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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

원소왕들은 장군보다 더 많은 것을 필요로 하고, 그들은 그들의 대의를 위해 죽을 영웅과 헬립을 필요로 한다.

이 게임은 TKG ARENA의 구성 요소가 필요합니다: The Elemental Kings & TKG ARENA: Chaos의 형제입니다.

몬스터 갑판: 1
표준 덱(DECK): 각 플레이어당 1개.
LIFE: 플레이어당 20개(기본값)

몬스터 덱의 몬스터들은 TKG 아레나: 혼돈의 형제들, 이 확장 자체 또는 두 게임의 혼합에서 얻을 수 있다.

이 게임 시나리오의 목적은 몬스터 덱이 협력적인 방식으로 무작위로 구성되고 표현되는 몬스터 그룹의 맹공격에서 살아남는 것이다.

플레이어는 자신의 뒤섞인 덱에서 맨 위 카드를 뽑고 가장 높은 숫자가 먼저 출발한다. 그려진 상단 카드는 DECK의 맨 아래로 돌아갑니다. 이후, 각 플레이어는 시계방향으로 몬스터에 대한 공격 사이클마다 번갈아 선발로 출전합니다. 플레이어는 표준 덱에서 현재 핸드로 5장의 카드를 뽑습니다.

각 턴마다 몬스터 덱에서 지정된 수의 몬스터 카드를 뽑아 TKG ARENA: 엘레멘탈 킹의 규칙에 따라 공격할 수 있다. 스트라이크 레이트라는 게임 변수보다 낮은 SOLO 공격이 아니면 모든 공격이 자동으로 적중합니다.

스트라이크 레이트는 1개의 LIFE를 가진 몬스터를 제거하기 위해 사용해야 하는 각 솔로 카드의 최소 FACE 값을 말합니다. 공격 핸드의 다른 카테고리는 몬스터가 입히는 피해량에 따라 자동으로 몬스터를 제거합니다. 예를 들어 트윈스를 플레이하면 액면금액에 관계없이 자동으로 생명 2개 이하의 몬스터를 제거할 수 있습니다. 플레이어는 한 대상에 대한 공격 피해를 누적할 수 있지만 여러 명의 카드를 누적하여 Attack HAND를 형성할 수 없습니다.

마찬가지로 생존한 몬스터의 모든 공격이 자동으로 적중하며 모든 데미지의 합계(몬스터의 파워 기준)가 모든 플레이어(반올림)에 고르게 분배됩니다. 예를 들어, 4명의 선수에 대해 5개의 데미지를 획득하면 각 선수에게 2개의 데미지가 발생합니다. 플레이어들은 새로운 데크를 위해 덱 아웃과 개각을 할 경우 남은 수명의 절반을 잃는다. 플레이어가 파워를 10번 이상 제거할 때마다 스트라이크 비율이 1씩 높아집니다. 스트라이크 비율이 어느 한 선수든 10이 되면 SOLO 공격은 효과가 없어집니다.

과금 바는 전개하는 플레이어의 초기 스트라이크율을 1씩 높여 이 게임에 사용할 수 있으며, 한 번 전개되면 게임이 종료될 때까지 지속된다. 모든 마법 효과와 몬스터 특수 능력(TKG ARENA: 혼돈의 형제 인쇄)은 사용되지 않습니다.

몬스터를 모두 죽이거나 플레이어가 모두 제거되면 게임이 종료됩니다. 생명에서 가장 많은 몬스터를 제거하는 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우 제거된 몬스터의 누적 파워가 고려되고 더 높은 누적 파워가 승리합니다.

TKG ARENA: 몬스터 메이헴은 이 새로운 반협업 모드 외에도 TKG ARENA: 혼돈의 형제라는 기존 몬스터 60개를 보완하는 새로운 몬스터 32세트를 추가로 제공한다.

대혼란을 시작하자!
The Elemental Kings need more than generals, they need heroes … to die for their cause.

This game requires the following components from TKG ARENA: The Elemental Kings & TKG ARENA: Brethren of Chaos.

MONSTER DECK: 1
STANDARD DECK (DECK): 1 for each player.
LIFE: 20 for each player (default)

Monsters from the MONSTER DECK can be sourced from TKG ARENA: Brethren of Chaos, this expansion itself or a mix from both games.

The objective of this game scenario is to survive an onslaught from a group of monsters randomly configured and represented by a MONSTER DECK in a cooperative manner.

Players start the game by drawing the top card from their shuffled DECK and the highest number starts first. The drawn top card goes back to the bottom of the DECK. Henceforth, each player takes turns to be the starting player for each cycle of attacks against the monsters in a clockwise manner. Players draw 5 cards from their STANDARD DECK as CURRENT HAND.

During each turn, a specified number of monster cards are drawn from the MONSTER DECK and each player may attack them according to the rules as described in TKG ARENA: The Elemental Kings. All attacks played automatically hits unless they are SOLO attacks that are LOWER than a game variable called the Strike Rate.

The Strike Rate refers to the minimum FACE VALUE of each solo card that needs to be used to remove a monster with 1 LIFE. Other categories of ATTACK HAND will automatically remove monsters according to the damage they deal. E.g. playing a TWINS can remove a monster with 2 LIFE or less automatically regardless of its FACE VALUE. Players may accumulate the damage of their attacks on 1 target but may not accumulate cards from multiple parties to form an ATTACK HAND.

Likewise, all attacks from any surviving monsters will hit automatically and the sum of all damage (based on the POWER of the monster) will be distributed evenly across all players (rounded up). E.g. 5 damage scored against 4 players means each player will suffer 2 damage. Players lose half (round down to the lower of) their remaining LIFE if they deck out and reshuffle for a new DECK. For every 10 POWER worth of monsters a player removes, his/her Strike Rate goes up by 1. When the Strike Rate is 10 for any player, SOLO attacks become ineffective.

The CHARGE BAR can be deployed for this game by increasing the deploying player’s initial Strike Rate by 1, and once deployed lasts till the end of the game. All spell effects and monster special abilities (printed for TKG ARENA: Brethren of Chaos) are not used.

The game ends when all the monsters are killed or when all the players are eliminated. The player who eliminates the most monsters in terms of LIFE wins. When there is a tie, the accumulated POWER of the monsters removed will be considered and the higher accumulated POWER wins.

Other than this new semi-cooperative mode of play, TKG ARENA: Monster Mayhem offers an additional new set of 32 monsters to complement the existing 60 monsters found in TKG ARENA: Brethren of Chaos.

Let the mayhem begin!

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