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BGG랭킹
BGG전체 : 12541
WARGAMES : 2020
7.2Winged Horse: Campaigns in Vietnam, 1965-66 (2006) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
1965-66년 베트남에서의 캠페인은 제2차 인도차이나 전쟁에 미국이 대규모로 개입한 이후 첫 달을 장식한 결정적인 전투를 시뮬레이션한 것이다.
이것은 조셉 미란다가 고안한 중간 복잡도의 2인칭 워게임입니다. 한 명은 공산주의자들을 조종하고 다른 한 명은 자유세계군을 조종한다. 각 게임 턴은 1주일이고, 각각의 육각형은 25마일을 나타냅니다. 양측의 기동 단위는 대대부터 연대, 여단, 전체 사단까지 다양하다. 이 게임은 풀사이즈 (34x22") 대형 헥스 맵과 280인치 NATO 스타일의 카운터로 구성되어 있다. 남베트남 전역과 캄보디아, 라오스, 북베트남 접경지역이 지도상에 올라와 있으며, 전투순서는 역사적으로 참여한 양측의 모든 부대가 포함돼 있다.
1965년 가을 단 5번의 게임 턴이 있는 짧은 시나리오와 20번의 게임 턴으로 초기 미국 전쟁 기간 전체를 커버하는 긴 시나리오 두 가지가 있다. 이 규칙에는 약 16,000개의 단어가 포함되어 있는데, 이것은 약 6시간에서 8시간의 긴 세션에 두 명의 경험 많은 선수들이 캠페인 게임을 통과할 수 있다는 것을 의미한다.
이것은 조셉 미란다가 고안한 중간 복잡도의 2인칭 워게임입니다. 한 명은 공산주의자들을 조종하고 다른 한 명은 자유세계군을 조종한다. 각 게임 턴은 1주일이고, 각각의 육각형은 25마일을 나타냅니다. 양측의 기동 단위는 대대부터 연대, 여단, 전체 사단까지 다양하다. 이 게임은 풀사이즈 (34x22") 대형 헥스 맵과 280인치 NATO 스타일의 카운터로 구성되어 있다. 남베트남 전역과 캄보디아, 라오스, 북베트남 접경지역이 지도상에 올라와 있으며, 전투순서는 역사적으로 참여한 양측의 모든 부대가 포함돼 있다.
1965년 가을 단 5번의 게임 턴이 있는 짧은 시나리오와 20번의 게임 턴으로 초기 미국 전쟁 기간 전체를 커버하는 긴 시나리오 두 가지가 있다. 이 규칙에는 약 16,000개의 단어가 포함되어 있는데, 이것은 약 6시간에서 8시간의 긴 세션에 두 명의 경험 많은 선수들이 캠페인 게임을 통과할 수 있다는 것을 의미한다.
Winged Horse: Campaigns in Vietnam, 1965-66, is a simulation of the critical fighting that marked the first months after massive conventional US intervention into the Second Indochina War.
This is a two player wargame of intermediate complexity designed by Joseph Miranda. One player controls the Communists, the other the Free World Forces. Each game turn equals one week, and each hexagon represents 25 miles. The units of maneuver for both sides range from battalions up through regiments, brigades and full divisions. The game includes one full-size (34x22") large-hex map and 280 half-inch, NATO-style, counters. All of South Vietnam, plus the border regions of Cambodia, Laos and North Vietnam are on the map, and the orders of battle include all the units of both sides that participated historically.
There are two scenarios: one short, with only five game turns in the autumn of 1965, and the other long, covering the entire period of the early American war with a full 20 game turns. The rules contain approximately 16,000 words, which works out to two experienced players being able to get through the campaign game in one long session of about six to eight hours.
This is a two player wargame of intermediate complexity designed by Joseph Miranda. One player controls the Communists, the other the Free World Forces. Each game turn equals one week, and each hexagon represents 25 miles. The units of maneuver for both sides range from battalions up through regiments, brigades and full divisions. The game includes one full-size (34x22") large-hex map and 280 half-inch, NATO-style, counters. All of South Vietnam, plus the border regions of Cambodia, Laos and North Vietnam are on the map, and the orders of battle include all the units of both sides that participated historically.
There are two scenarios: one short, with only five game turns in the autumn of 1965, and the other long, covering the entire period of the early American war with a full 20 game turns. The rules contain approximately 16,000 words, which works out to two experienced players being able to get through the campaign game in one long session of about six to eight hours.
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