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BGG랭킹
BGG전체 : 4352
STRATEGY : 1728
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
50-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
리월드에서 플레이어들은 새로 발견된 행성을 테라봇으로 만들려고 시도하며, 그렇게 하기 위해서는 테라봇을 이용하여 새로운 도시를 건설하고 그 지역에 재료를 전달할 필요가 있다.
게임 용어로 말하자면, 5라운드 이상의 플레이어들은 테라봇, 셔틀, 재료 용기, 그리고 위성을 특징으로 하는 타일로 우주선의 5개 레벨을 채운다. 20개의 타일이 큰 배의 둘레에 무작위로 놓여있고, 각각의 선수들은 카드 한 장을 받는다. 차례에 따라 플레이어는 하나 이상의 카드를 플레이하여 다음과 같은 규칙에 따라 타일을 청구할 수 있다.
원하는 타일에 인접한 타일이 없는 경우 플레이어는 이 타일 옆에 아무 카드나 내려놓고 카드 수와 일치하는 우주선 레벨의 맨 왼쪽 공간에 카드를 놓을 수 있다. 예를 들어, 4를 재생할 경우 해당 타일을 네 번째 레벨의 맨 왼쪽에 배치해야 합니다.
원하는 타일에 인접한 하나의 타일을 클레임한 경우 이전 타일을 클레임할 때와 동일한 번호의 카드 또는 원하는 두 개의 카드(따라서 조커 역할을 함)를 깔아야 합니다. 가장 위에 있는 숫자는 이 타일을 올려야 하는 우주선의 레벨을 나타냅니다.
원하는 타일 옆에 있는 두 타일이 모두 클레임되었는데 클레임에 사용된 카드의 번호가 같으면 위에서 설명한 대로 똑같이 수행합니다. 그러나 카드의 숫자가 다른 경우(예: 1, 3 &mdash), 동일한 두 숫자(1과 3)와 일치하는 숫자 1과 다른 두 개의 카드 또는 네 개의 카드를 놓아야 합니다. 이전에 원했던 방식으로 우주선에 이 타일을 장착합니다.
모든 사람이 카드를 가지고 있지 않거나 더 이상 플레이할 수 없게 되면 라운드가 종료된다. 남은 타일이 모두 폐기된 후 보드를 재설정하고 새 카드를 배포합니다. 5라운드 후 플레이어는 새로운 행성에 이 타일을 배치하고, 각 타일은 자신이 선택한 줄에서 1-3개의 타일을 재생하여 자신만의 테라폼 월드를 만듭니다. A-E라고 적힌 테라봇을 배치하면 이 글자로 신도시를 시작하거나 기존 도시를 확장하게 됩니다. 5가지 색상으로 나오는 재료용 선박은 셔틀에 부착해야만 행성 표면으로 인도할 수 있으며, 도시마다 한 가지 색상의 선박만 보유할 수 있다. 위성은 도시에 추가될 때 보너스 점수를 제공합니다. 셔틀과 인공위성은 여러분의 신생 행성을 보호하기 위한 방패막이로 사용될 수도 있습니다.
선수들은 경기 전반전 동안 테라봇을 줍고 남은 카드를 가지고 있으면 점수를 얻는다. 후반전에는 위성을 배치하고 게임을 시작할 때 설정한 목표물에 대해 점수를 매긴다. 예를 들어, 8개의 타일이 있는 도시, 각 문자의 도시, 우주선 레벨 비우기, 일정 수의 방패 등이 있다.
모든 우주선이 비워지면 플레이어는 동료 테라포머와 비교하여 각 도시와 방패를 얼마나 잘 개발했는지에 대한 최종 점수를 획득합니다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다.
게임 용어로 말하자면, 5라운드 이상의 플레이어들은 테라봇, 셔틀, 재료 용기, 그리고 위성을 특징으로 하는 타일로 우주선의 5개 레벨을 채운다. 20개의 타일이 큰 배의 둘레에 무작위로 놓여있고, 각각의 선수들은 카드 한 장을 받는다. 차례에 따라 플레이어는 하나 이상의 카드를 플레이하여 다음과 같은 규칙에 따라 타일을 청구할 수 있다.
원하는 타일에 인접한 타일이 없는 경우 플레이어는 이 타일 옆에 아무 카드나 내려놓고 카드 수와 일치하는 우주선 레벨의 맨 왼쪽 공간에 카드를 놓을 수 있다. 예를 들어, 4를 재생할 경우 해당 타일을 네 번째 레벨의 맨 왼쪽에 배치해야 합니다.
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모든 사람이 카드를 가지고 있지 않거나 더 이상 플레이할 수 없게 되면 라운드가 종료된다. 남은 타일이 모두 폐기된 후 보드를 재설정하고 새 카드를 배포합니다. 5라운드 후 플레이어는 새로운 행성에 이 타일을 배치하고, 각 타일은 자신이 선택한 줄에서 1-3개의 타일을 재생하여 자신만의 테라폼 월드를 만듭니다. A-E라고 적힌 테라봇을 배치하면 이 글자로 신도시를 시작하거나 기존 도시를 확장하게 됩니다. 5가지 색상으로 나오는 재료용 선박은 셔틀에 부착해야만 행성 표면으로 인도할 수 있으며, 도시마다 한 가지 색상의 선박만 보유할 수 있다. 위성은 도시에 추가될 때 보너스 점수를 제공합니다. 셔틀과 인공위성은 여러분의 신생 행성을 보호하기 위한 방패막이로 사용될 수도 있습니다.
