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BGG랭킹
BGG전체 : 13388
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인원
1-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Krzysztof Wolicki
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아티스트
Richard Luong, Łukasz Matuszek, Paweł Niziołek
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인원
게임 소개
Cthulhu: 컬트의 출현에서 플레이어는 오래된 위대한 이들을 숭배하는 컬트 지도자들을 흉내내는 동시에 금지된 지식을 드러내고 맛볼 가치가 없는 다른 컬트들과 싸운다. 신앙 행위를 제출하는 것 외에 다른 사이비 종교에 대한 지속적인 투쟁과 호기심 많은 수사관이나 다른 조직에 대한 최대한의 재량권을 유지해야 한다는 점에서 쉽지 않은 일이다. 그들의 활동은 사람들의 마음속에 광기와 불확실성의 씨앗을 뿌리는 어두운 의식을 거행하는 것뿐만 아니라 영향력을 퍼트리기 위한 끊임없는 탐구에 초점을 맞추고 있다.
컬트 활동의 주요 무대는 그들이 예배의 장소를 만들고 의식을 기념함으로써 지배력을 얻고자 하는 도시들 뿐만 아니라 다른 컬트들에게 그들의 구조에 혼란을 야기하는 공개적인 대립에 도전하는 도시들이다.
크툴후: 컬트의 시작(Rise of the Cults)은 모든 리더가 목표를 달성하고 적을 파괴하기 위해 차례를 위한 명령을 계획하는 갑판 구축의 요소를 갖춘 영역 통제 게임 유형이다. 지도자들은 그들의 사이비 종교들의 능력과 잠재력을 반영하는 그들만의 카드 더미를 마음대로 가지고 있다. 게임이 진행되는 동안 각 플레이어는 특정 도시에서 주민들 사이에 공포를 뿌리고 다른 지도자들을 상대로 자신의 의식을 효과적으로 수행하는 데 도움이 되는 유용한 카드를 획득함으로써 자신의 역량을 향상시키려 한다.
맞춤형 팔로워의 주사위는 게임에 불확실성과 취약성을 가져오는 요소다. 플레이어들은 리더들의 계획된 행동을 지지할 임시 신도 그룹을 얻기 위해 각 차례마다 모집 단계를 시작할 때 그것들을 굴린다.
금지된 지식을 갈망한다면 이 대열에 합류해봐라. 아마 최악의 악몽을 만나게 될 것이다.
컬트 활동의 주요 무대는 그들이 예배의 장소를 만들고 의식을 기념함으로써 지배력을 얻고자 하는 도시들 뿐만 아니라 다른 컬트들에게 그들의 구조에 혼란을 야기하는 공개적인 대립에 도전하는 도시들이다.
크툴후: 컬트의 시작(Rise of the Cults)은 모든 리더가 목표를 달성하고 적을 파괴하기 위해 차례를 위한 명령을 계획하는 갑판 구축의 요소를 갖춘 영역 통제 게임 유형이다. 지도자들은 그들의 사이비 종교들의 능력과 잠재력을 반영하는 그들만의 카드 더미를 마음대로 가지고 있다. 게임이 진행되는 동안 각 플레이어는 특정 도시에서 주민들 사이에 공포를 뿌리고 다른 지도자들을 상대로 자신의 의식을 효과적으로 수행하는 데 도움이 되는 유용한 카드를 획득함으로써 자신의 역량을 향상시키려 한다.
맞춤형 팔로워의 주사위는 게임에 불확실성과 취약성을 가져오는 요소다. 플레이어들은 리더들의 계획된 행동을 지지할 임시 신도 그룹을 얻기 위해 각 차례마다 모집 단계를 시작할 때 그것들을 굴린다.
금지된 지식을 갈망한다면 이 대열에 합류해봐라. 아마 최악의 악몽을 만나게 될 것이다.
In Cthulhu: Rise of the Cults, players impersonate cult leaders who are worshipping the Great Old Ones, while at the same time fighting other cults as unworthy of revealing and tasting the prohibited knowledge. It’s not an easy task when apart from submitting the acts of faith they must simultaneously carry out the perpetual fight against other cults and maintain maximum discretion around curious investigators and other organizations. Their activities focus on the constant quest for spreading influence as well as celebrating dark rituals which are meant to sow the seeds of insanity and uncertainty in people's minds so as to create the power ready for the advent of what is unnamed and lead to the collapse of the present system at the same time.
The main arena for the cult activities are cities on the board in which they seek to gain dominance by creating places of worship and celebration of the rituals, as well as challenging other cults into open confrontation which causes disorganization in their structures.
Cthulhu: Rise of the Cults is an area-control type of game with elements of deck-building in which every leader plans their commands for the turn in order to achieve their goals and destroy their enemies. The leaders have at their disposal their own pile of cards (Cult cards) which reflects the abilities and the potential of their cults. Over the course of the game, each player tries to augment their capabilities by obtaining useful cards in particular cities that will efficiently help them carry out the rituals to sow terror among the residents and hold their own against other leaders.
Custom-made followers' dice are an element that brings uncertainty and fragility into the game. Players roll them at the beginning of the recruitment phase each turn to gain a temporary group of believers who will support the leaders' planned actions.
If you hunger for forbidden knowledge, try and join these ranks; perhaps you will meet your worst nightmares...
The main arena for the cult activities are cities on the board in which they seek to gain dominance by creating places of worship and celebration of the rituals, as well as challenging other cults into open confrontation which causes disorganization in their structures.
Cthulhu: Rise of the Cults is an area-control type of game with elements of deck-building in which every leader plans their commands for the turn in order to achieve their goals and destroy their enemies. The leaders have at their disposal their own pile of cards (Cult cards) which reflects the abilities and the potential of their cults. Over the course of the game, each player tries to augment their capabilities by obtaining useful cards in particular cities that will efficiently help them carry out the rituals to sow terror among the residents and hold their own against other leaders.
Custom-made followers' dice are an element that brings uncertainty and fragility into the game. Players roll them at the beginning of the recruitment phase each turn to gain a temporary group of believers who will support the leaders' planned actions.
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