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BGG랭킹
BGG전체 : 19797
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jason St.Just
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아티스트
Erik Scheele, Jason St.Just
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인원
게임 소개
로스트 인 타임(Lost in Time)은 시간 여행을 중심으로 한 주제별 게임으로, 각기 다른 게임 방식이 가능한 세 가지 규칙이 있다. 이 게임은 아름다운 역사 삽화가 있는 88개의 카드로 구성되어 있습니다.
게임의 첫 번째 버전은 가볍고 쉬우며, 10세 이상의 어린이를 위해 특별히 설계되었다. 2031년입니다: 당신은 처음으로 여행을 온 사람 중 한 명이고 당신은 과거로 보내졌습니다. 하지만, 여러분의 타임머신은 원래대로 작동하지 않고 여러분은 과거에 오도가도 못하게 됩니다. 이제 여러분은 2031년으로 돌아가야 합니다. 8도약 후 2031년에 가장 근접한 선수가 승리합니다! 각 게임마다 선수들은 타임라인에 카드를 올려야 하지만 문제는 모든 사람들이 당신처럼 미래로 여행을 가고 싶어하지는 않을 것이고 일부는 과거로 뛰어들고 싶어할 것이라는 것이다. 그리고 아무것도 연대표에 올리지 못하면 소용돌이에 흡수될 위험이 있습니다. 그것은 시간과 공간의 줄다리기입니다. 게임 시간: 20분에서 30분.
두 번째 버전인 타임 밴디트는 반협조적이며 플레이어들이 비밀 요원이 되는 것과 도둑이 되는 것 중 하나를 선택하도록 한다. 범죄 조직에 의해 과거로 보내진 도둑들은 여덟 번째 카드가 요원들에게 잡히지 않고 연주되기 전에 네 개의 역사적 유물을 수집해야 한다. 이 요원들은 정부에 의해 고용되고 활기차게 훈련받았습니다 수 세기 동안 범죄자들을 추적하기 위해 그들이 과거를 바꾸고 자동적으로...미래. 모든 플레이어는 타임머신의 배터리를 나타내는 18장의 카드를 받게 되며, 이를 통해 시간 속으로 뛰어들기 위해 웜홀을 떠올릴 수 있다. 선수들은 배터리 잔량을 예의주시해야 한다: 배터리가 비어있으면 더 이상 제때 점프를 할 수 없고 결국 로스트 인 타임(Lost in Time)으로 끝나게 된다. 이 버전에서는 플레이어가 역사적 재앙(솜 전투 또는 베수비오 분화...)에 처할 경우 피부를 구하기 위해 아이템을 배낭에 휴대할 수 있다. 요원과 도둑들 모두 라이벌을 막기 위해 유명한 역사적 인물들(엘리자베스 1세, 나폴레옹, 레닌)을 사용할 수 있다! 만약 어떤 선수가 그의 라이벌과 연합한 역사적 인물의 영향권 안에 들어가게 된다면, 그는 심각한 곤경에 처하게 될 것이다! 게임 시간: 30분에서 40분.
세 번째 버전은 솔로 버전이다. 당신의 연구실에 공격이 가해졌고, 당신은 소용돌이를 열고 뛰어들어 시간의 틈을 타 탈출할 수 있었습니다. 당신은 2031년으로 돌아가서 연구실에 대한 공격을 막는 것, 단 하나의 목적을 가진 외로운 크로노넛이다. 과거로 여행을 떠나기 전에, 여러분은 얼마나 많은 배터리를 가지고 갈지 결정해야 합니다. 시간의 모든 도약은 상당한 에너지를 소모하며, 만약 당신이 재난의 시기에 이르게 된다면 더욱 더 그렇다. 배터리가 다 되면, 여러분은 시간 안에 갇히게 되므로, 여러분은 사용 가능한 에너지를 절약해야 합니다! 여러분은 즉시 시간을 내서 배터리를 아낄 것인가, 아니면 여러분의 시간을 더 쉽게 여행하는 데 도움이 될 데이터 칩을 찾기 위해 여러분의 운을 믿고 더 많은 에너지를 쓸 것인가? 게임 시간: 15분에서 20분.
당신은 과거에서 살아남을 수 있나요?
