-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
디자이너의 설명:
머니타임(Moneytime)은 농구 게임의 느낌을 전달하는 것을 목적으로 하는 농구 카드 게임이다.
각 선수들은 한 팀을 이루어 농구 경기를 하며, 바구니를 득점하기 위해 노력하고, 수비와 공격을 번갈아 한다.
소유물의 수비 카드를 상대로 공격 카드를 플레이함으로써, 공격 선수는 농구 동작을 이용하여 득점을 하고, 턴오버를 피하기 위해 공을 현명하게 사용하지 않는 이점을 구축하려고 할 것이다.
단순하고 빠른 속도의 머니타임은 시간 개념을 중심으로 설계되었으며, 여기서 개별 하이라이트와 간단한 집단 메커니즘이 핵심이며, 부저와 미친 엔드게임에서의 샷은 드물지 않다.
농구의 지각력에서 나오는 소리로, 그것은 경기의 정신에 충실하고 농구가 어떻게 경기되어야 하는지를 반영한다.
일반적으로 두 명의 플레이어가 플레이할 수 있으며 최대 6명의 플레이어가 플레이할 수 있다.
머니타임(Moneytime)은 농구 게임의 느낌을 전달하는 것을 목적으로 하는 농구 카드 게임이다.
각 선수들은 한 팀을 이루어 농구 경기를 하며, 바구니를 득점하기 위해 노력하고, 수비와 공격을 번갈아 한다.
소유물의 수비 카드를 상대로 공격 카드를 플레이함으로써, 공격 선수는 농구 동작을 이용하여 득점을 하고, 턴오버를 피하기 위해 공을 현명하게 사용하지 않는 이점을 구축하려고 할 것이다.
단순하고 빠른 속도의 머니타임은 시간 개념을 중심으로 설계되었으며, 여기서 개별 하이라이트와 간단한 집단 메커니즘이 핵심이며, 부저와 미친 엔드게임에서의 샷은 드물지 않다.
농구의 지각력에서 나오는 소리로, 그것은 경기의 정신에 충실하고 농구가 어떻게 경기되어야 하는지를 반영한다.
일반적으로 두 명의 플레이어가 플레이할 수 있으며 최대 6명의 플레이어가 플레이할 수 있다.
Description from the designer:
Moneytime is a basketball card game that aims to deliver the sensations of a basketball game.
Each player plays a team and plays each basketball possession to try to score baskets, and playing defense and offense alternatively (like basketball).
By playing his offensive cards against the defensive cards in the possessions, the player playing offense will try to build an advantage to score using basketball actions with the ball, and without the ball wisely to avoid turnovers.
Simple and fast paced, Moneytime is designed around the notion of time, where individual highlights and simple collective mechanics are key, while shots at the buzzer and crazy end games are not rare.
Sound from a basketball perceptive, it remains true to the spirit of the game and reflects how basketball is to be played.
Typically a two players game, It can also be played by up to six players.
Moneytime is a basketball card game that aims to deliver the sensations of a basketball game.
Each player plays a team and plays each basketball possession to try to score baskets, and playing defense and offense alternatively (like basketball).
By playing his offensive cards against the defensive cards in the possessions, the player playing offense will try to build an advantage to score using basketball actions with the ball, and without the ball wisely to avoid turnovers.
Simple and fast paced, Moneytime is designed around the notion of time, where individual highlights and simple collective mechanics are key, while shots at the buzzer and crazy end games are not rare.
Sound from a basketball perceptive, it remains true to the spirit of the game and reflects how basketball is to be played.
Typically a two players game, It can also be played by up to six players.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18