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BGG랭킹
BGG전체 : 14350
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인원
4-8 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Dan Hundycz
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아티스트
Donnie Ray Obina
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인원
게임 소개
시간은 계속 흘러가고 있어. 당신네 조사단은 무너진 관문을 보강하기 위해 R’Lyeh로 보내졌고 Cthulhu를 영원히 그의 감옥에 가두었습니다. 탐정에게는 적이 둘 있다. 시계와 컬티스트들은 그들의 숫자 속에 숨겨져 있다.
필요한 네 가지 선동을 촉발시키려면 팀이 모든 기술을 동원해야 하며, 당신은 배반자를 찾는 데 시간을 낭비할 수 있는 시간은 없습니다.
가능성은 희박하지만, 세상의 운명은 당신 손에 달렸어요.
게임은 플레이어가 포켓워치를 들고 시계 방향으로 진행하여 각 플레이어가 돌아가도록 라운드로 진행된다. 시계는 매 라운드마다 한 시간씩 앞당겨집니다.
이 게임은 왜 다른가?
- 각 선수는 차례에 따라 5가지 동작을 선택할 수 있습니다.
- 컬티스트들이 주적이 아니라 시계가 주적이죠.
- 컬트파는 서로 모르는 사이에요.
- 컬티스트를 공개한다고 해서 게임에서 제외되는 것은 아니다.
- 선수들은 다른 방식으로 제정신을 잃는다.
조사자/문화 활동
기여:
주문 풀장에 카드를 넣어요.
연구:
0-3장의 카드를 버리고 3장의 카드에 손을 다시 채웁니다 <1장의 광기 카드>.
도박:
카드 2장 뽑으세요. 주문 풀장에서 즉시 연주해야 합니다. 재생되지 않은 카드를 폐기합니다.
조사
섞어서 주문 풀 안에 있는 카드들 중 1개를 제외한 모든 카드를 보세요. 카드 1장과 손에서 카드 1장을 교환할 수 있습니다.
<광기 카드 1장 그리기>
고발하다
한 선수는 다른 선수가 컬티스트라고 비난하기 위해 자신의 차례 동안 고발을 할 수 있다. 피고인이 자신의 비밀 자연 카드를 폭로한 혐의에 대해 과반수의 선수들이 찬성표를 던져야 한다. 피고인이 수사관이라면 근무시간에서 2시간을 빼야 한다.
네크로노미콘
시간이 촉박하고 수사관들이 절박할 경우 네크로노미콘을 자문하기 위해 투표할 수도 있다. 장점도 있겠지만 실패는 순간적이고 잔인한 게임의 끝이다.
장비
캐릭터는 각자 탐색에 도움이 되는 장비를 갖출 것입니다. 장비 사용은 수사관이나 컬트교회에 도움이 될 수 있습니다. 네가 누구 편인지에 따라 다르겠지
플레이어 제거는 없고 컬트주의자들은 다른 컬트주의자들의 정체를 알지 못한다. 만약 컬티스트가 발각되면 그들의 권력은 축소되고 변한다. 조심해요, 그들은 여전히 큰 피해를 입힐 수 있어요.
필요한 네 가지 선동을 촉발시키려면 팀이 모든 기술을 동원해야 하며, 당신은 배반자를 찾는 데 시간을 낭비할 수 있는 시간은 없습니다.
가능성은 희박하지만, 세상의 운명은 당신 손에 달렸어요.
게임은 플레이어가 포켓워치를 들고 시계 방향으로 진행하여 각 플레이어가 돌아가도록 라운드로 진행된다. 시계는 매 라운드마다 한 시간씩 앞당겨집니다.
이 게임은 왜 다른가?
- 각 선수는 차례에 따라 5가지 동작을 선택할 수 있습니다.
- 컬티스트들이 주적이 아니라 시계가 주적이죠.
- 컬트파는 서로 모르는 사이에요.
- 컬티스트를 공개한다고 해서 게임에서 제외되는 것은 아니다.
- 선수들은 다른 방식으로 제정신을 잃는다.
조사자/문화 활동
기여:
주문 풀장에 카드를 넣어요.
연구:
0-3장의 카드를 버리고 3장의 카드에 손을 다시 채웁니다 <1장의 광기 카드>.
도박:
카드 2장 뽑으세요. 주문 풀장에서 즉시 연주해야 합니다. 재생되지 않은 카드를 폐기합니다.
조사
섞어서 주문 풀 안에 있는 카드들 중 1개를 제외한 모든 카드를 보세요. 카드 1장과 손에서 카드 1장을 교환할 수 있습니다.
<광기 카드 1장 그리기>
고발하다
한 선수는 다른 선수가 컬티스트라고 비난하기 위해 자신의 차례 동안 고발을 할 수 있다. 피고인이 자신의 비밀 자연 카드를 폭로한 혐의에 대해 과반수의 선수들이 찬성표를 던져야 한다. 피고인이 수사관이라면 근무시간에서 2시간을 빼야 한다.
