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2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
0+
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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
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인원
게임 소개
으르렁 으르렁 으르렁!"아니면 " 모퉁이를 돌아요!
수년간 Spielbox 잡지는 잡지에 몇 가지 훌륭한 게임들을 실었습니다. 보통 다른 곳에서는 등장하지 않았던 유명 작가들의 독창적인 작품들이고, 때로는 너무 훌륭해서 나중에 본격 제작에 등장하기도 했다. 때때로 그것들은 높이 평가되고 구하기 어려운 게임(3m's Jati)의 전재판이 되었다. 이 오래된 독일 어린이 놀이의 공화국을 촉발시킨 것이 정확히 무엇이었는지는 그 수수께끼로 남는 것이 좋겠는데, 그 이유는 주목할 만한 것이 거의 없기 때문이다. 1931년 기준으로 보면 대단한 경기였을지 몰라도 1986년까지 독일 시장은 이런 경기를 가장 잘 잊히는 구석에 남겨뒀어야 했다.
사다리가 없는 스네이크 앤 래더스 게임이나, 가장 예쁜 소녀가 시작할 수 있는 함정을 가진 1파운 루도 게임으로 표현될 수 있다. 플레이어는 시작부터 끝까지 한 개의 폰으로 각각 7칸씩 6개의 행의 트랙을 따라 나아간다. 마지막 정사각형(코너를 돌리기 전 각 행 끝에 있음)은 트랩이다. 플레이어의 폰이 이 트랩들 중 하나에 도착하면 다시 원점으로 돌아가지만, 폰을 트랩에서 해제하기 위해서는 6을 굴려야 한다. 다시 시작하는 가장 빠른 방법은 다른 플레이어가 같은 트랩에 착륙하는 것인데, 다른 폰의 사각형에서 이동을 끝내는 플레이어는 해당 폰을 처음부터 다시 보내기 때문이다. 더 나빠질 수 있나요? 네, 마지막 함정에 착륙하면 즉시 "mercy"die roll을 얻을 수 있습니다. 숫자 6은 즉각적인 승리를 의미하며, 다른 숫자는 게임에서 영구히 제외됨을 의미합니다.
1931년 이후 55년 동안 독일 게임 디자인이 얼마나 진전됐는지를 상기시켜주는 자리였을지도 모른다. 그렇긴 하지만, 뱀과 사다리보다 못한 게임을 독일의 가장 유명한 게임 잡지 중 하나에 재인쇄를 보증하는 고전으로 만들기 위해서는 상당한 기술이 필요할 것이다. 그들은 무슨 생각을 하고 있었을까.
출판 역사: 이 고전적인 독일 가족 게임은 1931년까지 거슬러 올라갈 수 있고 한동안 인쇄된 것으로 보입니다. 훨씬 후에 Spielbox 잡지에 의해 "의 초기 출품작 중 하나로 재인쇄되었다.Spiel zum Herausnehmen/Game to Remove" 시리즈. 그것은 원래의 예술 작품과 원래의 규칙의 정확한 복제품과 함께 제시되었다.
수년간 Spielbox 잡지는 잡지에 몇 가지 훌륭한 게임들을 실었습니다. 보통 다른 곳에서는 등장하지 않았던 유명 작가들의 독창적인 작품들이고, 때로는 너무 훌륭해서 나중에 본격 제작에 등장하기도 했다. 때때로 그것들은 높이 평가되고 구하기 어려운 게임(3m's Jati)의 전재판이 되었다. 이 오래된 독일 어린이 놀이의 공화국을 촉발시킨 것이 정확히 무엇이었는지는 그 수수께끼로 남는 것이 좋겠는데, 그 이유는 주목할 만한 것이 거의 없기 때문이다. 1931년 기준으로 보면 대단한 경기였을지 몰라도 1986년까지 독일 시장은 이런 경기를 가장 잘 잊히는 구석에 남겨뒀어야 했다.
사다리가 없는 스네이크 앤 래더스 게임이나, 가장 예쁜 소녀가 시작할 수 있는 함정을 가진 1파운 루도 게임으로 표현될 수 있다. 플레이어는 시작부터 끝까지 한 개의 폰으로 각각 7칸씩 6개의 행의 트랙을 따라 나아간다. 마지막 정사각형(코너를 돌리기 전 각 행 끝에 있음)은 트랩이다. 플레이어의 폰이 이 트랩들 중 하나에 도착하면 다시 원점으로 돌아가지만, 폰을 트랩에서 해제하기 위해서는 6을 굴려야 한다. 다시 시작하는 가장 빠른 방법은 다른 플레이어가 같은 트랩에 착륙하는 것인데, 다른 폰의 사각형에서 이동을 끝내는 플레이어는 해당 폰을 처음부터 다시 보내기 때문이다. 더 나빠질 수 있나요? 네, 마지막 함정에 착륙하면 즉시 "mercy"die roll을 얻을 수 있습니다. 숫자 6은 즉각적인 승리를 의미하며, 다른 숫자는 게임에서 영구히 제외됨을 의미합니다.
