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BGG랭킹
BGG전체 : 13438
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인원
1-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.22 / 5
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디자이너
Gergely Kruppa
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아티스트
Bazsó Lossonczy
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
큰 전쟁이 일어나 크리터카인드를 모두 박멸하겠다고 위협하고 있다. 여러분 중 몇몇은 지하에 있는 대피소로 들어갔습니다. 하지만, 전등이 꺼졌고, 한정된 자원으로 여러분을 어둠 속에 남겨두었습니다. 밖에 나가도 안전할 때까지 얼마나 있어야 하는지 몰라요 여러분 중 몇 명이 살아남을 것이며 그들 중 몇 명이 될 것인가? 같이 일하실 건가요?
각 턴이 끝날 때마다 선수들은 벙커 문을 열 것인지 투표한다. 만약 그들이 그렇게 하고 밖이 평화롭다면 그들은 게임에서 이길 것이다. 그렇지 않으면 그들은 다치고 게임을 계속해야 한다. 살아남은 모든 생명체가 게임에서 이깁니다. 함께 일하는 것이 당신의 이익일 수도 있고 그렇지 않을 수도 있지만, 당신은 이기기 위해 살아남기 위해 다른 생명체가 필요하지 않습니다.
모든 항목 카드는 아래를 향하여 유지됩니다. 차례가 오는 동안 여러분은 한 세 가지 행동을 취합니다. 동작의 일부로 카드를 위로 돌리면 그 효과와 상관없이 카드를 사용해야 합니다. 일부 카드를 볼 수 있는 광원 공급도 한정되어 있다. 당신은 이 정보를 공유할 수도 있고 다른 사람들을 속일 수도 있다. 편리한 라벨 카드는 기억력을 최소한으로 유지하는 데 도움이 되지만, 뒤통수 치거나 협력할 수 있다.
당신은 거의 모든 액션에서 굶주림 상태를 얻으며 게임 플레이 중에 다른 조건도 얻을 수 있습니다. 차례가 끝나면 조건으로부터 무작위 카드를 뽑아서 사용해야 한다. 이 카드는 상태가 안 좋으면 손상으로 처리됩니다. 그래서 먹는 것으로 기아 상황을 버리지 않으면 굶을 것입니다.
큰 전쟁이 일어나 크리터카인드를 모두 박멸하겠다고 위협하고 있다. 여러분 중 몇몇은 지하에 있는 대피소로 들어갔습니다. 하지만, 전등이 꺼졌고, 한정된 자원으로 여러분을 어둠 속에 남겨두었습니다. 밖에 나가도 안전할 때까지 얼마나 있어야 하는지 몰라요 여러분 중 몇 명이 살아남을 것이며 그들 중 몇 명이 될 것인가? 같이 일하실 건가요?
각 턴이 끝날 때마다 선수들은 벙커 문을 열 것인지 투표한다. 만약 그들이 그렇게 하고 밖이 평화롭다면 그들은 게임에서 이길 것이다. 그렇지 않으면 그들은 다치고 게임을 계속해야 한다. 살아남은 모든 생명체가 게임에서 이깁니다. 함께 일하는 것이 당신의 이익일 수도 있고 그렇지 않을 수도 있지만, 당신은 이기기 위해 살아남기 위해 다른 생명체가 필요하지 않습니다.
모든 항목 카드는 아래를 향하여 유지됩니다. 차례가 오는 동안 여러분은 한 세 가지 행동을 취합니다. 동작의 일부로 카드를 위로 돌리면 그 효과와 상관없이 카드를 사용해야 합니다. 일부 카드를 볼 수 있는 광원 공급도 한정되어 있다. 당신은 이 정보를 공유할 수도 있고 다른 사람들을 속일 수도 있다. 편리한 라벨 카드는 기억력을 최소한으로 유지하는 데 도움이 되지만, 뒤통수 치거나 협력할 수 있다.
당신은 거의 모든 액션에서 굶주림 상태를 얻으며 게임 플레이 중에 다른 조건도 얻을 수 있습니다. 차례가 끝나면 조건으로부터 무작위 카드를 뽑아서 사용해야 한다. 이 카드는 상태가 안 좋으면 손상으로 처리됩니다. 그래서 먹는 것으로 기아 상황을 버리지 않으면 굶을 것입니다.
Description from the publisher:
A great war has broken out and is threatening to eradicate all of Critterkind. A few of you have made it to a shelter deep underground. However the lights have gone out, leaving you in the dark with limited resources. You do not know how long you have to stay down here before it is safe to go outside. How many of you will survive and will you be among them? Will you work together?
At the end of each turn players vote whether to open the bunker doors. If they do and it is peaceful outside they win the game. Otherwise they get hurt and must continue the game. Every surviving critter wins the game. It may or may not be in your interest to work together, you do not need the other critters to survive in order to win.
All Item Cards are kept face down. During your turn you take one to three actions. If you turn a card face up as part of an action you must use it regardless of its effects. There is also a limited supply of light sources you can look at some cards. You may share this information or you may even try to trick the others. Handy label cards help keep the memory aspect to a bare minimum, but still allow for backstabbing or cooperation.
You gain a starvation condition for almost every action and can also gain other conditions during gameplay. At the end of your turn must draw and apply a random card from your hand of conditions. This card is applied as damage if it is a bad condition. So if you do not discard starvation conditions by eating you will starve.
A great war has broken out and is threatening to eradicate all of Critterkind. A few of you have made it to a shelter deep underground. However the lights have gone out, leaving you in the dark with limited resources. You do not know how long you have to stay down here before it is safe to go outside. How many of you will survive and will you be among them? Will you work together?
At the end of each turn players vote whether to open the bunker doors. If they do and it is peaceful outside they win the game. Otherwise they get hurt and must continue the game. Every surviving critter wins the game. It may or may not be in your interest to work together, you do not need the other critters to survive in order to win.
All Item Cards are kept face down. During your turn you take one to three actions. If you turn a card face up as part of an action you must use it regardless of its effects. There is also a limited supply of light sources you can look at some cards. You may share this information or you may even try to trick the others. Handy label cards help keep the memory aspect to a bare minimum, but still allow for backstabbing or cooperation.
You gain a starvation condition for almost every action and can also gain other conditions during gameplay. At the end of your turn must draw and apply a random card from your hand of conditions. This card is applied as damage if it is a bad condition. So if you do not discard starvation conditions by eating you will starve.
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