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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Doctor Rocket
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
체스 말처럼 타일을 움직여서 보드의 가운데로 경주하세요. 적시에 움직이면 상대를 DURESS 상태로 만들 수 있습니다!
듀레스는 2인용 전략 보드 게임이다. 8세 이상의 성인 및 어린이를 대상으로 합니다.
각 플레이어마다 다른 문자(A~P)를 가진 16개의 타일이 있다. 이 타일들은 보드의 가운데에 골지 조각으로 배열되어 있습니다. 목표 조각은 대칭으로 배열되어 두 명의 플레이어로부터 같은 거리에 있습니다. 배치를 선택하면 목표 조각이 임의의 순서로 정렬됩니다. 두 명의 플레이어가 돌아가면서 개별 타일의 배치를 선택할 수도 있어 게임에 전략을 더할 수 있다.
체스 피스에 해당하는 무브 피스도 있습니다. 더리스의 고전 게임에는 16개의 무브 피스가 있다: 8개의 폰, 2개의 룩, 2개의 나이트, 2개의 비숍, 1개의 퀸, 1개의 킹.
골피스가 정리되면 두 선수가 번갈아 가면서 진행한다. 한 번에 플레이어가 다음을 수행합니다.
a) 이동 조각을 임의로 선택합니다.
b) 이동할 타일 중 하나를 선택합니다.
c) 이동 조각을 기준으로 선택한 타일을 새 위치로 이동합니다. 다른 타일들은 조각들의 움직임을 차단하여 전략적인 플레이의 기회를 만들 수 있다.
플레이어는 상대가 도착하기 전에 자신의 말을 해당하는 골피스에 착지하여 점수를 획득합니다. 그래서, 두 개의 A 타일은 골피스에서 A에 도달하기 위해 경쟁하고 있습니다. 각 글자에 대해서도 마찬가지입니다.
한 선수가 다득점함으로써 게임에서 승리합니다.
게임의 구조를 바꿀 수 있는 많은 기회가 있다.
a) 각 게임은 골피스의 순서를 무작위로 정하여 플레이어들에게 다른 전략적 도전을 만들어낸다.
b) 플레이어는 돌아가면서 골피스의 순서를 선택해 추가 전략을 만들 수 있다. 선발에서 한 선수가 먼저 가고, 무빙피스에서 다른 선수가 먼저 가면 첫 번째 선수의 편향 가능성이 완화될 수 있다.
c) 플레이어는 보드를 위한 대체 레이아웃을 만들 수 있습니다.
d) 대안으로, 플레이어들은 3개의 피스를 선택할 수 있다. 이것은 미리 계획을 세울 수 있게 해줍니다. 매 턴마다 플레이어는 세 개의 무브먼트 조각 중 하나를 선택하고, 타일을 움직이며, 이 조각을 가방에 넣고, 무작위로 새 조각을 선택한다.
많은 잠재적인 변형으로 인해, 듀레스의 두 게임은 정확히 같지 않다.
듀레스는 2인용 전략 보드 게임이다. 8세 이상의 성인 및 어린이를 대상으로 합니다.
각 플레이어마다 다른 문자(A~P)를 가진 16개의 타일이 있다. 이 타일들은 보드의 가운데에 골지 조각으로 배열되어 있습니다. 목표 조각은 대칭으로 배열되어 두 명의 플레이어로부터 같은 거리에 있습니다. 배치를 선택하면 목표 조각이 임의의 순서로 정렬됩니다. 두 명의 플레이어가 돌아가면서 개별 타일의 배치를 선택할 수도 있어 게임에 전략을 더할 수 있다.
체스 피스에 해당하는 무브 피스도 있습니다. 더리스의 고전 게임에는 16개의 무브 피스가 있다: 8개의 폰, 2개의 룩, 2개의 나이트, 2개의 비숍, 1개의 퀸, 1개의 킹.
골피스가 정리되면 두 선수가 번갈아 가면서 진행한다. 한 번에 플레이어가 다음을 수행합니다.
a) 이동 조각을 임의로 선택합니다.
b) 이동할 타일 중 하나를 선택합니다.
c) 이동 조각을 기준으로 선택한 타일을 새 위치로 이동합니다. 다른 타일들은 조각들의 움직임을 차단하여 전략적인 플레이의 기회를 만들 수 있다.
플레이어는 상대가 도착하기 전에 자신의 말을 해당하는 골피스에 착지하여 점수를 획득합니다. 그래서, 두 개의 A 타일은 골피스에서 A에 도달하기 위해 경쟁하고 있습니다. 각 글자에 대해서도 마찬가지입니다.
한 선수가 다득점함으로써 게임에서 승리합니다.
