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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ross Bennett
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아티스트
Jerry Padilla
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인원
게임 소개
언더그라운드 - 난쟁이 1-4명(핵심 게임을 하는 2-4명)을 위한 지하 모험
드워븐 왕국을 재건하기 위해 때때로 협력적인 채굴과 대혼란을 일으키는 보드게임입니다. 한 명당.
언더그레스에서 플레이어들은 이루 말할 수 없는 부와 드워프 왕국의 왕관을 찾는 용감하지만 무자비한 드워프들의 역할을 맡는다. 스톤워치 밑에 있는 미지의 통로를 통해 채굴, 포획, 훔치기, 싸움을 벌이는 플레이어들은 전설의 킹’s 기프트를 처음으로 찾기 위해 경쟁한다. 이 기프트는 난쟁이 광맥은 난쟁이들의 지배자가 되어 괴물들과 그들의 동료들을 모두 살아남을 수 있다면...
오직 시간만이 당신이 그 아래에 놓여진 것들로부터 살아남기 위해 필요한 것을 가지고 있는지 말해줄 것입니다.
아래는 설정하기 쉽습니다. 각각의 난쟁이들은 그들의 장비와 능력을 추적할 수 있는 독특한 플레이어 보드를 가지고 있습니다. 캠페인의 각 시나리오 맵은 난쟁이들이 직면할 도전을 설정하는 방법을 정확히 보여주며, 모험의 각 단계를 위한 독특한 3D 보드를 만듭니다.
플레이어가 각자 고유한 능력을 가진 난쟁이들을 선택하면 지역 상인에게 무기, 아이템, 스킬을 구매하여 전략을 더욱 개인화할 수 있다. 적들의 시체에서 보물을 도용하거나 동료 난쟁이들의 주머니에서 도둑맞는 것을 선호하든, 아래는 난쟁이에게 원하는 방식으로 난쟁이를 허용한다.
완전한 장비를 갖춘 플레이어들은 돌아가면서 광산을 여행하며 바위와 고대 화강암을 파헤치며 모든 드워프들이 갈망하는 보물들과 몬스터들을 찾는다. 능률적인 스킬 시스템은 게임을 역동적이고 흥미롭게 하는 동시에 특정 난쟁이가 아래의 위험에 어떻게 직면하는지 믿을 수 없을 정도로 폭넓게 보여줍니다.
하지만 보물을 쓰기 위해 살아있지 않다면 보물이 무슨 소용이 있겠는가? 지하세계로 가는 길도 킹’s 기프트로 가는 길을 보여주는 고대 두루마리 조각으로 다시 나가는 길을 찾는 경주이다.
충분한 양의 스크롤 조각만 있으면 어떤 난장이라도 게임에서 승리할 수 있지만, 어두운 카타콤에 있는 난쟁이들 사이에서는 명예가 없고, 2등을 차지하기 위한 왕관도 없다. 그 두루마리 조각들을 서로 꼬집는 거요? ‘우연히 동료 광부들을 날려버리고, 신발끈을 묶기 위해 출구를 막고, 친구가 거대한 떨림벌레가 천천히 삼켜지는 동안? 채굴의 첫 번째 규칙은 만약 그들이 거대한 벌레 안에 있다면 그들은 공식적인 항의를 제출할 수 없다. 이것은 가장 반쯤 되는 반 협력적인 던전입니다.
충분한 양의 스크롤 조각만 있으면 어떤 난장이라도 게임에서 승리할 수 있지만, 어두운 카타콤에 있는 난쟁이들 사이에서는 명예가 없고, 2등을 차지하기 위한 왕관도 없다. 그 두루마리 조각들을 서로 꼬집는 거요? ‘우연히 동료 광부들을 날려버리거나, 친구가 자이언트 이가돈에 천천히 삼켜지는 동안 출구를 막아 신발끈을 묶는 거요?
채굴의 첫 번째 규칙은 거대 파충류 안에 있으면 공식적인 불만을 제기할 수 없다는 것입니다. 이것은 가장 반쯤 되는 반 협력적인 던전입니다.
드워븐 왕국을 재건하기 위해 때때로 협력적인 채굴과 대혼란을 일으키는 보드게임입니다. 한 명당.