네크로노미콘
시간이 촉박하고 수사관들이 절박할 경우 네크로노미콘을 자문하기 위해 투표할 수도 있다. 장점도 있겠지만 실패는 순간적이고 잔인한 게임의 끝이다.
장비
캐릭터는 각자 탐색에 도움이 되는 장비를 갖출 것입니다. 장비 사용은 수사관이나 컬트교회에 도움이 될 수 있습니다. 네가 누구 편인지에 따라 다르겠지
플레이어 제거는 없고 컬트주의자들은 다른 컬트주의자들의 정체를 알지 못한다. 만약 컬티스트가 발각되면 그들의 권력은 축소되고 변한다. 조심해요, 그들은 여전히 큰 피해를 입힐 수 있어요.
The clock is ticking. Your team of Investigators have been sent to R’lyeh for the purpose of reinforcing the failing gate, trapping Cthulhu in his prison forever. The Investigators have two enemies. The clock and the cultists hidden among their numbers.
Triggering the four needed incantations will take all of the skill your team can muster and you don’t have the luxury of time to search for the traitors in your midst.
The odds are slim, but the fate of the world rests in your hands.
The game is played in rounds starting with the player holding the pocket watch and proceeding clockwise so that each player takes a turn. The clock advances one hour after each round.
WHY IS THIS GAME DIFFERENT?
- Each player will have a choice of Five actions during their turn.
- The Cultists are not the main enemy, the clock is.
- The Cultists don't know each other.
- Revealing a Cultist does not eliminate them from the game.
- Players lose sanity in different ways.
INVESTIGATOR/CULTIST ACTIONS
CONTRIBUTE:
Play a card into the incantation pool.
RESEARCH:
Discard (0-3 cards) and refill your hand to 3 cards <Draw 1 Insanity Card>.
GAMBLE:
Draw 2 cards. You must play one into the incantation pool immediately. Discard the unplayed card.
INVESTIGATE
Shuffle and look at all but 1 of the cards in the Incantation Pool. You may swap 1 card with 1 card from your hand.
<Draw 1 Insanity Card>
MAKE AN ACCUSATION
A player may make an accusation during their turn in order to accuse another player of being a cultist. A majority of the players must vote in agreement with the accusation for the accused to reveal their Secret Nature card. If the accused is an Investigator subtract two hours off the clock.
THE NECRONOMICON
If time is running short and the investigators are desperate, they may vote to consult the Necronomicon. There will be advantages but failure is an instantaneous and brutal end to the game.
EQUIPMENT
Character will each get a piece of equipment to aid them in their quest. Usage of equipment may aid the Investigators or the Cultists... it just depends whose side you are on.
There is no player elimination and the cultists are unaware of the other cultist's identity. If a cultist is discovered their powers are reduced and changed. Be wary, they can still wreak havoc.
Triggering the four needed incantations will take all of the skill your team can muster and you don’t have the luxury of time to search for the traitors in your midst.
The odds are slim, but the fate of the world rests in your hands.
The game is played in rounds starting with the player holding the pocket watch and proceeding clockwise so that each player takes a turn. The clock advances one hour after each round.
WHY IS THIS GAME DIFFERENT?
- Each player will have a choice of Five actions during their turn.
- The Cultists are not the main enemy, the clock is.
- The Cultists don't know each other.
- Revealing a Cultist does not eliminate them from the game.
- Players lose sanity in different ways.
INVESTIGATOR/CULTIST ACTIONS
CONTRIBUTE:
Play a card into the incantation pool.
RESEARCH:
Discard (0-3 cards) and refill your hand to 3 cards <Draw 1 Insanity Card>.
GAMBLE:
Draw 2 cards. You must play one into the incantation pool immediately. Discard the unplayed card.
INVESTIGATE
Shuffle and look at all but 1 of the cards in the Incantation Pool. You may swap 1 card with 1 card from your hand.
<Draw 1 Insanity Card>
MAKE AN ACCUSATION
A player may make an accusation during their turn in order to accuse another player of being a cultist. A majority of the players must vote in agreement with the accusation for the accused to reveal their Secret Nature card. If the accused is an Investigator subtract two hours off the clock.
THE NECRONOMICON
If time is running short and the investigators are desperate, they may vote to consult the Necronomicon. There will be advantages but failure is an instantaneous and brutal end to the game.
EQUIPMENT
Character will each get a piece of equipment to aid them in their quest. Usage of equipment may aid the Investigators or the Cultists... it just depends whose side you are on.
There is no player elimination and the cultists are unaware of the other cultist's identity. If a cultist is discovered their powers are reduced and changed. Be wary, they can still wreak havoc.
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