-
BGG랭킹
BGG전체 : 16712
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-150 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.25 / 5
-
디자이너
Richard Denning
-
아티스트
Matthew Comben, Andree Schneider
-
인원
게임 소개
이 게임은 1908년에서 1913년 사이의 항공 여행의 선구자 시대에 일어난 위대한 항공 경주에서 영감을 얻었습니다. 이러한 항공경기는 전 세계에 관심을 불러일으켰고 신문과 다른 후원자들의 푸짐한 경품에 고무되어 국제적인 참가자들을 끌어들였다. 비행기 여행은 위험했고 가장 신뢰할 수 없었다. 종종 적은 수의 참가자들만이 결승선에 진출할 수 있었다. 자네 조종사 중 한 명이 도전에 맞설 수 있을까? 하지만 조심해라: 신사다운 행동과 뻣뻣한 윗입술이 오가는 이 시대에는 이기기 위해 속일 캐드와 경계선이 몇 명 있다.
매그니피드 플라잉 머신에서는 가장 많은 승점을 획득하고 경기를 끝내는 플레이어가 승리합니다. 특정 지형 타일에 최초로 착륙한 경우, 중간 비행장에 착륙한 경우, 화물이나 승객을 수송하는 경우, 트릭 기동을 수행하는 등 다양한 방법으로 얻을 수 있다. 단순히 결승선을 가장 먼저 통과한 것만으로는 승리를 장담할 수 없을 것으로 보인다. 승자는 조종사의 능력과 그들이 사용하고 있는 비행기의 특징에 가장 잘 맞는 전략을 고르는 선수가 될 것이다.
이 게임은 일련의 라운드로 진행됩니다. 한 라운드는 첫 번째 선수가 한 바퀴 도는 것으로 시작합니다. 각 선수들은 테이블 주위에 시계 방향으로 차례를 맞는다. 턴 동안 플레이어는 두 가지 액션 단계를 사용할 수 있습니다. 세 가지 유형의 액션 페이즈 중에서 선택할 수 있습니다. 여기에는 이륙 단계(재급유, 수리, 예비 부품 청소 포함), 비행 단계(고도 상승 및 트릭 기동 수행 포함), 착륙 단계(재급유 포함)가 있다. 또한, 비행 기계가 지형 타일에 착륙할 때마다 모든 승객과 해당 지형 유형을 위한 화물이 하역된다. 또한 공간이 확보될 경우 이용 가능한 장비, 화물 및 승객을 태울 수도 있다.
선수들은 일련의 이륙, 비행, 착륙 시험을 통과함으로써 게임에서 발전한다. 특정 테스트의 난이도를 확인하려면 먼저 비행 기계가 있는 지형 타일에 표시된 해당 테스트의 기호 수를 살펴봅니다. 지형 타일에 표시된 기호 수를 해당 날씨 타일의 기호 수에 추가하기만 하면 됩니다. 만약 플레이어가 테스트를 받아야 한다면, 먼저 비행 기계 대시보드에 표시된 관련 기호들의 총 수를 확인해야 한다. 이것은 테스트를 통과하기에 충분한 수의 기호를 얻으려고 시도할 때 굴릴 수 있는 주사위의 개수입니다. 만약 플레이어가 충분한 기호를 굴리지 않는다면, 테스트를 통과하기 위해 특수 장비를 사용하거나, 예비 부품을 사용하거나, 추가 기호를 얻기 위해 트릭 앤 부스트 카드를 사용할 수 있다. 만약 플레이어가 테스트를 통과하기에 충분한 수의 기호를 얻을 수 없다면 실패가 발생한다. 주사위에 치명적인 실패 기호가 포함되어 있으면 치명적인 실패가 발생합니다. 이러한 실패의 영향은 시험을 치르는 것에 따라 다릅니다.
매그니피드 플라잉 머신에서는 가장 많은 승점을 획득하고 경기를 끝내는 플레이어가 승리합니다. 특정 지형 타일에 최초로 착륙한 경우, 중간 비행장에 착륙한 경우, 화물이나 승객을 수송하는 경우, 트릭 기동을 수행하는 등 다양한 방법으로 얻을 수 있다. 단순히 결승선을 가장 먼저 통과한 것만으로는 승리를 장담할 수 없을 것으로 보인다. 승자는 조종사의 능력과 그들이 사용하고 있는 비행기의 특징에 가장 잘 맞는 전략을 고르는 선수가 될 것이다.
이 게임은 일련의 라운드로 진행됩니다. 한 라운드는 첫 번째 선수가 한 바퀴 도는 것으로 시작합니다. 각 선수들은 테이블 주위에 시계 방향으로 차례를 맞는다. 턴 동안 플레이어는 두 가지 액션 단계를 사용할 수 있습니다. 세 가지 유형의 액션 페이즈 중에서 선택할 수 있습니다. 여기에는 이륙 단계(재급유, 수리, 예비 부품 청소 포함), 비행 단계(고도 상승 및 트릭 기동 수행 포함), 착륙 단계(재급유 포함)가 있다. 또한, 비행 기계가 지형 타일에 착륙할 때마다 모든 승객과 해당 지형 유형을 위한 화물이 하역된다. 또한 공간이 확보될 경우 이용 가능한 장비, 화물 및 승객을 태울 수도 있다.
