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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-80 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Brad Finlayson
-
아티스트
Chris Rallis
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
Wizard’s WARdrobe에서 당신은 위대한 약탈을 위해 다른 마법사들과 싸우기 위해 그랜드 위저드와 마법의 WARdrobe에 불쑥 들어온 견습 마법사 역할을 맡는다. 각 플레이어는 99개의 히트 포인트, 2개의 학습된 주문, 8가지 색상의 신체 위치(2피트, 2바디, 2핸드, 1개의 헤드 및 1개의 액세서리)가 있는 마법사 인벤토리 플레이매트로 시작합니다. 당신의 차례 동안 당신은 주문을 걸고, 아이템을 사용하고, 8개의 페이스업 워드로브 더미에서 아이템을 잡는 데 3가지 동작을 할당한다. 효과가 강력할수록 액션도 많이 들기 때문에 추가 액션을 줄 수 있는 부츠나 가족들도 눈여겨봐야 한다.
기어 올리세요!
물건을 많이 입을수록 때리기가 더 힘들어진다. 혁신적인 히트 롤 시스템은 다음과 같은 주제를 잘 지원합니다. 마법사가 다른 마법사에게 데미지를 줄 때, 그들은 8면 히트 다이를 굴리고 영향을 받은 각 플레이어들의 히트 위치를 참조한다. 마법사가 해당 위치에 아이템을 가지고 있을 경우, 그것은 쓰레기 더미로 옮겨지고 어떠한 피해도 입히지 않습니다. 마법사에 해당 위치에 아이템이 없는 경우 데미지가 롤링되어 마법사’의 HP에 전달됩니다.
엎드려!
베이스게임(200장 이상)에는 공격과 수비 효과의 레퍼토리가 방대하고, 사전 설정된 확장 부스터를 통해 더 많이 나올 수 있다. 마법사가 시너지 버프를 착용하면 주문과 아이템을 사용하여 상대방을 공격하고 자신을 방어할 수 있습니다. 마지막 마법사가 승리합니다!
Wizard’의 WARdrobe는 설정이 빠르고 배우기 매우 쉽습니다: 배치된 게임 조각들은 거의 게임 자체를 가르칩니다. 속도는 빠르지만(방망이를 튕겨나가기 시작할 수 있음) 여전히 전략적이다(수십 개의 주문과 8개의 WARDrobe 말뚝에서 장비를 선택할 수 있다). 지금까지, 컨벤션과 상점에서 수백 개의 비공개 및 공개 플레이 테스트에서, 거의 모든 게임은 독특하고 흥미로웠다. 우리가 게임을 현재의 5번째 버전으로 개선하는데 사용한 몇 가지 게임들은 매우 부드럽고, 재미있고, 균형 잡힌 동작입니다.
Wizard’s WARdrobe에서 당신은 위대한 약탈을 위해 다른 마법사들과 싸우기 위해 그랜드 위저드와 마법의 WARdrobe에 불쑥 들어온 견습 마법사 역할을 맡는다. 각 플레이어는 99개의 히트 포인트, 2개의 학습된 주문, 8가지 색상의 신체 위치(2피트, 2바디, 2핸드, 1개의 헤드 및 1개의 액세서리)가 있는 마법사 인벤토리 플레이매트로 시작합니다. 당신의 차례 동안 당신은 주문을 걸고, 아이템을 사용하고, 8개의 페이스업 워드로브 더미에서 아이템을 잡는 데 3가지 동작을 할당한다. 효과가 강력할수록 액션도 많이 들기 때문에 추가 액션을 줄 수 있는 부츠나 가족들도 눈여겨봐야 한다.
기어 올리세요!
물건을 많이 입을수록 때리기가 더 힘들어진다. 혁신적인 히트 롤 시스템은 다음과 같은 주제를 잘 지원합니다. 마법사가 다른 마법사에게 데미지를 줄 때, 그들은 8면 히트 다이를 굴리고 영향을 받은 각 플레이어들의 히트 위치를 참조한다. 마법사가 해당 위치에 아이템을 가지고 있을 경우, 그것은 쓰레기 더미로 옮겨지고 어떠한 피해도 입히지 않습니다. 마법사에 해당 위치에 아이템이 없는 경우 데미지가 롤링되어 마법사’의 HP에 전달됩니다.
엎드려!
