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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
초기 기원부터 서부의 몰락까지 로마의 역사를 주제로 한 2-6명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다. 각 플레이어는 차례로 로마의 역사를 지배하게 된다.
6개의 덱은 6개의 연속 연령을 나타내며, 각각 차례대로 플레이된다.
1. 초기 로마
2. 초기 공화국
3. 중동 공화국
4. 후기 공화국
5. 엠파이어
6. 거절
카드는 리더, 위협, 정복, 정치, 문화, 빌드, 종교, 재난, 결함, 기원, 전투의 11가지 유형이 있습니다.
플레이어들은 골드코인, 야망 토큰, 레기온 마커, 페이트 토큰, 파벌 토큰, 위협 마커, 승리 토큰, 파워 토큰의 공통 세트를 공유한다.
선수들은 19단계로 구성된 각 턴에 교대로 참가한다.
- 데스티니 페이즈. 운명의 토큰 1개를 획득합니다.
- 운명의 단계. 현재 데크의 상단 카드 2장을 뒤집어서 사용 가능한 각 카드 더미에 뒤집어 놓습니다. 만약 카드가 행동 카드라면, 그것을 손에 쥐세요.
- 야망 단계. 야망 토큰 2개를 획득합니다.
- 세금 단계. 1D6 골드와 당신이 통제하는 정복 카드당 1골드를 획득하세요.
- 재난 단계. 주요 재난 카드가 있으면 대상 플레이어가 재난 테이블에서 3회 구르게 됩니다. 결점 카드가 있으면 대상 플레이어가 재난 테이블에서 한 번 굴러가게 합니다.
- 지시선 단계. 리더 카드를 사용할 수 있는 경우, 1 Fate 토큰에 사용할 수 있습니다.
- 상원 의전. 다양한 이점 중 하나를 얻으려면 Politics(정치) 카드를 폐기하십시오.
- 군단 단계. 네가 통제하는 군단당 1개의 금을 지불해라. 각각 골드 4개씩 추가 군단을 양성할 수 있습니다.
- 위협 단계. Threat pile에 카드가 있는 경우 1D6을 굴려 해결합니다.
- 정복 단계. Threat 더미에 카드가 없고 정복 더미에 하나 이상의 카드가 있는 경우, 1개의 야망 토큰과 1개의 골드 코인을 지불하고 정복 더미에 있는 1개의 타겟 정복 카드를 공격하여 정복할 수 있습니다.
- 정치국면. 폴리틱스 카드를 사용할 수 있는 경우, 1개의 운명 토큰에 모두 가져가실 수 있습니다.
- 전원 위상. 아직 권력을 쥐고 있지 않은 리더가 있다면 야망 토큰 3개를 쓰고 테이블에 1D6을 굴려 해결함으로써 권력을 잡도록 할 수 있습니다.
- 빌드 단계. 사용 가능한 빌드 카드가 있다면 야망 토큰 1개와 골드 4개에 구매할 수 있습니다. 즉시 5VP를 획득합니다.
- 종교 단계. 종교 카드가 있으면 1골드에 구매할 수 있습니다. 각각 2명의 VP를 즉시 확보합니다.
- 문화 단계. 컬처 또는 오리진 카드가 있다면, 각각 1개의 페이트 토큰에 구매하실 수 있습니다. 컬처 카드 당 1 VP, 오리진 카드 당 3 VP 즉시 획득.
- 게임 단계. 게임 테이블에서 1골드를 굴려 그에 상응하는 혜택을 얻으세요.
- 점수 매기기 단계. 파워 토큰을 가진 리더를 가진 플레이어는 VP 1개와 골드 1개를 획득합니다. 가장 많은 종교 카드를 가진 플레이어는 1명의 VP를 얻게 됩니다.
- 부패 단계. 골드, 야망, 군단, 패이트 및 액션 카드를 허용되는 최대 레벨까지 폐기하십시오.
