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인원
2-4 명
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게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
플로리다 시티 오브 세인트에서 2-4명의 선수들을 위한 카드 게임입니다. 어거스틴.
성 아우구스티누스는 1565년 페드로 메넨데스에 의해 설립되었습니다. 북아메리카에서 가장 오래된 유럽인 정착지이다. 그것의 존재 첫 200년 동안, 그것은 스페인의 지배를 받았습니다. 도시 자체는 항상 작고 가난했지만, 전략적으로 중요한 위치를 차지하고 있었다. 그것은 영국과 프랑스가 걸프 강을 따라 그들만의 정착지를 건설하는 것을 막음으로써 스페인으로 돌아가는 길에 보물선단을 방어하는 데 도움을 주었다.
이 게임에서 플레이어들은 허리케인, 습격, 질병, 적대적인 인디언들에게 무자비하게 시달리는 동안 마을 사람들을 적극적으로 모집하고, 금을 벌고, 군사적 영광을 얻고, 구조물을 건설한다.
각 턴은 약 10년과 같습니다. 게임은 20턴 후에 끝나며, 역사적으로 영국이 도시를 장악한다.
각 플레이어는 7개의 상자로 나누어진 플레이어 매트를 받는다. 정부, 교회, 요새, 인구, 금, 영광, 승리 포인트. 토큰은 플레이어 매트의 상자 안에 배치되어 해당 카테고리의 각 플레이어 점수를 기록한다. 각 선수는 인구 7명, 금메달 5명, 영광 3명으로 시작합니다.
2개의 공통 데크가 있습니다.
1. 이벤트 데크 - 각 턴마다 하나의 무작위 이벤트가 발생합니다.
2. 4개의 보호복으로 구성된 액션 데크:
- 경제(유형: 산업, 농업, 무역)
- 군사(유형: 프랑스, 영국, 통제)
- 인구(유형: 인도, 흑인, 유럽인)
- 건물(유형: 정부, 교회, 요새)
각 정장마다 카드 3종류, 카드 4종류가 있습니다. 또한 덱에는 4장의 리더(와일드) 카드가 있습니다.
각 턴은 7단계로 나뉜다.
1. 그리기 단계
- 각 플레이어는 자신의 손을 10장의 액션 카드까지 채웁니다.
2. 무역 단계
- 플레이어는 서로 액션 카드를 교환할 수 있으며 플레이어 매트 위에서 토큰을 교환할 수도 있다.
3. 멜드 페이즈
- 플레이어는 혼합물을 만들 수 있습니다. 멜드는 같은 종류의 1-4개의 카드로 구성된다. 한 장의 카드가 리더가 될 수 있다. 한 장의 카드가 한 장의 토큰을 번다. 한 번에 두 장의 카드가 3개의 토큰을 번다. 한 번에 3장의 카드가 6개의 토큰을 번다. 한 번에 4장의 카드가 10토큰을 번다.
- 양복당 한 벌씩 최대 4벌까지 만들 수 있습니다.
- 획득한 토큰은 플레이어’s 매트의 관련 상자에 들어갑니다. (예: 인구 집단에서 얻은 토큰은 인구 집단 상자에 들어가고, 군사 집단에서 얻은 토큰은 영광 상자에 들어갑니다.)
4. 건축 단계
- 건물은 보너스 자원을 제공합니다. 토큰은 교회, 정부, 요새의 점수가 가장 높고 두 번째로 높은 경우에 수여된다.
5. 이벤트 단계
- 이벤트 덱의 상단 카드를 뒤집습니다. 이벤트는 즉시 해결되며 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다.
6. 점수 단계
- 플레이어는 인구, 골드, 영광 점수를 기준으로 승리 포인트(VP)를 획득합니다.
7. 종료 단계
- 플레이어는 제로 카드까지 액션핸드를 버릴 수 있다.
- 각 선수는 반올림한 금의 절반을 잃는다.
- 각 플레이어는 모든 영광을 잃습니다.
게임은 20턴 후에 끝납니다. 게임 마지막에 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리합니다.
성 아우구스티누스는 1565년 페드로 메넨데스에 의해 설립되었습니다. 북아메리카에서 가장 오래된 유럽인 정착지이다. 그것의 존재 첫 200년 동안, 그것은 스페인의 지배를 받았습니다. 도시 자체는 항상 작고 가난했지만, 전략적으로 중요한 위치를 차지하고 있었다. 그것은 영국과 프랑스가 걸프 강을 따라 그들만의 정착지를 건설하는 것을 막음으로써 스페인으로 돌아가는 길에 보물선단을 방어하는 데 도움을 주었다.
