-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Fneup
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Ynavi는 승점을 위해 경기하는 게임이며, 그것을 얻기 위한 몇 가지 메카닉이 있다. 주된 방법은 바이킹 배인 '드락카르'에 점수를 매기는 것이다. 각 드라크카는 점수를 얻기 위해 특정한 색의 큐브로 채워져야 하며, 각 점수는 4점을 획득합니다.
각 턴이 시작될 때, 첫 번째 플레이어는 각각 다른 색깔의 주사위 5개를 값 1부터 3까지의 두 변으로 굴리며, 각 주사위는 다른 색상의 큐브와 카드 더미와 관련이 있다. 그런 다음, 플레이어들은 돌아가면서 주사위를 고른다. 선택된 다이의 경우, 플레이어는 다이의 숫자와 같은 큐브 수를 취하거나 더미에서 많은 카드를 뽑을 수 있지만, 한 개만 가지고 나머지는 버릴 수 있다.
5개의 더미는 파란색, 녹색, 빨간색, 검은색, 노란색입니다. 블루카드는 경기 내내 여러분과 함께 할 수 있는 장비입니다. 그린카드는 큐브로 채워야 사용할 수 있고, 강력한 일을 할 수 있고, 나머지 게임 동안 머물 수 있는 '치프'다. 정육면체로 족장을 채우면 승점이 쌓이고, 채우지 못하면 승점을 잃는다. 레드카드는 멋진 일을 할 수 있는 하나의 주문이다. 블랙 카드는 큐브로 채워야만 제거할 수 있는 상대에게 할당하는 부정적인 상태입니다. 마지막으로 노란색은 퀘스트이며, 마지막에 채점 단계에서 만족하면 승리 포인트를 획득합니다.
옵션이 선택되면 플레이어는 카드를 사용하거나 드라크카, 치프, 블랙 카드 위에 큐브를 올려놓을 수 있다. 모든 플레이어가 회전하고 모든 주사위가 선택될 때까지 회전하며(첫 번째 플레이어가 매 라운드마다 2회전씩) 첫 번째 플레이어 토큰이 회전하고 새로운 라운드가 시작됩니다. 게임은 카드 더미나 큐브가 라운드가 끝날 때 비어있을 때 끝납니다.
각 턴이 시작될 때, 첫 번째 플레이어는 각각 다른 색깔의 주사위 5개를 값 1부터 3까지의 두 변으로 굴리며, 각 주사위는 다른 색상의 큐브와 카드 더미와 관련이 있다. 그런 다음, 플레이어들은 돌아가면서 주사위를 고른다. 선택된 다이의 경우, 플레이어는 다이의 숫자와 같은 큐브 수를 취하거나 더미에서 많은 카드를 뽑을 수 있지만, 한 개만 가지고 나머지는 버릴 수 있다.
5개의 더미는 파란색, 녹색, 빨간색, 검은색, 노란색입니다. 블루카드는 경기 내내 여러분과 함께 할 수 있는 장비입니다. 그린카드는 큐브로 채워야 사용할 수 있고, 강력한 일을 할 수 있고, 나머지 게임 동안 머물 수 있는 '치프'다. 정육면체로 족장을 채우면 승점이 쌓이고, 채우지 못하면 승점을 잃는다. 레드카드는 멋진 일을 할 수 있는 하나의 주문이다. 블랙 카드는 큐브로 채워야만 제거할 수 있는 상대에게 할당하는 부정적인 상태입니다. 마지막으로 노란색은 퀘스트이며, 마지막에 채점 단계에서 만족하면 승리 포인트를 획득합니다.
옵션이 선택되면 플레이어는 카드를 사용하거나 드라크카, 치프, 블랙 카드 위에 큐브를 올려놓을 수 있다. 모든 플레이어가 회전하고 모든 주사위가 선택될 때까지 회전하며(첫 번째 플레이어가 매 라운드마다 2회전씩) 첫 번째 플레이어 토큰이 회전하고 새로운 라운드가 시작됩니다. 게임은 카드 더미나 큐브가 라운드가 끝날 때 비어있을 때 끝납니다.
Ynavi is a game where you play for victory points, and there are several mechanics to attain them. the main way is by scoring 'drakkars', the viking ship. Each drakkar needs to be filled with cubes of specific color in order to be scored, each scored earns 4 victory points.
At the beginning of each turn, the first player rolls 5 dice of different color each with 2 sides of values 1 through 3, each of which correlates to a different color of cubes and pile of cards. Then, players rotate in choosing a die. For a selected die, the player can either take a number of cubes equal to the number on the die, or draw that many cards from the pile, but may only keep one and discard the rest.
The 5 piles are as follows: blue, green, red, black, and yellow. Blue cards are equipments that stay with you for the rest of the game. Green cards are 'chiefs' that need to be filled with cubes to use, and can do powerful things, and stay for the rest of the game. Filling chiefs with cubes earns a victory point, failing to do so loses a victory point. Red cards are one time spells that can do cool things. Black cards are negative statuses you assign to an opponent that they may only remove by filling it with cubes. Lastly, yellow are quests, that if satisfied in the scoring phase at the end earn victory points.
Once an option is chosen, a player may use a card if applicable, or place their cubes on their drakkars, chief, or black card inflicted on him/her. Then turn rotates until all players go and all dice are chosen (first player gets 2 turns each round), and then the first player token rotates and a new round begins. The game ends when either a pile of cards or cubes remains empty at the end of the round.
At the beginning of each turn, the first player rolls 5 dice of different color each with 2 sides of values 1 through 3, each of which correlates to a different color of cubes and pile of cards. Then, players rotate in choosing a die. For a selected die, the player can either take a number of cubes equal to the number on the die, or draw that many cards from the pile, but may only keep one and discard the rest.
The 5 piles are as follows: blue, green, red, black, and yellow. Blue cards are equipments that stay with you for the rest of the game. Green cards are 'chiefs' that need to be filled with cubes to use, and can do powerful things, and stay for the rest of the game. Filling chiefs with cubes earns a victory point, failing to do so loses a victory point. Red cards are one time spells that can do cool things. Black cards are negative statuses you assign to an opponent that they may only remove by filling it with cubes. Lastly, yellow are quests, that if satisfied in the scoring phase at the end earn victory points.
Once an option is chosen, a player may use a card if applicable, or place their cubes on their drakkars, chief, or black card inflicted on him/her. Then turn rotates until all players go and all dice are chosen (first player gets 2 turns each round), and then the first player token rotates and a new round begins. The game ends when either a pile of cards or cubes remains empty at the end of the round.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
615
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
393
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18