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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Eric Vannoy
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아티스트
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인원
게임 소개
블랙메탈은 어두운 겨울 세계를 배경으로 한 카드놀이 어드벤처 게임이다. 플레이어는 여러 게임 캐릭터들이 어려운 환경에서 임무를 수행할 때 감독한다. 이 캐릭터들은 신교와 악으로 알려진 독실한 반종교 사이에 끼인 쇠퇴하는 이교도 인구를 나타낸다. 이 후자의 분류는 악당, 악의적인 네크로파이엔드 오컬티스트, 악명높은 네크로파이엔드 오컬티스트, 더러운 깊이의 악마를 포함한다.
게임은 세 단계로 나뉘어 수행되어야 할 서로 다른 미션을 나타냅니다. 각각의 미션/단계는 어떤 방식으로든 뉴 종교에 대처하는 것을 포함한다. 첫 번째 단계에서는 새 종교로 인한 피해를 복구하려고 합니다. 두 번째 단계에서 당신은 새로운 종교를 방해해야 합니다. 마지막으로 세 번째 단계는 새로운 종교와 직접 대면하는 것입니다.
게임 플레이:
플레이어가 안내하는 캐릭터는 육지 타일에 의해 생성된 지도에서 이동하게 됩니다. 이 타일들은 캐릭터들이 이리저리 움직일 때 그려지고 배치된다. 이와 동시에, 네크로파이엔드로 알려진 게임 제어 캐릭터가 생성되어 결국 자동화된 이동 시스템을 통해 타일 맵을 이동하게 된다. 플레이어 캐릭터가 네크로파이엔드에 부딪히면 충돌이 발생하기 쉽다.
네크로파이엔드 외에도, 반대편은 발생 데크(타일 진입 시)나 데몬 데크(타일 종료 시)를 통해 나타날 수 있다. 이러한 만남은 캐릭터의 중요한 자원인 추종자들을 갉아먹는다. 팔로워는 보라색 큐브로 표현됩니다. 게임 캐릭터(일명 리더)가 갈등으로 인해 손실을 입으면 팔로워의 일부 또는 전체가 제거된다. 팔로워가 부족하면 캐릭터가 극도로 취약해지고, 조만간 팔로워를 더 확보하지 못하면 게임에서 탈락하는 경우가 많다.
블랙메탈 세계에서의 전투는 브루트 충돌과 다크아츠 충돌이라는 두 가지 방법으로 해결된다. 이전 전투 유형은 물리적 충돌과 관련이 있으며 최대 3개의 4면 주사위가 포함된 전투 결과 표를 사용합니다. 후자의 전투 유형은 주술과 관련이 있으며, 전투원 INSIGHT 등급과 4면 주사위를 포함하는 더 간단한 시스템을 사용한다.
객체:
플레이어는 게임 중에 적어도 하나의 미션을 수행하는 것을 목표로 합니다. 이 게임은 최대 3개의 미션을 수행할 수 있는 기회를 제공합니다. 미션은 갑판에서 도출되며, 방문해야 하는 위치와 이러한 위치에서 수행해야 하는 조치를 설명합니다. 이러한 작업에는 결과를 굳히기 위한 특수 다이롤 절차가 포함되는 경우가 많습니다. 세 번째 미션은 항상 갈등을 수반합니다(게임의 갈등 해결 시스템 사용).
게임 승리:
블랙메탈을 이기기 위해서는 플레이어가 맡은 모든 임무를 완수해야 합니다. 성공에는 3가지 단계가 있는데, 여러분이 성취한 각 임무마다 한 가지씩입니다. 미션을 수행하는 동안 몇 개의 미션을 완료했는지와 상관없이 모든 플레이어 캐릭터가 소멸하면 게임은 손실됩니다. 획득한 우승 타이틀은 다음과 같습니다.
