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BGG전체 : 12863
WARGAMES : 2010
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-3 명
  • 게임시간

    120-2100 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.67 / 5

게임 소개

1941년 12월 8일, 미국 영토가 처음으로 침략당했고, 소규모 미군과 구아나니아 수비대가 점령당했고, 이틀 후 고베노르는 일본군에게 섬을 넘겨주었다. 1944년 7월 21일, 미국은 섬을 탈환하고 일본 침략자들을 쫓아냈다.

미국이 괌을 침공하기로 결정한 데는 여러 가지 이유가 있었는데, 그 중 가장 중요한 것은 태평양 횡단 케이블 방송국과 아가나에 있는 해군 라디오 방송국이 괌을 태평양 통신망의 중심지로 만들었다는 점이다. 그것은 또한 마리아나 제도에서 최고의 정박지였고, 2개의 활주로가 있었고, 물론, 그것은 미국의 보호령이었다.

섬의 남서쪽에는 침략에 적합한 해변이 있다. 일본도 이것을 알고 그에 따라 준비를 했다. 그 계획의 또 다른 독특한 점은 선택된 두 상륙 해변이 7마일 떨어져 있다는 것이었다. 두 상륙부대가 이렇게 큰 간격을 두고 상륙한 것은 전례가 없는 일이었다.

괌 – Return to Glory는 아담 스타크웨더의 CSS(Company Scale System)를 활용한 두 번째 게임으로 4개의 맵으로 진행된다.

이 게임은 6개의 시나리오와 1개의 캠페인 게임이 있다.

W-Day – Fortune은 대담한 &ndash를 선호합니다; 오늘은 북쪽 해변에서의 침략의 첫날입니다. 제3해병사단은 해변이 내려다보이는 산등성이에 파묻힌 일본 수비대에 맞서 상륙해야 한다. 지도 한 장에 길이 8바퀴.

W-Day – Send in the Fire Reague – 오늘은 남부 해안에서의 침공의 첫날입니다. 제1임시해병여단은 상륙하여 오로테 반도를 향해 북쪽으로 진격해야 한다 지도 한 장에 길이 8바퀴.

W-DAY - 오늘은 두 해변의 침공 첫날입니다. 제1임시해병여단은 상륙하여 북쪽으로 진군해야 하고, 제3해병여단은 남쪽으로 진군하여 오로테 반도 근처의 2개 해안지대에 합류하려고 한다. 지도 두 장에 길이 여덟 바퀴.

오로테 반도 – 전투의 첫 8일 동안 미군은 오로테 반도와 중요한 비행장을 차단하기 위해 해안 거점을 확장하고 합세했다. 그 후 미국은 일본군이 반자이의 돌격을 준비하고 있다는 사실을 모른 채 괌에서 가장 방비가 삼엄한 지역으로 진격해야 했다. 지도 두 장에 72바퀴를 돌면 돼

정글 속으로 - 이 시나리오는 제3해병사단이 아가나 마을과 티얀의 비행장을 점령하기 위해 해안가 북쪽을 향해 가는 것을 다룬다. 지도 하나에 27바퀴를 돌면 돼.

산타로사 - 이 시나리오는 산타로사 산 주변을 고립시키기 위한 77 보병 사단의 공격을 다룬다. 지도 한 장에 27바퀴를 돌면 된다.

괌 전투 – 7월 21일부터 8월 10일까지의 전체 역사 캠페인(188회)입니다. 이 게임은 1944년 1차 아산 침공부터 남쪽 아갓 침공까지 섬 남쪽 끝의 울창한 초목과 북쪽의 마지막 일본군 거점에서의 치열한 전투를 다뤘다.

복잡성: 6

카드놀이 적합성:8

시간 척도: 1회전 = 2시간

지도 축척: 1 16진수 = 500미터

단위규모 : 업체 이하

플레이어: 플레이어 2명이 사용해도 좋지만 최대 4명까지 플레이할 수 있으며 카드놀이도 가능합니다.

게임 시간: 2-35시간

시리즈 디자이너: 애덤 스타크웨더

게임 디자이너: 로스 모텔

개발자: 애덤 스타크웨더

예술가: 안토니오 피나르 페ña

구성 요소:

지도 4개

카운터시트 6개

1시리즈 규칙집

게임별 규칙집 1개요

7명의 플레이어 보조 도구, 차트, 테이블 카드

10면 주사위 2개

상자 및 뚜껑 세트 1개
On the 8th December 1941 American soil was invaded for the first time in the war, the small American and Guananian garrison was overrun and 2 days later the Govenor surrendered the Island to the Japanese. On 21st July 1944 the Americans would return to retake the island and drive the Japanese invaders off; a day that is still celebrated as 'Liberation Day'.

There were many reasons why the Americans decided to invade Guam not least of which was the fact that the station of the trans-Pacific cable and the naval radio station at Agana made it a focal point of the communication network in the Pacific. It also had the best anchorage in the Marianas, 2 airstrips and, of course, it was an American Protectorate.

The only beaches suitable for an invasion are located on the south-western side of the island. The Japanese knew this as well and had prepared accordingly. Another thing unique to the planning was that the 2 landing beaches chosen would be 7 miles apart. It was unprecedented for two landing forces to land with such a wide separation.

Guam – Return to Glory will be the second game to utilize the Company Scale System (CSS) by Adam Starkweather and will come on 4 maps.

The game will come with 6 scenarios and 1 campaign game:

W-Day – Fortune favors the bold – This is the first day of the Invasion on the northern beaches. 3rd Marine Division must land against Japanese defenders dug-in on a ridge overlooking the beaches. Single map and 8 turns long.

W-Day – Send in the Fire Brigade – This is the first day of the Invasion on the southern beaches. The 1st Provisional Marine Brigade must land and fight their way north towards Orote Peninsular to join up the to beachheads. Single map and 8 turns long.

W-DAY - This is the first day of the Invasion on the both beaches. The 1st Provisional Marine Brigade must land and fight their way north, whilst the 3rd Marines fight their way south and the two forces try to join up the two beachheads near Orote Peninsular. Two maps and 8 turns long.

Orote Peninsular – The first 8 days of the fighting saw the Americans expand their beachheads and join up so as to cut off the Orote peninsular with it's important airfield. Once it was cut off, the Americans, then, had to force their way into the heaviest defended area on Guam not knowing that the Japanese were preparing a Sake fueled Banzai charge. Two maps and 72 turns long.

Into the Jungle - This scenario covers 3rd Marine Division's drive north of the beachheads to take the town of Agana and the airfield at Tiyan. One map and 27 turns long.

Santa Rosa - This scenario covers 77th Infantry Division's attack to isolate the area around Mount Santa Rosa . One map and 27 turns long.

The Battle for Guam – The full historical campaign from 21st July- 10th August (188 Turns). This game covers the full fight for Guam in 1944, from the first invasion at Asan, in the north, and Agat, in the south through the vicious fighting in the thick vegetation at the south end of the island and the final Japanese stand in the north.

Complexity: 6

Solitaire Suitability:8

Time Scale: 1 turn = 2 hours

Map Scale: 1 hex = 500 meters

Unit Scale: Companies and below

Players: Best with 2 players but can be played with up to 4 players as well as solitaire

Playing Time: 2-35 hours

Series Designer: Adam Starkweather

Game Designer: Ross Mortell

Developer: Adam Starkweather

Artist: Antonio Pinar Peña

Components:

4 maps

6 countersheets

1 series Rulesbook

1 game specific rulesbook

7 player aids, charts, tables cards

2 ten-sided dice

1 Box and Lid set

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