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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Andrew Looney
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아티스트
-
인원
게임 소개
샌드십은 처음에 2016년 루니 크리스마스 서프라이즈로 제공되었지만, 개별 판매 가격도 책정되어 있다.
포장의 설명:
1,000년 전 화성을 배경으로 한 샌드십은 앤드류 루니의 정복 게임이다. 피라미드 아케이드의 추가 기능으로 설계되었지만 루니 피라미드와 일부 6면 주사위로 플레이할 수 있다.
규칙.
목표는 피프 카운트가 다른 모든 플레이어의 스택(죽은 피라미드 포함)보다 높은 자신의 피라미드 스택을 그 공간에 배치하여 세 도시(원형 공간[자신의 홈 시티는 포함하지 않음])를 제어하는 것이다.
설정: 각 플레이어는 3개의 피라미드, 즉 한 개의 색을 플레이어에게 부여하고 시작 스택(첨탑, 트리 형성)을 배치할 코너 공간을 선택합니다. 여분의 피라미드는 플레이어 옆에 있는 둑에 보관됩니다. 검은 피라미드는 죽은 도시를 나타내기 위해 사용된다. 즉, 설치하는 동안 사용되지 않은 공간과 게임에서 제거된 플레이어의 남은 첨탑이 그것이다. 4인용 게임에서 중앙 공간은 (자신의 첨탑이 있는) 죽은 도시다. 2인용과 3인용 게임에서 두 개의 반대쪽 코너는 데드 시티이다.
플레이: 차례대로 주사위 세 개를 굴려 순서대로 세 가지 동작을 수행합니다. 선택사항은 다음과 같습니다: 첨탑의 조각을 가져다가 도시의 항구(삼각형 모양의 둥근 홈)에 옆에 놓아 모래선으로 바꾸거나 다른 도시의 첨탑에 모래배를 추가하세요. 빌드: 홈 첨탑에 조각을 추가합니다(가장 작은 조각부터 사용). 언펄: 샌드쉽을 다음으로 큰 조각으로 교체합니다. 이동: 모래배를 같은 도시에 있는 다른 항구로 이동하거나 같은 지역에 있는 다른 도시의 항구로 이동합니다. 만약 더 작은 크기의 모래배가 이미 있다면, 그것은 그 도시의 다음 항구로 밀려날 수 있다. Zap: 다른 플레이어의 첨탑에 있는 작은 조각을 해당 도시에 정박해 있는 샌드십을 사용하여 제거합니다. 와일드: 수행할 다른 작업을 선택합니다. 2종류를 굴리면 1종은 야생으로 취급됩니다. 3종류의 경우, 2종은 보너스 와일드 액션으로 난폭해진다. 작업을 수행할 수 없는 경우 롤을 야생으로 처리하십시오.
만약 선수의 홈 첨탑이 완전히 제거된다면, 그 선수의 모래톱은 제거되고 다른 도시에 있는 어떤 첨탑도 검은 피라미드로 대체된다.
포장의 설명:
1,000년 전 화성을 배경으로 한 샌드십은 앤드류 루니의 정복 게임이다. 피라미드 아케이드의 추가 기능으로 설계되었지만 루니 피라미드와 일부 6면 주사위로 플레이할 수 있다.
규칙.
목표는 피프 카운트가 다른 모든 플레이어의 스택(죽은 피라미드 포함)보다 높은 자신의 피라미드 스택을 그 공간에 배치하여 세 도시(원형 공간[자신의 홈 시티는 포함하지 않음])를 제어하는 것이다.
설정: 각 플레이어는 3개의 피라미드, 즉 한 개의 색을 플레이어에게 부여하고 시작 스택(첨탑, 트리 형성)을 배치할 코너 공간을 선택합니다. 여분의 피라미드는 플레이어 옆에 있는 둑에 보관됩니다. 검은 피라미드는 죽은 도시를 나타내기 위해 사용된다. 즉, 설치하는 동안 사용되지 않은 공간과 게임에서 제거된 플레이어의 남은 첨탑이 그것이다. 4인용 게임에서 중앙 공간은 (자신의 첨탑이 있는) 죽은 도시다. 2인용과 3인용 게임에서 두 개의 반대쪽 코너는 데드 시티이다.
