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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alexander Shen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
설명 &
레슬링 선수 여러분! 매니지먼트는 팬들이 자리에 계속 앉아있도록 다크 매치를 해 줄 것을 요청했습니다. 전체 경기를 안무하기에는 시간이 부족하기 때문에 최대한 좋은 경기를 연출하고 즉흥적으로 연출하는 것은 여러분에게 달려 있다. 단 하나의 요구사항은 팬들이 보고 싶어하는 것을 보고 싶어하기 때문에 경영진이 여러분이 치기를 원하는 특정한 장소가 있다는 것입니다. 가장 짜릿한 경기를 펼쳐서 팬들을 계속 응원하게 할 수 있나요, 아니면 1-2-3 경기 후에 들리는 소리는 귀뚜라미 소리뿐일까요?
골 오브 더 게임
다른 맞대결 레슬링 테마 게임이나 격투 게임과 달리 적중점을 떨어뜨려 상대를 이기지 않는 것이 목표다. 목표는 최고의 경기를 펼쳐 가장 많은 팬(승점)을 얻는 것입니다!
게임플레이
1. 카드를 모멘텀 데크(카드 1 – 7)와 스폿 데크(카드 8 – 13)로 구분합니다.
2. 3쌍의 스팟카드를 테이블 중앙에 위를 향하게 놓으세요. 각 쌍의 합이 각 지점에 대해 도달하려는 목표입니다.
3. 모멘텀 데크를 다른 쪽에 놓습니다.
4. 각 플레이어는 모멘텀 덱에서 5장의 카드를 뽑습니다.
5. 먼저 시작할 플레이어를 선택합니다.
이제 선수들은 차례에 따라 한 스팟에서 돌아가며 카드를 가지고 그 목표에 도달하려고 한다. 이 목표를 달성하면 더 많은 팬들이 스팟을 획득하게 되지만, 패스를 하면 (유효한 카드를 사용할 수 없을 때) 상대방에게 스팟을 빼앗기고 더 많은 팬을 얻게 된다. 손에서 나오는 카드는 스트라이크나 홀드 같은 간단한 레슬링 동작을 나타내며 DDT나 창과 같은 파워 동작인 스팟으로 확대됩니다.
남은 모멘텀 카드나 스팟이 없으면 핀폴 시도를 시작합니다! 이 게임은 전쟁 게임으로 바뀌어 손에 남아있는 카드를 넘겨서 누가 핀을 얻는지 확인합니다. 핀을 꽂은 후에는 모든 완벽 및 실패(통과) 지점에 점수가 매겨집니다.
ASWG: 다크매치에서는 상대를 읽고, 카드를 평가하고, 미래의 스팟에 대한 잠재적인 결과를 측정하는 것이 가장 좋아하는 밝은 팬을 결정할 것입니다!
레슬링 선수 여러분! 매니지먼트는 팬들이 자리에 계속 앉아있도록 다크 매치를 해 줄 것을 요청했습니다. 전체 경기를 안무하기에는 시간이 부족하기 때문에 최대한 좋은 경기를 연출하고 즉흥적으로 연출하는 것은 여러분에게 달려 있다. 단 하나의 요구사항은 팬들이 보고 싶어하는 것을 보고 싶어하기 때문에 경영진이 여러분이 치기를 원하는 특정한 장소가 있다는 것입니다. 가장 짜릿한 경기를 펼쳐서 팬들을 계속 응원하게 할 수 있나요, 아니면 1-2-3 경기 후에 들리는 소리는 귀뚜라미 소리뿐일까요?
골 오브 더 게임
다른 맞대결 레슬링 테마 게임이나 격투 게임과 달리 적중점을 떨어뜨려 상대를 이기지 않는 것이 목표다. 목표는 최고의 경기를 펼쳐 가장 많은 팬(승점)을 얻는 것입니다!
게임플레이
1. 카드를 모멘텀 데크(카드 1 – 7)와 스폿 데크(카드 8 – 13)로 구분합니다.
2. 3쌍의 스팟카드를 테이블 중앙에 위를 향하게 놓으세요. 각 쌍의 합이 각 지점에 대해 도달하려는 목표입니다.
3. 모멘텀 데크를 다른 쪽에 놓습니다.
4. 각 플레이어는 모멘텀 덱에서 5장의 카드를 뽑습니다.
5. 먼저 시작할 플레이어를 선택합니다.
