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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
아스가르디안과 프로스트 자이언츠, 다크 엘프 또는 마라더스 간의 전투를 묘사하는 보드 및 카드 추상 교전 레벨 전투 게임입니다.
놀이는 8x8 보드에서 치트, 피규어, 미니어처를 사용하여 단위를 나타낸다. 시나리오에 따라 보드의 여러 공간은 통과 불가능한 것으로 표시되며, 구멍, 벽 및 기타 장애물을 나타냅니다.
단위들은 일련의 표에 설명되어 있지만 적중점 값이 1에서 9 사이이고 특정한 기능과 특성이 있으며 관련된 특수 카드를 가질 수 있다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 카드는 종류가 다양하다: 이동, 원거리 공격, 직접 공격, 방어, 콤보, 특수. Move(이동) 및 Attack(공격) 카드에는 관련 범위가 있습니다.
사용되는 단위는 시나리오에 따라 다릅니다(4개 제공). 각 선수는 자신의 등 두 줄의 정사각형에 한 개의 유닛을 배치한다. 단위가 쌓일 수 없습니다.
각 턴마다 3단계로 구성된다.
1. 운명의 단계
- 카드 3장 뽑으세요. 최대 손 크기 = 카드 5개. 초과 카드는 폐기합니다.
2. 이동 단계
- 이동 카드를 재생(폐기)하여 장치 중 하나를 이동합니다. 이동 카드에는 번호가 있습니다. 이것은 장치가 이동하는 공간의 수입니다. 이동은 대각선 또는 직교일 수 있습니다. “Knight” 타입 이동 카드는 장치가 체스의 기사처럼 움직일 수 있게 해줍니다. 어느 방향으로든 한 단위만 이동하는 대신 한 장의 이동 카드를 사용하여 표시된 수의 공간을 2~3개 이동할 수 있습니다. 장치는 다른 장치를 통해 이동할 수 없습니다.
3. 전투 단계
- 유닛 공격을 하려면 공격 카드를 재생(폐기)합니다. 공격 카드에는 숫자가 있습니다. 여기가 공격 범위입니다. 공격은 대각선 또는 직교일 수 있다. “Knight” 타입의 공격 카드는 체스의 나이트와 같은 범위의 공격을 생성합니다. 유닛은 다른 유닛을 통해 공격할 수 없습니다.
- 모든 공격이 1개의 기본 피해를 입힌다(대상은 1타를 잃는다). 피해를 기록하기 위해 chits 또는 coins를 사용하세요. 적중 횟수가 0으로 줄어든 유닛은 죽거나 무력화되며 보드에서 제거됩니다.
- 당신의 상대는 당신의 공격을 무효화하기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
- 한 부대는 공격 방향으로 후퇴한다. 장치가 다른 장치에 의해 차단되면 다른 장치도 뒤로 밀립니다(Domino 행처럼). 장치가 통행이 불가능한 공간에 부딪히거나 보드에서 떨어지면 파괴됩니다.
승리 조건은 시나리오에 따라 다르다. 15바퀴를 돌면 승리가 없으면 한쪽이 물러나고 전투는 무승부다.
놀이는 8x8 보드에서 치트, 피규어, 미니어처를 사용하여 단위를 나타낸다. 시나리오에 따라 보드의 여러 공간은 통과 불가능한 것으로 표시되며, 구멍, 벽 및 기타 장애물을 나타냅니다.
단위들은 일련의 표에 설명되어 있지만 적중점 값이 1에서 9 사이이고 특정한 기능과 특성이 있으며 관련된 특수 카드를 가질 수 있다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 카드는 종류가 다양하다: 이동, 원거리 공격, 직접 공격, 방어, 콤보, 특수. Move(이동) 및 Attack(공격) 카드에는 관련 범위가 있습니다.
