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BGG랭킹
BGG전체 : 10943
ABSTRACTS : 518
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.79 / 5
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디자이너
Jack B. Slimp, Jr.
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아티스트
-
인원
게임 소개
레버리지(leverage)는 고유한 액션 기능을 갖춘 흥미로운 보드게임으로, 다양한 가중치를 가진 조각을 포함하고 균형과 힘의 보편적인 법칙을 중심으로 구축된다. 레버리지는 GAMES MAGAGES의 애장품으로 환영받고 있다.INE 4년 동안.
규칙과 게임 조각은 단순하고 이해하기 쉽지만 전술과 전략은 선수 자신만큼이나 정교하고 도전적일 수 있다. 두 가지 상반된 전략(속도 및 희생 대 보존 및 대량력)은 게임이 전개됨에 따라 둘 중 하나가 다른 전략으로 병합될 수 있으므로 흥미와 깊이를 제공한다.
일정한 활동 잠재력 -- 점프, 캡처, 희생, 차단; 플레이어는 레버리지 이점이 어떻게 변화하는지 보기 위해 언제든지 보드를 흔들 수 있습니다.
서스펜스 -- 보드는 항상 수평 위치에서 안정됩니다. 한쪽 끝에서 보드를 기울여서 휴식을 취할 때까지. 반쯤 기울일 수는 없습니다! 보드가 아래로 기울어지면 수평으로 돌아올 때까지 점수 매기는 페그가 제거됩니다.
승자는 (1)상대방이 제거할 골대가 없을 때 보드를 상대편 쪽으로 기울이거나, (2)남은 골대가 상대편보다 많거나 같은 수인 상태에서 나머지 플레이 피스를 모두 반대편 안전구역으로 옮기는 사람이다.
규칙과 게임 조각은 단순하고 이해하기 쉽지만 전술과 전략은 선수 자신만큼이나 정교하고 도전적일 수 있다. 두 가지 상반된 전략(속도 및 희생 대 보존 및 대량력)은 게임이 전개됨에 따라 둘 중 하나가 다른 전략으로 병합될 수 있으므로 흥미와 깊이를 제공한다.
일정한 활동 잠재력 -- 점프, 캡처, 희생, 차단; 플레이어는 레버리지 이점이 어떻게 변화하는지 보기 위해 언제든지 보드를 흔들 수 있습니다.
서스펜스 -- 보드는 항상 수평 위치에서 안정됩니다. 한쪽 끝에서 보드를 기울여서 휴식을 취할 때까지. 반쯤 기울일 수는 없습니다! 보드가 아래로 기울어지면 수평으로 돌아올 때까지 점수 매기는 페그가 제거됩니다.
승자는 (1)상대방이 제거할 골대가 없을 때 보드를 상대편 쪽으로 기울이거나, (2)남은 골대가 상대편보다 많거나 같은 수인 상태에서 나머지 플레이 피스를 모두 반대편 안전구역으로 옮기는 사람이다.
Leverage is an exciting board game of strategy with a unique action feature; it includes various weighted pieces and is built around universal laws of balance and force. Leverage has been hailed as a favorite of GAMES MAGAZINE in 4 different years.
Rules and game pieces are simple and easy to understand, yet tactics and strategy can be as sophisticated and challenging as the players themselves. Two opposing strategies (speed & sacrifice vs. conservation & mass force) provide intrigue and depth, as either may be merged into the other as the game unfolds.
Constant action potential -- Jump, capture, sacrifice, block; and, the players may rock the board at any time to see how the leverage advantage is changing.
Suspense -- The board always stabilizes at a level position until a move is made that tilts it down to rest at one end; there is no halfway tilt! When the board tilts down, scoring pegs are removed until it returns to level.
The winner is (1)the one who tilts the board down towards his opponent when the opponent has no scoring pegs left to remove, or (2)the one who moves all of his remaining playing pieces into the opposite Safety Zone while having more or an equal number of scoring pegs than his opponent.
Rules and game pieces are simple and easy to understand, yet tactics and strategy can be as sophisticated and challenging as the players themselves. Two opposing strategies (speed & sacrifice vs. conservation & mass force) provide intrigue and depth, as either may be merged into the other as the game unfolds.
Constant action potential -- Jump, capture, sacrifice, block; and, the players may rock the board at any time to see how the leverage advantage is changing.
Suspense -- The board always stabilizes at a level position until a move is made that tilts it down to rest at one end; there is no halfway tilt! When the board tilts down, scoring pegs are removed until it returns to level.
The winner is (1)the one who tilts the board down towards his opponent when the opponent has no scoring pegs left to remove, or (2)the one who moves all of his remaining playing pieces into the opposite Safety Zone while having more or an equal number of scoring pegs than his opponent.
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