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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Giannis Tilias
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아티스트
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인원
게임 소개
롤링루트는 2017년 9장 PnP 공모전에 참가하기 위해 만들어졌으며, 부문 "에서 3위를 차지했다.베스트 3 이상의 플레이어 게임&인용어.
https://drive.google.com/drive/folders/0B8sSkh8oEQ0Gaml에서 다운로드하십시오.하이브비...
롤링 루트는 2-3명의 플레이어가 다음 전리품을 위해 해적 슬루프를 모험에 보내는 PnP 테마의 라이트 해적 게임이다. 그러나 그들은 경쟁 해적이 보물을 차지하기 전에 보물을 얻기 위해서는 빠르고, 결단력 있고, 운이 좋아야 한다.
게임플레이:
카드:
게임에는 득점 카드와 8개의 어드벤처 카드가 있습니다. 각 어드벤처 카드에는 배가 따라다니기 위한 3가지 요건/단계가 있습니다. 만약 주사위가 요구 조건을 충족시킨다면, 배는 항상 카드의 맨 아래 부분부터 시작하는 모험을 할 수 있습니다. 배가 어드벤처 카드를 가지고 더 나아가기 위해서는 항상 다음 요구 사항과 주사위가 일치해야 한다. 배 한 척은 플레이어 차례 중에 언제든지 모험을 포기하고 플레이어의 배 풀장으로 돌아갈 수 있다. 대부분의 요구 사항/단계는 카드 왼쪽에 플레이어가 잡을 수 있는 일정량의 전리품이 있다. 플레이어가 자신이 타고 있는 공간에서 전리품을 잡을 때마다 배는 플레이어’s 풀장에 반환되며 사용하지 않은 카드는 전리품의 양이 모두 소진되었음을 나타내기 위해 가려지는 방식으로 배치된다.
카드에는 3가지 레벨이 있습니다: 레벨 1 – 0 / 2 / 3 전리품을 사용한 모험 x3 - 2 / 3 / 5 전리품을 사용한 모험 x3 - 4 / 6 / 10 전리품을 사용한 모험 x2
설정:
모든 선수들은 자신이 선택한 색상의 토큰(배)을 가지고 그들 앞에 있는 배들을 풀로 만들고 점수 추적기 큐브를 만들어 득점 카드 근처에 둔다.
레벨 1 카드를 레벨 2와 레벨 3에서 따로 섞고 작은 데크를 2개 만듭니다.
2인용 게임에서는 레벨 1 데크의 카드 2장과 레벨 2-3 데크의 카드 2장이 테이블 중앙을 향한다. 3인용 게임에서는 레벨 1 데크의 카드 2장과 레벨 2-3 데크의 카드 3장이 테이블 중앙을 향한다. 이것들은 플레이어들이 그들이 제공하는 보물을 얻기 위해 할 수 있는 현재의 게임’의 모험입니다.
선수들은 출발 선수를 결정하기 위해 주사위를 굴립니다. 나머지 게임은 시계 방향으로 진행됩니다.
게임플레이: (현재 활성화된 플레이어의 경우 3단계로 구성되어 있음)
1. 약탈 단계:
롤링 페이즈 이전에 이전 라운드에서 항해한 선박은 현재 진행 중인 요구/단계로부터 전리품을 획득할 수 있습니다.
전리품을 잡으면, 배는 플레이어의 배 풀장에 반환되고 사용하지 않은 카드는 카드에 인쇄된 이 양의 전리품이 다 떨어졌음을 나타내도록 가려진다.
두 척 이상의 배가 같은 계단에 있으면 전리품은 둘 사이에서 반올림됩니다. 만약 그 때 카드상에서 전리품이 가장 높을 경우, 모든 플레이어가 즉시 전리품을 나누어 가져간다.
비활동적인 선수가 전리품을 가져가거나 배를 계속 밟을지 결정할 수 있는 더 높은 단계가 있다면, 그것은 켜지고 현역 선수가 전체 전리품을 가져가도록 한다.
어드벤처 카드로부터 마지막 전리품을 빼앗으면, 이 카드의 모든 배들이 플레이어의 배 풀장으로 돌아가며 카드가 뒤집혀서 접근할 수 없게 된다.