- 끝 단계. 각 리더에게 1D6를 배포합니다. 6명 중 1명은 리더를 버립니다.
차례가 시작되고 데크에 남은 카드가 없을 때 연령이 종료됩니다. 플레이어가 제어하는 리더 카드와 오리진 카드는 모두 폐기됩니다. 사용 가능한 모든 카드가 폐기됩니다.
각 플레이어는 자신이 제어하는 빌드 카드마다 VP 1개를 획득합니다. 컬처 카드를 가장 많이 가진 플레이어가 10 VP를 획득합니다. 컬처 카드가 가장 적은 플레이어는 5명의 VP를 잃습니다.
다음 시대를 위해 갑판을 탈출하십시오.
게임은 6번 데크가 모두 소진된 후 종료됩니다.
최종 득점이 이루어지며, 승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
6개의 덱은 6개의 연속 연령을 나타내며, 각각 차례대로 플레이된다.
1. 초기 로마
2. 초기 공화국
3. 중동 공화국
4. 후기 공화국
5. 엠파이어
6. 거절
카드는 리더, 위협, 정복, 정치, 문화, 빌드, 종교, 재난, 결함, 기원, 전투의 11가지 유형이 있습니다.
플레이어들은 골드코인, 야망 토큰, 레기온 마커, 페이트 토큰, 파벌 토큰, 위협 마커, 승리 토큰, 파워 토큰의 공통 세트를 공유한다.
선수들은 19단계로 구성된 각 턴에 교대로 참가한다.
- 데스티니 페이즈. 운명의 토큰 1개를 획득합니다.
- 운명의 단계. 현재 데크의 상단 카드 2장을 뒤집어서 사용 가능한 각 카드 더미에 뒤집어 놓습니다. 만약 카드가 행동 카드라면, 그것을 손에 쥐세요.
- 야망 단계. 야망 토큰 2개를 획득합니다.
- 세금 단계. 1D6 골드와 당신이 통제하는 정복 카드당 1골드를 획득하세요.
- 재난 단계. 주요 재난 카드가 있으면 대상 플레이어가 재난 테이블에서 3회 구르게 됩니다. 결점 카드가 있으면 대상 플레이어가 재난 테이블에서 한 번 굴러가게 합니다.
- 지시선 단계. 리더 카드를 사용할 수 있는 경우, 1 Fate 토큰에 사용할 수 있습니다.
- 상원 의전. 다양한 이점 중 하나를 얻으려면 Politics(정치) 카드를 폐기하십시오.
- 군단 단계. 네가 통제하는 군단당 1개의 금을 지불해라. 각각 골드 4개씩 추가 군단을 양성할 수 있습니다.
- 위협 단계. Threat pile에 카드가 있는 경우 1D6을 굴려 해결합니다.
- 정복 단계. Threat 더미에 카드가 없고 정복 더미에 하나 이상의 카드가 있는 경우, 1개의 야망 토큰과 1개의 골드 코인을 지불하고 정복 더미에 있는 1개의 타겟 정복 카드를 공격하여 정복할 수 있습니다.
- 정치국면. 폴리틱스 카드를 사용할 수 있는 경우, 1개의 운명 토큰에 모두 가져가실 수 있습니다.
- 전원 위상. 아직 권력을 쥐고 있지 않은 리더가 있다면 야망 토큰 3개를 쓰고 테이블에 1D6을 굴려 해결함으로써 권력을 잡도록 할 수 있습니다.
- 빌드 단계. 사용 가능한 빌드 카드가 있다면 야망 토큰 1개와 골드 4개에 구매할 수 있습니다. 즉시 5VP를 획득합니다.
- 종교 단계. 종교 카드가 있으면 1골드에 구매할 수 있습니다. 각각 2명의 VP를 즉시 확보합니다.
- 문화 단계. 컬처 또는 오리진 카드가 있다면, 각각 1개의 페이트 토큰에 구매하실 수 있습니다. 컬처 카드 당 1 VP, 오리진 카드 당 3 VP 즉시 획득.
