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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-150 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

마법사들은 신사가 아니다 마법의 힘을 가진 주인들, 무기력한 견습생들, 그리고 교활한 부하들이 불가사의한 경쟁과 엘드리치 익살극의 이야기에서 그들의 역할을 하는 과거의 시대로 돌아간다. 무리와 도깨비의 군대를 통제하기 위한 불화, 펭의 이름 없는 거북이를 깨우기 위한 첫 번째 시도, 불가사의한 힘을 찾기 위해 다른 비행기를 방문합니다.

'신사가 아닌 마법사'는 사전 준비 없이 한 세션에 걸쳐 플레이할 수 있는 스토리텔링 카드 게임이다. 롤플레잉 게임의 즉흥적인 스토리텔링과 카드 게임의 픽업 앤 플레이 성격으로, 여러분은 바로 사물에 뛰어들어 몇 시간 동안 함께 멋진 이야기를 할 수 있습니다.

갑판에는 순진하고 영웅적인 견습생, 교활하고 악마적인 구속된 서번트, 고대적이고 현명한 은둔자, 냉철하고 통찰력 있는 조사관, 무모하고 위험한 프린지 오컬티스트 등 5명의 등장인물이 등장한다. 플레이어들은 각자 캐릭터를 선택하고 능력 카드, 다른 캐릭터와의 관계, 화장품 디테일(이름, 외모, 성격 등)을 선택하여 커스터마이징한다. 그런 다음 그룹이 각 캐릭터의 목표와 자산을 초안합니다. 이러한 목표는 달성하려는 목표와 이를 위해 노력해야 하는 리소스입니다.

게임은 시작되며, 각 플레이어는 차례대로 자신의 목표를 향해 노력하는 짧은 장면을 통해 플레이하게 되며, 다른 캐릭터는 자신의 목표를 도우거나, 간섭하거나, 자신의 의제를 밀어붙인다. 장면 내에서, 캐릭터들은 엄청나게 비싼 소유물을 드러내거나, 다른 캐릭터에게 신선한 칵테일을 제공하거나, 누군가에게 그들의 비밀을 밝히도록 강요하는 고압적인 시선을 고정시키는 것과 같은 것들을 할 수 있는 특별한 능력을 활성화할 수 있다. 이것들은 모두 제한된 토큰 풀로 지불되는데, 이것은 플레이어들이 그들이 선호하는 방향으로 이야기를 이끌기 위해 그들의 능력을 사용할 때 신중하게 계획해야 한다는 것을 의미한다.

캐릭터가 목표를 달성함에 따라 목표 달성을 위해 현금화할 수 있는 특별한 토큰을 축적한다. 일단 누군가가 그들의 모든 목표를 완성하면, 게임은 각 캐릭터의 상황이 어떻게 해결되었는지를 보여주는 에필로그로 마무리된다.

사용자 참고: 이 항목에는 RPG 항목도 있습니다: 마법사는 신사가 아닙니다.
Description from the publisher:

Wizards Aren't Gentlemen harks back to a bygone age where masters of magical might, their feckless apprentices and their wily minions play their part in stories of arcane rivalries and eldritch farce. Feud for control of an army of fiends and goblins, seek to be the first to wake the Nameless Tortoise of Peng, and visit other planes in your search for arcane might.

Wizards Aren't Gentlemen is a storytelling card game designed to be played over the course of a single session, without needing any prior preparation. With the improvised storytelling of a roleplaying game and the pick-up-and-play nature of a card game, you can jump right into things and tell a great story together over the space of a few hours.

The deck includes 5 characters: the naive and heroic Apprentice, the wily and demonic Bound Servant, the ancient and wise Hermit, the hardened and perceptive Inquisitor, and the reckless and dangerous Fringe Occultist. Players each pick a character and customise them by choosing ability cards, relationships with the other characters, and cosmetic details (name, appearance, personality etc). Then the group drafts Goals and Assets for each character - these are the objectives they're trying to achieve, and the resources they have to try to do that.

Play then starts, with each player taking a turn to play through a short scene of their character working towards their goal while the other characters help, interfere, or push their own agendas. Within scenes, characters can activate special abilities to do things like revealing an incredibly expensive possession, providing another character with a refreshing cocktail, or fixing someone with an imperious gaze that forces them to reveal their secrets. These are all paid for with a limited pool of tokens, meaning players must carefully plan when they use their abilities to guide the story in their preferred direction.

As characters make progress on their goals they accumulate special tokens they can cash in for an all-or-nothing attempt to complete the goal. Once someone has completed all their goals, the game wraps up with an epilogue showing how things worked out for each character.

User Note: this item also has an RPG item entry: Wizards Aren't Gentlemen

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