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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Barry Altshuler
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아티스트
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
알라모에서 애포마톡스로. A2A는 미국 남북전쟁의 위대한 전략 게임이다. 동부 및 서부 극장 지도에는 지형, 전략 목표, 도로/철도, 해군 구역, 항행 가능 및 항행 불가능 강, 도시 및 지역, 보급 센터 및 게임에 영향을 미치는 기타 기능이 포함된다. 카운터는 전쟁의 군단과 군대를 나타냅니다. 카드는 양쪽에 전략적, 정치적, 경제적 방향을 제공합니다.
전략은 다양하고 다양하지만 궁극적인 목표는 군사적, 경제적, 정치적 승리를 통해 반대파의 사기를 떨어뜨리는 동시에 투쟁을 계속할 의지를 유지하는 것이다. 선수들은 각각 새로운 시즌 전에 전략 카드와 부록 카드를 선택하며, 특정 이벤트에 대한 외교적 대응으로 추가 카드를 사용할 수 있다. 이러한 카드들은 새로운 군부대, 지도자, 교체 단계로 이어지고 사회경제적, 정치적 사건들로 귀결된다. 이 사건들은 해방 선언, 1862년과 1864년의 선거, 그리고 유럽 국가들의 개입 가능성을 포함한다.
사건은 종종 양날의 검으로, 때로는 군사적 이점을 제공하는 동시에 대중의 전투 의지에 부정적인 영향을 미친다. 또한 양측은 철갑함, 잠수함, 어뢰, 관측용 풍선, 반복 소총, 개틀링 건과 같은 역사적, 사변적 신기술을 개발하고 제조하려고 시도할 수 있다. 양측 모두 스파이 행위와 심지어 암살을 포함한 많은 예상치 못한 결과를 초래할 수 있는 사보타주를 도입할 수 있다. 시나리오는 각 연도뿐만 아니라 전체 ACW를 포함한다.
ACW를 제외하고, 다음과 같은 두 가지 도입 시나리오가 있습니다. 텍사스 전쟁 미니게임 알라모와 멕시코-미국 전쟁 미니게임 매니페스트 데스티니. 이러한 짧은 캠페인은 새로운 선수들에게 경기를 시작할 수 있는 훌륭한 장소를 줄 것이고 베테랑 선수들은 저녁에 끝낼 수 있는 두 가지 시나리오를 갖게 될 것이다. 또한, 미국-멕시코 전쟁이 끝난 후 남북 전쟁이 시작될 때까지의 카드 플레이 지향 게임인 Crisis & Travalize가 있습니다. 비록 전투가 거의 일어나지 않지만, 카드놀이는 한 지역에 대한 국가의 충성도와 남북전쟁의 시작에 군사 지도자들의 능력에 영향을 미치는 사건, 지도자, 지역적 위치(국경주)를 고무시키는 행동을 다룬다. 위기 및 타협은 단독으로 플레이하거나 ACW를 위한 대체 출발 상황을 만드는 데 사용할 수 있다.
알라모에서 애포마톡스로. A2A는 미국 남북전쟁의 위대한 전략 게임이다. 동부 및 서부 극장 지도에는 지형, 전략 목표, 도로/철도, 해군 구역, 항행 가능 및 항행 불가능 강, 도시 및 지역, 보급 센터 및 게임에 영향을 미치는 기타 기능이 포함된다. 카운터는 전쟁의 군단과 군대를 나타냅니다. 카드는 양쪽에 전략적, 정치적, 경제적 방향을 제공합니다.
전략은 다양하고 다양하지만 궁극적인 목표는 군사적, 경제적, 정치적 승리를 통해 반대파의 사기를 떨어뜨리는 동시에 투쟁을 계속할 의지를 유지하는 것이다. 선수들은 각각 새로운 시즌 전에 전략 카드와 부록 카드를 선택하며, 특정 이벤트에 대한 외교적 대응으로 추가 카드를 사용할 수 있다. 이러한 카드들은 새로운 군부대, 지도자, 교체 단계로 이어지고 사회경제적, 정치적 사건들로 귀결된다. 이 사건들은 해방 선언, 1862년과 1864년의 선거, 그리고 유럽 국가들의 개입 가능성을 포함한다.
사건은 종종 양날의 검으로, 때로는 군사적 이점을 제공하는 동시에 대중의 전투 의지에 부정적인 영향을 미친다. 또한 양측은 철갑함, 잠수함, 어뢰, 관측용 풍선, 반복 소총, 개틀링 건과 같은 역사적, 사변적 신기술을 개발하고 제조하려고 시도할 수 있다. 양측 모두 스파이 행위와 심지어 암살을 포함한 많은 예상치 못한 결과를 초래할 수 있는 사보타주를 도입할 수 있다. 시나리오는 각 연도뿐만 아니라 전체 ACW를 포함한다.
