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BGG랭킹
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Otto Sterkel
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아티스트
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인원
게임 소개
"의 영향을 많이 받은 2~4명의 플레이어를 위한 초기적이고 독창적인 추상 게임할마 / 중국 체커스 " 및 "드로그", "드로그"와 " 사이의 도전적인 격차를 메우려는 의도입니다.체스&인용.
그 판은 각각 23개의 밭으로 된 3개의 피라미드를 묘사하고 있다(3층과 5층이 두 번 나타난다). 이 피라미드들은 보드의 가장 중앙에 있는 끝부분에서 서로 맞닿아 있으며, 육각형의 놀이공간이 만들어지도록 각이 져 있다. 한 명의 플레이어가 18개의 검은 폰을 가지고 각 피라미드 중앙에 있는 6개의 필드를 차지합니다. 나머지 폰들은 각 피라미드의 두 개의 밑줄에 각각 한 가지 색깔씩 3가지 색깔로 10개의 폰을 배치한다.
한 명의 플레이어는 사면초가에 몰린 검은 전당포를 가지고 다른 모든 조각을 제거하려고 한다. 나머지 플레이어들은 3개의 중앙 필드 중 하나를 자신의 색깔의 폰으로 차지하려고 시도한다. 3인 게임은 한 명이 두 가지 아우터 컬러를 치기 때문에 약간 짜임새가 있다.
조각들은 드라우트 피스처럼 움직입니다: 그들은 한 공간을 이동하거나 뒤에 있는 자유 들판으로 뛰어 넘음으로써 조각을 포착합니다. 외부 색상의 폰은 옆이나 보드 중앙 쪽으로만 이동하거나 캡처할 수 있다. 외부 피스는 방향 제한이 동일한 검은색 폰만 캡처할 수 있습니다. 검은 폰들은 모든 방향에서 다른 색깔들을 포착할 수 있습니다. 선수는 잡을 의무가 없다.
오프닝 동작에서 외부 색상은 시작되며, 한 색당 두 개의 다른 폰으로 열리며, 내부 플레이어는 각 피라미드에서 한 개의 폰을 이동시킨다. 그 이후로, 외부 색상은 그들의 폰들 중 하나를 순차적으로 플레이하고, 블랙 플레이어는 남아있는 외부 색상의 수만큼 다른 검은 폰들을 플레이 할 수 있으며, 이것들은 더 이상 다른 피라미드에 속하지 않아도 된다. 만약 한 선수가 움직일 수 없다면, 차례는 줄을 서 있는 다음 선수에게로 넘어간다. 승리 조건이 충족될 때까지 플레이는 계속된다.
출판 역사: 이 게임은 원래 1897년에 레이븐스버거 Spiel Nr. 63으로 등장했고 출시되었을 때 약간의 게임 역사를 만들었다. 당시까지만 해도 오토 마이어는 "라는 고전적이고 널리 알려진 게임들만 출판해 왔다.체스", "할마" 및 "리버스티". 이것은 그가 현재 유명한 게임 각인을 통해 오리지널 추상 보드게임을 출판한 첫 번째 사례였다.
그는 오늘날에도 여전히 시행되고 있는 성공의 모든 장애물을 재빨리 발견했다: 일반적으로 알려지지 않은 규칙들로 게임을 마케팅하는 것은 어렵고, 새로운 플레이어들을 많이 끌어들이기 위한 홍보 캠페인이 없으며, 게임에 익숙하지 않은 영업 사원들이 게임을 판매해야 한다. 전반적으로 이 게임은 학습 경험이 되었고, 몇 년 후 이 게임이 단 한 번의 인쇄 실행으로 판매가 중단되었을 때, "추상 보드 게임은 적합한 주제와 삽화로 뒷받침되는 게임보다 마케팅하기 더 어렵다"는 것을 반영하게 되었다. 이러한 현실은 독일(및 유로) 게임들이 자주 "고발"되는 페이스트온 테마 솔루션의 시작이었을지도 모르지만 "고발"에서는 쉽게 간과되는 기능을 가지고 있는 것으로 보인다. 테마는 바이어를 끌어들이고, 규칙은 특히 젊은 플레이어들에게 들려줄 이야기가 있을 때 설명하기 쉽다.
초판은 당시 독일 시장에서 세세한 부분까지 신경 써서 엄청나게 호화롭게 제작되었다. 심지어 보드와 박스도 양질의 모조 가죽으로 덮여 있었다. 1983년 Spielbox 매거진(1983/1, 얀마르)에 의해 그들의 떠오르는 "의 여섯 번째 게임으로 재인쇄될 때까지 사라졌습니다.Spiel zum Herausnehmen / Game to Remove" 시리즈.