선수들은 경기 전반전 동안 테라봇을 줍고 남은 카드를 가지고 있으면 점수를 얻는다. 후반전에는 위성을 배치하고 게임을 시작할 때 설정한 목표물에 대해 점수를 매긴다. 예를 들어, 8개의 타일이 있는 도시, 각 문자의 도시, 우주선 레벨 비우기, 일정 수의 방패 등이 있다.
모든 우주선이 비워지면 플레이어는 동료 테라포머와 비교하여 각 도시와 방패를 얼마나 잘 개발했는지에 대한 최종 점수를 획득합니다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다.
In Reworld, players attempt to terraform a newly discovered planet, and to do that they need to use terrabots to establish new cities and shuttles to deliver materials that will populate those locations.
In game terms, over five rounds players fill the five levels of their spaceship with tiles featuring terrabots, shuttles, material vessels, and satellites. Each round twenty of these tiles are placed at random around the perimeter of a large ship, and each player receives a hand of cards. On a turn, a player can play one or more cards to claim a tile following these rules:
If neither tile adjacent to the desired tile has been claimed, the player can lay down any card next to this tile, claim it, then place it in the leftmost space of the level of their spaceship that matches the number of the card played. If you play a 4, for example, then you must place that tile in the leftmost position of your fourth level.
If one tile adjacent to the desired tile has been claimed, then you must lay down a card of the same number used to claim that previous tile or any two cards of your choice (with those two cards thus serving as a joker). Whatever number is topmost indicates the level of your spaceship on which you must place this tile.
If both tiles adjacent to the desired tile have been claimed and the cards used to claim them show the same number, then you do the same as described above. If the cards have different numbers, however — e.g., 1 and 3 — then you must lay down the same two numbers (1 and 3), one matching number and any other two cards, or any four cards. You place this tile on your spaceship in the same manner previously desired.
Once everyone has no cards in hand or cannot play further, the round ends. Any remaining tiles are thrown away, then you reset the board and deal out a new hand of cards. After five rounds, players now deploy these tiles onto the new planet, each turn playing 1-3 of the leftmost tiles from the row of their choice to create their personal terraformed world. If you deploy a terrabot, which are labeled A-E, you start a new city with this letter or extend an existing city of yours. Material vessels, which come in five colors, can be delivered to the planet's surface only if attached to shuttles, and each city can have vessels of only a single color. Satellites provide bonus scoring when added to a city. Shuttles and satellites can also be used for shields to protect your newborn planet.
Players earn points during the first half of the game for picking up terrabots and having cards left in hand. During the second half, players score for deploying satellites and for meeting targets set at the start of the game, e.g. having a city with eight tiles in it, having a city of each letter, emptying a level on your spaceship, having a certain number of shields, etc.
Once all the spaceships are empty, players score their final points for how well they've developed each city and their shields in comparison with their fellow terraformers. Whoever scores the most points wins.
In game terms, over five rounds players fill the five levels of their spaceship with tiles featuring terrabots, shuttles, material vessels, and satellites. Each round twenty of these tiles are placed at random around the perimeter of a large ship, and each player receives a hand of cards. On a turn, a player can play one or more cards to claim a tile following these rules:
If neither tile adjacent to the desired tile has been claimed, the player can lay down any card next to this tile, claim it, then place it in the leftmost space of the level of their spaceship that matches the number of the card played. If you play a 4, for example, then you must place that tile in the leftmost position of your fourth level.
If one tile adjacent to the desired tile has been claimed, then you must lay down a card of the same number used to claim that previous tile or any two cards of your choice (with those two cards thus serving as a joker). Whatever number is topmost indicates the level of your spaceship on which you must place this tile.
If both tiles adjacent to the desired tile have been claimed and the cards used to claim them show the same number, then you do the same as described above. If the cards have different numbers, however — e.g., 1 and 3 — then you must lay down the same two numbers (1 and 3), one matching number and any other two cards, or any four cards. You place this tile on your spaceship in the same manner previously desired.
Once everyone has no cards in hand or cannot play further, the round ends. Any remaining tiles are thrown away, then you reset the board and deal out a new hand of cards. After five rounds, players now deploy these tiles onto the new planet, each turn playing 1-3 of the leftmost tiles from the row of their choice to create their personal terraformed world. If you deploy a terrabot, which are labeled A-E, you start a new city with this letter or extend an existing city of yours. Material vessels, which come in five colors, can be delivered to the planet's surface only if attached to shuttles, and each city can have vessels of only a single color. Satellites provide bonus scoring when added to a city. Shuttles and satellites can also be used for shields to protect your newborn planet.
Players earn points during the first half of the game for picking up terrabots and having cards left in hand. During the second half, players score for deploying satellites and for meeting targets set at the start of the game, e.g. having a city with eight tiles in it, having a city of each letter, emptying a level on your spaceship, having a certain number of shields, etc.
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