ACW를 제외하고, 다음과 같은 두 가지 도입 시나리오가 있습니다. 텍사스 전쟁 미니게임 알라모와 멕시코-미국 전쟁 미니게임 매니페스트 데스티니. 이러한 짧은 캠페인은 새로운 선수들에게 경기를 시작할 수 있는 훌륭한 장소를 줄 것이고 베테랑 선수들은 저녁에 끝낼 수 있는 두 가지 시나리오를 갖게 될 것이다. 또한, 미국-멕시코 전쟁이 끝난 후 남북 전쟁이 시작될 때까지의 카드 플레이 지향 게임인 Crisis & Travalize가 있습니다. 비록 전투가 거의 일어나지 않지만, 카드놀이는 한 지역에 대한 국가의 충성도와 남북전쟁의 시작에 군사 지도자들의 능력에 영향을 미치는 사건, 지도자, 지역적 위치(국경주)를 고무시키는 행동을 다룬다. 위기 및 타협은 단독으로 플레이하거나 ACW를 위한 대체 출발 상황을 만드는 데 사용할 수 있다.
Description from the publisher:
Alamo to Appomattox. A2A is a grand strategy game of the American Civil War in the style of Krieg! Maps of the Eastern and Western Theaters include terrain, Strategic Objectives, roads/rail, naval zones, navigable and non-navigable rivers, cities and locales, supply centers and other features affecting the game. Counters represent the corps and armies of the war. Cards provide the strategic-political-economic direction for each side.
Strategies are many and varied but the ultimate goal is to demoralize the opposing faction’s population through military, economic and political victories while sustaining your own population’s will to continue the fight. The players each choose a Strategy Card and an Addendum Card before each new season and may opt to play an additional card as a diplomatic response to certain events. These cards lead to new military units, leaders, and replacement steps and result in socio-economic and political events. The events include the declaration of Emancipation, the elections of 1862 and 1864, and the possible intervention by European nations.
Events are often double-edged swords, sometimes providing a military advantage while negatively affecting the popular will to fight. In addition, both sides may attempt to develop and manufacture new technologies, both historical and speculative, such as ironclads, submarines, torpedoes, observation balloons, repeating rifles and Gatling guns. Both sides can introduce espionage and even sabotage, which can have many unexpected consequences, including assassination. Scenarios are included for each year as well as the entire ACW.
Beyond the ACW proper, there are two introductory scenarios: Alamo, a mini-game of the War for Texas and Manifest Destiny, a Mexican-American War mini-game. These short campaigns will give new players an excellent place to start playing and veteran players will have two scenarios that can be finished in an evening. In addition there is Crisis & Compromise, a card play oriented game of the period from the end of the Mexican-American War to the start of the Civil War. Though little combat occurs, the card play covers the actions inspiring events, leaders and regional positions (Border States) that affect the allegiance of states to a region and the ability of military leaders at the start of the Civil War. Crisis & Compromise can be played alone or used to create alternative starting situations for the ACW.
Alamo to Appomattox. A2A is a grand strategy game of the American Civil War in the style of Krieg! Maps of the Eastern and Western Theaters include terrain, Strategic Objectives, roads/rail, naval zones, navigable and non-navigable rivers, cities and locales, supply centers and other features affecting the game. Counters represent the corps and armies of the war. Cards provide the strategic-political-economic direction for each side.
Strategies are many and varied but the ultimate goal is to demoralize the opposing faction’s population through military, economic and political victories while sustaining your own population’s will to continue the fight. The players each choose a Strategy Card and an Addendum Card before each new season and may opt to play an additional card as a diplomatic response to certain events. These cards lead to new military units, leaders, and replacement steps and result in socio-economic and political events. The events include the declaration of Emancipation, the elections of 1862 and 1864, and the possible intervention by European nations.
Events are often double-edged swords, sometimes providing a military advantage while negatively affecting the popular will to fight. In addition, both sides may attempt to develop and manufacture new technologies, both historical and speculative, such as ironclads, submarines, torpedoes, observation balloons, repeating rifles and Gatling guns. Both sides can introduce espionage and even sabotage, which can have many unexpected consequences, including assassination. Scenarios are included for each year as well as the entire ACW.
Beyond the ACW proper, there are two introductory scenarios: Alamo, a mini-game of the War for Texas and Manifest Destiny, a Mexican-American War mini-game. These short campaigns will give new players an excellent place to start playing and veteran players will have two scenarios that can be finished in an evening. In addition there is Crisis & Compromise, a card play oriented game of the period from the end of the Mexican-American War to the start of the Civil War. Though little combat occurs, the card play covers the actions inspiring events, leaders and regional positions (Border States) that affect the allegiance of states to a region and the ability of military leaders at the start of the Civil War. Crisis & Compromise can be played alone or used to create alternative starting situations for the ACW.
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