-
BGG랭킹
BGG전체 : 9553
WARGAMES : 1168
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-2100 분
-
연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Ross Mortell, Adam Starkweather
-
아티스트
Antonio Pinar
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
사이판이 속한 마리아나를 침공하는 결정은 쉽지 않았다. 맥아더 장군은 여전히 필리핀을 통과하는 서쪽 항로를 선호했고, 합동참모본부의 지원을 받았다. 이 결정이 내려지기까지 여러 차례의 협의와 거의 1년이 걸렸다. 미국인들이 마침내 마리아나를 침공하기로 결정한 데에는 몇 가지 이유가 있었다. 첫째, 일본으로 가는 가장 직접적인 경로였고, 둘째, 도쿄를 폭격할 수 있는 B29 폭격기를 거점으로 삼을 수 있었고, 셋째, 사이판은 전쟁 전 일본 영토의 첫 번째 부분이 될 수 있었다. 마지막으로, 미국의 기획자들은 일본 함대를 결정적인 교전으로 끌어들일 수 있기를 희망했다. 이 모든 이유들로 인해 마리아나의 전투는 불가피했다.
1944년 6월 15일, 7만 1천명의 미국 해병대와 보병들이 이 계획을 실행하려고 시도했다. 32,000명의 일본인들이 그들을 저지하려고 시도했다.
사이판 &난다시; 블러디 록은 아담 스타크웨더의 새로운 컴퍼니 스케일 시스템(CSS)을 활용한 첫 번째 게임으로 2가지 맵으로 출시된다. 암트랙과 DUKW가 일본 제국군을 향해 전진하는 동안 전면적인 해군 침공을 경험할 수 있는 기회가 될 것입니다.
이 게임은 4가지 시나리오와 2가지 캠페인 게임이 있다.
복날 – 침공 첫날이야 그것은 길이가 8회전이고 하나의 지도에서 싸웠습니다. 시스템과 게임 모두에 대한 훌륭한 소개입니다.
지옥에서의 첫 주 침공 첫 주 아슬리토 비행장을 점령했다 이 시나리오는 56회전 길이로 단일 지도에서 플레이됩니다. 너희 중 시간에 구애받지 않고 공간을 위해.
데스 밸리 – 이 시나리오는 타포차우 산과 죽음의 계곡으로 알려진 지역을 점령하려는 미국의 시도를 다루고 있다. 8바퀴 길이에 지도 하나. 한 번에 할 수 있는 아주 큰 전투입니다.
부서진 보석 - 이 시나리오는 하루 동안의 전투를 다루고 전쟁 중 가장 큰 반자이 공격을 중심으로 전개됩니다. 수천 명의 일본군이 타나팍 마을 근처의 제105연대를 공격한다. 길이는 다양하지만 보통 4~5회전합니다.
사이판 전투 – 6월 15일부터 7월 9일까지 역사적인 캠페인의 전면. 이 게임은 1944년 남쪽의 차란카노아 침공부터 타포트차오산 주변 중앙산에서의 오랜 혈투, 그리고 마지막으로 북쪽의 일본군 최후의 저항까지 사이판의 전면전을 다룬다.
블러디락앤다시(Bloody Rock &ndash)는 사이판을 어떻게 방어할지, 어떻게 침공할지를 선수들이 결정하도록 하는 가상의 캠페인 게임이다. 이 미국 선수는 같은 역사적 병력을 받고 있지만 현재 25개의 해변 중 하나에 대한 자신만의 상륙 일정을 구상할 기회를 갖고 있다. 일본 선수는 방어선을 구축하고, 지뢰를 매설하고, 해군 포 6문 등을 배치하는 등 자신만의 방어를 준비하게 된다. 당신은 역사보다 더 잘할 수 있나요?
복잡성: 6
카드놀이 적합성:8
시간 척도: 1회전 = 2시간
지도 축척: 1 16진수 = 500미터
단위규모 : 업체 이하
플레이어: 플레이어 2명이 사용해도 좋지만 최대 4명까지 플레이할 수 있으며 카드놀이도 가능합니다.
