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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Reinhold Wittig
-
아티스트
K. Wittig
-
인원
게임 소개
11 x 11 정사각형이 있는 보드에 나뮤토니 요새는 8개의 더블 큐브 크기의 정육면체로 지어졌다: 네 개의 모서리/타워는 똑바로 서 있고, 네 개의 "벽"은 더 긴 면에 있다. 그래서 그 요새는 코트처럼 4개의 정사각형을 둘러싸고 있는 큰 4 x 4 정사각형의 크기를 가지고 있습니다.
두 명의 선수가 4명의 “tourists”와 함께 주어진 출발점에서 출발하여 요새에 도착한다.
“관광객들은 일종의 3차원 “knight-move”로 움직이기 때문에 같은 레벨에서 두 걸음 후에 한 걸음 수직으로 점프할 수 있다. 이것은 그들이 요새로 가는 길에 먼저 건너야 한다는 것을 의미한다. 계단으로 사용할 수 있는 돌멩이 4개가 있다. 하지만 그냥 원하는 곳에 놓을 수 있는 것이 아니라, 보드 옆면에 움직이는 두 개의 전략 막대로 구성된 가상의 교차점에 놓을 수 있습니다. 이 막대들은 각각 3개의 마크를 가지고 있기 때문에, 여러분이 &ldqu;도움돌&rdqu;을 만들 수 있는 9개의 교차점이 있습니다.
각 턴에서 플레이어는 자신의 “관광객”, 하나의 “도움돌”, 하나의 막대를 움직여 새로운 포인트를 구성할 수 있다.
자신의 피규어 중 3개를 탑 위에 올려놓고 먼저 요새에 들어가는 선수가 승리하는 방식이다.
두 명의 선수가 4명의 “tourists”와 함께 주어진 출발점에서 출발하여 요새에 도착한다.
“관광객들은 일종의 3차원 “knight-move”로 움직이기 때문에 같은 레벨에서 두 걸음 후에 한 걸음 수직으로 점프할 수 있다. 이것은 그들이 요새로 가는 길에 먼저 건너야 한다는 것을 의미한다. 계단으로 사용할 수 있는 돌멩이 4개가 있다. 하지만 그냥 원하는 곳에 놓을 수 있는 것이 아니라, 보드 옆면에 움직이는 두 개의 전략 막대로 구성된 가상의 교차점에 놓을 수 있습니다. 이 막대들은 각각 3개의 마크를 가지고 있기 때문에, 여러분이 &ldqu;도움돌&rdqu;을 만들 수 있는 9개의 교차점이 있습니다.
각 턴에서 플레이어는 자신의 “관광객”, 하나의 “도움돌”, 하나의 막대를 움직여 새로운 포인트를 구성할 수 있다.
자신의 피규어 중 3개를 탑 위에 올려놓고 먼저 요새에 들어가는 선수가 승리하는 방식이다.
On a board with 11 x 11 squares stands between the middle and one corner the fort NAMUTONI, built of 8 double-cube-sized cuboids: four corners/towers standing upright and four "walls" on the longer sides. So the fort has the size of a large 4 x 4 square enclosing 4 squares like a court.
From the two sides of the boards opposing the fort two players start from given starting points with four “tourists” to reach the fort.
The “tourists move in a kind of three-dimensional “knight-move”, so, after two steps on the same level it can jump one step vertically, or even after one step on the same level two steps vertically. This means that on the flat “desert” they have to cross first on their way to the fort, the figures are quite lame. For this there are four “helping stones”, which can be used as a stair. But you can not just put them wherever you want, but on the imaginary cross-points constituted by two movable strategic bars on the side of the board. Each of these bars contains three marks, so there are nine cross points where you can build “helping stones”.
In each turn a player can move one of his “tourists”, one “helping stone” or one bar to constitute new points.
The player who first enters the fort with three of his figures, one of them on a tower, is winning the game.
From the two sides of the boards opposing the fort two players start from given starting points with four “tourists” to reach the fort.
The “tourists move in a kind of three-dimensional “knight-move”, so, after two steps on the same level it can jump one step vertically, or even after one step on the same level two steps vertically. This means that on the flat “desert” they have to cross first on their way to the fort, the figures are quite lame. For this there are four “helping stones”, which can be used as a stair. But you can not just put them wherever you want, but on the imaginary cross-points constituted by two movable strategic bars on the side of the board. Each of these bars contains three marks, so there are nine cross points where you can build “helping stones”.
In each turn a player can move one of his “tourists”, one “helping stone” or one bar to constitute new points.
The player who first enters the fort with three of his figures, one of them on a tower, is winning the game.
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