2. 압연 단계:
현재 플레이어가 주사위 5개를 획득하여 굴립니다.
그런 다음 현재 주사위 결과의 일부 또는 전부를 유지할지 또는 주사위 조합을 두 번 다시 굴릴지 결정합니다.
마지막 재롤 주사위 결과는 그대로 유지되어야 합니다.
요구 사항에 사용할 수 있는 최소 조합은 최소 2개의 주사위*입니다.
레벨 2 카드의 “no dice” 및 “no 홀수 주사위” 단계의 경우 이 라운드에서 사용하지 않는 모든 주사위가 이 요구 사항을 충족시키기 위해 사용됩니다.
3. 이동 단계:
플레이어가 재롤을 중단하거나 마지막 재롤 이후에 주사위 결과에 따라 자신의 배를 보낼 위치를 선택한다.
그는 주사위 결과를 이용하여 두 우주선을 모두 모험에 보낼 수 있습니다.
각 다이는 한 번만 사용할 수 있습니다.
선박은 항상 카드의 첫 번째 요구 사항/단계(하단 부분)에서 시작됩니다.
배는 한 바퀴 도는 동안 여러 번 여행할 수 있다.
플레이어의 배는 같은 카드에 있을 수도 있고 다른 카드에 있을 수도 있다.
한 선수의 두 배는 같은 카드에 속할 수 있지만 같은 카드에 속하지는 않는다.
게임 종료 및 득점:
2개 이하의 카드가 남은 상태에서 1개의 전리품 스텝만 밟으면 게임이 종료됩니다. 모든 선수가 마지막 라운드를 치르게 됩니다. 마지막 라운드가 끝난 후, 모험에 나선 모든 배들은 가능한 경우 그들이 있는 단계에서 자동으로 전리품을 가져갑니다.
전리품을 가장 많이 가진 사람이 이깁니다.
타이 브레이커
2명 이상의 선수가 같은 양의 전리품을 가지고 있으면 먼저 자신의 전리품을 받은 선수가 승자가 된다.
누가 먼저 x개의 전리품을 받았는지 추적하기 위해, 전리품 공간에 한 명 이상의 플레이어가 있을 때, 점수를 매기는 큐브를 다른 한 명 위에 올려서 순서를 표시한다.
https://drive.google.com/drive/folders/0B8sSkh8oEQ0Gaml에서 다운로드하십시오.하이브비...
롤링 루트는 2-3명의 플레이어가 다음 전리품을 위해 해적 슬루프를 모험에 보내는 PnP 테마의 라이트 해적 게임이다. 그러나 그들은 경쟁 해적이 보물을 차지하기 전에 보물을 얻기 위해서는 빠르고, 결단력 있고, 운이 좋아야 한다.
게임플레이:
카드:
게임에는 득점 카드와 8개의 어드벤처 카드가 있습니다. 각 어드벤처 카드에는 배가 따라다니기 위한 3가지 요건/단계가 있습니다. 만약 주사위가 요구 조건을 충족시킨다면, 배는 항상 카드의 맨 아래 부분부터 시작하는 모험을 할 수 있습니다. 배가 어드벤처 카드를 가지고 더 나아가기 위해서는 항상 다음 요구 사항과 주사위가 일치해야 한다. 배 한 척은 플레이어 차례 중에 언제든지 모험을 포기하고 플레이어의 배 풀장으로 돌아갈 수 있다. 대부분의 요구 사항/단계는 카드 왼쪽에 플레이어가 잡을 수 있는 일정량의 전리품이 있다. 플레이어가 자신이 타고 있는 공간에서 전리품을 잡을 때마다 배는 플레이어’s 풀장에 반환되며 사용하지 않은 카드는 전리품의 양이 모두 소진되었음을 나타내기 위해 가려지는 방식으로 배치된다.