선수들은 일련의 이륙, 비행, 착륙 시험을 통과함으로써 게임에서 발전한다. 특정 테스트의 난이도를 확인하려면 먼저 비행 기계가 있는 지형 타일에 표시된 해당 테스트의 기호 수를 살펴봅니다. 지형 타일에 표시된 기호 수를 해당 날씨 타일의 기호 수에 추가하기만 하면 됩니다. 만약 플레이어가 테스트를 받아야 한다면, 먼저 비행 기계 대시보드에 표시된 관련 기호들의 총 수를 확인해야 한다. 이것은 테스트를 통과하기에 충분한 수의 기호를 얻으려고 시도할 때 굴릴 수 있는 주사위의 개수입니다. 만약 플레이어가 충분한 기호를 굴리지 않는다면, 테스트를 통과하기 위해 특수 장비를 사용하거나, 예비 부품을 사용하거나, 추가 기호를 얻기 위해 트릭 앤 부스트 카드를 사용할 수 있다. 만약 플레이어가 테스트를 통과하기에 충분한 수의 기호를 얻을 수 없다면 실패가 발생한다. 주사위에 치명적인 실패 기호가 포함되어 있으면 치명적인 실패가 발생합니다. 이러한 실패의 영향은 시험을 치르는 것에 따라 다릅니다.
This game takes inspiration from the great air races of circa 1908 to 1913 which took place in the pioneering era of air travel. These air races galvanized interest across the world and encouraged by generous prizes by newspapers and other sponsors attracted international entries. Air travel was risky and most unreliable. Often only a small number of the entrants would make it to the finish line. Will one of your pilots manage to face up to the challenge? But watch out: In this era of gentlemanly behavior and stiff upper lips, there are a few cads and bounders who will cheat to win.
In Magnificent Flying Machines, the player who ends the game with the most victory points wins. These can be earned in various ways including being the first to land successfully on a certain terrain tile, landing on the middle airfield, transporting cargo or passengers, or performing trick maneuvers. Simply being the first to cross the finishing line is unlikely to be enough on its own to secure a victory. The winner will be the player who picks a strategy that best matches the abilities of the pilot and features of the flying machine they are using.
The game is played in a series of rounds. A round begins with the first player taking a turn. Each player takes their turn in order clockwise around the table. During a turn a player has two action phases available. There are three types of action phase to choose from. These are the takeoff phase (which may also include refueling, repairing and scavenging spare parts), the flying phase (which may also include gaining altitude and performing trick maneuvers), and the landing phase (which may also include refueling). In addition, whenever a flying machine lands on a terrain tile any passengers that wish to will disembark, and any cargo intended for that terrain type is unloaded. It may also take on available equipment, cargo and passengers if space is available to do so.
Players progress in the game by passing a series of takeoff, flying and landing tests. To determine the difficulty of a particular test, first look at the number of symbols for that test shown on the terrain tile that the flying machine is on. Simply add the number of symbols shown on the terrain tile to the number of symbols on the relevant weather tile. If a player needs to take a test, first check to see the total number of relevant symbols shown on the flying machine dashboard. This is the number of dice that may be rolled when attempting to obtain a sufficient number of symbols to pass the test. If the player does not roll enough symbols they may then choose to make use of special equipment, use spare parts, or play trick and boost cards to obtain additional symbols in order to pass the test. If a player is unable to obtain a sufficient number of symbols to pass the test then a failure occurs. If the dice rolled include a catastrophic failure symbol, then a catastrophic failure occurs. The effects of such a failure vary depending on the test being taken.
In Magnificent Flying Machines, the player who ends the game with the most victory points wins. These can be earned in various ways including being the first to land successfully on a certain terrain tile, landing on the middle airfield, transporting cargo or passengers, or performing trick maneuvers. Simply being the first to cross the finishing line is unlikely to be enough on its own to secure a victory. The winner will be the player who picks a strategy that best matches the abilities of the pilot and features of the flying machine they are using.
The game is played in a series of rounds. A round begins with the first player taking a turn. Each player takes their turn in order clockwise around the table. During a turn a player has two action phases available. There are three types of action phase to choose from. These are the takeoff phase (which may also include refueling, repairing and scavenging spare parts), the flying phase (which may also include gaining altitude and performing trick maneuvers), and the landing phase (which may also include refueling). In addition, whenever a flying machine lands on a terrain tile any passengers that wish to will disembark, and any cargo intended for that terrain type is unloaded. It may also take on available equipment, cargo and passengers if space is available to do so.
Players progress in the game by passing a series of takeoff, flying and landing tests. To determine the difficulty of a particular test, first look at the number of symbols for that test shown on the terrain tile that the flying machine is on. Simply add the number of symbols shown on the terrain tile to the number of symbols on the relevant weather tile. If a player needs to take a test, first check to see the total number of relevant symbols shown on the flying machine dashboard. This is the number of dice that may be rolled when attempting to obtain a sufficient number of symbols to pass the test. If the player does not roll enough symbols they may then choose to make use of special equipment, use spare parts, or play trick and boost cards to obtain additional symbols in order to pass the test. If a player is unable to obtain a sufficient number of symbols to pass the test then a failure occurs. If the dice rolled include a catastrophic failure symbol, then a catastrophic failure occurs. The effects of such a failure vary depending on the test being taken.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
642
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
470
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
404
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
374
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18