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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
이 게임은 연간 게임 언리미티드 홀리데이 게임 시리즈 중 6번째 게임이며 Gameshop Express (2011), Gameshop Workday (2012), Gameshop Gladiator (2013), Gameshop Adventors (2014), Gameshop Expansions (2015)에 이은 것입니다.
승리하기: 가장 많은 점수를 획득하여 최고의 게임보드 컬렉션을 누리십시오.
자신이 소유한 게임과 추가 기능을 기반으로 한 승리 포인트(VP)입니다.
설정: 각 플레이어에게 1개의 콜렉션 트랙 카드가 주어집니다.
$/Shelves/Add-ons 카드 1개, 마커 10개. 마커 1개를 배치합니다.
선반 장치 트랙 공간 1개와 $3 공간의 마커 1개
$ 나머지 마커 중 4개는 추가 기능 구입 표시에 사용됩니다. 나머지 4개의 마커는 컬렉션 트랙에서 플레이어와 스쿼의 게임을 표시하는 데 사용됩니다. 2개의 주사위는 먼저 선택된 플레이어에게 주어집니다. 첫 번째 선수는 그들이 가장 최근에 가장 좋아하는 지역 게임샵에 간 사람이 될 것이다.
플레이: 각 플레이어’의 차례는 3단계로 구성됩니다.
1단계 유지 관리: 각 쉘빙 유닛에 기재된 유지비를 지불하세요. 각 쉘빙 유닛에 대해 플레이어는 자신이 선택한 컬렉션 트랙에서 마커를 2칸 뒤로 이동시켜야 하므로 수수료를 지불할 수 없습니다. 선수들은 첫 번째 턴에서 유지비를 내지 않는다.
2단계 주사위: 주사위 2개를 굴리면 주사위를 다시 굴리거나 주사위를 2번 더 굴릴 수 있다.
주사위는 다음과 같이 사용된다.
(참고: 주사위 면 1(빨간색) 및 2(노란색)는 컬렉션 트랙 색상으로 계산되지 않습니다.)
A. 마커를 이동하여 하나의 다이 롤(3(주황색) 4(녹색) 5(파란색) 6(보라색)과 일치하는 게임을 컬러 컬렉션 트랙에 추가합니다. 움직이는 양은 반올림한 다른 다이의 값의 1/2과 같습니다.
B. 하나의 다이 색상(3 4 5 6)과 일치하는 마커를 컬렉션 트랙에서 한 칸 이동하고 다른 다이’s 값을 $ Track에 추가합니다.
C. $ Track에 두 다이 값을 추가합니다. 그런 다음 상대가 사용자의 컬렉션 트랙 중 하나에 있는 마커를 1칸 뒤로 이동합니다.
플레이어가 소유한 각 셸빙 유닛에 대해, 한 컬렉션 트랙의 공간(이 공간은 각 트랙의 첫 번째 VP 득점량을 보여준다)을 지나 이동할 수 있습니다. 추가 쉘빙 유닛을 소유할 때까지 추가 컬렉션 트랙에서 이 공간을 지나 이동할 수 없습니다.
3단계 확장: 현재 플레이어는 추가 기능 1개 및/또는 쉘빙 유닛 1개를 구입할 수 있습니다. 나열된 비용을 지불하고 $ 트랙의 해당 금액으로 마커를 옮기세요. 구입한 추가 기능 옆의 공간에 마커를 배치합니다. 목록에 있는 추가 기능을 가장 먼저 구매한 플레이어는 구매 가격에서 1달러를 할인받을 수 있습니다. 주사위는 다른 플레이어에게 전달됩니다.
추가 기능: 매 턴마다 한 명의 플레이어가 추가 기능을 구매할 수 있습니다.
목록에 있는 추가 기능을 가장 먼저 구매하는 플레이어는 구매 가격에서 1달러를 할인받습니다. 게임 종료 시 VP 점수를 획득합니다.
게임 종료: 게임 종료 시 플레이어 한 명이 4개의 추가 기능을 모두 구매하면 게임이 종료됩니다.
플레이어가 하나의 컬렉션 트랙에서 최대 VP 공간에 도달하는 경우 그러면 선수와 스쿼의 상대는 마지막 한 바퀴를 돌 수 있다.
쉘빙 유닛을 소유하고 있는 각 컬렉션 트랙에 점수를 매깁니다. 각 트랙은 해당 트랙의 특정 공간 옆에 있는 원의 VP 번호를 표시합니다. 수집 트랙에 도달하거나 전달된 가장 높은 VP 값에 점수를 매깁니다.
플레이어가 보유한 모든 추가 기능에 대해 추가 VP 점수를 획득합니다.
최고 VP 점수 획득!
승리하기: 가장 많은 점수를 획득하여 최고의 게임보드 컬렉션을 누리십시오.
자신이 소유한 게임과 추가 기능을 기반으로 한 승리 포인트(VP)입니다.
