-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
40-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.33 / 5
-
디자이너
Alex Bagosy
-
아티스트
Adam Glass
-
인원
게임 소개
아나콘다(ANACONDA)는 남북 전쟁 당시 미국과 남부 연합 해군의 작전을 대변하는 2인칭 카드 게임이다.
두 선수는 연합의 주요 대양 항구와 강변의 항구를 장악하기 위해 비슷한 종류의 카드를 사용한다. USN은 남군이 경제적으로 전쟁을 지원할 능력을 상실할 정도로 봉쇄를 강화해야 하며, CSN은 남군의 주요 항구를 계속 개방해야 한다. 이는 1864년 말 이전에 USN이 3개의 주요 작전 지역(걸프, 미시시피, 타이드워터 항구) 중 2개를 폐쇄함으로써 이루어졌으며, 남부연합은 이를 막거나, 한쪽이 사용 가능한 데크를 0카드로 줄임으로써 다른 한쪽을 지치게 했다.
두 선수는 많은 역사적인 군함, 성격, 전략, 사건을 이용한다. 미군은 경제규모가 크고, 조선소가 풍부하여 전쟁기계를 강화할 수 있는 장점이 있다.
두 선수는 연합의 주요 대양 항구와 강변의 항구를 장악하기 위해 비슷한 종류의 카드를 사용한다. USN은 남군이 경제적으로 전쟁을 지원할 능력을 상실할 정도로 봉쇄를 강화해야 하며, CSN은 남군의 주요 항구를 계속 개방해야 한다. 이는 1864년 말 이전에 USN이 3개의 주요 작전 지역(걸프, 미시시피, 타이드워터 항구) 중 2개를 폐쇄함으로써 이루어졌으며, 남부연합은 이를 막거나, 한쪽이 사용 가능한 데크를 0카드로 줄임으로써 다른 한쪽을 지치게 했다.
두 선수는 많은 역사적인 군함, 성격, 전략, 사건을 이용한다. 미군은 경제규모가 크고, 조선소가 풍부하여 전쟁기계를 강화할 수 있는 장점이 있다.
ANACONDA is a two player, asymmetrical card game representing the operational efforts of the United States and Confederate States Navies over the course of the American Civil War.
The two players use similar types of cards in order to contest for the control of the major oceanic and riverine ports of the Confederacy. The USN must successfully tighten the blockade to the extent that the Confederacy has lost its ability to support the war effort economically; the CSN must attempt to keep the major ports of the Confederacy open, hoping to force the USN to concede that the blockade effort and the overall waterborne campaign has been a failure. This is accomplished practically by the USN shutting down two of three major operational areas (the Gulf, Mississippi, or Tidewater Ports) before the end of 1864, the Confederacy preventing this, or one side exhausting the other by reducing their available draw deck to zero cards.
The two players make use of a number of historical warships, personalities, strategies, and events. The USN has a large economy and the advantage of plentiful shipyards with which to strengthen its war machine; the Confederacy must rely upon a variety of unconventional strategies and the management of a largely reactive defense while watching their resources diminish over the course of the war.
The two players use similar types of cards in order to contest for the control of the major oceanic and riverine ports of the Confederacy. The USN must successfully tighten the blockade to the extent that the Confederacy has lost its ability to support the war effort economically; the CSN must attempt to keep the major ports of the Confederacy open, hoping to force the USN to concede that the blockade effort and the overall waterborne campaign has been a failure. This is accomplished practically by the USN shutting down two of three major operational areas (the Gulf, Mississippi, or Tidewater Ports) before the end of 1864, the Confederacy preventing this, or one side exhausting the other by reducing their available draw deck to zero cards.
The two players make use of a number of historical warships, personalities, strategies, and events. The USN has a large economy and the advantage of plentiful shipyards with which to strengthen its war machine; the Confederacy must rely upon a variety of unconventional strategies and the management of a largely reactive defense while watching their resources diminish over the course of the war.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
538
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18