베이스게임(200장 이상)에는 공격과 수비 효과의 레퍼토리가 방대하고, 사전 설정된 확장 부스터를 통해 더 많이 나올 수 있다. 마법사가 시너지 버프를 착용하면 주문과 아이템을 사용하여 상대방을 공격하고 자신을 방어할 수 있습니다. 마지막 마법사가 승리합니다!
Wizard’의 WARdrobe는 설정이 빠르고 배우기 매우 쉽습니다: 배치된 게임 조각들은 거의 게임 자체를 가르칩니다. 속도는 빠르지만(방망이를 튕겨나가기 시작할 수 있음) 여전히 전략적이다(수십 개의 주문과 8개의 WARDrobe 말뚝에서 장비를 선택할 수 있다). 지금까지, 컨벤션과 상점에서 수백 개의 비공개 및 공개 플레이 테스트에서, 거의 모든 게임은 독특하고 흥미로웠다. 우리가 게임을 현재의 5번째 버전으로 개선하는데 사용한 몇 가지 게임들은 매우 부드럽고, 재미있고, 균형 잡힌 동작입니다.
Description from the publisher:
In Wizard’s WARdrobe, you take the role of an apprentice wizard who has busted in to the Grand Wizard’s magical WARdrobe to battle other wizards for epic loot. Each player starts with 99 Hit Points, two learned spells in hand, and a wizard inventory playmat with 8 color & number-coded body locations for items (2 feet, 2 body, 2 hands, 1 head & as many accessories [trinkets or familiars] as you want). During your turn you allocate 3 actions to cast spells, use items, and grab items from the 8 face-up WARdrobe piles. The more powerful the effect, the more actions it costs, so keep an eye out for boots and familiars that can give you extra actions.
Gear Up!
The more items you are wearing, the harder you are to hit. The innovative hit roll system supports the theme nicely: When a wizard deals damage to other wizards, they roll an 8-sided hit die and refer to the hit location on each affected players’ playmat. If the wizard has an item in that location, it is moved to the junk pile and no damage is dealt. If the wizard does not have an item in that location, then the damage is rolled and dealt to the wizard’s HP.
Throw Down!
There is a vast repertoire of offensive and defensive effects in the base game (over 200 cards), with more to come in the preset expansion boosters. Once your wizard is suited up with synergetic buffs, you are ready to use your spells and items to attack your opponents and defend yourself. The last wizard standing wins!
Wizard’s WARdrobe is quick to set up and very easy to learn: the game pieces laid out almost teach the game itself. It is fast-paced (you can start slinging right off the bat) yet still highly strategic (with dozens of spells and 8 WARdrobe piles to choose equipment from, there are many lines of play). So far, in the hundreds of private and public playtests at conventions and stores, almost every game has been unique and exciting. The few games that weren’t we used to refine the game to its current 5th version, which is running super smooth, fun, and balanced.
In Wizard’s WARdrobe, you take the role of an apprentice wizard who has busted in to the Grand Wizard’s magical WARdrobe to battle other wizards for epic loot. Each player starts with 99 Hit Points, two learned spells in hand, and a wizard inventory playmat with 8 color & number-coded body locations for items (2 feet, 2 body, 2 hands, 1 head & as many accessories [trinkets or familiars] as you want). During your turn you allocate 3 actions to cast spells, use items, and grab items from the 8 face-up WARdrobe piles. The more powerful the effect, the more actions it costs, so keep an eye out for boots and familiars that can give you extra actions.
Gear Up!
The more items you are wearing, the harder you are to hit. The innovative hit roll system supports the theme nicely: When a wizard deals damage to other wizards, they roll an 8-sided hit die and refer to the hit location on each affected players’ playmat. If the wizard has an item in that location, it is moved to the junk pile and no damage is dealt. If the wizard does not have an item in that location, then the damage is rolled and dealt to the wizard’s HP.
Throw Down!
There is a vast repertoire of offensive and defensive effects in the base game (over 200 cards), with more to come in the preset expansion boosters. Once your wizard is suited up with synergetic buffs, you are ready to use your spells and items to attack your opponents and defend yourself. The last wizard standing wins!
Wizard’s WARdrobe is quick to set up and very easy to learn: the game pieces laid out almost teach the game itself. It is fast-paced (you can start slinging right off the bat) yet still highly strategic (with dozens of spells and 8 WARdrobe piles to choose equipment from, there are many lines of play). So far, in the hundreds of private and public playtests at conventions and stores, almost every game has been unique and exciting. The few games that weren’t we used to refine the game to its current 5th version, which is running super smooth, fun, and balanced.
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