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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-120 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
마음과 감정 게임은 우리의 머리와 마음을 탐구합니다. 그 아름다운 상자 안에는 게임 보드, 120장의 카드, 그리고 싱글 다이가 있습니다.
이 게임은 우리 모두가 긍정적인 마음과 부정적인 마음 상태, 그리고 긍정적인 감정 상태와 부정적인 감정 상태를 가지고 있다는 생각에 바탕을 두고 있습니다. 플레이 보드는 왼쪽에는 심리 상태가 있는 3개의 열, 오른쪽에는 감정 상태가 있는 3개의 열이 있습니다. 긍정적인 상태는 위쪽에 있고, 부정적인 상태는 아래쪽에 있습니다.
파란 등을 가진 60개의 마인드 카드와 적갈색의 등을 가진 60개의 감정 카드 등 2개의 카드 더미가 있다. 각 카드의 맨 위에는 12가지 마음과 감정 상태 중 하나가 있습니다. 카드 가운데에는 그 마음이나 감정 상태의 예시가 되는 단어가 있습니다.
각 플레이어는 돌아가면서 카드를 고르고 그 카드에 있는 단어를 사용하여 흥미롭고 재미있는 전개 스토리를 추가한다.
예를 들어, 첫 번째 플레이어가 SHY라는 단어를 선택하고 이야기를 시작한다고 가정하자: "배리가 어렸을 때부터, 그는 항상 수줍음을 많이 탔고 사람들과 어울리는데 어려움을 겪었습니다.
다음 플레이어가 단어를 선택합니다. 조사 후 이야기를 계속합니다. "어느 날 배리는 그가 사는 곳 근처의 이웃에 대한 신문을 읽고 있었다. 기사는 훌륭한 투자처럼 들리는 집들을 묘사했고, 그는 조사를 하기로 결정했다.
다음 플레이어는 HANTERPIL이라는 단어를 선택하고 이렇게 말합니다: "배리가 이웃에 도착했을 때, 그는 주인이 가장 기본적인 수리를 소홀히 한 것처럼 보였고, 이미 다 떨어진 것을 보았습니다.
이야기를 하는 동안, 플레이어들은 각각의 피스를 상단 또는 하단 엔드 존으로 옮기려고 하면서 보드 위의 피스를 움직인다. 이제 게임의 규칙을 설명하겠습니다.
2명에서 6명까지 할 수 있습니다. 각 플레이어는 보드 중간에 있는 시작 부분에 배치되는 두 개의 조각을 받게 되는데, 하나는 왼쪽 마음이고 다른 하나는 보드의 오른쪽 감정 면에 배치된다. 각 플레이어는 마음쪽을 한 조각씩 위아래로 움직이며, 다른 한 조각은 감정쪽을 위아래로 움직입니다. 목표는 각 피스를 상단 또는 하단 엔드 영역에 배치하는 것입니다.
차례:
주사위를 굴려 두 조각 중 한 조각을 몇 칸이나 움직일지 확인합니다.
그런 다음 마음이나 감정 더미에서 카드를 선택하고, 여러분이 고른 카테고리와 단어를 큰 소리로 말하세요.
만약 당신이 마인드 카드를 골랐다면, 당신의 마인드 피스를 옮기세요. 당신이 감정 카드를 골랐다면, 당신의 감정 조각을 움직이세요. 만약 당신이 고른 단어가 긍정적이면, 당신의 말을 위로 올리세요. 만약 당신이 선택한 단어가 부정적이면, 당신의 말을 아래로 옮기세요.
만약 주사위가 2, 4, 5라면, 그만큼의 공간을 이동하세요. 다이가 3 또는 6이면, 조각을 위 또는 아래로 3칸 이동합니다. 주사위가 1이면 바로 다시 굴리고, 이 동작에서는 위아래로 움직일 수 있습니다.
그래서 그 게임에는 두 가지 골이 있습니다. 첫 번째 목표는 재미있고 재미있는 이야기를 함께 하는 것입니다. 두 번째 목표는 두 개의 피스를 모두 엔드 존에 도달하는 첫 번째가 되는 것입니다. 엔드존은 정확한 이동 수로 도달할 필요는 없다.
긍정적인 마인드 카드:
분석, 관심, 인식
부정적인 마인드 카드:
망각, 무관심, 알지 못함
긍정적인 감정 카드:
위쪽, 바깥쪽, 따뜻함
부정적인 감정 카드:
아래로, 안으로, 차갑게
여러분과 여러분의 친구들은 마음과 감정이라는 게임을 하면서 많은 시간을 함께 즐길 것입니다.
