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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

디자이너의 설명:

'안개 속의 피'는 크림 전쟁에서 가장 매력적인 전투 중 하나인 1854년의 '인커만 전투'를 재현한 2인용 게임이다. 프랑스, 영국, 터키로 구성된 연합군은 주요 해군 항구인 세바스토폴을 포위했다. 포위를 해제하기 위해 필사적으로 그들의 러시아 적들은 약점을 찾기 위해 연합군 전선을 탐색했다. 그들은 7천명 미만의 영국인들이 보유하고 있는 잉커맨 산에서 그것을 발견했다. 10월 27일, 러시아군은 영국군의 방어를 시험하기 위해 짧은 교전을 시작했다.작은 잉커맨&인용어;). 11월 5일, 그들은 35,000명이 넘는 러시아인들과 함께 그들을 분쇄할 준비가 되었다.

그것은 계획한 대로 잘 진행되지 않았다. 흐트러진 러시아군은 세 명의 장군이 지휘하는 두 부분으로 나뉘었고, 각각은 서로 다른 모순된 전투 계획을 가지고 있었다. 춥고 짙은 안개로 인해 러시아군은 적군을 공격할 수 있었지만, 시야가 너무 좋지 않아 양측의 지휘 체계가 거의 갖춰져 있지 않았다. 연대와 중대는 그들 자신의 주도하에 싸울 수 밖에 없었고, 잉커맨은 "군인의 전투"라는 별명을 얻었다.

안개로 인해 연합군 소총의 사정거리가 줄어들었지만, 러시아제 머스킷총보다 훨씬 정확하고 치명적이었다. 러시아군은 그 차이를 메꾸기 위해 맹렬하지만 피비린내 나는 총검 공격에 의존했다. 그러나 러시아의 사기가 높아지자 안개가 걷히기 시작했고, 9,000명에 가까운 동맹군 지원군, 특히 프랑스군 주아브(Zouaves)가 도착했다. 결국 4,676명의 연합군과 10,000명 이상의 러시아군이 전사했다.

이 게임은 각 플레이어가 자신의 풀에서 교대로 당기는 키트-풀 활성화 메커니즘에 대한 고유한 변형을 사용한다. 회전당 작동 횟수는 현재 포그 레벨과 연결됩니다. 경기 초반에는 포그가 뜨기 다소 어렵지만 일단 포그가 뜨기 시작하면 빠르게 일어난다. 러시아의 사기는 자체적인 치트풀을 통해 시뮬레이션되며 안개처럼 단단한 모습으로 경기를 시작하지만 일단 깃발이 들기 시작하면 금세 무너진다. 이런 식으로 승산이 얼라이드 플레이어 쪽으로 이동하기 시작합니다. 일반적으로 러시아 선수는 초반, 상대 선수는 후반전에 강하다.

스텝 손실과 전투력의 점진적인 침식은 2012년의 블러드 온 더 알마와 같은 일부 초기 톰 러셀 디자인에 사용된 "스텝"스택 오브 더 알마" 메카닉을 사용하여 모델링되었다. 이 게임은 각 육각형이 대략 10분의 1km를 나타내는 연대식 경기이다.
Description from the designer:

Blood in the Fog is a two-player game recreating the 1854 Battle of Inkerman, one of the most fascinating battles of the Crimean War. An Allied force made up of French, British, and Turks had laid siege to the major naval port of Sevastopol. Desperate to lift the siege, their Russian enemies probed the allied line for a weak spot. They found it on Mount Inkerman, held by less than 7,000 British. On October 27, the Russians initiated a brief skirmish to test the British defenses (later called "Little Inkerman"). On November 5, they were ready to crush them with over 35,000 Russians.

It did not go quite as planned. The disorganized Russians had their forces divided in two parts, under the command of three generals, each of whom had a different, contradictory, battle plan. A cold and dense fog allowed the Russians to get the drop on their enemies, but visibility was so poor that there was little command structure in place for either side. Regiments and companies had no choice but to fight (or flee) on their own initiative, giving Inkerman the nickname "the Soldier's Battle".

While the fog reduced the range of the Allied Minié rifle, it was far more accurate and deadly than the Russian muskets, especially at point-blank range. The Russians relied on ferocious but bloody bayonet charges to make up the difference. But as Russian morale started to flag, the fog began to lift, and nearly 9,000 Allied reinforcements arrived-- particularly the fearsome French Zouaves-- the battle turned in the Allied favor. In the end, there were 4,676 Allied killed and wounded, and over 10,000 Russian.

The game uses a unique variant on chit-pull activation mechanisms, with each player alternating pulling from their own pool. The number of activations per turn is tied to the current Fog level. At the start of the game, it's somewhat difficult for the Fog to rise, but once it starts to do so, it happens rapidly. Russian morale is simulated via its own chit-pull pool, and like the Fog, it begins the game in solid shape but once it starts to flag, it quickly collapses. In this way, the odds start to shift to favor the Allied Player. Generally speaking, the Russian Player is strong in the early game and his opponent in the late game.

Step-losses and the gradual erosion of fighting strength is modeled using the "stack of steps" mechanic featured in some earlier Tom Russell designs, such as 2012's Blood on the Alma. The game is Regimental in scale, with each hex representing roughly one-tenth of a kilometer.

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