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BGG랭킹
BGG전체 : 0
CGS : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.25 / 5
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디자이너
Andrea Chiarvesio
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 카드 게임은 이탈리아 주간 만화책에 2개의 숫자로 실렸다.Topolino"는 이탈리아제 미키 마우스와 도널드 덕의 모험에 바쳐졌다.
이후 달 니그로는 이 게임에 일반 유통을 위한 박스를 추가해 재인쇄하였다.
게임은 "collectable"로 표시되지만 두 개의 기본 덱으로만 구성되어 있습니다. 그러나 구성 규칙에 따라 덱을 혼합하여 새로운 덱을 만들 수 있습니다.
베이스게임은 2인승이지만 최대 6인승까지 할 수 있는 몇 가지 고급 룰이 있다.
이 게임은 도널드 덕의 하루 일과를 시뮬레이션합니다. 다섯 개의 서로 다른 "areas"에서 해결해야 하는 문제를 만들기 위해 각 차례에 따라 각 플레이어가 자신의 앞에서 또는 상대편 앞에서 최대 두 개의 카드를 플레이해야 한다.
카드는 다음과 같이 나뉩니다.
- 이벤트 카드: 선수가 자신의 앞에서 플레이하는 것으로, 관련 영역에서 선수의 점수를 높이기 위해 사용된다.
- 문제 카드: 관련 영역에서 상대에게 문제를 일으키기 위해 상대 앞에서 플레이하는 카드
- 솔루션 카드: 플레이어 앞에서 플레이하며, 관련 영역의 문제를 해결하는 데 사용됩니다.
- 젤라(파쇄 거울): 상대편 앞에서 플레이하며, 선택한 영역에서 문제를 일으키기 위해 사용된다.
- 유쾌한 카드(휴이, 듀이, 루이): 플레이어 앞에서 플레이하며 선택한 영역의 문제를 해결하는 데 사용됩니다.
게임은 플레이어가 각 영역의 상단에 이벤트 카드를 가지고 있거나 플레이어의 덱이 비어 있을 때 종료된다. 각 플레이어는 각 영역의 맨 위에 있는 카드의 점수를 더하며, 가장 높은 점수를 가진 사람이 승자가 됩니다.
이후 달 니그로는 이 게임에 일반 유통을 위한 박스를 추가해 재인쇄하였다.
게임은 "collectable"로 표시되지만 두 개의 기본 덱으로만 구성되어 있습니다. 그러나 구성 규칙에 따라 덱을 혼합하여 새로운 덱을 만들 수 있습니다.
베이스게임은 2인승이지만 최대 6인승까지 할 수 있는 몇 가지 고급 룰이 있다.
이 게임은 도널드 덕의 하루 일과를 시뮬레이션합니다. 다섯 개의 서로 다른 "areas"에서 해결해야 하는 문제를 만들기 위해 각 차례에 따라 각 플레이어가 자신의 앞에서 또는 상대편 앞에서 최대 두 개의 카드를 플레이해야 한다.
카드는 다음과 같이 나뉩니다.
- 이벤트 카드: 선수가 자신의 앞에서 플레이하는 것으로, 관련 영역에서 선수의 점수를 높이기 위해 사용된다.
- 문제 카드: 관련 영역에서 상대에게 문제를 일으키기 위해 상대 앞에서 플레이하는 카드
- 솔루션 카드: 플레이어 앞에서 플레이하며, 관련 영역의 문제를 해결하는 데 사용됩니다.
- 젤라(파쇄 거울): 상대편 앞에서 플레이하며, 선택한 영역에서 문제를 일으키기 위해 사용된다.
- 유쾌한 카드(휴이, 듀이, 루이): 플레이어 앞에서 플레이하며 선택한 영역의 문제를 해결하는 데 사용됩니다.
게임은 플레이어가 각 영역의 상단에 이벤트 카드를 가지고 있거나 플레이어의 덱이 비어 있을 때 종료된다. 각 플레이어는 각 영역의 맨 위에 있는 카드의 점수를 더하며, 가장 높은 점수를 가진 사람이 승자가 됩니다.
This card game was included in two numbers of the Italian weekly comic-book "Topolino", dedicated to Italian-made Mickey Mouse and Donald Duck's adventures.
Later, Dal Negro reprinted the game adding a box for normal distribution on the market.
The game is presented as "collectible", but it's composed only of two base decks; however, you can mix the decks following the composition rules to create new decks for yourself.
The base game is for two players, but there's some advanced rules to play it up to six players.
The game simulates a single day for Donald Duck. Each player in his turn has to play up to two cards in front of him or in front of the opponent in order to create problems that must be resolved in five different "areas" (house, Uncle Scrooge's money bin, 313 car, love, daily life).
The cards are divided into:
- event cards: played by the player in front of himself, used to increase the players score in the related area;
- problem cards: played in front of the opponent, in order to create a problem for that opponent in the related area;
- solution cards: played in front of the player, used to resolve problems in the related area;
- jella (unlucky) cards (broken mirror): played in front of the opponent, used to create a problem in a chosen area;
- jolly cards (Huey, Dewey and Louie): played in front of the player, used to resolve a problem in a chosen area.
The game ends when a player has an event card in the top of each area, or when a player's deck is empty. Each player adds the score of the card on the top of each area; the one who has the greatest score is the winner.
Later, Dal Negro reprinted the game adding a box for normal distribution on the market.
The game is presented as "collectible", but it's composed only of two base decks; however, you can mix the decks following the composition rules to create new decks for yourself.
The base game is for two players, but there's some advanced rules to play it up to six players.
The game simulates a single day for Donald Duck. Each player in his turn has to play up to two cards in front of him or in front of the opponent in order to create problems that must be resolved in five different "areas" (house, Uncle Scrooge's money bin, 313 car, love, daily life).
The cards are divided into:
- event cards: played by the player in front of himself, used to increase the players score in the related area;
- problem cards: played in front of the opponent, in order to create a problem for that opponent in the related area;
- solution cards: played in front of the player, used to resolve problems in the related area;
- jella (unlucky) cards (broken mirror): played in front of the opponent, used to create a problem in a chosen area;
- jolly cards (Huey, Dewey and Louie): played in front of the player, used to resolve a problem in a chosen area.
The game ends when a player has an event card in the top of each area, or when a player's deck is empty. Each player adds the score of the card on the top of each area; the one who has the greatest score is the winner.
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