카드에는 3가지 레벨이 있습니다: 레벨 1 – 0 / 2 / 3 전리품을 사용한 모험 x3 - 2 / 3 / 5 전리품을 사용한 모험 x3 - 4 / 6 / 10 전리품을 사용한 모험 x2
설정:
모든 선수들은 자신이 선택한 색상의 토큰(배)을 가지고 그들 앞에 있는 배들을 풀로 만들고 점수 추적기 큐브를 만들어 득점 카드 근처에 둔다.
레벨 1 카드를 레벨 2와 레벨 3에서 따로 섞고 작은 데크를 2개 만듭니다.
2인용 게임에서는 레벨 1 데크의 카드 2장과 레벨 2-3 데크의 카드 2장이 테이블 중앙을 향한다. 3인용 게임에서는 레벨 1 데크의 카드 2장과 레벨 2-3 데크의 카드 3장이 테이블 중앙을 향한다. 이것들은 플레이어들이 그들이 제공하는 보물을 얻기 위해 할 수 있는 현재의 게임’의 모험입니다.
선수들은 출발 선수를 결정하기 위해 주사위를 굴립니다. 나머지 게임은 시계 방향으로 진행됩니다.
게임플레이: (현재 활성화된 플레이어의 경우 3단계로 구성되어 있음)
1. 약탈 단계:
롤링 페이즈 이전에 이전 라운드에서 항해한 선박은 현재 진행 중인 요구/단계로부터 전리품을 획득할 수 있습니다.
전리품을 잡으면, 배는 플레이어의 배 풀장에 반환되고 사용하지 않은 카드는 카드에 인쇄된 이 양의 전리품이 다 떨어졌음을 나타내도록 가려진다.
두 척 이상의 배가 같은 계단에 있으면 전리품은 둘 사이에서 반올림됩니다. 만약 그 때 카드상에서 전리품이 가장 높을 경우, 모든 플레이어가 즉시 전리품을 나누어 가져간다.
비활동적인 선수가 전리품을 가져가거나 배를 계속 밟을지 결정할 수 있는 더 높은 단계가 있다면, 그것은 켜지고 현역 선수가 전체 전리품을 가져가도록 한다.
어드벤처 카드로부터 마지막 전리품을 빼앗으면, 이 카드의 모든 배들이 플레이어의 배 풀장으로 돌아가며 카드가 뒤집혀서 접근할 수 없게 된다.
2. 압연 단계:
현재 플레이어가 주사위 5개를 획득하여 굴립니다.
그런 다음 현재 주사위 결과의 일부 또는 전부를 유지할지 또는 주사위 조합을 두 번 다시 굴릴지 결정합니다.
마지막 재롤 주사위 결과는 그대로 유지되어야 합니다.
요구 사항에 사용할 수 있는 최소 조합은 최소 2개의 주사위*입니다.
레벨 2 카드의 “no dice” 및 “no 홀수 주사위” 단계의 경우 이 라운드에서 사용하지 않는 모든 주사위가 이 요구 사항을 충족시키기 위해 사용됩니다.
3. 이동 단계:
플레이어가 재롤을 중단하거나 마지막 재롤 이후에 주사위 결과에 따라 자신의 배를 보낼 위치를 선택한다.
그는 주사위 결과를 이용하여 두 우주선을 모두 모험에 보낼 수 있습니다.
각 다이는 한 번만 사용할 수 있습니다.
선박은 항상 카드의 첫 번째 요구 사항/단계(하단 부분)에서 시작됩니다.
배는 한 바퀴 도는 동안 여러 번 여행할 수 있다.
플레이어의 배는 같은 카드에 있을 수도 있고 다른 카드에 있을 수도 있다.
한 선수의 두 배는 같은 카드에 속할 수 있지만 같은 카드에 속하지는 않는다.
게임 종료 및 득점:
2개 이하의 카드가 남은 상태에서 1개의 전리품 스텝만 밟으면 게임이 종료됩니다. 모든 선수가 마지막 라운드를 치르게 됩니다. 마지막 라운드가 끝난 후, 모험에 나선 모든 배들은 가능한 경우 그들이 있는 단계에서 자동으로 전리품을 가져갑니다.
전리품을 가장 많이 가진 사람이 이깁니다.
