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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Thomas Greve, Svend Ask Larsen
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아티스트
-
인원
게임 소개
In Clouds of Glory(ICOG)는 제1차 세계 대전 중 공중전을 재현하는 공중전 게임이다. 이 게임은 90년대에 3명의 친구들이 WWI "Knights of the Air"에 대한 공통된 열정을 가지고 개발하였다.
이 게임은 SPADs, Sopwiths, Fokkers, Palz´es, Nieuports, Hanovers, Rumplers, 알바트로스, Bristols, Gotas, Zeppelins, S.Es 등 이 시대의 모든 위대한 비행기들의 정확한 3차원 액션을 특징으로 한다.
이 게임은 개별 비행기의 움직임과 개별 조종사를 나타냅니다.
각 평면은 360도인 1/350 스케일 모델로 표현된다. 모델을 모든 방향으로 배치할 수 있는 노즈 마운트. 그리고 나서 코받이는 탄소 섬유로 만들어진 4피트 길이의 기둥 위에 올려진다. 그런 다음 계획을 폴 위아래로 이동하여 실제 높이를 표시할 수 있습니다. 여기에는 고도 표시기가 없습니다. 폴은 날카롭게 갈아서 폼 게임보드에 바로 맞춰집니다. 사진을 참조하십시오.
각 비행기에는 " 인용문도 있다.파일럿 시트가 부착된 Cockpit" 시트 및 각 평면 유형에 대한 데이터(및 가능한 특별 규칙)가 표현되는 위치. 조종석 시트에는 비행기의 현재 속도와 현재 비행기가 가지고 있는 에너지의 양을 알려주는 속도 표시기도 있다. 이 에너지 레벨은 비행기가 어떻게 회전할 수 있는지와 오르거나 다이빙할 수 있는 능력을 알려줍니다. 빠르게 가는 것은 높이 줌 업하는 능력과 같으나 턴이 넓다. 천천히 가는 것은 더 긴밀하게 선회할 수 있지만 줌 클라이밍을 통해 곤경에서 벗어날 수 있는 능력이 심각하게 제한되므로 전술적 선택지가 제한된다. 이 게임에서는 속도가 생명이다.
조종 기술은 비행기가 보통 속도보다 더 빠르게 회전하게 만들 수 있지만, 이것은 속도가 빠지고 더 높은 속도에서 기체에 스트레스를 주어서 날개와 같은 중요한 비트가 부러질 위험이 있다.
더 "Cockpit" 시트는 비행기 손상을 기록하는 장소이기도 합니다. 구조적 손상, 기동성 손상, 무장, 엔진 등.
각 조종사는 인식(상황 인식), 조종(타이트한 선회, 스핀과 스톨을 피하거나 회복할 수 있는 능력), 총잡이(목표 적중) 등 3가지 기본 기술을 갖추고 있다. 파일럿 기술은 2d6+6을 굴려서 결정됩니다. 조종사는 또한 2가지 속성을 가지고 있다. 3d6를 굴려 찾은 포티튜드(부상시 타격 지점 및 무화 능력)와 럭(다이스 재롤 횟수 및 충돌 확인에 사용)입니다. 경험으로 조종사들은 가능한 한 더 나은 기술을 습득한다.디바인 럭, 굴절 사격, 곡예비행 등 에이스 능력"
기술 및 특성 검사는 조건(예: 편향 각도 또는 목표 속도)에 의해 수정된 기본 목표 번호(예: 기술 또는 특성 수준)에 대해 d20으로 수행됩니다. 필요한 목표 숫자와 성공적인 검사에서 롤링된 숫자의 차이는 성공 수준을 나타내며, 이는 손상 롤의 수정자로 계속된다.
미션과 콕핏 패널 등을 포함한 전체 규칙은 다음 사이트에서 무료로 다운로드할 수 있습니다. http://icog.dk/ICOG/Download.html
1/350 스케일 평면은 3D 프린팅(또는 많은 사진에서 볼 수 있듯이 스티렌 수작업으로 제작)으로 획득할 수 있습니다. 게임에는 다양한 비행기 선택이 가능하다. 이 링크는 ICOG 홈페이지 http://icog.dk/ICOG/Links.html에서 확인할 수 있습니다.
이 게임은 SPADs, Sopwiths, Fokkers, Palz´es, Nieuports, Hanovers, Rumplers, 알바트로스, Bristols, Gotas, Zeppelins, S.Es 등 이 시대의 모든 위대한 비행기들의 정확한 3차원 액션을 특징으로 한다.