이 게임은 우리 모두가 긍정적인 마음과 부정적인 마음 상태, 그리고 긍정적인 감정 상태와 부정적인 감정 상태를 가지고 있다는 생각에 바탕을 두고 있습니다. 플레이 보드는 왼쪽에는 심리 상태가 있는 3개의 열, 오른쪽에는 감정 상태가 있는 3개의 열이 있습니다. 긍정적인 상태는 위쪽에 있고, 부정적인 상태는 아래쪽에 있습니다.
파란 등을 가진 60개의 마인드 카드와 적갈색의 등을 가진 60개의 감정 카드 등 2개의 카드 더미가 있다. 각 카드의 맨 위에는 12가지 마음과 감정 상태 중 하나가 있습니다. 카드 가운데에는 그 마음이나 감정 상태의 예시가 되는 단어가 있습니다.
각 플레이어는 돌아가면서 카드를 고르고 그 카드에 있는 단어를 사용하여 흥미롭고 재미있는 전개 스토리를 추가한다.
예를 들어, 첫 번째 플레이어가 SHY라는 단어를 선택하고 이야기를 시작한다고 가정하자: "배리가 어렸을 때부터, 그는 항상 수줍음을 많이 탔고 사람들과 어울리는데 어려움을 겪었습니다.
다음 플레이어가 단어를 선택합니다. 조사 후 이야기를 계속합니다. "어느 날 배리는 그가 사는 곳 근처의 이웃에 대한 신문을 읽고 있었다. 기사는 훌륭한 투자처럼 들리는 집들을 묘사했고, 그는 조사를 하기로 결정했다.
다음 플레이어는 HANTERPIL이라는 단어를 선택하고 이렇게 말합니다: "배리가 이웃에 도착했을 때, 그는 주인이 가장 기본적인 수리를 소홀히 한 것처럼 보였고, 이미 다 떨어진 것을 보았습니다.
이야기를 하는 동안, 플레이어들은 각각의 피스를 상단 또는 하단 엔드 존으로 옮기려고 하면서 보드 위의 피스를 움직인다. 이제 게임의 규칙을 설명하겠습니다.
2명에서 6명까지 할 수 있습니다. 각 플레이어는 보드 중간에 있는 시작 부분에 배치되는 두 개의 조각을 받게 되는데, 하나는 왼쪽 마음이고 다른 하나는 보드의 오른쪽 감정 면에 배치된다. 각 플레이어는 마음쪽을 한 조각씩 위아래로 움직이며, 다른 한 조각은 감정쪽을 위아래로 움직입니다. 목표는 각 피스를 상단 또는 하단 엔드 영역에 배치하는 것입니다.
차례:
주사위를 굴려 두 조각 중 한 조각을 몇 칸이나 움직일지 확인합니다.
그런 다음 마음이나 감정 더미에서 카드를 선택하고, 여러분이 고른 카테고리와 단어를 큰 소리로 말하세요.
만약 당신이 마인드 카드를 골랐다면, 당신의 마인드 피스를 옮기세요. 당신이 감정 카드를 골랐다면, 당신의 감정 조각을 움직이세요. 만약 당신이 고른 단어가 긍정적이면, 당신의 말을 위로 올리세요. 만약 당신이 선택한 단어가 부정적이면, 당신의 말을 아래로 옮기세요.
만약 주사위가 2, 4, 5라면, 그만큼의 공간을 이동하세요. 다이가 3 또는 6이면, 조각을 위 또는 아래로 3칸 이동합니다. 주사위가 1이면 바로 다시 굴리고, 이 동작에서는 위아래로 움직일 수 있습니다.
그래서 그 게임에는 두 가지 골이 있습니다. 첫 번째 목표는 재미있고 재미있는 이야기를 함께 하는 것입니다. 두 번째 목표는 두 개의 피스를 모두 엔드 존에 도달하는 첫 번째가 되는 것입니다. 엔드존은 정확한 이동 수로 도달할 필요는 없다.
긍정적인 마인드 카드:
분석, 관심, 인식
부정적인 마인드 카드:
망각, 무관심, 알지 못함
긍정적인 감정 카드:
위쪽, 바깥쪽, 따뜻함
부정적인 감정 카드:
아래로, 안으로, 차갑게
여러분과 여러분의 친구들은 마음과 감정이라는 게임을 하면서 많은 시간을 함께 즐길 것입니다.
The Mind & Emotions game explores our head and heart. In the beautiful box is a playing board, 120 cards, and a single die.
The game is based on the idea that we all have positive and negative states of mind, and positive and negative emotional states. The playing board has 3 columns with mind states on the left, and 3 columns of emotional states on the right. The positive states are on the top, and the negative states are on the bottom.