그 판은 각각 23개의 밭으로 된 3개의 피라미드를 묘사하고 있다(3층과 5층이 두 번 나타난다). 이 피라미드들은 보드의 가장 중앙에 있는 끝부분에서 서로 맞닿아 있으며, 육각형의 놀이공간이 만들어지도록 각이 져 있다. 한 명의 플레이어가 18개의 검은 폰을 가지고 각 피라미드 중앙에 있는 6개의 필드를 차지합니다. 나머지 폰들은 각 피라미드의 두 개의 밑줄에 각각 한 가지 색깔씩 3가지 색깔로 10개의 폰을 배치한다.
한 명의 플레이어는 사면초가에 몰린 검은 전당포를 가지고 다른 모든 조각을 제거하려고 한다. 나머지 플레이어들은 3개의 중앙 필드 중 하나를 자신의 색깔의 폰으로 차지하려고 시도한다. 3인 게임은 한 명이 두 가지 아우터 컬러를 치기 때문에 약간 짜임새가 있다.
조각들은 드라우트 피스처럼 움직입니다: 그들은 한 공간을 이동하거나 뒤에 있는 자유 들판으로 뛰어 넘음으로써 조각을 포착합니다. 외부 색상의 폰은 옆이나 보드 중앙 쪽으로만 이동하거나 캡처할 수 있다. 외부 피스는 방향 제한이 동일한 검은색 폰만 캡처할 수 있습니다. 검은 폰들은 모든 방향에서 다른 색깔들을 포착할 수 있습니다. 선수는 잡을 의무가 없다.
오프닝 동작에서 외부 색상은 시작되며, 한 색당 두 개의 다른 폰으로 열리며, 내부 플레이어는 각 피라미드에서 한 개의 폰을 이동시킨다. 그 이후로, 외부 색상은 그들의 폰들 중 하나를 순차적으로 플레이하고, 블랙 플레이어는 남아있는 외부 색상의 수만큼 다른 검은 폰들을 플레이 할 수 있으며, 이것들은 더 이상 다른 피라미드에 속하지 않아도 된다. 만약 한 선수가 움직일 수 없다면, 차례는 줄을 서 있는 다음 선수에게로 넘어간다. 승리 조건이 충족될 때까지 플레이는 계속된다.
출판 역사: 이 게임은 원래 1897년에 레이븐스버거 Spiel Nr. 63으로 등장했고 출시되었을 때 약간의 게임 역사를 만들었다. 당시까지만 해도 오토 마이어는 "라는 고전적이고 널리 알려진 게임들만 출판해 왔다.체스", "할마" 및 "리버스티". 이것은 그가 현재 유명한 게임 각인을 통해 오리지널 추상 보드게임을 출판한 첫 번째 사례였다.
그는 오늘날에도 여전히 시행되고 있는 성공의 모든 장애물을 재빨리 발견했다: 일반적으로 알려지지 않은 규칙들로 게임을 마케팅하는 것은 어렵고, 새로운 플레이어들을 많이 끌어들이기 위한 홍보 캠페인이 없으며, 게임에 익숙하지 않은 영업 사원들이 게임을 판매해야 한다. 전반적으로 이 게임은 학습 경험이 되었고, 몇 년 후 이 게임이 단 한 번의 인쇄 실행으로 판매가 중단되었을 때, "추상 보드 게임은 적합한 주제와 삽화로 뒷받침되는 게임보다 마케팅하기 더 어렵다"는 것을 반영하게 되었다. 이러한 현실은 독일(및 유로) 게임들이 자주 "고발"되는 페이스트온 테마 솔루션의 시작이었을지도 모르지만 "고발"에서는 쉽게 간과되는 기능을 가지고 있는 것으로 보인다. 테마는 바이어를 끌어들이고, 규칙은 특히 젊은 플레이어들에게 들려줄 이야기가 있을 때 설명하기 쉽다.
초판은 당시 독일 시장에서 세세한 부분까지 신경 써서 엄청나게 호화롭게 제작되었다. 심지어 보드와 박스도 양질의 모조 가죽으로 덮여 있었다. 1983년 Spielbox 매거진(1983/1, 얀마르)에 의해 그들의 떠오르는 "의 여섯 번째 게임으로 재인쇄될 때까지 사라졌습니다.Spiel zum Herausnehmen / Game to Remove" 시리즈.
An early and original abstract game for 2 to 4 players, heavily influenced by "Halma / Chinese Checkers" and "Draughts" and meant to fill the challenge-gap between "Draughts" and "Chess".
The board depicts three pyramids of 23 fields each (the 3- and 5-layer appear twice). These pyramids touch each other at the tips in the very center of the board, and are angled in such a way that a hexagonal playing area is created. One player occupies the top 6 fields of each pyramid at the center of the board with 18 black pawns. The remaining pawns are placed on the two base-rows of each pyramid, 10 pawns in 3 colors, one color for each pyramid.