타이 브레이커
2명 이상의 선수가 같은 양의 전리품을 가지고 있으면 먼저 자신의 전리품을 받은 선수가 승자가 된다.
누가 먼저 x개의 전리품을 받았는지 추적하기 위해, 전리품 공간에 한 명 이상의 플레이어가 있을 때, 점수를 매기는 큐브를 다른 한 명 위에 올려서 순서를 표시한다.
Rolling Loot was created to participate in the 9-card PnP contest 2017 and won 3rd place in the category "Best 3 or more Player Game".
Download it here: https://drive.google.com/drive/folders/0B8sSkh8oEQ0GamlHYVBY...
Rolling Loot is a light pirate themed PnP game where 2-3 player will send their pirate sloops to adventures for their next loot. But they must be quick, determined and lucky to get the treasures before a rival pirate grabs it.
Gameplay:
Cards:
There is a scoring card and eight adventure cards in the game. Each adventure card has 3 requirements/steps for a ship to travel along. If the dice rolled meet the requirements, than a ship can go on an adventure always beginning from the bottom most part of the card. For a ship to advance further on an adventure card, the dice always must match the next requirement to keep on travelling. A ship can at any time during the player's turn abandon the adventure it is on and return to the player’s ship pool. Most of the requirements/steps have a certain amount of loot the player can grab in the left side of the card. Whenever a player ever grabs the loot from the space they are on, the ship is returned in the player’s pool and an unused card is placed in such a way that the amount of loot taken is covered to indicate it is exhausted.
There are 3 levels of cards: Level 1 – Adventures with 0 / 2 / 3 loot x3 Level 2 - Adventures with 2 / 3 / 5 loot x3 Level 3 - Adventures with 4 / 6 / 10 loot x2
Setup:
Every player gets their colored tokens (ships) of choice and make a ships pool in front of them and also a score tracker cube and put them near the scoring card.
Shuffle the Level 1 cards separately from Level 2 and Level 3 and make 2 little decks.
In a 2-player game turn face up in the middle of the table two (2) cards from the Level 1 deck and two (2) cards from the Level 2-3 deck. In a 3-player game turn face up in the middle of the table two (2) cards from the Level 1 deck and three (3) cards from the Level 2-3 deck. These are the current game’s adventures that players can go for to get the treasures they offer.
Players roll a die to determine the starting player. Rest of the game is played clockwise.
Gameplay: (consists of 3 phases for the current active player)
1. Loot Phase:
Before the rolling phase the ships that have travelled in previous rounds can grab the loot from the requirement/step they are on.
When the loot is grabbed, the ship is returned in the player's ships pool and an unused card is placed in such a way that this amount of loot printed on the card is covered to indicate it is exhausted.
If 2 or more ships are on the same step the loot is split between them rounded down. If the loot is the highest one at that time on the card, than it is split and taken immediately by all the players.
If there is a higher step that can be accomplished the non-active player decided if he wants to take his cut from the loot or keep his ship on the step it is on and let the active player take the whole loot.
When the last available loot is grabbed from an adventure card, all ships on this card returned to players' ships pools and the card is turned face down and is inaccessible.
2. Rolling Phase:
The current player gets the 5 dice and rolls them.
Then he decides if he wants to keep some or all of the current dice results and/or he may reroll any combination of dice twice.
The last reroll dice results must be kept as there are.
The smallest combination that can be used for a requirement is of at least 2 dice*.
For the “no even dice” and “no odd dice” steps in the Level 2 cards all unused dice of this round are used to fulfill this requirement.
3. Travel Phase:
After the player decides to stop rerolling or after his last reroll he chooses where he wants to send his ships according to the dice results.
He can send both ships to adventures using the dice results.
Each die may be used only once.
A ship always begins from the 1st requirement/step (bottom part) of the card.
A ship can travel many times during a round.
The ships of a player can be on the same card or on different ones.
Both ships of a player may be on the same card but never on the same step of that card.
Game End and Scoring:
When 2 or less cards remain in game with just 1 available loot step on them, the end game is triggered. All players will play one last round. After that last round, all the ships on adventures automatically grabs the loot from the step they are on if available.
The player who has the most loot wins.