- 게임 단계. 게임 테이블에서 1골드를 굴려 그에 상응하는 혜택을 얻으세요.
- 점수 매기기 단계. 파워 토큰을 가진 리더를 가진 플레이어는 VP 1개와 골드 1개를 획득합니다. 가장 많은 종교 카드를 가진 플레이어는 1명의 VP를 얻게 됩니다.
- 부패 단계. 골드, 야망, 군단, 패이트 및 액션 카드를 허용되는 최대 레벨까지 폐기하십시오.
- 끝 단계. 각 리더에게 1D6를 배포합니다. 6명 중 1명은 리더를 버립니다.
차례가 시작되고 데크에 남은 카드가 없을 때 연령이 종료됩니다. 플레이어가 제어하는 리더 카드와 오리진 카드는 모두 폐기됩니다. 사용 가능한 모든 카드가 폐기됩니다.
각 플레이어는 자신이 제어하는 빌드 카드마다 VP 1개를 획득합니다. 컬처 카드를 가장 많이 가진 플레이어가 10 VP를 획득합니다. 컬처 카드가 가장 적은 플레이어는 5명의 VP를 잃습니다.
다음 시대를 위해 갑판을 탈출하십시오.
게임은 6번 데크가 모두 소진된 후 종료됩니다.
최종 득점이 이루어지며, 승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
A card game for 2-6 Players themed around the History of Rome from its earliest Origins to the Fall of the West. Each player in turn takes control of the History of Rome.
There are 6 decks representing 6 consecutive ages, each played in turn:
1. Early Rome
2. Early Republic
3. Middle Republic
4. Late Republic
5. Empire
6. Decline
Cards are of 11 different types: Leader, Threat, Conquest, Politics, Culture, Build, Religion, Disaster, Defect, Origin and Battle.
Players share common sets of Gold Coins, Ambition Tokens, Legion Markers, Fate Tokens, Faction Tokens, Threat Markers, Victory Tokens and Power Tokens.
Players take turns with each turn comprising 19 Phases:
- Destiny Phase. Gain 1 Fate Token.
- Fate Phase. Flip over the top 2 cards from the current deck and place them face-up in their respective available card piles. If a card is an action card, place it in your hand.
- Ambition Phase. Gain 2 ambition tokens.
- Taxes Phase. Gain 1D6 gold plus 1 gold per conquest card you control.
- Disaster Phase. If there is a major disaster card available cause a target player to roll 3 times on the disaster table. If there is a Defect card available cause a target player to roll once on the disaster table.
- Leader Phase. If a Leader card is available you may take it for 1 Fate token.
- Senate Phase. Discard a Politics card to gain one of a range of benefits.
- Legion Phase. Pay 1 gold per Legion you control. You may raise extra Legions for 4 Gold each.
- Threat Phase. If there is a card in the Threat pile roll 1D6 and resolve.
- Conquest Phase. If there are no cards in the Threat pile and there are one or more cards in the Conquest pile you may go conquering by paying 1 ambition token and 1 gold coin to attack one target conquest card in the conquest pile.
- Politics Phase. If there are any Politics cards available, you may take all of them for 1 fate token.
- Power Phase. If you have a Leader that is not already in power, you may have him attempt to seize power by spending 3 ambition tokens and rolling 1D6 against a table and resolving.
- Build Phase. If there are any Build cards available, you may purchase them for 1 ambition token and 4 gold each. Immediately gain 5VP.
- Religion Phase. If there are any Religion cards available, you may buy them for 1 gold each. Immediately gain 2 VP for each.
- Culture Phase. If there are any Culture or Origin cards available, you may buy them for 1 fate token each. Immediately gain 1 VP for each Culture card and 3 VP for each Origin card.
- Games Phase. Spend 1 gold to roll on the games table and gain corresponding benefits.