사이판이 속한 마리아나를 침공하는 결정은 쉽지 않았다. 맥아더 장군은 여전히 필리핀을 통과하는 서쪽 항로를 선호했고, 합동참모본부의 지원을 받았다. 이 결정이 내려지기까지 여러 차례의 협의와 거의 1년이 걸렸다. 미국인들이 마침내 마리아나를 침공하기로 결정한 데에는 몇 가지 이유가 있었다. 첫째, 일본으로 가는 가장 직접적인 경로였고, 둘째, 도쿄를 폭격할 수 있는 B29 폭격기를 거점으로 삼을 수 있었고, 셋째, 사이판은 전쟁 전 일본 영토의 첫 번째 부분이 될 수 있었다. 마지막으로, 미국의 기획자들은 일본 함대를 결정적인 교전으로 끌어들일 수 있기를 희망했다. 이 모든 이유들로 인해 마리아나의 전투는 불가피했다.
1944년 6월 15일, 7만 1천명의 미국 해병대와 보병들이 이 계획을 실행하려고 시도했다. 32,000명의 일본인들이 그들을 저지하려고 시도했다.
사이판 &난다시; 블러디 록은 아담 스타크웨더의 새로운 컴퍼니 스케일 시스템(CSS)을 활용한 첫 번째 게임으로 2가지 맵으로 출시된다. 암트랙과 DUKW가 일본 제국군을 향해 전진하는 동안 전면적인 해군 침공을 경험할 수 있는 기회가 될 것입니다.
이 게임은 4가지 시나리오와 2가지 캠페인 게임이 있다.
복날 – 침공 첫날이야 그것은 길이가 8회전이고 하나의 지도에서 싸웠습니다. 시스템과 게임 모두에 대한 훌륭한 소개입니다.
지옥에서의 첫 주 침공 첫 주 아슬리토 비행장을 점령했다 이 시나리오는 56회전 길이로 단일 지도에서 플레이됩니다. 너희 중 시간에 구애받지 않고 공간을 위해.
데스 밸리 – 이 시나리오는 타포차우 산과 죽음의 계곡으로 알려진 지역을 점령하려는 미국의 시도를 다루고 있다. 8바퀴 길이에 지도 하나. 한 번에 할 수 있는 아주 큰 전투입니다.
부서진 보석 - 이 시나리오는 하루 동안의 전투를 다루고 전쟁 중 가장 큰 반자이 공격을 중심으로 전개됩니다. 수천 명의 일본군이 타나팍 마을 근처의 제105연대를 공격한다. 길이는 다양하지만 보통 4~5회전합니다.
사이판 전투 – 6월 15일부터 7월 9일까지 역사적인 캠페인의 전면. 이 게임은 1944년 남쪽의 차란카노아 침공부터 타포트차오산 주변 중앙산에서의 오랜 혈투, 그리고 마지막으로 북쪽의 일본군 최후의 저항까지 사이판의 전면전을 다룬다.
블러디락앤다시(Bloody Rock &ndash)는 사이판을 어떻게 방어할지, 어떻게 침공할지를 선수들이 결정하도록 하는 가상의 캠페인 게임이다. 이 미국 선수는 같은 역사적 병력을 받고 있지만 현재 25개의 해변 중 하나에 대한 자신만의 상륙 일정을 구상할 기회를 갖고 있다. 일본 선수는 방어선을 구축하고, 지뢰를 매설하고, 해군 포 6문 등을 배치하는 등 자신만의 방어를 준비하게 된다. 당신은 역사보다 더 잘할 수 있나요?
복잡성: 6
카드놀이 적합성:8
시간 척도: 1회전 = 2시간
지도 축척: 1 16진수 = 500미터
단위규모 : 업체 이하
플레이어: 플레이어 2명이 사용해도 좋지만 최대 4명까지 플레이할 수 있으며 카드놀이도 가능합니다.
Description from the publisher:
The decision to invade The Marianas (of which Saipan is a part) was not an easy one. General MacArthur still favored the more westerly route through the Philippines and had support amongst the Joint Chiefs of Staff. It took several conferences and nearly a year before the decision was made. There were several reasons that the Americans finally decided to invade the Marianas: Firstly, it was the most direct route to Japan, Secondly, they could base B29 bombers there which could bomb Tokyo, Thirdly, Saipan would be the first piece of prewar Japanese soil taken during the war. Lastly, the American planners hoped that they could draw the Japanese fleet into a decisive engagement. With all these reasons, a battle for the Marianas was inevitable.
On 15th June 1944 71,000 American Marines and Infantry attempted to make the plan work. 32,000 dug-in Japanese attempted to stop them.
