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BGG랭킹
BGG전체 : 15735
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Shawn Richard Macleod
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아티스트
Henning Ludvigsen
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인원
게임 소개
헬리오스 익스팬서 게임은 당신을 성간 문명을 지배하게 하고, 라이벌과 은하 패권을 다투게 합니다. 거주할 수 있는 행성을 식민지로 만들고, 기술을 연구하고, 전쟁을 할 군대를 만들죠. 가장 많은 행성을 식민지로 삼은 문명이 승리하여 은하를 지배합니다.
헬리오스 익스팬스는 60분 이내에 4X 플레이 경험을 제공하는 보드게임을 개발하겠다는 비전에서 영감을 받아 기존 4X 게이머가 캐주얼 게이머만큼 만족할 수 있도록 플레이 경험을 꾸몄다. 이 비전은 게임 디자인의 토대가 될 구체적인 디자인 목표들을 이끌어냈다. 무엇보다도, 이 게임은 5분 안에 가르칠 수 있다는 목표를 중심으로 만들어졌습니다. 이 특정 골은 간소화된 의사결정 트리를 유도하여 단순하지만 전술적인 플레이어의 선택이 방향을 틀게 만들었다. 일반적으로 4배 플레이 경험과 관련된 게임 플레이 긴장을 보존하기 위해 플레이어 상호 작용에 중점을 두었다. 궁극적으로, (다른 몇 가지 목표와 함께) 이러한 기초적인 디자인 목표의 조합은 적절한 양의 텐션 턴 투 턴을 만드는 액션/무브먼트 프로그래밍 게임 메커니즘으로 이어졌다. 핵심인 헬리오스 익스팬스는 단순하지만 전술적인 결정과 응집력 있는 작동 메커니즘을 가진 매우 상호작용적인 게임이다.
헬리오스 익스팬스는 60분 이내에 4X 플레이 경험을 제공하는 보드게임을 개발하겠다는 비전에서 영감을 받아 기존 4X 게이머가 캐주얼 게이머만큼 만족할 수 있도록 플레이 경험을 꾸몄다. 이 비전은 게임 디자인의 토대가 될 구체적인 디자인 목표들을 이끌어냈다. 무엇보다도, 이 게임은 5분 안에 가르칠 수 있다는 목표를 중심으로 만들어졌습니다. 이 특정 골은 간소화된 의사결정 트리를 유도하여 단순하지만 전술적인 플레이어의 선택이 방향을 틀게 만들었다. 일반적으로 4배 플레이 경험과 관련된 게임 플레이 긴장을 보존하기 위해 플레이어 상호 작용에 중점을 두었다. 궁극적으로, (다른 몇 가지 목표와 함께) 이러한 기초적인 디자인 목표의 조합은 적절한 양의 텐션 턴 투 턴을 만드는 액션/무브먼트 프로그래밍 게임 메커니즘으로 이어졌다. 핵심인 헬리오스 익스팬스는 단순하지만 전술적인 결정과 응집력 있는 작동 메커니즘을 가진 매우 상호작용적인 게임이다.
A game of Helios Expanse places you in control of an interstellar civilization, competing for galactic supremacy against its rivals. You colonize habitable planets, research technologies, and build a military with which to wage war. The civilization that colonizes the most planets emerges victorious and rules the galaxy.
Helios Expanse was inspired by a vision to develop a board game that provided a 4X play experience in under sixty minutes, and the play experience was crafted to be as satisfying for the traditional 4X gamer as it is for the casual gamer. This vision drove a specific set of design goals that would serve as the foundation for the game design. First and foremost, the game was created around the goal of being teachable in less than five minutes. This specific goal drove a streamlined decision tree resulting in simple, but tactical player choices turn to turn. An emphasis was placed on player interaction to preserve the game play tension typically associated with a 4X play experience. Ultimately, this combination of foundational design goals (along with a few others) led to an action/movement programming game mechanism that created just the right amount of tension turn-to-turn. At its core, Helios Expanse is a highly interactive game with simple, but tactical decisions and cohesive, working mechanisms.
Helios Expanse was inspired by a vision to develop a board game that provided a 4X play experience in under sixty minutes, and the play experience was crafted to be as satisfying for the traditional 4X gamer as it is for the casual gamer. This vision drove a specific set of design goals that would serve as the foundation for the game design. First and foremost, the game was created around the goal of being teachable in less than five minutes. This specific goal drove a streamlined decision tree resulting in simple, but tactical player choices turn to turn. An emphasis was placed on player interaction to preserve the game play tension typically associated with a 4X play experience. Ultimately, this combination of foundational design goals (along with a few others) led to an action/movement programming game mechanism that created just the right amount of tension turn-to-turn. At its core, Helios Expanse is a highly interactive game with simple, but tactical decisions and cohesive, working mechanisms.
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