1가지 임무 완수 = 영웅 상태
2가지 임무 수행 = 해방자 상태
3가지 임무 수행 = 범례 상태
패하지 않고 미션 후 게임을 종료할 수 있습니다(그러나 다른 미션이 시작되기 전에.
게임은 세 단계로 나뉘어 수행되어야 할 서로 다른 미션을 나타냅니다. 각각의 미션/단계는 어떤 방식으로든 뉴 종교에 대처하는 것을 포함한다. 첫 번째 단계에서는 새 종교로 인한 피해를 복구하려고 합니다. 두 번째 단계에서 당신은 새로운 종교를 방해해야 합니다. 마지막으로 세 번째 단계는 새로운 종교와 직접 대면하는 것입니다.
게임 플레이:
플레이어가 안내하는 캐릭터는 육지 타일에 의해 생성된 지도에서 이동하게 됩니다. 이 타일들은 캐릭터들이 이리저리 움직일 때 그려지고 배치된다. 이와 동시에, 네크로파이엔드로 알려진 게임 제어 캐릭터가 생성되어 결국 자동화된 이동 시스템을 통해 타일 맵을 이동하게 된다. 플레이어 캐릭터가 네크로파이엔드에 부딪히면 충돌이 발생하기 쉽다.
네크로파이엔드 외에도, 반대편은 발생 데크(타일 진입 시)나 데몬 데크(타일 종료 시)를 통해 나타날 수 있다. 이러한 만남은 캐릭터의 중요한 자원인 추종자들을 갉아먹는다. 팔로워는 보라색 큐브로 표현됩니다. 게임 캐릭터(일명 리더)가 갈등으로 인해 손실을 입으면 팔로워의 일부 또는 전체가 제거된다. 팔로워가 부족하면 캐릭터가 극도로 취약해지고, 조만간 팔로워를 더 확보하지 못하면 게임에서 탈락하는 경우가 많다.
블랙메탈 세계에서의 전투는 브루트 충돌과 다크아츠 충돌이라는 두 가지 방법으로 해결된다. 이전 전투 유형은 물리적 충돌과 관련이 있으며 최대 3개의 4면 주사위가 포함된 전투 결과 표를 사용합니다. 후자의 전투 유형은 주술과 관련이 있으며, 전투원 INSIGHT 등급과 4면 주사위를 포함하는 더 간단한 시스템을 사용한다.
객체:
플레이어는 게임 중에 적어도 하나의 미션을 수행하는 것을 목표로 합니다. 이 게임은 최대 3개의 미션을 수행할 수 있는 기회를 제공합니다. 미션은 갑판에서 도출되며, 방문해야 하는 위치와 이러한 위치에서 수행해야 하는 조치를 설명합니다. 이러한 작업에는 결과를 굳히기 위한 특수 다이롤 절차가 포함되는 경우가 많습니다. 세 번째 미션은 항상 갈등을 수반합니다(게임의 갈등 해결 시스템 사용).
게임 승리:
블랙메탈을 이기기 위해서는 플레이어가 맡은 모든 임무를 완수해야 합니다. 성공에는 3가지 단계가 있는데, 여러분이 성취한 각 임무마다 한 가지씩입니다. 미션을 수행하는 동안 몇 개의 미션을 완료했는지와 상관없이 모든 플레이어 캐릭터가 소멸하면 게임은 손실됩니다. 획득한 우승 타이틀은 다음과 같습니다.
1가지 임무 완수 = 영웅 상태
2가지 임무 수행 = 해방자 상태
3가지 임무 수행 = 범례 상태
패하지 않고 미션 후 게임을 종료할 수 있습니다(그러나 다른 미션이 시작되기 전에.
Black Metal is a solitaire adventure game that is set in a dark wintry realm. The player oversees several game characters as they fulfill missions in this challenging environment. These characters represent a declining pagan population that is caught between the New Religion and the spiteful counter religion known as the Growing Evil. This latter division includes ruffians, malicious necromancers, the infamous NecroFiend occultists, and demons from foul depths.