이 게임은 개별 비행기의 움직임과 개별 조종사를 나타냅니다.
각 평면은 360도인 1/350 스케일 모델로 표현된다. 모델을 모든 방향으로 배치할 수 있는 노즈 마운트. 그리고 나서 코받이는 탄소 섬유로 만들어진 4피트 길이의 기둥 위에 올려진다. 그런 다음 계획을 폴 위아래로 이동하여 실제 높이를 표시할 수 있습니다. 여기에는 고도 표시기가 없습니다. 폴은 날카롭게 갈아서 폼 게임보드에 바로 맞춰집니다. 사진을 참조하십시오.
각 비행기에는 " 인용문도 있다.파일럿 시트가 부착된 Cockpit" 시트 및 각 평면 유형에 대한 데이터(및 가능한 특별 규칙)가 표현되는 위치. 조종석 시트에는 비행기의 현재 속도와 현재 비행기가 가지고 있는 에너지의 양을 알려주는 속도 표시기도 있다. 이 에너지 레벨은 비행기가 어떻게 회전할 수 있는지와 오르거나 다이빙할 수 있는 능력을 알려줍니다. 빠르게 가는 것은 높이 줌 업하는 능력과 같으나 턴이 넓다. 천천히 가는 것은 더 긴밀하게 선회할 수 있지만 줌 클라이밍을 통해 곤경에서 벗어날 수 있는 능력이 심각하게 제한되므로 전술적 선택지가 제한된다. 이 게임에서는 속도가 생명이다.
조종 기술은 비행기가 보통 속도보다 더 빠르게 회전하게 만들 수 있지만, 이것은 속도가 빠지고 더 높은 속도에서 기체에 스트레스를 주어서 날개와 같은 중요한 비트가 부러질 위험이 있다.
더 "Cockpit" 시트는 비행기 손상을 기록하는 장소이기도 합니다. 구조적 손상, 기동성 손상, 무장, 엔진 등.
각 조종사는 인식(상황 인식), 조종(타이트한 선회, 스핀과 스톨을 피하거나 회복할 수 있는 능력), 총잡이(목표 적중) 등 3가지 기본 기술을 갖추고 있다. 파일럿 기술은 2d6+6을 굴려서 결정됩니다. 조종사는 또한 2가지 속성을 가지고 있다. 3d6를 굴려 찾은 포티튜드(부상시 타격 지점 및 무화 능력)와 럭(다이스 재롤 횟수 및 충돌 확인에 사용)입니다. 경험으로 조종사들은 가능한 한 더 나은 기술을 습득한다.디바인 럭, 굴절 사격, 곡예비행 등 에이스 능력"
기술 및 특성 검사는 조건(예: 편향 각도 또는 목표 속도)에 의해 수정된 기본 목표 번호(예: 기술 또는 특성 수준)에 대해 d20으로 수행됩니다. 필요한 목표 숫자와 성공적인 검사에서 롤링된 숫자의 차이는 성공 수준을 나타내며, 이는 손상 롤의 수정자로 계속된다.
미션과 콕핏 패널 등을 포함한 전체 규칙은 다음 사이트에서 무료로 다운로드할 수 있습니다. http://icog.dk/ICOG/Download.html
1/350 스케일 평면은 3D 프린팅(또는 많은 사진에서 볼 수 있듯이 스티렌 수작업으로 제작)으로 획득할 수 있습니다. 게임에는 다양한 비행기 선택이 가능하다. 이 링크는 ICOG 홈페이지 http://icog.dk/ICOG/Links.html에서 확인할 수 있습니다.
In Clouds of Glory (ICOG)is a tabletop air wargame that recreates aerial combat during the World War One. The game was developed in Denmark the 90's by 3 friends with a common passion for the WWI "Knights of the Air".
The game features true 3-D action with accurate models of all the greatest planes of this era: SPADs, Sopwiths, Fokkers, Pfalz´es, Nieuports, Hannovers, Rumplers, Albatrosses, Bristols, Gothas, Zeppelins, S.Es...
The game represents individual plane movement and individual pilots.
Each plane is represented by a 1/350 scale model with at 360 deg. nose mount that allows the model to be positioned in all directions. The nose mount is then itself mounted on a four foot long pole made of carbon fibre. The plan can then be moved up and down the pole, thus denoting actual height - No altitude markers here. The pole is sharpened and set directly into the foam gameboards. See pictures.
