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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Terry Goodchild
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"라인 아웃"은 럭비 유니온의 리플레이 시뮬레이션이다.
각 팀은 공격과 방어에 더불어 세트 스크럼, 럭, 루즈 말, 라인 아웃에 대한 능력이 평가됩니다.
이 게임은 팀들의 애착/수비 등급을 바탕으로 경기의 '강조'[잠재적으로 위험한 공격]을 재현한다.
각 팀의 공격 번호를 굴리면 간단한 절차로 공격이 어떻게 시작되었는지, 어떤 플레이어가 소유하는지, 그리고 정확히 어느 경기장에서 플레이할 수 있는지 파악할 수 있습니다. 그 이후로 여러 차트의 주사위 굴리기는 공격 결과가 고장나거나 점수가 나올 때까지 플롯을 한다. 대부분의 조치는 두 팀에게 공통적으로 적용되는 조치 차트에서 수행되지만, 약 6명 중 1명은 팀 자체의 팀 카드에서 수행되므로 팀의 특정 경기 스타일, 장점 및 약점을 재현하는 데 도움이 됩니다. 다른 '액션'은 개별 플레이어 등급에 따라 다릅니다.
필드 오브 플레이(Field of Play)에서는 공격 전개도를 작성하고, 팀 카드의 다른 마커는 소유자를 표시하며, 타임 클럭에서는 시간을 추적하기 위해 세 번째 마커를 사용합니다.
팀 카드는 지명된 플레이어와 대체 플레이어를 사용하여 정확한 결과와 득점자를 산출합니다. 많은 시즌과 대회의 팀들이 이용할 수 있으며, 풀 시즌 리플레이뿐만 아니라 멋진 "what if" 매치업도 가능하다.
각 팀은 공격과 방어에 더불어 세트 스크럼, 럭, 루즈 말, 라인 아웃에 대한 능력이 평가됩니다.
이 게임은 팀들의 애착/수비 등급을 바탕으로 경기의 '강조'[잠재적으로 위험한 공격]을 재현한다.
각 팀의 공격 번호를 굴리면 간단한 절차로 공격이 어떻게 시작되었는지, 어떤 플레이어가 소유하는지, 그리고 정확히 어느 경기장에서 플레이할 수 있는지 파악할 수 있습니다. 그 이후로 여러 차트의 주사위 굴리기는 공격 결과가 고장나거나 점수가 나올 때까지 플롯을 한다. 대부분의 조치는 두 팀에게 공통적으로 적용되는 조치 차트에서 수행되지만, 약 6명 중 1명은 팀 자체의 팀 카드에서 수행되므로 팀의 특정 경기 스타일, 장점 및 약점을 재현하는 데 도움이 됩니다. 다른 '액션'은 개별 플레이어 등급에 따라 다릅니다.
필드 오브 플레이(Field of Play)에서는 공격 전개도를 작성하고, 팀 카드의 다른 마커는 소유자를 표시하며, 타임 클럭에서는 시간을 추적하기 위해 세 번째 마커를 사용합니다.
팀 카드는 지명된 플레이어와 대체 플레이어를 사용하여 정확한 결과와 득점자를 산출합니다. 많은 시즌과 대회의 팀들이 이용할 수 있으며, 풀 시즌 리플레이뿐만 아니라 멋진 "what if" 매치업도 가능하다.
"Line Out" is a replay simulation of Rugby Union.
Teams are rated for Attack and Defence plus their ability in set scrums, rucks, loose mauls and line outs.
The game recreates the 'highlights' [potentially dangerous attacks] of a match based on the attach / defence ratings of the teams.
When either team's Attack number is rolled a simple procedure establishes how the attack started, which player has possession and where exactly on the field of play the attack is centered as you join the action. From then on dice rolls on one or other of the various Charts plot the outcome of the attack until it either breaks down or points are scored. Most of the actions are taken from the Action Chart which is common to both teams, but approximately one in six are taken from the Team's own Team Card, helping recreate that team's particular style of play, strengths and weaknesses. Other 'actions' are dependent on individual Player Ratings.
A marker is moved on the Field of Play to chart the development of the attack, another marker on the Team Card shows who has possession, and a third is used on the Time Clock to keep track of time.
Team Cards use named players and substitutes, with individual Player Ratings to produce accurate results and scorers. Teams from many seasons and competitions available, allowing for some great "what if" matchups, as well as full season replays.
Teams are rated for Attack and Defence plus their ability in set scrums, rucks, loose mauls and line outs.
The game recreates the 'highlights' [potentially dangerous attacks] of a match based on the attach / defence ratings of the teams.
When either team's Attack number is rolled a simple procedure establishes how the attack started, which player has possession and where exactly on the field of play the attack is centered as you join the action. From then on dice rolls on one or other of the various Charts plot the outcome of the attack until it either breaks down or points are scored. Most of the actions are taken from the Action Chart which is common to both teams, but approximately one in six are taken from the Team's own Team Card, helping recreate that team's particular style of play, strengths and weaknesses. Other 'actions' are dependent on individual Player Ratings.
A marker is moved on the Field of Play to chart the development of the attack, another marker on the Team Card shows who has possession, and a third is used on the Time Clock to keep track of time.
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