The game is divided into 3 stages to represent the different missions to be undertaken. Each mission/stage involves coping with the New Religion in some way. In the first stage you seek to undo damage created by the New Religion. In the second stage you must impede the New Religion. And finally the third stage requires that you directly confront the New Religion.
GAME-PLAY:
Player guided characters will travel on a map that is generated by land tiles. These tiles are drawn and placed as the characters move from turn to turn. At the same time, game controlled characters known as NecroFiends will be spawned; eventually traveling the tile map through an automated movement system. When player characters run into a NecroFiend, conflict is likely to occur.
In addition to NecroFiends, opposition can emerge through the Occurrence deck (from entering a tile) or through the Demon deck (upon exiting a tile). These encounters gnaw away at a character's vital resource --their followers. Followers are represented by purple cubes. When a game character (aka Leader) takes losses due to conflict, some or all of their followers are removed. A lack of followers makes a character extremely vulnerable and will often lead to elimination from the game if more followers cannot be acquired soon.
Combat in the world of Black Metal is resolved through two means, Brute Conflict and DarkArts Conflict. The former combat type is associated with physical conflict and uses a Combat Results Table involving up to three 4-sided dice. The latter combat type is associated with sorcery and uses a simpler system involving the combatants INSIGHT ratings and a single 4-sided die.
OBJECT:
The player aims to fulfill at least one mission during the game. The game offers the opportunity to perform up to three missions. Missions are drawn from a deck and will describe locations that must be visited, along with actions that must be performed at these locations. Actions often include a special die roll procedure to solidify the outcome. The third mission will always involve conflict (using the game's conflict resolution system).
WINNING THE GAME:
To win Black Metal a player must fulfill every mission that is embarked upon. There are 3 levels of success --one for each mission that you accomplish. The game is lost if all player characters perish during the performance of a mission, regardless of how many missions have been completed. The earned titles of success are as follows:
1 Mission Fulfilled = Hero Status
2 Missions Fulfilled = Liberator Status
3 Missions Fulfilled = Legend Status
Without losing, you may end a game after any mission (but before another has begun).
The game is divided into 3 stages to represent the different missions to be undertaken. Each mission/stage involves coping with the New Religion in some way. In the first stage you seek to undo damage created by the New Religion. In the second stage you must impede the New Religion. And finally the third stage requires that you directly confront the New Religion.
GAME-PLAY:
Player guided characters will travel on a map that is generated by land tiles. These tiles are drawn and placed as the characters move from turn to turn. At the same time, game controlled characters known as NecroFiends will be spawned; eventually traveling the tile map through an automated movement system. When player characters run into a NecroFiend, conflict is likely to occur.
In addition to NecroFiends, opposition can emerge through the Occurrence deck (from entering a tile) or through the Demon deck (upon exiting a tile). These encounters gnaw away at a character's vital resource --their followers. Followers are represented by purple cubes. When a game character (aka Leader) takes losses due to conflict, some or all of their followers are removed. A lack of followers makes a character extremely vulnerable and will often lead to elimination from the game if more followers cannot be acquired soon.
Combat in the world of Black Metal is resolved through two means, Brute Conflict and DarkArts Conflict. The former combat type is associated with physical conflict and uses a Combat Results Table involving up to three 4-sided dice. The latter combat type is associated with sorcery and uses a simpler system involving the combatants INSIGHT ratings and a single 4-sided die.
OBJECT:
The player aims to fulfill at least one mission during the game. The game offers the opportunity to perform up to three missions. Missions are drawn from a deck and will describe locations that must be visited, along with actions that must be performed at these locations. Actions often include a special die roll procedure to solidify the outcome. The third mission will always involve conflict (using the game's conflict resolution system).
WINNING THE GAME:
To win Black Metal a player must fulfill every mission that is embarked upon. There are 3 levels of success --one for each mission that you accomplish. The game is lost if all player characters perish during the performance of a mission, regardless of how many missions have been completed. The earned titles of success are as follows:
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