One player plays the beleaguered black pawns and tries to eliminate all other pieces. The remaining player(s) try to occupy one of the 3 center fields with a pawn in their color. The 3-player game is a bit contrived as one player will play 2 outer colors.
Pieces move like draught-pieces: they either move one space or capture a piece by hopping over it to a free field behind it. Pawns from the outer colors can only move or capture sideways or towards the board center (sideways to a neighboring pyramid is also possible). Outer pieces can capture only the black pawns with the same direction restrictions. The black pawns can capture any of the other colors in all directions. A player isn't obliged to capture.
In the opening move the outer colors start, opening with two different pawns per color, then the inner player moves one pawn from each pyramid. From then on, outer colors play one of their pawns in sequence, then the black player can play as many different black pawns as there are outer colors left in play, and these do no longer have to belong to different pyramids. If a player cannot move the turn moves on to the next player in line. Play continues until a victory condition is met.
Publication history: the game originally appeared in 1897 as Ravensburger Spiel Nr. 63 and made a bit of gaming history when it was released. Up until that point Otto Maier had been publishing only classic and widely known games as "Chess", "Halma" and "Reversi". This was the first time he published an original abstract boardgame through his now famous games imprint.
He quickly discovered all the obstacles to success that are still in force today: it is hard to market a game with rules that aren't commonly known, that has no promotional campaign to attract a critical mass of new players, and that has to be sold by salesmen who are unfamiliar with the game. Overall it became a learning experience, one that made him reflect a few years later when the game was withdrawn from sale after a single print-run: "abstract boardgames are harder to market than those who are underpinned by fitting themes and illustrations". This realization might have been the beginning of the paste-on theme solution of which the German (and Euro) games are so often "accused", but which does appear to have a function that is easily overlooked by the "accusers". Themes draw buyers in, and rules are easier to explain when there is a story to tell, especially to younger players.
The original edition was issued in a remarkably lavish production (for that time in the German market) with great attention to detail. Even the board and box were covered with quality imitation-leather. It then disappeared until 1983, when it was reprinted by Spielbox magazine (1983/1, jan-mar) as the sixth game in their emerging "Spiel zum Herausnehmen / Game to Remove" series.
The board depicts three pyramids of 23 fields each (the 3- and 5-layer appear twice). These pyramids touch each other at the tips in the very center of the board, and are angled in such a way that a hexagonal playing area is created. One player occupies the top 6 fields of each pyramid at the center of the board with 18 black pawns. The remaining pawns are placed on the two base-rows of each pyramid, 10 pawns in 3 colors, one color for each pyramid.
One player plays the beleaguered black pawns and tries to eliminate all other pieces. The remaining player(s) try to occupy one of the 3 center fields with a pawn in their color. The 3-player game is a bit contrived as one player will play 2 outer colors.
Pieces move like draught-pieces: they either move one space or capture a piece by hopping over it to a free field behind it. Pawns from the outer colors can only move or capture sideways or towards the board center (sideways to a neighboring pyramid is also possible). Outer pieces can capture only the black pawns with the same direction restrictions. The black pawns can capture any of the other colors in all directions. A player isn't obliged to capture.
In the opening move the outer colors start, opening with two different pawns per color, then the inner player moves one pawn from each pyramid. From then on, outer colors play one of their pawns in sequence, then the black player can play as many different black pawns as there are outer colors left in play, and these do no longer have to belong to different pyramids. If a player cannot move the turn moves on to the next player in line. Play continues until a victory condition is met.
Publication history: the game originally appeared in 1897 as Ravensburger Spiel Nr. 63 and made a bit of gaming history when it was released. Up until that point Otto Maier had been publishing only classic and widely known games as "Chess", "Halma" and "Reversi". This was the first time he published an original abstract boardgame through his now famous games imprint.
He quickly discovered all the obstacles to success that are still in force today: it is hard to market a game with rules that aren't commonly known, that has no promotional campaign to attract a critical mass of new players, and that has to be sold by salesmen who are unfamiliar with the game. Overall it became a learning experience, one that made him reflect a few years later when the game was withdrawn from sale after a single print-run: "abstract boardgames are harder to market than those who are underpinned by fitting themes and illustrations". This realization might have been the beginning of the paste-on theme solution of which the German (and Euro) games are so often "accused", but which does appear to have a function that is easily overlooked by the "accusers". Themes draw buyers in, and rules are easier to explain when there is a story to tell, especially to younger players.
The original edition was issued in a remarkably lavish production (for that time in the German market) with great attention to detail. Even the board and box were covered with quality imitation-leather. It then disappeared until 1983, when it was reprinted by Spielbox magazine (1983/1, jan-mar) as the sixth game in their emerging "Spiel zum Herausnehmen / Game to Remove" series.
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