Each plane also has a "Cockpit" sheet to which the Pilot sheet is attached and where the data (and possible special rules)on each plane type is represented. On the cockpit sheet also contains a speed indicator telling the current speed of the plane, and indicating the amount of energy the plane currently posses. This energy level tells how tigth the plane can turn and its ability to climb or dive. Going fast equals the ability to zoom high up, but turns are wide. Going slow allows for tighter turning but severely limits your ability to get out of trouble by zoom climbing and thus limits the tactical options. In this game speed is life.
Piloting skill can make planes turn tigther than their speed normally allows for, but this drains speed and at higher speeds also stresses the airframe, thus creating a risk of breaking of important bits such as the wings.
The "Cockpit" sheet is also where you record damage to the plane: Structural damage, damage to maneuverability, armament, engine and so on.
Each pilot has a set of 3 basic skills: Awareness (situational awareness), Piloting (ability to make tight turns, avoid or recover from spins and stalls) and Gunnery (hitting your target). A pilots skills are decided by rolling 2d6+6. Pilots also has 2 attributes: Fortitude (hit points and ability to figth when wounded) and Luck (Denotes number of dice re-rolls and Used to check for collisions) found by rolling 3d6. With experience pilots gain better skills as well as possible "Ace abilities" such as Divine luck, Deflection shooting, Aerobatics and so on.
Skill and attribute checks are done with a d20 against a basic target number (for example Skill or Attribute level) modified by conditions (for example deflection angle or target speed). The difference between the target number needed and a the number rolled on a successful check denotes the success level which is then carried on as a modifier to the damage roll.
The full rules including, missions and Cockpit panels and more can be downloaded for free here:http://icog.dk/ICOG/Download.html
1/350 scale planes can be acquired as 3D prints(or hand build in styrene as you see on many of the pictures). A large selection of planes is available for the game. Links to these can be found on the ICOG homepage: http://icog.dk/ICOG/Links.html
The game features true 3-D action with accurate models of all the greatest planes of this era: SPADs, Sopwiths, Fokkers, Pfalz´es, Nieuports, Hannovers, Rumplers, Albatrosses, Bristols, Gothas, Zeppelins, S.Es...
The game represents individual plane movement and individual pilots.
Each plane is represented by a 1/350 scale model with at 360 deg. nose mount that allows the model to be positioned in all directions. The nose mount is then itself mounted on a four foot long pole made of carbon fibre. The plan can then be moved up and down the pole, thus denoting actual height - No altitude markers here. The pole is sharpened and set directly into the foam gameboards. See pictures.
Each plane also has a "Cockpit" sheet to which the Pilot sheet is attached and where the data (and possible special rules)on each plane type is represented. On the cockpit sheet also contains a speed indicator telling the current speed of the plane, and indicating the amount of energy the plane currently posses. This energy level tells how tigth the plane can turn and its ability to climb or dive. Going fast equals the ability to zoom high up, but turns are wide. Going slow allows for tighter turning but severely limits your ability to get out of trouble by zoom climbing and thus limits the tactical options. In this game speed is life.
Piloting skill can make planes turn tigther than their speed normally allows for, but this drains speed and at higher speeds also stresses the airframe, thus creating a risk of breaking of important bits such as the wings.
The "Cockpit" sheet is also where you record damage to the plane: Structural damage, damage to maneuverability, armament, engine and so on.
Each pilot has a set of 3 basic skills: Awareness (situational awareness), Piloting (ability to make tight turns, avoid or recover from spins and stalls) and Gunnery (hitting your target). A pilots skills are decided by rolling 2d6+6. Pilots also has 2 attributes: Fortitude (hit points and ability to figth when wounded) and Luck (Denotes number of dice re-rolls and Used to check for collisions) found by rolling 3d6. With experience pilots gain better skills as well as possible "Ace abilities" such as Divine luck, Deflection shooting, Aerobatics and so on.
Skill and attribute checks are done with a d20 against a basic target number (for example Skill or Attribute level) modified by conditions (for example deflection angle or target speed). The difference between the target number needed and a the number rolled on a successful check denotes the success level which is then carried on as a modifier to the damage roll.
The full rules including, missions and Cockpit panels and more can be downloaded for free here:http://icog.dk/ICOG/Download.html
1/350 scale planes can be acquired as 3D prints(or hand build in styrene as you see on many of the pictures). A large selection of planes is available for the game. Links to these can be found on the ICOG homepage: http://icog.dk/ICOG/Links.html
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