게임의 구조를 바꿀 수 있는 많은 기회가 있다.
a) 각 게임은 골피스의 순서를 무작위로 정하여 플레이어들에게 다른 전략적 도전을 만들어낸다.
b) 플레이어는 돌아가면서 골피스의 순서를 선택해 추가 전략을 만들 수 있다. 선발에서 한 선수가 먼저 가고, 무빙피스에서 다른 선수가 먼저 가면 첫 번째 선수의 편향 가능성이 완화될 수 있다.
c) 플레이어는 보드를 위한 대체 레이아웃을 만들 수 있습니다.
d) 대안으로, 플레이어들은 3개의 피스를 선택할 수 있다. 이것은 미리 계획을 세울 수 있게 해줍니다. 매 턴마다 플레이어는 세 개의 무브먼트 조각 중 하나를 선택하고, 타일을 움직이며, 이 조각을 가방에 넣고, 무작위로 새 조각을 선택한다.
많은 잠재적인 변형으로 인해, 듀레스의 두 게임은 정확히 같지 않다.
Race to the middle of the board by moving your tiles like chess pieces. With timely moves, you can place your opponent in a state of DURESS!
Duress is a two-player strategic board game. It is intended for adults and children ages 8 and up.
Each player has 16 tiles with different letters (A through P). These same tiles are arranged as Goal Pieces in the middle of the board. The Goal Pieces are arranged symmetrically, equidistant from the two players. Once a layout is selected, the Goal Pieces are arranged in a random order. The two players may also decide to take turns selecting the placement of the individual tiles, which adds strategy to the game.
There are also Movement Pieces corresponding to chess pieces. In a classic game of Duress, there are 16 Movement Pieces: 8 pawns, 2 rooks, 2 knights, 2 bishops, 1 queen, and 1 king.
Once the Goal Pieces are arranged, the two players take turns. In a single turn, the player:
a) Selects a Movement Piece at random.
b) Selects one of the tiles to move.
c) Moves the selected tile to a new location based on the Movement Piece. Other tiles can block the movements of the pieces, creating opportunities for strategic play.
Players score points by landing their pieces on the corresponding Goal Pieces before the opponent can get there. So, the two A tiles are racing to reach the A in the Goal Pieces. The same goes for each letter.
A player wins the game by scoring a majority of the points.
There are many opportunities to change the structure of the game:
a) Each game randomizes the order of the Goal Pieces, creating a different strategic challenge for the players.
b) Players can take turns selecting the order of the Goal Pieces, creating additional strategy. When one player goes first in the selection, and the other goes first in moving pieces, the potential for a first player's bias can be mitigated.
c) The players may create alternative layouts for the board.
d) As an alternative, players may select and hold 3 pieces. This allows for planning moves in advance. With each turn, the player will select one of the three movement pieces, move a tile, return this piece to the bag, and randomly select a new one.
With many potential variations, no two games of Duress are exactly alike.
Duress is a two-player strategic board game. It is intended for adults and children ages 8 and up.
Each player has 16 tiles with different letters (A through P). These same tiles are arranged as Goal Pieces in the middle of the board. The Goal Pieces are arranged symmetrically, equidistant from the two players. Once a layout is selected, the Goal Pieces are arranged in a random order. The two players may also decide to take turns selecting the placement of the individual tiles, which adds strategy to the game.
There are also Movement Pieces corresponding to chess pieces. In a classic game of Duress, there are 16 Movement Pieces: 8 pawns, 2 rooks, 2 knights, 2 bishops, 1 queen, and 1 king.
Once the Goal Pieces are arranged, the two players take turns. In a single turn, the player:
a) Selects a Movement Piece at random.
b) Selects one of the tiles to move.
c) Moves the selected tile to a new location based on the Movement Piece. Other tiles can block the movements of the pieces, creating opportunities for strategic play.
Players score points by landing their pieces on the corresponding Goal Pieces before the opponent can get there. So, the two A tiles are racing to reach the A in the Goal Pieces. The same goes for each letter.
A player wins the game by scoring a majority of the points.
There are many opportunities to change the structure of the game:
a) Each game randomizes the order of the Goal Pieces, creating a different strategic challenge for the players.
b) Players can take turns selecting the order of the Goal Pieces, creating additional strategy. When one player goes first in the selection, and the other goes first in moving pieces, the potential for a first player's bias can be mitigated.
c) The players may create alternative layouts for the board.
d) As an alternative, players may select and hold 3 pieces. This allows for planning moves in advance. With each turn, the player will select one of the three movement pieces, move a tile, return this piece to the bag, and randomly select a new one.
With many potential variations, no two games of Duress are exactly alike.
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