이 게임에서 플레이어들은 허리케인, 습격, 질병, 적대적인 인디언들에게 무자비하게 시달리는 동안 마을 사람들을 적극적으로 모집하고, 금을 벌고, 군사적 영광을 얻고, 구조물을 건설한다.
각 턴은 약 10년과 같습니다. 게임은 20턴 후에 끝나며, 역사적으로 영국이 도시를 장악한다.
각 플레이어는 7개의 상자로 나누어진 플레이어 매트를 받는다. 정부, 교회, 요새, 인구, 금, 영광, 승리 포인트. 토큰은 플레이어 매트의 상자 안에 배치되어 해당 카테고리의 각 플레이어 점수를 기록한다. 각 선수는 인구 7명, 금메달 5명, 영광 3명으로 시작합니다.
2개의 공통 데크가 있습니다.
1. 이벤트 데크 - 각 턴마다 하나의 무작위 이벤트가 발생합니다.
2. 4개의 보호복으로 구성된 액션 데크:
- 경제(유형: 산업, 농업, 무역)
- 군사(유형: 프랑스, 영국, 통제)
- 인구(유형: 인도, 흑인, 유럽인)
- 건물(유형: 정부, 교회, 요새)
각 정장마다 카드 3종류, 카드 4종류가 있습니다. 또한 덱에는 4장의 리더(와일드) 카드가 있습니다.
각 턴은 7단계로 나뉜다.
1. 그리기 단계
- 각 플레이어는 자신의 손을 10장의 액션 카드까지 채웁니다.
2. 무역 단계
- 플레이어는 서로 액션 카드를 교환할 수 있으며 플레이어 매트 위에서 토큰을 교환할 수도 있다.
3. 멜드 페이즈
- 플레이어는 혼합물을 만들 수 있습니다. 멜드는 같은 종류의 1-4개의 카드로 구성된다. 한 장의 카드가 리더가 될 수 있다. 한 장의 카드가 한 장의 토큰을 번다. 한 번에 두 장의 카드가 3개의 토큰을 번다. 한 번에 3장의 카드가 6개의 토큰을 번다. 한 번에 4장의 카드가 10토큰을 번다.
- 양복당 한 벌씩 최대 4벌까지 만들 수 있습니다.
- 획득한 토큰은 플레이어’s 매트의 관련 상자에 들어갑니다. (예: 인구 집단에서 얻은 토큰은 인구 집단 상자에 들어가고, 군사 집단에서 얻은 토큰은 영광 상자에 들어갑니다.)
4. 건축 단계
- 건물은 보너스 자원을 제공합니다. 토큰은 교회, 정부, 요새의 점수가 가장 높고 두 번째로 높은 경우에 수여된다.
5. 이벤트 단계
- 이벤트 덱의 상단 카드를 뒤집습니다. 이벤트는 즉시 해결되며 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다.
6. 점수 단계
- 플레이어는 인구, 골드, 영광 점수를 기준으로 승리 포인트(VP)를 획득합니다.
7. 종료 단계
- 플레이어는 제로 카드까지 액션핸드를 버릴 수 있다.
- 각 선수는 반올림한 금의 절반을 잃는다.
- 각 플레이어는 모든 영광을 잃습니다.
게임은 20턴 후에 끝납니다. 게임 마지막에 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리합니다.
A card game for 2-4 players based on survival and accomplishment in the Florida City of St. Augustine.
St. Augustine was founded in 1565 by Pedro Menendez. It is the oldest, continuously inhabited European settlement in North America. For the first 200 years of its existence, it was controlled by Spain. The town itself was always very small and poor, but it held an important strategic position. It helped defend the treasure fleets on their way back to Spain by preventing the English and French from building their own settlements along the Gulf stream.
In this game players actively recruit townsfolk, earn gold, gain military glory, and build structures while being mercilessly subjected to hurricanes, raids, disease, and hostile indians.
Each turn is equal to about a decade. The game ends after 20 turns, at which point, historically, the British take control of the city.
