives you better control over the results, while helping you ascend the columns more quickly to higher potential scores.
However, at the top of each column is a different colored number that's much lower than the numbers immediately below it. Hit this number, and your balloon's popped because it went too high. What's more, this popping triggers a scoring break that occurs at the end of the round, with everyone scoring based on their current heights in the columns. You want to go high, but don't trigger the break or else your points will plummet right before scoring.
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