설정: 각 플레이어에게 1개의 콜렉션 트랙 카드가 주어집니다.
$/Shelves/Add-ons 카드 1개, 마커 10개. 마커 1개를 배치합니다.
선반 장치 트랙 공간 1개와 $3 공간의 마커 1개
$ 나머지 마커 중 4개는 추가 기능 구입 표시에 사용됩니다. 나머지 4개의 마커는 컬렉션 트랙에서 플레이어와 스쿼의 게임을 표시하는 데 사용됩니다. 2개의 주사위는 먼저 선택된 플레이어에게 주어집니다. 첫 번째 선수는 그들이 가장 최근에 가장 좋아하는 지역 게임샵에 간 사람이 될 것이다.
플레이: 각 플레이어’의 차례는 3단계로 구성됩니다.
1단계 유지 관리: 각 쉘빙 유닛에 기재된 유지비를 지불하세요. 각 쉘빙 유닛에 대해 플레이어는 자신이 선택한 컬렉션 트랙에서 마커를 2칸 뒤로 이동시켜야 하므로 수수료를 지불할 수 없습니다. 선수들은 첫 번째 턴에서 유지비를 내지 않는다.
2단계 주사위: 주사위 2개를 굴리면 주사위를 다시 굴리거나 주사위를 2번 더 굴릴 수 있다.
주사위는 다음과 같이 사용된다.
(참고: 주사위 면 1(빨간색) 및 2(노란색)는 컬렉션 트랙 색상으로 계산되지 않습니다.)
A. 마커를 이동하여 하나의 다이 롤(3(주황색) 4(녹색) 5(파란색) 6(보라색)과 일치하는 게임을 컬러 컬렉션 트랙에 추가합니다. 움직이는 양은 반올림한 다른 다이의 값의 1/2과 같습니다.
B. 하나의 다이 색상(3 4 5 6)과 일치하는 마커를 컬렉션 트랙에서 한 칸 이동하고 다른 다이’s 값을 $ Track에 추가합니다.
C. $ Track에 두 다이 값을 추가합니다. 그런 다음 상대가 사용자의 컬렉션 트랙 중 하나에 있는 마커를 1칸 뒤로 이동합니다.
플레이어가 소유한 각 셸빙 유닛에 대해, 한 컬렉션 트랙의 공간(이 공간은 각 트랙의 첫 번째 VP 득점량을 보여준다)을 지나 이동할 수 있습니다. 추가 쉘빙 유닛을 소유할 때까지 추가 컬렉션 트랙에서 이 공간을 지나 이동할 수 없습니다.
3단계 확장: 현재 플레이어는 추가 기능 1개 및/또는 쉘빙 유닛 1개를 구입할 수 있습니다. 나열된 비용을 지불하고 $ 트랙의 해당 금액으로 마커를 옮기세요. 구입한 추가 기능 옆의 공간에 마커를 배치합니다. 목록에 있는 추가 기능을 가장 먼저 구매한 플레이어는 구매 가격에서 1달러를 할인받을 수 있습니다. 주사위는 다른 플레이어에게 전달됩니다.
추가 기능: 매 턴마다 한 명의 플레이어가 추가 기능을 구매할 수 있습니다.
목록에 있는 추가 기능을 가장 먼저 구매하는 플레이어는 구매 가격에서 1달러를 할인받습니다. 게임 종료 시 VP 점수를 획득합니다.
게임 종료: 게임 종료 시 플레이어 한 명이 4개의 추가 기능을 모두 구매하면 게임이 종료됩니다.
플레이어가 하나의 컬렉션 트랙에서 최대 VP 공간에 도달하는 경우 그러면 선수와 스쿼의 상대는 마지막 한 바퀴를 돌 수 있다.
쉘빙 유닛을 소유하고 있는 각 컬렉션 트랙에 점수를 매깁니다. 각 트랙은 해당 트랙의 특정 공간 옆에 있는 원의 VP 번호를 표시합니다. 수집 트랙에 도달하거나 전달된 가장 높은 VP 값에 점수를 매깁니다.
플레이어가 보유한 모든 추가 기능에 대해 추가 VP 점수를 획득합니다.
최고 VP 점수 획득!
This is the 6th in a series of Annual Games Unlimited Holiday Games and is the followup to Gameshop Express (2011), Gameshop Workday (2012), Gameshop Gladiators (2013), Gameshop Adventurers (2014), and Gameshop Expansions (2015)
To Win: Have the best gameboard collection by scoring the most
Victory Points (VP) based on your owned games and add-ons.
Setup: Each player receives 1 Collection Tracks card,
1 $/Shelves/Add-ons card, and 10 markers. Place 1 marker on the
1 Shelving Unit Track space and 1 marker on the $3 space on the
$ Track. 4 of the remaining markers will be used to mark Add-ons purchased. The other 4 markers will be used to mark a player’s owned games on the Collections Tracks. The 2 dice are given to the player who was chosen to go first. The first player will be the one who has most recently been to their favorite local gameshop.
