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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruce Hallock
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1983년 2월 게임플레이 매거진 1호에 기술된 주사위 게임으로, 가로 7칸, 세로 14칸의 보드에서 진행되었다. 주사위는 말려지지 않고, 조각으로 보드 주위로 움직입니다. 각 플레이어는 6개의 주사위로 시작합니다. 보드의 반대쪽 모서리에 1~6의 각 피프 강도 중 하나
조각은 각 다이의 윗면에 표시된 공간의 개수만큼 수평 또는 수직으로 움직이거나 한 칸 더 또는 더 적게 움직인다. 값을 더 또는 적게 이동하면 실제 이동된 공간의 수를 표시하기 위해 다이가 변경됩니다.
유닛은 "제거", "캡처", "포월"의 세 가지 방법 중 하나로 플레이에서 제거될 수 있다.
"제거"는 정확한 카운트로 상대편 피스에 착지하여 플레이에서 제거한다.
상대편 피스를 양쪽에 나란히 놓고 상대편 플레이어의 색깔의 다이로 대체함으로써 피스를 포착한다.
"Fourwalling"이(가) 모든 방향으로 필요한 수의 공간을 이동하는 것을 막고 있습니다. 네 개의 벽이 있는 조각은 플레이에서 제거됩니다.
이 게임의 목적은 모든 반대편 조각을 제거하는 것이다.
조각은 각 다이의 윗면에 표시된 공간의 개수만큼 수평 또는 수직으로 움직이거나 한 칸 더 또는 더 적게 움직인다. 값을 더 또는 적게 이동하면 실제 이동된 공간의 수를 표시하기 위해 다이가 변경됩니다.
유닛은 "제거", "캡처", "포월"의 세 가지 방법 중 하나로 플레이에서 제거될 수 있다.
"제거"는 정확한 카운트로 상대편 피스에 착지하여 플레이에서 제거한다.
상대편 피스를 양쪽에 나란히 놓고 상대편 플레이어의 색깔의 다이로 대체함으로써 피스를 포착한다.
"Fourwalling"이(가) 모든 방향으로 필요한 수의 공간을 이동하는 것을 막고 있습니다. 네 개의 벽이 있는 조각은 플레이에서 제거됩니다.
이 게임의 목적은 모든 반대편 조각을 제거하는 것이다.
A dice game described in the premier issue of Gameplay Magazine (February 1983) played on a 7 square by 14 square board. The dice are not rolled, but instead moved around the board as pieces. Each player starts with six dice. one of each pip-strength from 1 to 6 in opposite corners of the board.
Pieces move horizontally or vertically the number of spaces shown on the top face of each die, or one space more or one less. If moved more or less the value, of the die is changed to show the actual number of spaces moved.
Units can be eliminated from play in one of three ways called "eliminating," "capturing," and "fourwalling."
"Eliminating" is landing on an opposing piece by exact count, removing it from play.
Pieces are captured by placing opposing pieces on either side, adjacent, and replacing it with a die of the opposing player's color.
"Fourwalling" is blocking a piece from moving its required number of spaces in every direction. Fourwalled pieces are removed from play.
The object of the game is to eliminate all opposing pieces.
Pieces move horizontally or vertically the number of spaces shown on the top face of each die, or one space more or one less. If moved more or less the value, of the die is changed to show the actual number of spaces moved.
Units can be eliminated from play in one of three ways called "eliminating," "capturing," and "fourwalling."
"Eliminating" is landing on an opposing piece by exact count, removing it from play.
Pieces are captured by placing opposing pieces on either side, adjacent, and replacing it with a die of the opposing player's color.
"Fourwalling" is blocking a piece from moving its required number of spaces in every direction. Fourwalled pieces are removed from play.
The object of the game is to eliminate all opposing pieces.
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