이제 선수들은 차례에 따라 한 스팟에서 돌아가며 카드를 가지고 그 목표에 도달하려고 한다. 이 목표를 달성하면 더 많은 팬들이 스팟을 획득하게 되지만, 패스를 하면 (유효한 카드를 사용할 수 없을 때) 상대방에게 스팟을 빼앗기고 더 많은 팬을 얻게 된다. 손에서 나오는 카드는 스트라이크나 홀드 같은 간단한 레슬링 동작을 나타내며 DDT나 창과 같은 파워 동작인 스팟으로 확대됩니다.
남은 모멘텀 카드나 스팟이 없으면 핀폴 시도를 시작합니다! 이 게임은 전쟁 게임으로 바뀌어 손에 남아있는 카드를 넘겨서 누가 핀을 얻는지 확인합니다. 핀을 꽂은 후에는 모든 완벽 및 실패(통과) 지점에 점수가 매겨집니다.
ASWG: 다크매치에서는 상대를 읽고, 카드를 평가하고, 미래의 스팟에 대한 잠재적인 결과를 측정하는 것이 가장 좋아하는 밝은 팬을 결정할 것입니다!
Description & Theme
Wrestlers! Management has asked you to stick around and put together a dark match to keep the fans in their seats. There isn't enough time to choreograph the whole match, so it is up to you to put on and improvise the best match possible. The only requirement is there are specific spots management wants you to hit because the fans want to see what the fans want to see! Can you put on the most electrifying match and keep the fans cheering or will the only sound you hear after the 1-2-3 be the sound of crickets?
Goal of the Game
Unlike other head-to-head wrestling themed games or fighting games, the goal is not to beat your opponent by depleting their hit points. The goal is to put on the best match possible and getting the most fans (victory points)!
Gameplay
1. Separate the cards into a Momentum Deck (cards 1 – 7) and a Spot Deck (cards 8 – 13).
2. Place 3 pairs of Spot cards in the center of the table face up. The sum of each of the pairs is the goal you are trying to reach for each Spot.
3. Place the Momentum Deck to another side.
4. Each player draws 5 cards from the Momentum Deck.
5. Choose a player to go first.
Players now take turns playing a card from their hand on one Spot, trying to reach that goal on their turn. Reaching that goal perfectly wins the Spot and equates to more fans, but passing (when a valid card can't be played) forfeits the Spot to the opponent and giving them more fans. Cards played from the hand represent simple wrestling moves, like strikes and holds, that escalate to the Spot, which are power moves like DDTs and spears!
When there are no Momentum cards or Spots remaining, players enter the Pin Fall attempt! Play turns into a War-style game, flipping over remaining cards in the hand to see who wins the pin. After the pin, all Perfect and Botched (passed) Spots are scored up.
Reading your opponent, evaluating the cards in play, the cards in your hand, and measuring the potential outcomes on future Spots will determine the bright fan favorite in ASWG: Dark Match!
Wrestlers! Management has asked you to stick around and put together a dark match to keep the fans in their seats. There isn't enough time to choreograph the whole match, so it is up to you to put on and improvise the best match possible. The only requirement is there are specific spots management wants you to hit because the fans want to see what the fans want to see! Can you put on the most electrifying match and keep the fans cheering or will the only sound you hear after the 1-2-3 be the sound of crickets?
Goal of the Game
Unlike other head-to-head wrestling themed games or fighting games, the goal is not to beat your opponent by depleting their hit points. The goal is to put on the best match possible and getting the most fans (victory points)!
Gameplay
1. Separate the cards into a Momentum Deck (cards 1 – 7) and a Spot Deck (cards 8 – 13).
2. Place 3 pairs of Spot cards in the center of the table face up. The sum of each of the pairs is the goal you are trying to reach for each Spot.
3. Place the Momentum Deck to another side.
4. Each player draws 5 cards from the Momentum Deck.
5. Choose a player to go first.
Players now take turns playing a card from their hand on one Spot, trying to reach that goal on their turn. Reaching that goal perfectly wins the Spot and equates to more fans, but passing (when a valid card can't be played) forfeits the Spot to the opponent and giving them more fans. Cards played from the hand represent simple wrestling moves, like strikes and holds, that escalate to the Spot, which are power moves like DDTs and spears!
When there are no Momentum cards or Spots remaining, players enter the Pin Fall attempt! Play turns into a War-style game, flipping over remaining cards in the hand to see who wins the pin. After the pin, all Perfect and Botched (passed) Spots are scored up.
Reading your opponent, evaluating the cards in play, the cards in your hand, and measuring the potential outcomes on future Spots will determine the bright fan favorite in ASWG: Dark Match!
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