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BGG랭킹
BGG전체 : 4941
FAMILYGAMES : 1459
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.07 / 5
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디자이너
Steffen Benndorf, Reinhard Staupe
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아티스트
Oliver Freudenreich
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인원
게임 소개
스물한 명의 플레이어들은 게임을 시작할 때 각기 다른 점수표를 받는다; 각각의 시트는 5개의 가로줄에 6개의 색 주사위가 그려져 있고, 각 시트의 각 행에서 숫자는 동일하지만 색 배치는 다르다.
점수를 얻기 위해서는 주사위를 숫자로 채워야 하지만, 점수표 &mdash의 다음 행으로 이동하기 전에 여섯 개의 주사위를 연속으로 채워야 한다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 각 점수표에 표시된 색상과 일치하는 6개의 색상의 주사위를 굴립니다. 그들은 굴리는 모든 1을 유지해야 하지만, 1이 아닌 모든 주사위를 두 번 굴리도록 선택할 수 있습니다. 두 번째 롤 이후 모든 플레이어는 주사위를 굴려 시트 &mdash에 주사위를 하나 이상 채울 수 있지만, 일치하는 색상의 다이가 스코어 시트의 값과 같거나 작은 값을 표시할 경우에만 사용할 수 있습니다.
예를 들어 행에 노란색 6, 파란색 5, 흰색 4 등이 표시되고 사용자 또는 활성 플레이어가 노란색 3, 파란색 6, 흰색 4 등을 굴리면 노란색 공간에 "3"을 쓸 수 있지만(게임 종료 시 3점을 획득함) 해당 공간에 대해 최대 6점을 획득할 수 있으므로 사용하지 않도록 선택할 수 있습니다. 주사위가 표시된 숫자보다 높아서 파란색으로 아무것도 쓸 수 없습니다. 4점이 가장 많이 나오는 점수이기 때문에 분명히 빈칸에 4점을 쓰고 싶으실 거예요. 게다가 정확한 히트를 쳤기 때문에 박스도 "x"를 하면 "x"를 연달아 획득할 수 있습니다.
숫자를 채울 수 없거나 입력하지 않으려면 현재 행의 맨 왼쪽 공백을 지우고 이 공간에 대한 포인트를 얻지 않아야 합니다. 한 행의 모든 공백이 채워지거나 지워지는 즉시 주사위의 다음 롤로 다음 행을 시작합니다. 이 게임은 5번째 줄을 완성하고, 그 후에 모든 사람들이 누가 이기는지 보기 위해 점수를 매기는 순서로 끝난다.
점수를 얻기 위해서는 주사위를 숫자로 채워야 하지만, 점수표 &mdash의 다음 행으로 이동하기 전에 여섯 개의 주사위를 연속으로 채워야 한다.
차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 각 점수표에 표시된 색상과 일치하는 6개의 색상의 주사위를 굴립니다. 그들은 굴리는 모든 1을 유지해야 하지만, 1이 아닌 모든 주사위를 두 번 굴리도록 선택할 수 있습니다. 두 번째 롤 이후 모든 플레이어는 주사위를 굴려 시트 &mdash에 주사위를 하나 이상 채울 수 있지만, 일치하는 색상의 다이가 스코어 시트의 값과 같거나 작은 값을 표시할 경우에만 사용할 수 있습니다.
예를 들어 행에 노란색 6, 파란색 5, 흰색 4 등이 표시되고 사용자 또는 활성 플레이어가 노란색 3, 파란색 6, 흰색 4 등을 굴리면 노란색 공간에 "3"을 쓸 수 있지만(게임 종료 시 3점을 획득함) 해당 공간에 대해 최대 6점을 획득할 수 있으므로 사용하지 않도록 선택할 수 있습니다. 주사위가 표시된 숫자보다 높아서 파란색으로 아무것도 쓸 수 없습니다. 4점이 가장 많이 나오는 점수이기 때문에 분명히 빈칸에 4점을 쓰고 싶으실 거예요. 게다가 정확한 히트를 쳤기 때문에 박스도 "x"를 하면 "x"를 연달아 획득할 수 있습니다.
숫자를 채울 수 없거나 입력하지 않으려면 현재 행의 맨 왼쪽 공백을 지우고 이 공간에 대한 포인트를 얻지 않아야 합니다. 한 행의 모든 공백이 채워지거나 지워지는 즉시 주사위의 다음 롤로 다음 행을 시작합니다. 이 게임은 5번째 줄을 완성하고, 그 후에 모든 사람들이 누가 이기는지 보기 위해 점수를 매기는 순서로 끝난다.
Each player in Twenty One receives a different score sheet at the start of the game; each sheet has five horizontal rows with six colored dice pictured in each row, and while the numbers are identical in each of the rows on each sheet, the arrangement of colors differs.
To score points, a player needs to fill these dice with numbers, but they have to fill (or mark off) all six dice in a row before they can move to the next row on their score sheet — and to write numbers on their sheet, they'll have to depend (at least somewhat) on the luck of the dice.
On a turn, the active player rolls six colored dice that match the colors depicted on each score sheet. They must keep all 1s that they roll, but they can choose to reroll all non-1 dice twice. After the second roll, all players can use the rolled dice to fill one or more of the dice on their sheet — but only if the die of the matching color shows a value equal to or less than what's on the score sheet.
For example, if your row shows a yellow 6, blue 5, white 4, etc., and you or the active player rolls yellow 3, blue 6, white 4, etc., you can choose to write "3" in the yellow space (earning yourself 3 points at the end of the game), but you may choose not to since you could score up to 6 points for that space. You can't write anything in blue since the die is higher than the number shown. You definitely want to write 4 in the white space since 4 is the most points you can score there. What's more, since you had an exact hit, you "x" the box as well, and you score bonus points in a row for the number of "x"s that you have.
If you can't or don't want to fill in a number, you must cross out the leftmost space in your current row, earning no points for this space. As soon as all spaces in a row are filled or crossed off, you start the next row with the next roll of the dice. The game ends the turn that someone completes the fifth row, after which everyone tallies their points to see who wins.
To score points, a player needs to fill these dice with numbers, but they have to fill (or mark off) all six dice in a row before they can move to the next row on their score sheet — and to write numbers on their sheet, they'll have to depend (at least somewhat) on the luck of the dice.
On a turn, the active player rolls six colored dice that match the colors depicted on each score sheet. They must keep all 1s that they roll, but they can choose to reroll all non-1 dice twice. After the second roll, all players can use the rolled dice to fill one or more of the dice on their sheet — but only if the die of the matching color shows a value equal to or less than what's on the score sheet.
For example, if your row shows a yellow 6, blue 5, white 4, etc., and you or the active player rolls yellow 3, blue 6, white 4, etc., you can choose to write "3" in the yellow space (earning yourself 3 points at the end of the game), but you may choose not to since you could score up to 6 points for that space. You can't write anything in blue since the die is higher than the number shown. You definitely want to write 4 in the white space since 4 is the most points you can score there. What's more, since you had an exact hit, you "x" the box as well, and you score bonus points in a row for the number of "x"s that you have.
If you can't or don't want to fill in a number, you must cross out the leftmost space in your current row, earning no points for this space. As soon as all spaces in a row are filled or crossed off, you start the next row with the next roll of the dice. The game ends the turn that someone completes the fifth row, after which everyone tallies their points to see who wins.
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