Saipan – The Bloody Rock will be the first game to utilize the new Company Scale System (CSS) by Adam Starkweather and will come on 2 maps. This will be your chance to experience a full-on naval invasion as Amtracs and DUKWs head towards the emplaced forces of Imperial Japan.
The game will come with 4 scenarios and 2 campaign games:
Dog-Day – The first day of the Invasion. It is 8 turns long and fought on a single map. An excellent introduction to both the system and the game.
First Week in Hell – The first week of the invasion and the capture of Aslito airfield. This scenario is 56 turns long and is played on a single map. For the space but not time challenged players among you.
Death Valley – This scenario covers a single day of the fighting and concentrates on the American attempt to capture Mount Tapotchau and the area that became know as Death Valley. 8 turns long and a single map. An excellent large battle you can play over one sitting.
Shattered Jewels - This scenario covers a single day of fighting and revolves around the largest Banzai attack of the war. Thousands of Japanese attack the 105th Regiment near the town of Tanapag. Variable length but usually 4-5 turns.
The Battle for Saipan – The full historical campaign from 15th June- 9th July (224 Turns). This game covers the full fight for Saipan in 1944, from the first invasion at Charan Kanoa in the south, through the long bloody fight in the central mountains around Mount Tapotchao and finally to the last Japanese stand in the north.
Bloody Rock – This is a hypothetical campaign game that lets the players decide how to defend Saipan and how to invade it. The American player receives the same historical forces but now has the opportunity to devise his own landing schedule over one of 25 beaches. The Japanese player gets to prepare his own defenses; set up pillboxes, lay mines and deploy 6” naval guns etc. Can you do better than history?
Complexity: 6
Solitaire Suitability:8
Time Scale: 1 turn = 2 hours
Map Scale: 1 hex = 500 meters
Unit Scale: Companies and below
Players: Best with 2 players but can be played with up to 4 players as well as solitaire
The decision to invade The Marianas (of which Saipan is a part) was not an easy one. General MacArthur still favored the more westerly route through the Philippines and had support amongst the Joint Chiefs of Staff. It took several conferences and nearly a year before the decision was made. There were several reasons that the Americans finally decided to invade the Marianas: Firstly, it was the most direct route to Japan, Secondly, they could base B29 bombers there which could bomb Tokyo, Thirdly, Saipan would be the first piece of prewar Japanese soil taken during the war. Lastly, the American planners hoped that they could draw the Japanese fleet into a decisive engagement. With all these reasons, a battle for the Marianas was inevitable.
On 15th June 1944 71,000 American Marines and Infantry attempted to make the plan work. 32,000 dug-in Japanese attempted to stop them.
Saipan – The Bloody Rock will be the first game to utilize the new Company Scale System (CSS) by Adam Starkweather and will come on 2 maps. This will be your chance to experience a full-on naval invasion as Amtracs and DUKWs head towards the emplaced forces of Imperial Japan.
The game will come with 4 scenarios and 2 campaign games:
Dog-Day – The first day of the Invasion. It is 8 turns long and fought on a single map. An excellent introduction to both the system and the game.
First Week in Hell – The first week of the invasion and the capture of Aslito airfield. This scenario is 56 turns long and is played on a single map. For the space but not time challenged players among you.
Death Valley – This scenario covers a single day of the fighting and concentrates on the American attempt to capture Mount Tapotchau and the area that became know as Death Valley. 8 turns long and a single map. An excellent large battle you can play over one sitting.
Shattered Jewels - This scenario covers a single day of fighting and revolves around the largest Banzai attack of the war. Thousands of Japanese attack the 105th Regiment near the town of Tanapag. Variable length but usually 4-5 turns.
The Battle for Saipan – The full historical campaign from 15th June- 9th July (224 Turns). This game covers the full fight for Saipan in 1944, from the first invasion at Charan Kanoa in the south, through the long bloody fight in the central mountains around Mount Tapotchao and finally to the last Japanese stand in the north.
Bloody Rock – This is a hypothetical campaign game that lets the players decide how to defend Saipan and how to invade it. The American player receives the same historical forces but now has the opportunity to devise his own landing schedule over one of 25 beaches. The Japanese player gets to prepare his own defenses; set up pillboxes, lay mines and deploy 6” naval guns etc. Can you do better than history?
Complexity: 6
Solitaire Suitability:8
Time Scale: 1 turn = 2 hours
Map Scale: 1 hex = 500 meters
Unit Scale: Companies and below
Players: Best with 2 players but can be played with up to 4 players as well as solitaire
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
520
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18