-
BGG랭킹
BGG전체 : 13516
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.80 / 5
-
디자이너
Nemo Rathwald
-
아티스트
Jeff Perryman
-
인원
게임 소개
2-4용 타일 배치/지역 제어 게임, 복고풍 비디오 게임, 이 모든 것이 슈퍼 포터블 패키지에 담겨 있습니다.
설명: 모든 고전 JRPG에서, 영웅들은 신비한 낯선 사람을 만났는데, 그는 그들에게 지하감옥으로 가는 지도를 주었고, 그들에게 물약, 열쇠, 그리고 다른 식량을 공급했다. 하지만 어떻게 지도가 그려졌을까? 현명한 이방인은 이 모든 끔찍한 경고를 어떻게 알았을까? Overworld에서 당신은 영웅의 신비로운 멘토입니다. 영웅을 저승으로 보내기 전에 넌 저승의 지도를 만들었잖아!
타일을 쌓으면 버드 퍼플로는 숲이나 산의 지역을, 배퍼플로는 암초나 소용돌이 지역을 차지하게 됩니다. 타일이 세계에서 구멍을 형성하면, 그 곳에서 가장 많은 타일을 탐험한 플레이어가 던전 도어 미플을 구멍에 넣습니다.
지리적으로 불확실한 지점과 멀리서 불확실한 지점을 예측할 수 있나요? 지하감옥을 열어주겠나? 아니면 픽셀 질감을 영원히 배회할 수 있을까요?
게임플레이: 오버월드의 플레이어들은 가방에서 뽑은 L자 모양의 타일을 한 번에 하나씩 교대로 배치하게 됩니다. 육지를 위로 향하거나 물을 위로 향하게 놓되 물과 토지가 가까이 있지 않을 수 있다. 아니면, 육지와 물을 연결하는 코스트 타일을 연주하세요. 빈 틈새를 타일로 둘러싸면 지형을 벗어나지 않고 그 틈으로 들어갈 수 있는 새와 배들이 경쟁해 플레이어가 던전 문을 설치하게 한다.
던전 문에서 가장 멀리 떨어져 있는 플레이어가 가장 크고 값진 던전을 발견했습니다!
설명: 모든 고전 JRPG에서, 영웅들은 신비한 낯선 사람을 만났는데, 그는 그들에게 지하감옥으로 가는 지도를 주었고, 그들에게 물약, 열쇠, 그리고 다른 식량을 공급했다. 하지만 어떻게 지도가 그려졌을까? 현명한 이방인은 이 모든 끔찍한 경고를 어떻게 알았을까? Overworld에서 당신은 영웅의 신비로운 멘토입니다. 영웅을 저승으로 보내기 전에 넌 저승의 지도를 만들었잖아!
타일을 쌓으면 버드 퍼플로는 숲이나 산의 지역을, 배퍼플로는 암초나 소용돌이 지역을 차지하게 됩니다. 타일이 세계에서 구멍을 형성하면, 그 곳에서 가장 많은 타일을 탐험한 플레이어가 던전 도어 미플을 구멍에 넣습니다.
지리적으로 불확실한 지점과 멀리서 불확실한 지점을 예측할 수 있나요? 지하감옥을 열어주겠나? 아니면 픽셀 질감을 영원히 배회할 수 있을까요?
게임플레이: 오버월드의 플레이어들은 가방에서 뽑은 L자 모양의 타일을 한 번에 하나씩 교대로 배치하게 됩니다. 육지를 위로 향하거나 물을 위로 향하게 놓되 물과 토지가 가까이 있지 않을 수 있다. 아니면, 육지와 물을 연결하는 코스트 타일을 연주하세요. 빈 틈새를 타일로 둘러싸면 지형을 벗어나지 않고 그 틈으로 들어갈 수 있는 새와 배들이 경쟁해 플레이어가 던전 문을 설치하게 한다.
던전 문에서 가장 멀리 떨어져 있는 플레이어가 가장 크고 값진 던전을 발견했습니다!
HOOK: Tile placement/area control game for 2-4 with a retro videogame flair, all in a super-portable package.
DESCRIPTION: In every classic JRPG, the heroes encountered a mysterious stranger, who gave them a map to a dungeon, and stocked them with potions, keys, and other provisions. But how was the map drawn? How did the wise stranger learn of all these dire warnings? In Overworld, you are the hero's mysterious mentor. All those years before you sent the hero to the underworld, you mapped the Overworld!
By laying tiles, you will seek to claim regions of Forests or Mountains with your Bird meeples, and regions of Reefs or Whirlpools with your Ship meeples. When the tiles form a hole in the world, the player who explored the most tiles there will place a Dungeon Door meeple into the hole.
Can you foresee uncertain spots in the geography, indeterminate in the distance? Will you uncover a dungeon... or wander the repeating pixel textures forever?
GAMEPLAY: Players in Overworld will take turns placing L-shaped tiles, one at a time, drawn from a bag. Place it land-side up or water-side up, but water and land may not be adjacent. Or instead, play a Coast tile that connects land to water. When an empty gap is enclosed with tiles, the birds and ships which can enter the gap, without leaving their terrain type, will compete to let their player place a Dungeon Door there.
The player whose Dungeon Door meeples are the farthest apart has discovered the largest and most valuable dungeon!
DESCRIPTION: In every classic JRPG, the heroes encountered a mysterious stranger, who gave them a map to a dungeon, and stocked them with potions, keys, and other provisions. But how was the map drawn? How did the wise stranger learn of all these dire warnings? In Overworld, you are the hero's mysterious mentor. All those years before you sent the hero to the underworld, you mapped the Overworld!
By laying tiles, you will seek to claim regions of Forests or Mountains with your Bird meeples, and regions of Reefs or Whirlpools with your Ship meeples. When the tiles form a hole in the world, the player who explored the most tiles there will place a Dungeon Door meeple into the hole.
Can you foresee uncertain spots in the geography, indeterminate in the distance? Will you uncover a dungeon... or wander the repeating pixel textures forever?
GAMEPLAY: Players in Overworld will take turns placing L-shaped tiles, one at a time, drawn from a bag. Place it land-side up or water-side up, but water and land may not be adjacent. Or instead, play a Coast tile that connects land to water. When an empty gap is enclosed with tiles, the birds and ships which can enter the gap, without leaving their terrain type, will compete to let their player place a Dungeon Door there.
The player whose Dungeon Door meeples are the farthest apart has discovered the largest and most valuable dungeon!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
264
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
852
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
543
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
486
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
448
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
652
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
671
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
810
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
977
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1045
-
2024-11-13
-
Lv.11