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BGG랭킹
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CHILDRENSGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
마블 마운틴은 어린이들의 손재주 놀이입니다. 게임의 요소는 다음과 같다.
빨강, 파랑, 노랑, 초록, 보라 등 단색의 구슬이 많다.
떨어진 구슬을 잡기 위해 바닥에 작은 테두리가 있는 화산 모양의 노란색 플라스틱 "산"이 있습니다.
구슬을 붓고 산을 끼워 넣는 플라스틱 원뿔입니다. 조합은 뒤집혀져 산이 그 기슭에 놓여지고 플라스틱 원뿔은 조심스럽게 들어 올려져 산이 다양한 단단한 색깔의 구슬들로 고르게 덮이게 된다.
산의 윤곽을 파헤친 검은 판지 운동장 세트(이 중 6개는 있었던 것 같지만 긍정적이지는 않다. 4개였을 것이다.) 대략 12개의 원형 움푹 패인 곳이 각 경기장에 있으며, 이것들은 대리석 색상과 일치하는 색상들의 무작위로 분포되어 있다.
끝이 뭉툭한 특대형 파란색 플라스틱 핀셋 몇 세트.
게임의 목적은 플라스틱 산에서 핀셋으로 적절한 색깔의 구슬을 골라 그의 보드의 일치하는 원 안에 배치함으로써 플라스틱 산 옆으로 구슬의 산사태를 일으키지 않고 또한 노킹 없이 자신의 운동장에서 가장 많은 원을 채우는 플레이어가 되는 것이다.그의 운동장에서 우울한 기분을 풀어줄 수 있는 사람이요 눈사태를 일으키거나 구슬을 넘어뜨린 첫 번째 아이는 잃습니다. 만약 어떤 선수도 눈사태를 일으키거나 구슬을 치지 못할 경우, 그녀의 보드에 있는 모든 원을 채운 첫 번째 플레이어가 승리한다.
선수들은 자신의 산악 운동장 맨 아래에서 시작하여 다음 줄 위로 올라가기 전에 아래 줄 전체를 구슬로 채워야 한다. 각 필드마다 고유한 색 분포가 있기 때문에 플레이어들은 게임의 다른 지점에 다른 색상의 구슬을 필요로 할 것이다. 이는 다음에 필요한 대리석 색뿐만 아니라 대리석 산에서 해당 색상의 특정 대리석을 선택하여 상대에게 더 어렵고 눈사태가 발생하기 쉬운 선택을 하게 함으로써 전략 레이어를 추가할 수 있다는 것을 의미합니다.
빨강, 파랑, 노랑, 초록, 보라 등 단색의 구슬이 많다.
떨어진 구슬을 잡기 위해 바닥에 작은 테두리가 있는 화산 모양의 노란색 플라스틱 "산"이 있습니다.
구슬을 붓고 산을 끼워 넣는 플라스틱 원뿔입니다. 조합은 뒤집혀져 산이 그 기슭에 놓여지고 플라스틱 원뿔은 조심스럽게 들어 올려져 산이 다양한 단단한 색깔의 구슬들로 고르게 덮이게 된다.
산의 윤곽을 파헤친 검은 판지 운동장 세트(이 중 6개는 있었던 것 같지만 긍정적이지는 않다. 4개였을 것이다.) 대략 12개의 원형 움푹 패인 곳이 각 경기장에 있으며, 이것들은 대리석 색상과 일치하는 색상들의 무작위로 분포되어 있다.
끝이 뭉툭한 특대형 파란색 플라스틱 핀셋 몇 세트.
게임의 목적은 플라스틱 산에서 핀셋으로 적절한 색깔의 구슬을 골라 그의 보드의 일치하는 원 안에 배치함으로써 플라스틱 산 옆으로 구슬의 산사태를 일으키지 않고 또한 노킹 없이 자신의 운동장에서 가장 많은 원을 채우는 플레이어가 되는 것이다.그의 운동장에서 우울한 기분을 풀어줄 수 있는 사람이요 눈사태를 일으키거나 구슬을 넘어뜨린 첫 번째 아이는 잃습니다. 만약 어떤 선수도 눈사태를 일으키거나 구슬을 치지 못할 경우, 그녀의 보드에 있는 모든 원을 채운 첫 번째 플레이어가 승리한다.