There are 2 piles of cards - 60 mind cards with blue backs, and 60 emotion cards with maroon backs. On the top of each card is one of the 12 mind & emotion states. In the middle of the card is a word that is an example of that mind or emotion state.
Each player takes a turn picking a card, and uses the word on that card to add to a developing story that’s interesting and fun.
For example, let’s say the first player picks the word SHY and begins the story: "Ever since Barry was a little boy, he was always SHY and had trouble socializing in groups."
The next player picks the word: INVESTIGATE, and continues the story: "One day Barry was reading the newspaper about a neighborhood near where he lived. The article described houses that sounded like an excellent investment, and he decided to INVESTIGATE."
The next player picks the word NEGLECTFUL, and says: "When Barry arrived at the neighborhood, he saw that it was run down, looking as if the owners were NEGLECTFUL of the most basic repairs."
While telling the story, the players move their pieces on the board trying to get each of their pieces into a top or bottom end zone. We’ll now describe the rules of the game.
2 to 6 players can play. Each player gets two pieces that are placed on the start section in the middle of the board, one on the left mind side, and the other on the right emotion side of the board. Each player moves one piece up and down the mind side, and the other piece up and down the emotion side. The goal is to get each piece in either the top or bottom end zones.
On your turn:
Roll the die to see how many spaces to move either piece.
Then pick a card from either the mind or emotion pile, and say out loud the category and word you picked.
If you picked a mind card, move your mind piece. If you picked an emotion card, move your emotion piece. If the word you picked is positive, move your piece up. If the word you picked is negative, move your piece down.
If the die is 2, 4, or 5, move your piece that many spaces. If the die is 3 or 6, move your piece 3 spaces up OR down. If the die is 1, roll again right away, and on this move you can move up OR down.
So there are two goals of the game. The first goal is to tell an interesting and fun story together. The second goal is to be the first to get both of your pieces to an end zone. The end zones do not have to be reached by an exact number of moves.
Positive-mind cards:
Analyzing, Interested, Aware
Negative-mind cards:
Oblivious, Uninterested, Unaware
Positive-emotion cards:
Up, Outward, Warm
Negative-emotion cards:
Down, Inward, Cold
You and your friends will enjoy many hours together playing the game of Mind and Emotions!!
The game is based on the idea that we all have positive and negative states of mind, and positive and negative emotional states. The playing board has 3 columns with mind states on the left, and 3 columns of emotional states on the right. The positive states are on the top, and the negative states are on the bottom.
There are 2 piles of cards - 60 mind cards with blue backs, and 60 emotion cards with maroon backs. On the top of each card is one of the 12 mind & emotion states. In the middle of the card is a word that is an example of that mind or emotion state.
Each player takes a turn picking a card, and uses the word on that card to add to a developing story that’s interesting and fun.
For example, let’s say the first player picks the word SHY and begins the story: "Ever since Barry was a little boy, he was always SHY and had trouble socializing in groups."
The next player picks the word: INVESTIGATE, and continues the story: "One day Barry was reading the newspaper about a neighborhood near where he lived. The article described houses that sounded like an excellent investment, and he decided to INVESTIGATE."
The next player picks the word NEGLECTFUL, and says: "When Barry arrived at the neighborhood, he saw that it was run down, looking as if the owners were NEGLECTFUL of the most basic repairs."
While telling the story, the players move their pieces on the board trying to get each of their pieces into a top or bottom end zone. We’ll now describe the rules of the game.
2 to 6 players can play. Each player gets two pieces that are placed on the start section in the middle of the board, one on the left mind side, and the other on the right emotion side of the board. Each player moves one piece up and down the mind side, and the other piece up and down the emotion side. The goal is to get each piece in either the top or bottom end zones.
On your turn:
Roll the die to see how many spaces to move either piece.
Then pick a card from either the mind or emotion pile, and say out loud the category and word you picked.
If you picked a mind card, move your mind piece. If you picked an emotion card, move your emotion piece. If the word you picked is positive, move your piece up. If the word you picked is negative, move your piece down.
If the die is 2, 4, or 5, move your piece that many spaces. If the die is 3 or 6, move your piece 3 spaces up OR down. If the die is 1, roll again right away, and on this move you can move up OR down.
So there are two goals of the game. The first goal is to tell an interesting and fun story together. The second goal is to be the first to get both of your pieces to an end zone. The end zones do not have to be reached by an exact number of moves.
Positive-mind cards:
Analyzing, Interested, Aware
Negative-mind cards:
Oblivious, Uninterested, Unaware
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