언더그레스에서 플레이어들은 이루 말할 수 없는 부와 드워프 왕국의 왕관을 찾는 용감하지만 무자비한 드워프들의 역할을 맡는다. 스톤워치 밑에 있는 미지의 통로를 통해 채굴, 포획, 훔치기, 싸움을 벌이는 플레이어들은 전설의 킹’s 기프트를 처음으로 찾기 위해 경쟁한다. 이 기프트는 난쟁이 광맥은 난쟁이들의 지배자가 되어 괴물들과 그들의 동료들을 모두 살아남을 수 있다면...
오직 시간만이 당신이 그 아래에 놓여진 것들로부터 살아남기 위해 필요한 것을 가지고 있는지 말해줄 것입니다.
아래는 설정하기 쉽습니다. 각각의 난쟁이들은 그들의 장비와 능력을 추적할 수 있는 독특한 플레이어 보드를 가지고 있습니다. 캠페인의 각 시나리오 맵은 난쟁이들이 직면할 도전을 설정하는 방법을 정확히 보여주며, 모험의 각 단계를 위한 독특한 3D 보드를 만듭니다.
플레이어가 각자 고유한 능력을 가진 난쟁이들을 선택하면 지역 상인에게 무기, 아이템, 스킬을 구매하여 전략을 더욱 개인화할 수 있다. 적들의 시체에서 보물을 도용하거나 동료 난쟁이들의 주머니에서 도둑맞는 것을 선호하든, 아래는 난쟁이에게 원하는 방식으로 난쟁이를 허용한다.
완전한 장비를 갖춘 플레이어들은 돌아가면서 광산을 여행하며 바위와 고대 화강암을 파헤치며 모든 드워프들이 갈망하는 보물들과 몬스터들을 찾는다. 능률적인 스킬 시스템은 게임을 역동적이고 흥미롭게 하는 동시에 특정 난쟁이가 아래의 위험에 어떻게 직면하는지 믿을 수 없을 정도로 폭넓게 보여줍니다.
하지만 보물을 쓰기 위해 살아있지 않다면 보물이 무슨 소용이 있겠는가? 지하세계로 가는 길도 킹’s 기프트로 가는 길을 보여주는 고대 두루마리 조각으로 다시 나가는 길을 찾는 경주이다.
충분한 양의 스크롤 조각만 있으면 어떤 난장이라도 게임에서 승리할 수 있지만, 어두운 카타콤에 있는 난쟁이들 사이에서는 명예가 없고, 2등을 차지하기 위한 왕관도 없다. 그 두루마리 조각들을 서로 꼬집는 거요? ‘우연히 동료 광부들을 날려버리고, 신발끈을 묶기 위해 출구를 막고, 친구가 거대한 떨림벌레가 천천히 삼켜지는 동안? 채굴의 첫 번째 규칙은 만약 그들이 거대한 벌레 안에 있다면 그들은 공식적인 항의를 제출할 수 없다. 이것은 가장 반쯤 되는 반 협력적인 던전입니다.
충분한 양의 스크롤 조각만 있으면 어떤 난장이라도 게임에서 승리할 수 있지만, 어두운 카타콤에 있는 난쟁이들 사이에서는 명예가 없고, 2등을 차지하기 위한 왕관도 없다. 그 두루마리 조각들을 서로 꼬집는 거요? ‘우연히 동료 광부들을 날려버리거나, 친구가 자이언트 이가돈에 천천히 삼켜지는 동안 출구를 막아 신발끈을 묶는 거요?
채굴의 첫 번째 규칙은 거대 파충류 안에 있으면 공식적인 불만을 제기할 수 없다는 것입니다. 이것은 가장 반쯤 되는 반 협력적인 던전입니다.
BENEATH - an underground adventure for 1-4 dwarves (2-4 players with the core game)
A board game of sometimes-cooperative mining and mayhem in a quest to restore the Dwarven Kingdom. 1-4 players, 60 min. per player.
In Beneath players take on the roles of brave but ruthless Dwarves seeking untold riches and the crown of the Dwarven Kingdom. Mining, trapping, stealing and fighting through the uncharted passages beneath the city of Stonewatch, players race to be the first to find the legendary King’s Gift, a vein of ore so valuable the Dwarf that finds it will be crowned ruler of all the Dwarves, if they can survive both the monsters and their own colleagues...
