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  • 인원

    3-3 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-10 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

"페를렌-피라미드" 또는 "Pearl-Pyramid"

정확히 3명의 플레이어를 위한 추상 피라미드 쌓기 게임입니다. 각 플레이어는 25 "pearls"의 풀을 사용하여 5x5 베이스 그리드에서 시작하고, 그 다음 레이어의 진주는 아래 4개의 받침을 받쳐준다. 따라서 완성된 피라미드는 정확히 55개의 진주 벽돌을 포함할 것이다.

각 플레이어는 차례로 정확히 하나의 조각을 시공에 추가할 것이며, 완성된 피라미드에서 가장 많은 외부 진주를 볼 수 있도록 하는 것이 목적이다. 선수들은 피라미드 밑에만 진주를 놓고, 배치된 모든 진주가 이미 있는 것(직교 또는 대각선)에 닿도록 해야 한다. 추가 도면층의 펄 배치는 아래에 있는 요소에 의해 자동으로 트리거됩니다. 4개의 펄로 이루어진 정사각형 그룹이 같은 레이어에 생성되는 순간, 특별한 "필링"배치가 정규 턴 진행을 방해한다. 플레이어 아래에 있는 4개의 진주 위에 어떤 진주가 놓이는지를 해결하기 위해서는 얼마나 다양한 진주가 있는지 살펴봐야 합니다. 한 색상이 다수(3:1 또는 2:1:1):일 경우 해당 색상의 다른 펄이 위에 배치됩니다. 다만 두 선수가 각각 두 개의 진주를 선물하면 세 번째 선수의 진주가 정점이 된다. 만약 4개의 진주가 모두 한 명의 선수일 경우, 이 색깔의 선수 뒤에 차례를 맞는 선수가 보너스 진주를 넣을 수 있다. 보너스 펄 자체가 다음 레이어에서 다른 4인 그룹의 완성을 트리거할 때 보너스 펄은 정상적인 턴 순서가 재개되기 전에 다시 해결된다. 25번째 베이스 펄이 배치되면 피라미드의 완성이 트리거되고 게임이 종료됩니다. 외부 진주가 가장 많이 증정된 사람이 승자입니다.

세 가지 변형도 포함되어 있다.

출판사: 피터 팔라트는 독창적인 디자이너이자 인용구 중 한 명이었다.독일 게임 산업의 알트마이스터즈&인용문. 그의 디자인은 1930년대에 당시 오토 마이어 베르락으로 알려진 라벤스버거를 통해 많은 가정집으로 퍼져나갔습니다. 그는 평생 동안 활발한 디자이너로 남아있었지만, 그의 경력은 그의 나이들었을 때, 독일 게임 디자인의 성화 주자가 된 젊은 디자이너들과 팬들로 구성된 환영받고 지지적인 그룹을 발견하면서 르네상스를 거쳤다. 이들 중 한 명인 라인홀드 위티그는 자신의 에디션 펄헌 디자이너 각인을 통해 피터 팔라트의 게임과 아이디어를 작은 에디션으로 출판하여, 그가 충분히 누릴 자격이 있는 우리의 취미에 오랫동안 참여해온 것을 인정받았다. 이 게임들은 나중에 아바쿠스와 덴마크 아브라와 같은 출판사들에게로 전달되었는데, 그는 이 게임들 중 일부를 나무 버전으로 출시했다. 이 게임도 그랬고. 1978년 에디션 펄헌과 함께 등장했으며 1980년대 후반 덴마크 아브라에서 추상적인 나무 게임 시리즈의 일부로 재출시되었다. 요즘은 연락이 잘 안 돼요.
"Perlen-Pyramide" or "Pearl-Pyramid"

Quick playing abstract pyramid stacking game for exactly 3 players. Each player uses a pool of 25 "pearls" in their color and placement starts on a 5x5 base grid, with pearls in subsequent layers being supported by four underneath. A completed pyramid will thus contain exactly 55 pearl bricks.

Each player in turn will add exactly one piece to the construction, and the aim is to have the most external pearls visible in the completed pyramid. Players will be placing their pearls only onto the base of the pyramid, making sure all placed pearls touch what's already there (orthogonal or diagonally). Placement of pearls on the additional layers is triggered automatically by what is present underneath. The moment that a square group of four pearls is created in the same layer, a special "filling" placement interrupts the regular turn progression. To resolve which pearl gets placed on top of the four pearls underneath players need to look at how many different pearls are present. If one color is in the majority (3:1 or 2:1:1) then another pearl of that color gets placed on top. However, if two players each have two pearls present than a pearl of the third player becomes the peak. If all four pearls are from a single player then the player who would have the turn after this colour's player gets to place the bonus pearl. When the bonus pearl itself triggers the completion of another group of four in the next layer then again bonus pearls are resolved before the normal turn-order is resumed. When the 25th base pearl is placed the completion of the pyramid is triggered and the game ends. The winner is the one with the most external pearls present.

Three variations are also included.

Publishing history: Peter Pallat was one of the original designer "Altmeisters" of the German game industry. It was his designs that found their way into many family homes from way back in the 1930s, through Ravensburger, then known as Otto Maier Verlag, and others. He remained an active designer throughout his life, but his career went through a renaissance when, in his older days, he found a welcome and supportive group of younger designers and admirers, who, in their turn, had become torch-bearers of German game design. One of these, Reinhold Wittig, published a handful of Peter Pallat's games and ideas in small editions through his own Edition Perlhuhn designers imprint, giving him the recognition for his longstanding input into our hobby he fully deserved. These games later found their way to publishers like Abacus and the Danish Abra who released wooden versions of some of these. As did this game. "Perlen-Pyramide" appeared with Edition Perlhuhn in 1978 and was republished by the Danish Abra as part of their abstract wooden game series of the latter part of the 1980s. It is hard to get hold of these days.

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