Each Player gets a player mat which is divided up into 7 boxes: Government, Churches, Forts, Population, Gold, Glory and Victory Points. Tokens are placed in the boxes on player mats to keep track of each players score in that category. Each player starts with 7 population, 5 gold, and 3 glory.
There are 2 Common Decks:
1. The Event Deck - one random event occurs each turn.
2. The Action Deck which comprises four suits:
- Economic (Types: Industry, Agriculture, Trade)
- Military (Types: Fight the French, Fight the English, Control)
- Population (Types: Indians, Blacks, Europeans)
- Buildings (Types: Government, Churches, Forts)
Each suit has 3 types of card with 4 cards for each type. In addition the deck has 4 leader (wild) cards.
Each turn is divided into 7 Phases:
1. Draw Phase
- Each Player fills their hand to 10 action cards.
2. Trade Phase
- Players may trade action cards with each other and may also trade tokens on their player mats.
3. Meld Phase
- Players may make melds. A meld consists of 1-4 cards of the same type. One card in a meld may be a leader. One card in a meld earns 1 token. Two cards in a meld earns 3 tokens. Three cards in a meld earns 6 tokens. Four cards in a meld earns 10 tokens.
- You can make a max of 4 melds, one from each suit.
- Tokens earned go into the relevant box on the player’s mat. (e.g. tokens from a population meld go into the population box, tokens from a military meld go into the glory box).
4. Building Phase
- Buildings provide bonus resources. Tokens are awarded for having the highest and second highest church, government and fort scores.
5. Event Phase
- Flip over the top card of the event deck. The event is resolved immediately and affects all players.
6. Score Phase
- Players gain Victory Points (VP) in based on their population, gold and glory scores.
7. End Phase
- Players may discard their action hands down to zero cards.
- Each player loses one half his gold rounding down.
- Each player loses all his Glory.
The game ends after 20 turns. The player with the most VP at the end of the game wins.
St. Augustine was founded in 1565 by Pedro Menendez. It is the oldest, continuously inhabited European settlement in North America. For the first 200 years of its existence, it was controlled by Spain. The town itself was always very small and poor, but it held an important strategic position. It helped defend the treasure fleets on their way back to Spain by preventing the English and French from building their own settlements along the Gulf stream.
In this game players actively recruit townsfolk, earn gold, gain military glory, and build structures while being mercilessly subjected to hurricanes, raids, disease, and hostile indians.
Each turn is equal to about a decade. The game ends after 20 turns, at which point, historically, the British take control of the city.
Each Player gets a player mat which is divided up into 7 boxes: Government, Churches, Forts, Population, Gold, Glory and Victory Points. Tokens are placed in the boxes on player mats to keep track of each players score in that category. Each player starts with 7 population, 5 gold, and 3 glory.
There are 2 Common Decks:
1. The Event Deck - one random event occurs each turn.
2. The Action Deck which comprises four suits:
- Economic (Types: Industry, Agriculture, Trade)
- Military (Types: Fight the French, Fight the English, Control)
- Population (Types: Indians, Blacks, Europeans)
- Buildings (Types: Government, Churches, Forts)
Each suit has 3 types of card with 4 cards for each type. In addition the deck has 4 leader (wild) cards.
Each turn is divided into 7 Phases:
1. Draw Phase
- Each Player fills their hand to 10 action cards.
2. Trade Phase
- Players may trade action cards with each other and may also trade tokens on their player mats.
3. Meld Phase
- Players may make melds. A meld consists of 1-4 cards of the same type. One card in a meld may be a leader. One card in a meld earns 1 token. Two cards in a meld earns 3 tokens. Three cards in a meld earns 6 tokens. Four cards in a meld earns 10 tokens.
- You can make a max of 4 melds, one from each suit.
- Tokens earned go into the relevant box on the player’s mat. (e.g. tokens from a population meld go into the population box, tokens from a military meld go into the glory box).
4. Building Phase
- Buildings provide bonus resources. Tokens are awarded for having the highest and second highest church, government and fort scores.
5. Event Phase
- Flip over the top card of the event deck. The event is resolved immediately and affects all players.
6. Score Phase
- Players gain Victory Points (VP) in based on their population, gold and glory scores.
7. End Phase
- Players may discard their action hands down to zero cards.
- Each player loses one half his gold rounding down.
- Each player loses all his Glory.
The game ends after 20 turns. The player with the most VP at the end of the game wins.
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