선수들은 자신의 산악 운동장 맨 아래에서 시작하여 다음 줄 위로 올라가기 전에 아래 줄 전체를 구슬로 채워야 한다. 각 필드마다 고유한 색 분포가 있기 때문에 플레이어들은 게임의 다른 지점에 다른 색상의 구슬을 필요로 할 것이다. 이는 다음에 필요한 대리석 색뿐만 아니라 대리석 산에서 해당 색상의 특정 대리석을 선택하여 상대에게 더 어렵고 눈사태가 발생하기 쉬운 선택을 하게 함으로써 전략 레이어를 추가할 수 있다는 것을 의미합니다.
Marble Mountain is a children's dexterity game. Elements of the game are:
A large number of marbles in solid colors including red, blue, yellow, green and purple.
A yellow plastic "mountain" in a volcano shape with a small rim at the bottom to catch fallen marbles.
A matching plastic cone that marbles are poured into and that the mountain is then fitted into. The combination is inverted so that the mountain then rests on its base and the plastic cone is carefully lifted off, leaving the mountain evenly covered with a variety of solid colored marbles.
A set (I think there were 6 of these but am not positive; it might have been 4) of black cardboard playing fields cut into the profile of a mountain. Approximately a dozen circular depressions are cut into each playing field, and these have a random distribution of colors matching the marble colors painted on them.
Several sets of oversized, blue plastic tweezers with blunt tips.
The object of the game is to be the player who fills the most circles on his playing field by picking the appropriate color marbles off of the plastic mountain with the tweezers and setting them into the matching circles on his board, without causing an avalanche of marbles to cascade down the sides of the plastic mountain, and also without knocking any marbles out of their depressions on his playing field. The first child to cause an avalanche or knock over her marbles loses. In the event that none of the players create an avalanche or knock off marbles, then the first player to fill up all of the circles on her board wins.
Players must start at the base of their own mountain playing field and fill in the entire bottom row with marbles before ascending to the next row up. Since each playing field has a unique distribution of colors, players will need different colors of marbles at different points in the game. This means a layer of strategy can be added by trying to remove not only the color of marble you need next, but by selecting a specific marble of that color from the marble mountain that leaves your opponent with more difficult and avalanche-prone choices.
A large number of marbles in solid colors including red, blue, yellow, green and purple.
A yellow plastic "mountain" in a volcano shape with a small rim at the bottom to catch fallen marbles.
A matching plastic cone that marbles are poured into and that the mountain is then fitted into. The combination is inverted so that the mountain then rests on its base and the plastic cone is carefully lifted off, leaving the mountain evenly covered with a variety of solid colored marbles.
A set (I think there were 6 of these but am not positive; it might have been 4) of black cardboard playing fields cut into the profile of a mountain. Approximately a dozen circular depressions are cut into each playing field, and these have a random distribution of colors matching the marble colors painted on them.
Several sets of oversized, blue plastic tweezers with blunt tips.
The object of the game is to be the player who fills the most circles on his playing field by picking the appropriate color marbles off of the plastic mountain with the tweezers and setting them into the matching circles on his board, without causing an avalanche of marbles to cascade down the sides of the plastic mountain, and also without knocking any marbles out of their depressions on his playing field. The first child to cause an avalanche or knock over her marbles loses. In the event that none of the players create an avalanche or knock off marbles, then the first player to fill up all of the circles on her board wins.
Players must start at the base of their own mountain playing field and fill in the entire bottom row with marbles before ascending to the next row up. Since each playing field has a unique distribution of colors, players will need different colors of marbles at different points in the game. This means a layer of strategy can be added by trying to remove not only the color of marble you need next, but by selecting a specific marble of that color from the marble mountain that leaves your opponent with more difficult and avalanche-prone choices.
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