게임의 첫 번째 버전은 가볍고 쉬우며, 10세 이상의 어린이를 위해 특별히 설계되었다. 2031년입니다: 당신은 처음으로 여행을 온 사람 중 한 명이고 당신은 과거로 보내졌습니다. 하지만, 여러분의 타임머신은 원래대로 작동하지 않고 여러분은 과거에 오도가도 못하게 됩니다. 이제 여러분은 2031년으로 돌아가야 합니다. 8도약 후 2031년에 가장 근접한 선수가 승리합니다! 각 게임마다 선수들은 타임라인에 카드를 올려야 하지만 문제는 모든 사람들이 당신처럼 미래로 여행을 가고 싶어하지는 않을 것이고 일부는 과거로 뛰어들고 싶어할 것이라는 것이다. 그리고 아무것도 연대표에 올리지 못하면 소용돌이에 흡수될 위험이 있습니다. 그것은 시간과 공간의 줄다리기입니다. 게임 시간: 20분에서 30분.
두 번째 버전인 타임 밴디트는 반협조적이며 플레이어들이 비밀 요원이 되는 것과 도둑이 되는 것 중 하나를 선택하도록 한다. 범죄 조직에 의해 과거로 보내진 도둑들은 여덟 번째 카드가 요원들에게 잡히지 않고 연주되기 전에 네 개의 역사적 유물을 수집해야 한다. 이 요원들은 정부에 의해 고용되고 활기차게 훈련받았습니다 수 세기 동안 범죄자들을 추적하기 위해 그들이 과거를 바꾸고 자동적으로...미래. 모든 플레이어는 타임머신의 배터리를 나타내는 18장의 카드를 받게 되며, 이를 통해 시간 속으로 뛰어들기 위해 웜홀을 떠올릴 수 있다. 선수들은 배터리 잔량을 예의주시해야 한다: 배터리가 비어있으면 더 이상 제때 점프를 할 수 없고 결국 로스트 인 타임(Lost in Time)으로 끝나게 된다. 이 버전에서는 플레이어가 역사적 재앙(솜 전투 또는 베수비오 분화...)에 처할 경우 피부를 구하기 위해 아이템을 배낭에 휴대할 수 있다. 요원과 도둑들 모두 라이벌을 막기 위해 유명한 역사적 인물들(엘리자베스 1세, 나폴레옹, 레닌)을 사용할 수 있다! 만약 어떤 선수가 그의 라이벌과 연합한 역사적 인물의 영향권 안에 들어가게 된다면, 그는 심각한 곤경에 처하게 될 것이다! 게임 시간: 30분에서 40분.
세 번째 버전은 솔로 버전이다. 당신의 연구실에 공격이 가해졌고, 당신은 소용돌이를 열고 뛰어들어 시간의 틈을 타 탈출할 수 있었습니다. 당신은 2031년으로 돌아가서 연구실에 대한 공격을 막는 것, 단 하나의 목적을 가진 외로운 크로노넛이다. 과거로 여행을 떠나기 전에, 여러분은 얼마나 많은 배터리를 가지고 갈지 결정해야 합니다. 시간의 모든 도약은 상당한 에너지를 소모하며, 만약 당신이 재난의 시기에 이르게 된다면 더욱 더 그렇다. 배터리가 다 되면, 여러분은 시간 안에 갇히게 되므로, 여러분은 사용 가능한 에너지를 절약해야 합니다! 여러분은 즉시 시간을 내서 배터리를 아낄 것인가, 아니면 여러분의 시간을 더 쉽게 여행하는 데 도움이 될 데이터 칩을 찾기 위해 여러분의 운을 믿고 더 많은 에너지를 쓸 것인가? 게임 시간: 15분에서 20분.
당신은 과거에서 살아남을 수 있나요?
Lost in Time is a thematic game centering around time travel with three sets of rules that allow for different ways of play. The game consists of 88 cards with beautiful historical illustrations.
