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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-25 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rey Alicea
-
아티스트
Rey Alicea
-
인원
게임 소개
가위바위보는 8세 이상 2인 전략 게임입니다.
8세 이상용
30분 플레이 타임
가위바위보 규칙에 따라 타일을 이동하고 캡처할 수 있습니다.
세우다
플레이어 사이에 보드 배치
36개의 타일을 뒤집어 섞습니다.
보드의 빈 공간에 타일이 배치됩니다.
차례로 바깥쪽 가장자리 공간부터 시작하여 빈 공간에 타일을 뒤집어 놓습니다. 그럼 중앙 공간을 비워두고 중앙 쪽으로 가보세요.
이제 플레이할 준비가 되었습니다.
쌓기 순서
가위 타일 위에 바위 타일을 쌓을 수 있습니다.
가위 타일을 용지 타일에 쌓을 수 있습니다.
용지 타일을 바위 타일 위에 쌓을 수 있습니다.
놀다
플레이어들은 타일을 공유한다.
가위바위보 해서 시작 선수 정하기
턴 후 교대
차례가 바뀌면
빈 공간이나 보드의 중앙이 아닌 6가지 방향으로 1-3개의 공간으로부터 타일을 이동합니다. 그런 다음 쌓기 순서를 따른 다음 해당 순서를 캡처하는 다른 타일 위로 이동을 종료합니다.
두 타일이 모두 보드에서 제거되어 최종 게임 스코어링에 사용됩니다.
무리
인접한 타일은 그룹으로 간주되며, 인접성이 없는 단일 타일도 그룹으로 간주됩니다.
그룹이 빈 공간으로 분할된 두 그룹으로 분할되면 더 작은 그룹이 보드에서 제거됩니다.
그룹이 2개 또는 3개의 동일한 크기의 그룹으로 분할된 경우 캡처된 타일이 없는 그룹을 제거합니다.
이 타일들은 스코어링에 사용되지 않습니다.
더 이상 움직일 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
채점수
타일 면에 있는 숫자를 사용하여 타일 합계를 구합니다.
두 개 이상의 타일의 런은 (23,24,25,26)과 같이 실행에서 가장 낮은 값으로만 계산됩니다.
총량에서 (-1)개의 타일을 뺍니다.
목표
가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
8세 이상용
30분 플레이 타임
가위바위보 규칙에 따라 타일을 이동하고 캡처할 수 있습니다.
세우다
플레이어 사이에 보드 배치
36개의 타일을 뒤집어 섞습니다.
보드의 빈 공간에 타일이 배치됩니다.
차례로 바깥쪽 가장자리 공간부터 시작하여 빈 공간에 타일을 뒤집어 놓습니다. 그럼 중앙 공간을 비워두고 중앙 쪽으로 가보세요.
이제 플레이할 준비가 되었습니다.
쌓기 순서
가위 타일 위에 바위 타일을 쌓을 수 있습니다.
가위 타일을 용지 타일에 쌓을 수 있습니다.
용지 타일을 바위 타일 위에 쌓을 수 있습니다.
놀다
플레이어들은 타일을 공유한다.
가위바위보 해서 시작 선수 정하기
턴 후 교대
차례가 바뀌면
빈 공간이나 보드의 중앙이 아닌 6가지 방향으로 1-3개의 공간으로부터 타일을 이동합니다. 그런 다음 쌓기 순서를 따른 다음 해당 순서를 캡처하는 다른 타일 위로 이동을 종료합니다.
두 타일이 모두 보드에서 제거되어 최종 게임 스코어링에 사용됩니다.
무리
인접한 타일은 그룹으로 간주되며, 인접성이 없는 단일 타일도 그룹으로 간주됩니다.
그룹이 빈 공간으로 분할된 두 그룹으로 분할되면 더 작은 그룹이 보드에서 제거됩니다.
그룹이 2개 또는 3개의 동일한 크기의 그룹으로 분할된 경우 캡처된 타일이 없는 그룹을 제거합니다.
이 타일들은 스코어링에 사용되지 않습니다.
더 이상 움직일 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
채점수
타일 면에 있는 숫자를 사용하여 타일 합계를 구합니다.
두 개 이상의 타일의 런은 (23,24,25,26)과 같이 실행에서 가장 낮은 값으로만 계산됩니다.
총량에서 (-1)개의 타일을 뺍니다.
목표
가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
Gawi Bawi Bo is a strategy game for 2 players ages 8+
For ages 8+
30 min play time
You move and capture tiles following the Rock, Paper, Scissors rules.
Setup
Place board between the players
Shuffle the 36 tiles face down
Tiles are placed on empty spaces of the board
In turn, flip over and place a tile on an empty space, starting with the outer edge spaces. Then work your way towards the center leaving the center space empty.
You are now ready to play
Stacking Order
A Rock tile can be stacked onto a Scissor tile
A Scissor tile can be stacked onto a Paper tile
A Paper tile can be stacked onto a Rock tile
Play
Players share tiles
Play Rock, Paper, Scissors to determine the starting player
Turns then alternate
On a turn,
Move a tile from 1-3 spaces in any of the 6 directions, not over empty spaces or the center of the board. Then following the Stacking Order end the move on top of another tile capturing it.
Both tiles are removed from the board, they will be used at endgame scoring
Groups
Adjacent tiles are considered a group, a single tile with no adjacencies is also considered a group.
If a group is split into 2 groups that are divided by empty spaces, the smaller group is removed from the board.
If a group is split into 2 or 3 equal size groups, remove the group/groups that did not have the captured tile.
These tiles are not used in scoring.
When no more moves can be made the game ends
Scoring
Total your tiles using the numbers on the face of the tiles
Runs of two or more tiles only count as the lowest value in the run, like (23,24,25,26)
Subtract any (-1) tiles you may have from your total
Objective
The player with the lowest score wins!
For ages 8+
30 min play time
You move and capture tiles following the Rock, Paper, Scissors rules.
Setup
Place board between the players
Shuffle the 36 tiles face down
Tiles are placed on empty spaces of the board
In turn, flip over and place a tile on an empty space, starting with the outer edge spaces. Then work your way towards the center leaving the center space empty.
You are now ready to play
Stacking Order
A Rock tile can be stacked onto a Scissor tile
A Scissor tile can be stacked onto a Paper tile
A Paper tile can be stacked onto a Rock tile
Play
Players share tiles
Play Rock, Paper, Scissors to determine the starting player
Turns then alternate
On a turn,
Move a tile from 1-3 spaces in any of the 6 directions, not over empty spaces or the center of the board. Then following the Stacking Order end the move on top of another tile capturing it.
Both tiles are removed from the board, they will be used at endgame scoring
Groups
Adjacent tiles are considered a group, a single tile with no adjacencies is also considered a group.
If a group is split into 2 groups that are divided by empty spaces, the smaller group is removed from the board.
If a group is split into 2 or 3 equal size groups, remove the group/groups that did not have the captured tile.
These tiles are not used in scoring.
When no more moves can be made the game ends
Scoring
Total your tiles using the numbers on the face of the tiles
Runs of two or more tiles only count as the lowest value in the run, like (23,24,25,26)
Subtract any (-1) tiles you may have from your total
Objective
The player with the lowest score wins!
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