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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-45 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Matt Peterson, Kyleen Peterson
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아티스트
Matt Peterson
-
인원
게임 소개
슬립스트림(Slipstream)은 2-4명의 플레이어를 위한 컴팩트 카드 게임으로, 차원 이동을 통해 자신의 차원으로 돌아가기 위해 싸우는 과학자의 역할을 맡는다. 여러분은 25개의 실험실 카드를 놓고 여러분과 여러분의 제어 패널들 사이에서 경쟁하고 있습니다. 각 플레이어는 자신이나 다른 사람을 다른 차원으로 뒤틀 수 있는 '슬립스트림 건' 카드를 받는다. 어떤 차원은 전면적인 여행을 더 쉽게 해주는 카드를 포함하고 있는 반면, 다른 차원은 여행을 더 위험하게 만든다. 플레이어는 보드를 가로질러 경주하고 싶은 욕구와 다른 플레이어를 이웃 차원으로 날려보내야 하는 욕구의 균형을 맞춰야 한다. 이기기 위해 한 선수가 실험실을 가로질러 그들의 자신의 통제 위원회에 소속되어야 한다
각 턴마다 모든 플레이어는 하나의 동작과 하나의 '슬립스트림 건' 동작을 수행할 수 있습니다. 이 동작은 플레이어들이 이웃 카드로 토큰을 옮겨서 컨트롤 패널에 더 가까이 다가가 승리할 수 있게 해준다. '슬립스트림 건' 액션을 위해 플레이어는 아무 플레이어나 쏘거나 카드를 뒤집어서 총을 '재보정'할 수 있다. 이것은 '슬립스트림 건'으로 쏠 때 플레이어들이 어떤 차원으로 갈 것인지를 변화시킨다.
플레이어는 4x5 카드 그리드의 한쪽 끝에서 시작합니다. 그들의 제어판은 반대편에 있습니다. 모든 실험실 카드는 아래를 향하고 있으며 플레이어가 각 카드로 이동할 때마다 위쪽으로 뒤집혀 카드 표면에 이벤트가 발생합니다. 이것들은 앞으로 나아가거나 아이템 카드를 얻는 것과 같은 이점들을 제공할 수 있다. 그들은 또한 한 바퀴를 잃거나 카드가 훨씬 더 도전적인 '다크 월드'로 보내지는 것처럼 부정적일 수 있다.
게임은 플레이어가 보드를 가로질러 끝까지 갈 수 있고 자신의 플레이어 토큰과 일치하는 색상의 제어판을 밟으면 종료된다.
각 턴마다 모든 플레이어는 하나의 동작과 하나의 '슬립스트림 건' 동작을 수행할 수 있습니다. 이 동작은 플레이어들이 이웃 카드로 토큰을 옮겨서 컨트롤 패널에 더 가까이 다가가 승리할 수 있게 해준다. '슬립스트림 건' 액션을 위해 플레이어는 아무 플레이어나 쏘거나 카드를 뒤집어서 총을 '재보정'할 수 있다. 이것은 '슬립스트림 건'으로 쏠 때 플레이어들이 어떤 차원으로 갈 것인지를 변화시킨다.
플레이어는 4x5 카드 그리드의 한쪽 끝에서 시작합니다. 그들의 제어판은 반대편에 있습니다. 모든 실험실 카드는 아래를 향하고 있으며 플레이어가 각 카드로 이동할 때마다 위쪽으로 뒤집혀 카드 표면에 이벤트가 발생합니다. 이것들은 앞으로 나아가거나 아이템 카드를 얻는 것과 같은 이점들을 제공할 수 있다. 그들은 또한 한 바퀴를 잃거나 카드가 훨씬 더 도전적인 '다크 월드'로 보내지는 것처럼 부정적일 수 있다.
게임은 플레이어가 보드를 가로질러 끝까지 갈 수 있고 자신의 플레이어 토큰과 일치하는 색상의 제어판을 밟으면 종료된다.
Slipstream is a compact card game for 2-4 players in which you take the role of scientists fighting your way through shifting dimensions to reach your control panel to return to your dimension. You are in a race across the 25 laboratory cards between you and your control panels. Each player gets a 'Slipstream Gun' card that allows them to warp themselves or others to different dimensions. Some dimensions contain cards that make the trip across the board easier, while other dimensions make the journey more perilous. Players must balance their urge to race across the board with their need to blast other players into neighboring dimensions. To win, a player must make it across the lab to their own control panel.
Each turn every player gets to perform one movement action and one 'Slipstream Gun' action. The movement action allows the players to move their token to a neighboring card, edging ever closer to their control panel, and victory. For their 'Slipstream Gun' action, players can choose to shoot any player (sending them to another dimension) or they can 'recalibrate' their gun by flipping the card over. This changes what dimension players will go to when shot with the 'Slipstream Gun'.
Players start at one end of a 4x5 card grid. Their control panels are on the opposite side. All of the laboratory cards are face down and as players move on to each card, it is flipped face up and the events on the face of the card are incurred. These can offer benefits like moving forward or gaining an item card. They can also be negative like losing a turn or being sent to the 'Dark World' a dimension in which the cards are much more challenging.
The game ends when any player is able to make it all the way across the board and steps on to the colored control panel that matches their player token.
Each turn every player gets to perform one movement action and one 'Slipstream Gun' action. The movement action allows the players to move their token to a neighboring card, edging ever closer to their control panel, and victory. For their 'Slipstream Gun' action, players can choose to shoot any player (sending them to another dimension) or they can 'recalibrate' their gun by flipping the card over. This changes what dimension players will go to when shot with the 'Slipstream Gun'.
Players start at one end of a 4x5 card grid. Their control panels are on the opposite side. All of the laboratory cards are face down and as players move on to each card, it is flipped face up and the events on the face of the card are incurred. These can offer benefits like moving forward or gaining an item card. They can also be negative like losing a turn or being sent to the 'Dark World' a dimension in which the cards are much more challenging.
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