The first version of the game is light and easy, specifically designed for children ages 10 and up. It's the year 2031: you are one of the very first time travelers and you have been sent to the past. However, your time machine does not work as it was supposed to (isn't that typical!) and you are left stranded in the past. Now you have to get back to the year 2031. The player who is the closest to the year 2031 after the eighth leap wins! Each game round the players must place a card on their timeline but the problem is: not everybody will want to travel to the future like you do, some will want to jump to the past. And if you can't place anything on your timeline, you run the risk of being absorbed by the vortex. It's a tug-of-war in time & space. Duration of play: 20 to 30 minutes.
The second version, The Time Bandits, is semi-cooperative and lets the players choose between being the secret agents or the thieves. The thieves, sent to the past by a criminal organization, must collect four historical artifacts before the eighth card has been played — without being caught by the agents. These agents have been hired & vigourously trained by the government to hunt the criminals down throughout the centuries before they end up changing the past and thus also automatically...the future. All players receive a deck of 18 cards which represent their time machine's battery allowing them to conjure up a wormhole in order to jump into time. The players must keep a close eye on the level of their battery: if it's empty, they will not be able to jump in time anymore and they will end up Lost in Time. In this version, the players are allowed to take items with them in their backpack to help save their skin if they end up in a historical disaster (Battle of the Somme or Eruption of the Vesuvius...). Both the agents and thieves can also make use of famous historical characters (Elizabeth I, Napoleon or Lenin...) to help them stop their rivals! If a players ends up in a period within the influence of a historical character who is allied to his rival, he will be in serious trouble! Duration of play: 30 to 40 minutes.
The third version is a solo variant. An attack has been made on your lab, and you've managed to escape in the "nick of time" by opening up a vortex and jumping in. You are a lonesome chrononaut with only one objective: get back to the year 2031 and prevent the attack on the lab. Before traveling to the past, you must decide how many batteries (deck of cards) to bring along. Every leap in time costs an amount of energy and even moreso if you end up in a period of disaster. When your batteries are empty, you are stuck in time, so you must be economical with your available energy! Will you jump in time immediately and save your battery, or will you press your luck and spend more energy in order to find a data chip that will help your travel through time more easily? Duration of play: 15 to 20 minutes.
Can you survive the past?
The first version of the game is light and easy, specifically designed for children ages 10 and up. It's the year 2031: you are one of the very first time travelers and you have been sent to the past. However, your time machine does not work as it was supposed to (isn't that typical!) and you are left stranded in the past. Now you have to get back to the year 2031. The player who is the closest to the year 2031 after the eighth leap wins! Each game round the players must place a card on their timeline but the problem is: not everybody will want to travel to the future like you do, some will want to jump to the past. And if you can't place anything on your timeline, you run the risk of being absorbed by the vortex. It's a tug-of-war in time & space. Duration of play: 20 to 30 minutes.
The second version, The Time Bandits, is semi-cooperative and lets the players choose between being the secret agents or the thieves. The thieves, sent to the past by a criminal organization, must collect four historical artifacts before the eighth card has been played — without being caught by the agents. These agents have been hired & vigourously trained by the government to hunt the criminals down throughout the centuries before they end up changing the past and thus also automatically...the future. All players receive a deck of 18 cards which represent their time machine's battery allowing them to conjure up a wormhole in order to jump into time. The players must keep a close eye on the level of their battery: if it's empty, they will not be able to jump in time anymore and they will end up Lost in Time. In this version, the players are allowed to take items with them in their backpack to help save their skin if they end up in a historical disaster (Battle of the Somme or Eruption of the Vesuvius...). Both the agents and thieves can also make use of famous historical characters (Elizabeth I, Napoleon or Lenin...) to help them stop their rivals! If a players ends up in a period within the influence of a historical character who is allied to his rival, he will be in serious trouble! Duration of play: 30 to 40 minutes.
The third version is a solo variant. An attack has been made on your lab, and you've managed to escape in the "nick of time" by opening up a vortex and jumping in. You are a lonesome chrononaut with only one objective: get back to the year 2031 and prevent the attack on the lab. Before traveling to the past, you must decide how many batteries (deck of cards) to bring along. Every leap in time costs an amount of energy and even moreso if you end up in a period of disaster. When your batteries are empty, you are stuck in time, so you must be economical with your available energy! Will you jump in time immediately and save your battery, or will you press your luck and spend more energy in order to find a data chip that will help your travel through time more easily? Duration of play: 15 to 20 minutes.
Can you survive the past?
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