Tie Breaker
If 2 or more players have the same amount of loot, the player who got his amount of loot first is the winner.
To keep track of who got first the x amount of loot, when there is more than one player in a loot space place the scoring cubes one on top of the other to indicate the order of them.
Download it here: https://drive.google.com/drive/folders/0B8sSkh8oEQ0GamlHYVBY...
Rolling Loot is a light pirate themed PnP game where 2-3 player will send their pirate sloops to adventures for their next loot. But they must be quick, determined and lucky to get the treasures before a rival pirate grabs it.
Gameplay:
Cards:
There is a scoring card and eight adventure cards in the game. Each adventure card has 3 requirements/steps for a ship to travel along. If the dice rolled meet the requirements, than a ship can go on an adventure always beginning from the bottom most part of the card. For a ship to advance further on an adventure card, the dice always must match the next requirement to keep on travelling. A ship can at any time during the player's turn abandon the adventure it is on and return to the player’s ship pool. Most of the requirements/steps have a certain amount of loot the player can grab in the left side of the card. Whenever a player ever grabs the loot from the space they are on, the ship is returned in the player’s pool and an unused card is placed in such a way that the amount of loot taken is covered to indicate it is exhausted.
There are 3 levels of cards: Level 1 – Adventures with 0 / 2 / 3 loot x3 Level 2 - Adventures with 2 / 3 / 5 loot x3 Level 3 - Adventures with 4 / 6 / 10 loot x2
Setup:
Every player gets their colored tokens (ships) of choice and make a ships pool in front of them and also a score tracker cube and put them near the scoring card.
Shuffle the Level 1 cards separately from Level 2 and Level 3 and make 2 little decks.
In a 2-player game turn face up in the middle of the table two (2) cards from the Level 1 deck and two (2) cards from the Level 2-3 deck. In a 3-player game turn face up in the middle of the table two (2) cards from the Level 1 deck and three (3) cards from the Level 2-3 deck. These are the current game’s adventures that players can go for to get the treasures they offer.
Players roll a die to determine the starting player. Rest of the game is played clockwise.
Gameplay: (consists of 3 phases for the current active player)
1. Loot Phase:
Before the rolling phase the ships that have travelled in previous rounds can grab the loot from the requirement/step they are on.
When the loot is grabbed, the ship is returned in the player's ships pool and an unused card is placed in such a way that this amount of loot printed on the card is covered to indicate it is exhausted.
If 2 or more ships are on the same step the loot is split between them rounded down. If the loot is the highest one at that time on the card, than it is split and taken immediately by all the players.
If there is a higher step that can be accomplished the non-active player decided if he wants to take his cut from the loot or keep his ship on the step it is on and let the active player take the whole loot.
When the last available loot is grabbed from an adventure card, all ships on this card returned to players' ships pools and the card is turned face down and is inaccessible.
2. Rolling Phase:
The current player gets the 5 dice and rolls them.
Then he decides if he wants to keep some or all of the current dice results and/or he may reroll any combination of dice twice.
The last reroll dice results must be kept as there are.
The smallest combination that can be used for a requirement is of at least 2 dice*.
For the “no even dice” and “no odd dice” steps in the Level 2 cards all unused dice of this round are used to fulfill this requirement.
3. Travel Phase:
After the player decides to stop rerolling or after his last reroll he chooses where he wants to send his ships according to the dice results.
He can send both ships to adventures using the dice results.
Each die may be used only once.
A ship always begins from the 1st requirement/step (bottom part) of the card.
A ship can travel many times during a round.
The ships of a player can be on the same card or on different ones.
Both ships of a player may be on the same card but never on the same step of that card.
Game End and Scoring:
When 2 or less cards remain in game with just 1 available loot step on them, the end game is triggered. All players will play one last round. After that last round, all the ships on adventures automatically grabs the loot from the step they are on if available.
The player who has the most loot wins.
Tie Breaker
If 2 or more players have the same amount of loot, the player who got his amount of loot first is the winner.
To keep track of who got first the x amount of loot, when there is more than one player in a loot space place the scoring cubes one on top of the other to indicate the order of them.
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