플레이: 차례대로 주사위 세 개를 굴려 순서대로 세 가지 동작을 수행합니다. 선택사항은 다음과 같습니다: 첨탑의 조각을 가져다가 도시의 항구(삼각형 모양의 둥근 홈)에 옆에 놓아 모래선으로 바꾸거나 다른 도시의 첨탑에 모래배를 추가하세요. 빌드: 홈 첨탑에 조각을 추가합니다(가장 작은 조각부터 사용). 언펄: 샌드쉽을 다음으로 큰 조각으로 교체합니다. 이동: 모래배를 같은 도시에 있는 다른 항구로 이동하거나 같은 지역에 있는 다른 도시의 항구로 이동합니다. 만약 더 작은 크기의 모래배가 이미 있다면, 그것은 그 도시의 다음 항구로 밀려날 수 있다. Zap: 다른 플레이어의 첨탑에 있는 작은 조각을 해당 도시에 정박해 있는 샌드십을 사용하여 제거합니다. 와일드: 수행할 다른 작업을 선택합니다. 2종류를 굴리면 1종은 야생으로 취급됩니다. 3종류의 경우, 2종은 보너스 와일드 액션으로 난폭해진다. 작업을 수행할 수 없는 경우 롤을 야생으로 처리하십시오.
만약 선수의 홈 첨탑이 완전히 제거된다면, 그 선수의 모래톱은 제거되고 다른 도시에 있는 어떤 첨탑도 검은 피라미드로 대체된다.
Sandships was initially offered as the Looney Christmas surprise for 2016; however, it also has pricing for individual sale.
Description from the packaging:
Set a thousand centuries ago on Mars, Sandships is a conquest game by Andrew Looney. It was designed to be an add-on to Pyramid Arcade, but can be played with any Looney Pyramids and some six-sided dice.
RULES
The goal is to control three cities (circular spaces on board [but not including one's home city]) by arranging a stack of one's pyramids whose pip count is higher than every other players' stack (including dead ones) on that space.
SET UP: Each player gets three trios of pyramids, one color to a player, and pick which corner space to place their starting stack (called a spire, in tree formation) on. Spare pyramids are kept in a bank next to the player. Black pyramids are used to represent dead cities: unused spaces during set up and the remaining spires of players removed from the game. In a four-player game, the central space is a dead city (with its own spire). In two- and three-player games two opposing corners are dead cities.
PLAY: On one's turn roll the three dice and perform the three actions in any order. The options are: Transform: take a piece from one's spire and turn it into a sandship by placing it on its side in a city's port (triangular notch in circle); or, turn or add a sandship into a spire of yours in another city. Build: add a piece (using the smallest pieces first) to your home spire. Unfurl: replace a sandship with the next largest piece. Move: move a sandship to another port, either in the same city, or travel to a port of another city in the same zone. If there is already a sandship there of a smaller size it can be pushed to the next port in that city. Zap: remove a smaller piece from another player's spire using your sandship docked in that city. Wild: choose any of the other actions to perform. If you roll two-of-kind, one is treated as wild. If three-of-kind, two become wild with a bonus wild action. If an action cannot be performed treat the roll as wild.
If a player's home spire is completely zapped away all that player's sandships are removed and any of that person's spires in other cities are replaced with black pyramids.
Description from the packaging:
Set a thousand centuries ago on Mars, Sandships is a conquest game by Andrew Looney. It was designed to be an add-on to Pyramid Arcade, but can be played with any Looney Pyramids and some six-sided dice.
RULES
The goal is to control three cities (circular spaces on board [but not including one's home city]) by arranging a stack of one's pyramids whose pip count is higher than every other players' stack (including dead ones) on that space.
SET UP: Each player gets three trios of pyramids, one color to a player, and pick which corner space to place their starting stack (called a spire, in tree formation) on. Spare pyramids are kept in a bank next to the player. Black pyramids are used to represent dead cities: unused spaces during set up and the remaining spires of players removed from the game. In a four-player game, the central space is a dead city (with its own spire). In two- and three-player games two opposing corners are dead cities.
PLAY: On one's turn roll the three dice and perform the three actions in any order. The options are: Transform: take a piece from one's spire and turn it into a sandship by placing it on its side in a city's port (triangular notch in circle); or, turn or add a sandship into a spire of yours in another city. Build: add a piece (using the smallest pieces first) to your home spire. Unfurl: replace a sandship with the next largest piece. Move: move a sandship to another port, either in the same city, or travel to a port of another city in the same zone. If there is already a sandship there of a smaller size it can be pushed to the next port in that city. Zap: remove a smaller piece from another player's spire using your sandship docked in that city. Wild: choose any of the other actions to perform. If you roll two-of-kind, one is treated as wild. If three-of-kind, two become wild with a bonus wild action. If an action cannot be performed treat the roll as wild.
If a player's home spire is completely zapped away all that player's sandships are removed and any of that person's spires in other cities are replaced with black pyramids.
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