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BGG랭킹
BGG전체 : 9758
WARGAMES : 1391
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인원
2-3 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
11+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
John Gorkowski
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아티스트
Christopher Moeller
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인원
게임 소개
남중국해(SCS)는 남중국해 주변의 가까운 미래의 분쟁과 분쟁에 대한 통합된 정치-군사 시뮬레이션을 제공한다. 선수들은 중국, 미국, 말레이시아, 필리핀, 그리고 베트남의 역할을 맡는다. 그들은 바늘과 인용구를 그들 쪽으로 이동시키기 위한 노력으로 카드 플레이와 실제 사건에 대한 구조화된 협상을 통해 현재의 정치적 긴장을 시뮬레이션한다. 안타깝게도 중국 해경이나 미국의 항행연습 등 그 바늘을 움직일 가능성이 가장 큰 카드도 무력충돌을 촉발할 가능성이 크다. 만약 그렇게 된다면, 전통적인 육각-카운터 형식으로의 전환을 16진수 당 45해리(nmi)로 조정하고 3-7시간 회전하는 지도에서 플레이하세요.
SCS는 BTC(Breaking the Chains)에서 파생되었지만, 확실히 다른 게임이다. 그 둘은 어떻게 다른가요? SCS는 무력충돌 없이 승리로 이어질 수 있는 정치적 전환부터 시작한다. SCS는 더 큰 동남아시아 지역인 BtC(육면체당 70nmi)보다는 남중국해(육면체당 45nmi)에 초점을 맞추고 있으며, 항공대대, 함정쌍, 육상대대와 같은 소규모 부대를 사용한다. 따라서 SCS 맵은 더 상세하게 표시되지만 영역은 더 적게 표시됩니다. SCS는 수많은 사이클과 스트라이크 경로를 통해 플레이를 촉진하는 BtC의 턴 구조와 스트라이크 메커니즘의 능률적인 버전을 채택하고 있다. SCS는 모든 점수를 각 카운터의 한 면에 놓고 뒤집기를 줄임으로써 인간공학에 고개를 끄덕였다. 가장 중요한 것은 SCS는 해군 부대가 한 번에 두 개 이상의 육각형을 이동할 수 있도록 허용하지만, 다른 쪽이 보다 역동적이고 가변적이며 불안정한 환경을 만들기 위해 스텔스를 기반으로 하는 메커니즘을 포함한다. 이 마지막 조정은 먼 거리에서 빠르게 움직일 수 있게 해주지만, 근접한 선박들이 현대적인 대함 순항미사일(ASCM)의 공격 구역을 통과하는 것을 방지한다. 그리고, 원하는 경우 정치적 플레이를 강화하기 위해 어느 정도 구조의 협상 국면을 선택할 수 있습니다.
SCS는 BTC(Breaking the Chains)에서 파생되었지만, 확실히 다른 게임이다. 그 둘은 어떻게 다른가요? SCS는 무력충돌 없이 승리로 이어질 수 있는 정치적 전환부터 시작한다. SCS는 더 큰 동남아시아 지역인 BtC(육면체당 70nmi)보다는 남중국해(육면체당 45nmi)에 초점을 맞추고 있으며, 항공대대, 함정쌍, 육상대대와 같은 소규모 부대를 사용한다. 따라서 SCS 맵은 더 상세하게 표시되지만 영역은 더 적게 표시됩니다. SCS는 수많은 사이클과 스트라이크 경로를 통해 플레이를 촉진하는 BtC의 턴 구조와 스트라이크 메커니즘의 능률적인 버전을 채택하고 있다. SCS는 모든 점수를 각 카운터의 한 면에 놓고 뒤집기를 줄임으로써 인간공학에 고개를 끄덕였다. 가장 중요한 것은 SCS는 해군 부대가 한 번에 두 개 이상의 육각형을 이동할 수 있도록 허용하지만, 다른 쪽이 보다 역동적이고 가변적이며 불안정한 환경을 만들기 위해 스텔스를 기반으로 하는 메커니즘을 포함한다. 이 마지막 조정은 먼 거리에서 빠르게 움직일 수 있게 해주지만, 근접한 선박들이 현대적인 대함 순항미사일(ASCM)의 공격 구역을 통과하는 것을 방지한다. 그리고, 원하는 경우 정치적 플레이를 강화하기 위해 어느 정도 구조의 협상 국면을 선택할 수 있습니다.
South China Sea (SCS) provides an integrated political-military simulation of near future contention and conflict around the South China Sea. Players take on the roles of China, the United States, Malaysia, the Philippines, and Vietnam. They simulate current political tensions through card play and structured negotiation keyed to real world events in an effort to "move the needle" to their side. Unfortunately, the cards with the greatest chance of moving that needle, such as Chinese Coast Guard and U.S. Freedom of Navigation Exercise, are also most likely to trigger armed conflict. If and when that happens, play transitions to traditional hex-and-counter format on a map scaled at 45 nautical miles (nmi) per hex and turns of 3-7 hours.
SCS is derived from Breaking the Chains (BtC), but is definitely a different game. How do the two differ? SCS begins with political turns that can lead to victory without armed conflict. For armed conflict, SCS focuses more closely on the South China Sea (45 nmi per hex) rather than the larger southeast Asian region of BtC (70 nmi per hex) and uses smaller units such as air squadrons, ship pairs, and land battalions. Therefore, the SCS map shows more detail, but less territory. SCS employs streamlined versions of BtC's turn structure and strike mechanisms that expedite play by dispensing with numerous cycles and strike paths. SCS nodded to ergonomics by putting all scores on one side of each counter – less flipping. Most important, SCS allows naval units to move more than one hex in a single turn, but includes a mechanism, based on stealth, that enables the other side to "check" multi-hex moves to create a more dynamic, variable, and volatile environment. This last adjustment allows quick moves at a distance, but prevents close-in ships from "jumping" through the beaten zone of modern anti-ship cruise missiles (ASCM), 290 nmi in some cases. And, every turn has the option for a negotiations phase with some structure to enhance political play if desired.
SCS is derived from Breaking the Chains (BtC), but is definitely a different game. How do the two differ? SCS begins with political turns that can lead to victory without armed conflict. For armed conflict, SCS focuses more closely on the South China Sea (45 nmi per hex) rather than the larger southeast Asian region of BtC (70 nmi per hex) and uses smaller units such as air squadrons, ship pairs, and land battalions. Therefore, the SCS map shows more detail, but less territory. SCS employs streamlined versions of BtC's turn structure and strike mechanisms that expedite play by dispensing with numerous cycles and strike paths. SCS nodded to ergonomics by putting all scores on one side of each counter – less flipping. Most important, SCS allows naval units to move more than one hex in a single turn, but includes a mechanism, based on stealth, that enables the other side to "check" multi-hex moves to create a more dynamic, variable, and volatile environment. This last adjustment allows quick moves at a distance, but prevents close-in ships from "jumping" through the beaten zone of modern anti-ship cruise missiles (ASCM), 290 nmi in some cases. And, every turn has the option for a negotiations phase with some structure to enhance political play if desired.
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