- Scoring Phase. Any player who has a Leader with a Power Token gets 1 VP and 1 Gold. The Player with the most Religion cards gets 1 VP.
- Corruption Phase. Discard Gold, Ambition, Legions, Fate and action cards down to their maximum permissible levels.
- End Phase. Roll 1D6 for each of your Leaders. On a roll of 6 a Leader is discarded.
An Age Ends when a turn starts and there are no cards left in the deck. All Leader and Origin cards controlled by players are discarded. All Available cards are discarded.
Each player scores 1 VP for each Build card they control. The Player with the most Culture cards gets 10 VP. The Player with the least Culture cards loses 5 VP.
Break out the deck for the next Age.
The game ends after the 6th Deck is used up.
Final scoring takes place and the player with the most Victory Points wins.
There are 6 decks representing 6 consecutive ages, each played in turn:
1. Early Rome
2. Early Republic
3. Middle Republic
4. Late Republic
5. Empire
6. Decline
Cards are of 11 different types: Leader, Threat, Conquest, Politics, Culture, Build, Religion, Disaster, Defect, Origin and Battle.
Players share common sets of Gold Coins, Ambition Tokens, Legion Markers, Fate Tokens, Faction Tokens, Threat Markers, Victory Tokens and Power Tokens.
Players take turns with each turn comprising 19 Phases:
- Destiny Phase. Gain 1 Fate Token.
- Fate Phase. Flip over the top 2 cards from the current deck and place them face-up in their respective available card piles. If a card is an action card, place it in your hand.
- Ambition Phase. Gain 2 ambition tokens.
- Taxes Phase. Gain 1D6 gold plus 1 gold per conquest card you control.
- Disaster Phase. If there is a major disaster card available cause a target player to roll 3 times on the disaster table. If there is a Defect card available cause a target player to roll once on the disaster table.
- Leader Phase. If a Leader card is available you may take it for 1 Fate token.
- Senate Phase. Discard a Politics card to gain one of a range of benefits.
- Legion Phase. Pay 1 gold per Legion you control. You may raise extra Legions for 4 Gold each.
- Threat Phase. If there is a card in the Threat pile roll 1D6 and resolve.
- Conquest Phase. If there are no cards in the Threat pile and there are one or more cards in the Conquest pile you may go conquering by paying 1 ambition token and 1 gold coin to attack one target conquest card in the conquest pile.
- Politics Phase. If there are any Politics cards available, you may take all of them for 1 fate token.
- Power Phase. If you have a Leader that is not already in power, you may have him attempt to seize power by spending 3 ambition tokens and rolling 1D6 against a table and resolving.
- Build Phase. If there are any Build cards available, you may purchase them for 1 ambition token and 4 gold each. Immediately gain 5VP.
- Religion Phase. If there are any Religion cards available, you may buy them for 1 gold each. Immediately gain 2 VP for each.
- Culture Phase. If there are any Culture or Origin cards available, you may buy them for 1 fate token each. Immediately gain 1 VP for each Culture card and 3 VP for each Origin card.
- Games Phase. Spend 1 gold to roll on the games table and gain corresponding benefits.
- Scoring Phase. Any player who has a Leader with a Power Token gets 1 VP and 1 Gold. The Player with the most Religion cards gets 1 VP.
- Corruption Phase. Discard Gold, Ambition, Legions, Fate and action cards down to their maximum permissible levels.
- End Phase. Roll 1D6 for each of your Leaders. On a roll of 6 a Leader is discarded.
An Age Ends when a turn starts and there are no cards left in the deck. All Leader and Origin cards controlled by players are discarded. All Available cards are discarded.
Each player scores 1 VP for each Build card they control. The Player with the most Culture cards gets 10 VP. The Player with the least Culture cards loses 5 VP.
Break out the deck for the next Age.
The game ends after the 6th Deck is used up.
Final scoring takes place and the player with the most Victory Points wins.
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