Only time will tell if you have what it takes to survive what lies beneath.
Beneath is easy to set up. Each dwarf has a unique player board to track their equipment and abilities. Each scenario map in the campaign shows exactly how to set up the challenges your dwarves will face, creating a uniquely 3D board for each step of your adventure.
Once players select their Dwarves, each with unique abilities, they can further personalise their strategy by purchasing weapons, items and skills from their local merchant. Whether you prefer your treasure hacked from the lifeless bodies of your enemies, or thieved from the pockets of your fellow Dwarves, Beneath lets you Dwarf the way you want to Dwarf.
Fully equipped, players they take turns as they journey through the mines, digging through rock and ancient granite, searching for treasure that all Dwarves crave and monsters to slay. A streamlined skills system keeps play dynamic and exciting whilst allowing incredible breadth in how your particular dwarf faces the dangers below.
But what good is treasure if you’re not alive to spend it? Each foray into the world of Beneath is also a race to find your way back out and do so with pieces of ancient scroll that show the way to the King’s Gift.
With enough pieces of scroll any dwarf will win the game, but there’s no honour among dwarves in the dark catacombs, and no crown for second place. Pinching those pieces of scroll from each other? ‘Accidentally’ blowing up your fellow miners, blocking the exit to tie your shoelaces whilst your friend is slowly devoured by a colossal tremor worm? First rule of mining – they can’t submit a formal complaint if they’re inside a giant worm. This is semi-cooperative dungeon crawling at its most semi.
With enough pieces of scroll any dwarf will win the game, but there’s no honour among dwarves in the dark catacombs, and no crown for second place. Pinching those pieces of scroll from each other? ‘Accidentally’ blowing up your fellow miners, or blocking the exit to tie your shoelaces whilst your friend is slowly devoured by a Gigantic Igadon?
First rule of mining – they can’t submit a formal complaint if they’re inside a giant reptilian. This is semi-cooperative dungeon crawling at its most semi.
A board game of sometimes-cooperative mining and mayhem in a quest to restore the Dwarven Kingdom. 1-4 players, 60 min. per player.
In Beneath players take on the roles of brave but ruthless Dwarves seeking untold riches and the crown of the Dwarven Kingdom. Mining, trapping, stealing and fighting through the uncharted passages beneath the city of Stonewatch, players race to be the first to find the legendary King’s Gift, a vein of ore so valuable the Dwarf that finds it will be crowned ruler of all the Dwarves, if they can survive both the monsters and their own colleagues...
Only time will tell if you have what it takes to survive what lies beneath.
Beneath is easy to set up. Each dwarf has a unique player board to track their equipment and abilities. Each scenario map in the campaign shows exactly how to set up the challenges your dwarves will face, creating a uniquely 3D board for each step of your adventure.
Once players select their Dwarves, each with unique abilities, they can further personalise their strategy by purchasing weapons, items and skills from their local merchant. Whether you prefer your treasure hacked from the lifeless bodies of your enemies, or thieved from the pockets of your fellow Dwarves, Beneath lets you Dwarf the way you want to Dwarf.
Fully equipped, players they take turns as they journey through the mines, digging through rock and ancient granite, searching for treasure that all Dwarves crave and monsters to slay. A streamlined skills system keeps play dynamic and exciting whilst allowing incredible breadth in how your particular dwarf faces the dangers below.
But what good is treasure if you’re not alive to spend it? Each foray into the world of Beneath is also a race to find your way back out and do so with pieces of ancient scroll that show the way to the King’s Gift.
With enough pieces of scroll any dwarf will win the game, but there’s no honour among dwarves in the dark catacombs, and no crown for second place. Pinching those pieces of scroll from each other? ‘Accidentally’ blowing up your fellow miners, blocking the exit to tie your shoelaces whilst your friend is slowly devoured by a colossal tremor worm? First rule of mining – they can’t submit a formal complaint if they’re inside a giant worm. This is semi-cooperative dungeon crawling at its most semi.
With enough pieces of scroll any dwarf will win the game, but there’s no honour among dwarves in the dark catacombs, and no crown for second place. Pinching those pieces of scroll from each other? ‘Accidentally’ blowing up your fellow miners, or blocking the exit to tie your shoelaces whilst your friend is slowly devoured by a Gigantic Igadon?
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