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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-80 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Thomas Kite, Samuel Kite
-
아티스트
Thomas Kite
-
인원
게임 소개
빠른 속도의 보드리스 보드게임 – PeltaPeps는 2명에서 6명의 플레이어를 위한 게임입니다. 그 연극은 협상과 배치가 결합되어 있다. 플레이어들은 돌아가면서 새로운 게임 조각을 플레이 구역에 배치하고 연결을 만듭니다. 그들은 또한 매 턴마다 다른 선수의 말을 뒤집거나 움직일 수 있다. 한 조각을 아래로 뒤집으면 점수가 낮아집니다. 그러나 뒤집힌 조각은 다른 핍스의 도움을 받아 위로 뒤집혀서 그 가치를 회복할 수도 있다. 피스는 한 영역에서 다른 영역으로 이동할 수도 있습니다. 플레이어는 자신의 피스를 절대 움직이지 않을 수 있으며, 피스는 이미 플레이 중인 연결된 피스에서 불연속성을 야기하지 않을 경우에만 이동할 수 있다. 경기 종료 시 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
각 플레이어는 팀 컬러당 8개 또는 16개의 고유한 피스를 가지고 있으며 게임 버전에 따라 최대 6개의 색상이 있습니다. 버전은 펠타펩스 포 투(2인용) 또는 펠타펩스 코어 및 풀 게임으로, 둘 다 4~6인용이다.
플레이는 각 피스가 만들 수 있는 고유한 연결을 중심으로 전개되며, 다른 플레이어가 유리한 연결을 하지 못하도록 차단하고, 자신의 색상에 연결할 수 있는 연결을 유지하거나(보너스 포인트를 부여함) 향후 플레이를 위한 허브를 만듭니다. 각 플레이 피스는 위아래로 향하거나 누구와 연결되어 있는지에 따라 다양한 포인트 값을 갖는다. 더 이상 유효한 위치를 사용할 수 없을 때까지 재생을 계속합니다.
게임은 허풍과 협상의 결합으로 선수들이 자신의 색깔과 연결되면 보너스 포인트를 얻게 되지만, 다른 플레이어들이 자신의 피스에 대해 하는 움직임을 직접적으로 되돌릴 수는 없다. 선수들이 자신의 움직임에 대해 논의하지 않기로 선택하더라도, 그 움직임 자체가 외교의 한 형태로 작용하여 다른 선수들이 게임이 진행됨에 따라 제3자에게 반응하도록 강요할 수 있다.
이 작품들은 처음에는 나무로 시작되었지만, 현재는 UV 프린팅과 레이저 컷 아크릴로 출시되고 있습니다.
각 플레이어는 팀 컬러당 8개 또는 16개의 고유한 피스를 가지고 있으며 게임 버전에 따라 최대 6개의 색상이 있습니다. 버전은 펠타펩스 포 투(2인용) 또는 펠타펩스 코어 및 풀 게임으로, 둘 다 4~6인용이다.
플레이는 각 피스가 만들 수 있는 고유한 연결을 중심으로 전개되며, 다른 플레이어가 유리한 연결을 하지 못하도록 차단하고, 자신의 색상에 연결할 수 있는 연결을 유지하거나(보너스 포인트를 부여함) 향후 플레이를 위한 허브를 만듭니다. 각 플레이 피스는 위아래로 향하거나 누구와 연결되어 있는지에 따라 다양한 포인트 값을 갖는다. 더 이상 유효한 위치를 사용할 수 없을 때까지 재생을 계속합니다.
게임은 허풍과 협상의 결합으로 선수들이 자신의 색깔과 연결되면 보너스 포인트를 얻게 되지만, 다른 플레이어들이 자신의 피스에 대해 하는 움직임을 직접적으로 되돌릴 수는 없다. 선수들이 자신의 움직임에 대해 논의하지 않기로 선택하더라도, 그 움직임 자체가 외교의 한 형태로 작용하여 다른 선수들이 게임이 진행됨에 따라 제3자에게 반응하도록 강요할 수 있다.
이 작품들은 처음에는 나무로 시작되었지만, 현재는 UV 프린팅과 레이저 컷 아크릴로 출시되고 있습니다.
A fast paced boardless board game – PeltaPeeps is a game for 2 to 6 players. The play combines negotiation and placement. Players take turns placing new game pieces and making connections in the play area. They may also flip or move another player's piece in each turn. Flipping a piece down lowers its scoring. However, a piece that has been flipped face down, may also be flipped up with some help from other Peeps, restoring its value. A piece may also be moved from one area to another. A player may never move their own pieces, and a piece may only be moved if it will not cause a discontinuity in the connected pieces already in play. The player with the most points counted up at the end of the game wins.
Each player has either 8 or 16 unique pieces per team color, with up to 6 colors, depending on game version. The versions are- PeltaPeeps For Two (2 player) or PeltaPeeps Core and Full games, both of which are 4 to 6 player.
Play revolves around the unique connections each piece can make- blocking pieces preventing other players from making favorable connections, leaving open connections that allow you to connect to your own color (giving you bonus points) or creating hubs for future plays. Different playing pieces have varying point values based on being face up or down and who they are connect to as well as what they are. Play continues until no more valid placements are available.
The game combines bluff and negotiation, as players get bonus points for connecting to their own color, but cannot directly reverse the moves other players make against their pieces. Even if players choose not to discuss their moves, the moves, themselves act as a form of diplomacy, potentially forcing other players to react to 3rd parties as play progresses.
The pieces started out as wood, but are now coming to market as UV printed and laser cut Acrylic.
Each player has either 8 or 16 unique pieces per team color, with up to 6 colors, depending on game version. The versions are- PeltaPeeps For Two (2 player) or PeltaPeeps Core and Full games, both of which are 4 to 6 player.
Play revolves around the unique connections each piece can make- blocking pieces preventing other players from making favorable connections, leaving open connections that allow you to connect to your own color (giving you bonus points) or creating hubs for future plays. Different playing pieces have varying point values based on being face up or down and who they are connect to as well as what they are. Play continues until no more valid placements are available.
The game combines bluff and negotiation, as players get bonus points for connecting to their own color, but cannot directly reverse the moves other players make against their pieces. Even if players choose not to discuss their moves, the moves, themselves act as a form of diplomacy, potentially forcing other players to react to 3rd parties as play progresses.
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