Play: Each player’s turn consists of three phases:
Phase 1 Upkeep: Pay the listed upkeep fee on each of your Shelving Units. For each Shelving Unit a player cannot pay the fee for they must move a marker back 2 spaces on a Collection Track of their choice. Players do not pay the Upkeep fee on their first turn.
Phase 2 Dice: The player rolls the 2 dice and they may then reroll any die or dice an additional two times.
Dice are then used as follows:
(Note: dice faces 1 (red) and 2 (yellow) do not count as Collection Track colors)
A. Move a marker, adding games to a colored Collection Track matching one die color rolled (3 (orange) 4 (green) 5 (blue) 6 (purple)). The amount moved will be equal to 1/2 the value of the other die, rounded up.
B. Move a marker one space on a Collection Track matching one die color (3 4 5 6), and add the other die’s value to your $ Track.
C. Add both die values to your $ Track. Your opponent then moves a marker on any one of your Collection Tracks back 1 space.
For each Shelving Unit a player owns, they may move past the space (this space shows the first VP scoring amount on each track) on one Collection Track. They may not move past this space on an additional Collection Track until they own an additional Shelving Unit.
Phase 3 Expand: The current player may now purchase 1 Add-on and/or 1 Shelving Unit if they have the money to do so. Pay the listed cost and move the marker down that amount on the $ Track. Place a marker in the space next to the purchased Add-on. The first player to purchase a listed Add-on receives a $1 discount off the purchase price. The dice are then passed to the other player.
Add-ons: 1 Add-on may be purchased by a player each turn.
The first player to purchase a listed add-on receives a $1 discount off the purchase price. Score VP at game end.
Game End: The game ends when 1 player purchases all 4 Add-ons or
when a player reaches the maximum VP space on one Collection Track. The player’s opponent may then take 1 final turn.
Score each Collection Track you own a Shelving Unit for. Each track shows a VP number in a circle next to certain spaces on that track. Score the highest VP value reached or passed on a Collection Track.
Score additional VP for any purchased Add-ons the player has.
Highest VP score wins!
To Win: Have the best gameboard collection by scoring the most
Victory Points (VP) based on your owned games and add-ons.
Setup: Each player receives 1 Collection Tracks card,
1 $/Shelves/Add-ons card, and 10 markers. Place 1 marker on the
1 Shelving Unit Track space and 1 marker on the $3 space on the
$ Track. 4 of the remaining markers will be used to mark Add-ons purchased. The other 4 markers will be used to mark a player’s owned games on the Collections Tracks. The 2 dice are given to the player who was chosen to go first. The first player will be the one who has most recently been to their favorite local gameshop.
Play: Each player’s turn consists of three phases:
Phase 1 Upkeep: Pay the listed upkeep fee on each of your Shelving Units. For each Shelving Unit a player cannot pay the fee for they must move a marker back 2 spaces on a Collection Track of their choice. Players do not pay the Upkeep fee on their first turn.
Phase 2 Dice: The player rolls the 2 dice and they may then reroll any die or dice an additional two times.
Dice are then used as follows:
(Note: dice faces 1 (red) and 2 (yellow) do not count as Collection Track colors)
A. Move a marker, adding games to a colored Collection Track matching one die color rolled (3 (orange) 4 (green) 5 (blue) 6 (purple)). The amount moved will be equal to 1/2 the value of the other die, rounded up.
B. Move a marker one space on a Collection Track matching one die color (3 4 5 6), and add the other die’s value to your $ Track.
C. Add both die values to your $ Track. Your opponent then moves a marker on any one of your Collection Tracks back 1 space.
For each Shelving Unit a player owns, they may move past the space (this space shows the first VP scoring amount on each track) on one Collection Track. They may not move past this space on an additional Collection Track until they own an additional Shelving Unit.
Phase 3 Expand: The current player may now purchase 1 Add-on and/or 1 Shelving Unit if they have the money to do so. Pay the listed cost and move the marker down that amount on the $ Track. Place a marker in the space next to the purchased Add-on. The first player to purchase a listed Add-on receives a $1 discount off the purchase price. The dice are then passed to the other player.
Add-ons: 1 Add-on may be purchased by a player each turn.
The first player to purchase a listed add-on receives a $1 discount off the purchase price. Score VP at game end.
Game End: The game ends when 1 player purchases all 4 Add-ons or
when a player reaches the maximum VP space on one Collection Track. The player’s opponent may then take 1 final turn.
Score each Collection Track you own a Shelving Unit for. Each track shows a VP number in a circle next to certain spaces on that track. Score the highest VP value reached or passed on a Collection Track.
Score additional VP for any purchased Add-ons the player has.
Highest VP score wins!
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