1931년 이후 55년 동안 독일 게임 디자인이 얼마나 진전됐는지를 상기시켜주는 자리였을지도 모른다. 그렇긴 하지만, 뱀과 사다리보다 못한 게임을 독일의 가장 유명한 게임 잡지 중 하나에 재인쇄를 보증하는 고전으로 만들기 위해서는 상당한 기술이 필요할 것이다. 그들은 무슨 생각을 하고 있었을까.
출판 역사: 이 고전적인 독일 가족 게임은 1931년까지 거슬러 올라갈 수 있고 한동안 인쇄된 것으로 보입니다. 훨씬 후에 Spielbox 잡지에 의해 "의 초기 출품작 중 하나로 재인쇄되었다.Spiel zum Herausnehmen/Game to Remove" 시리즈. 그것은 원래의 예술 작품과 원래의 규칙의 정확한 복제품과 함께 제시되었다.
"Rrrum um's Eck!" or "Rrround the Corner!"
Over the years Spielbox magazine has published some great games in its magazine. Usually they are originals by well-known authors that have appeared nowhere else, and at times they were so good that they were later appeared in full-on productions. Sometimes they were welcome reprints of highly regarded and hard to get games (3m's Jati). Exactly what prompted the republication of this old German children's game is better left the mystery it is, as there is very little remarkable about it. Maybe it was a great game by 1931's standards, but the German market by 1986 should have left a game like this in a corner best forgotten.
It is what can be typified as a Snake-and-Ladders game without the ladders, or 1-pawn Ludo with traps in which the prettiest girl may start. Players make their way with a single pawn from start to finish along a track of 6 rows, each 7 spaces long. The last square (on each row end before turning the corner) is a trap. When a player's pawn lands in one of those traps it will be sent back to square one, but not before a 6 is rolled to release the pawn from the trap. The only quicker way to start all over again is when another player lands in the same trap, because any player ending a move on another pawn's square sends that pawn back to the very beginning. Can it get worse? Yes, by landing in the last trap, because you get an immediate "mercy" die roll. A 6 means instant victory, any other number rolled will mean permanent removal from the game.
Maybe it was a reminder how far German game design had progressed in the 55 years since 1931. Saying that, it probably takes some considerable skill to make a game that is worse than Snakes-and-Ladders into a classic that warrants a reprint in one of Germany's most respected game magazines. What were they thinking.
Publishing history: this classic German family game can be traced back all the way to 1931 and appears to have been in print for a while. Much later it was reprinted by Spielbox magazine (4/1986 Aug-Sep) as one of the earlier entrants in the "Spiel zum Herausnehmen/Game to Remove" series. It was presented with the original artwork and with an exact replica of the original rules.
Over the years Spielbox magazine has published some great games in its magazine. Usually they are originals by well-known authors that have appeared nowhere else, and at times they were so good that they were later appeared in full-on productions. Sometimes they were welcome reprints of highly regarded and hard to get games (3m's Jati). Exactly what prompted the republication of this old German children's game is better left the mystery it is, as there is very little remarkable about it. Maybe it was a great game by 1931's standards, but the German market by 1986 should have left a game like this in a corner best forgotten.
It is what can be typified as a Snake-and-Ladders game without the ladders, or 1-pawn Ludo with traps in which the prettiest girl may start. Players make their way with a single pawn from start to finish along a track of 6 rows, each 7 spaces long. The last square (on each row end before turning the corner) is a trap. When a player's pawn lands in one of those traps it will be sent back to square one, but not before a 6 is rolled to release the pawn from the trap. The only quicker way to start all over again is when another player lands in the same trap, because any player ending a move on another pawn's square sends that pawn back to the very beginning. Can it get worse? Yes, by landing in the last trap, because you get an immediate "mercy" die roll. A 6 means instant victory, any other number rolled will mean permanent removal from the game.
Maybe it was a reminder how far German game design had progressed in the 55 years since 1931. Saying that, it probably takes some considerable skill to make a game that is worse than Snakes-and-Ladders into a classic that warrants a reprint in one of Germany's most respected game magazines. What were they thinking.
Publishing history: this classic German family game can be traced back all the way to 1931 and appears to have been in print for a while. Much later it was reprinted by Spielbox magazine (4/1986 Aug-Sep) as one of the earlier entrants in the "Spiel zum Herausnehmen/Game to Remove" series. It was presented with the original artwork and with an exact replica of the original rules.
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