사용되는 단위는 시나리오에 따라 다릅니다(4개 제공). 각 선수는 자신의 등 두 줄의 정사각형에 한 개의 유닛을 배치한다. 단위가 쌓일 수 없습니다.
각 턴마다 3단계로 구성된다.
1. 운명의 단계
- 카드 3장 뽑으세요. 최대 손 크기 = 카드 5개. 초과 카드는 폐기합니다.
2. 이동 단계
- 이동 카드를 재생(폐기)하여 장치 중 하나를 이동합니다. 이동 카드에는 번호가 있습니다. 이것은 장치가 이동하는 공간의 수입니다. 이동은 대각선 또는 직교일 수 있습니다. “Knight” 타입 이동 카드는 장치가 체스의 기사처럼 움직일 수 있게 해줍니다. 어느 방향으로든 한 단위만 이동하는 대신 한 장의 이동 카드를 사용하여 표시된 수의 공간을 2~3개 이동할 수 있습니다. 장치는 다른 장치를 통해 이동할 수 없습니다.
3. 전투 단계
- 유닛 공격을 하려면 공격 카드를 재생(폐기)합니다. 공격 카드에는 숫자가 있습니다. 여기가 공격 범위입니다. 공격은 대각선 또는 직교일 수 있다. “Knight” 타입의 공격 카드는 체스의 나이트와 같은 범위의 공격을 생성합니다. 유닛은 다른 유닛을 통해 공격할 수 없습니다.
- 모든 공격이 1개의 기본 피해를 입힌다(대상은 1타를 잃는다). 피해를 기록하기 위해 chits 또는 coins를 사용하세요. 적중 횟수가 0으로 줄어든 유닛은 죽거나 무력화되며 보드에서 제거됩니다.
- 당신의 상대는 당신의 공격을 무효화하기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
- 한 부대는 공격 방향으로 후퇴한다. 장치가 다른 장치에 의해 차단되면 다른 장치도 뒤로 밀립니다(Domino 행처럼). 장치가 통행이 불가능한 공간에 부딪히거나 보드에서 떨어지면 파괴됩니다.
승리 조건은 시나리오에 따라 다르다. 15바퀴를 돌면 승리가 없으면 한쪽이 물러나고 전투는 무승부다.
A board and card abstract skirmish level combat game for 2 players depicting the battle between Asgardians and either Frost Giants, Dark Elves or Marauders.
Play is conducted on an 8x8 board using chits, figures or miniatures to represent units. Dependant on scenario several spaces on the board will be marked as impassable, representing pits, walls, and other obstacles.
Units are described in a series of tables but have a hit point value of between 1 and 9, have specific capabilities and characteristics, and may have associated special cards.
Players share a common deck. Cards are of varying types: Move, Ranged Attack, Hand to Hand Attack, Defence, Combo and Special. Move and Attack cards have an associated range.
The units used are dependent on scenario (four are provided). Each player places one unit on each square of his back two rows. Units may not stack.
Players take turns with each turn comprising 3 phases:
1. Fate Phase
- Draw 3 cards. Max hand size = 5 cards. Discard excess cards.
2. Move Phase
- Play (discard) a Move card to move one of your units. The move card has a number. This is the number of spaces the unit moves. Moves can be diagonal or orthogonal. “Knight” type move cards allow a unit to move like a knight in chess. Instead of moving just one unit in any direction, you have the option of moving 2 or 3 units forward the indicated number of spaces using a single move card. Units cannot move through other units.
3. Fight Phase
- Play (discard) an Attack card to have a unit attack. The attack card has a number. This is the range of the attack. Attacks can be diagonal or orthogonal. “Knight” type attack cards produce an attack with a range like a knight in chess. Units cannot attack through other units.
- Every attack does a base of 1 damage (target loses 1 hit). Use chits or coins to record damage. A unit reduced to 0 hits is killed or incapacitated and removed from the board.
- Your opponent may play defence cards to negate your attack.
- A unit is knocked back in the direction of the attack. If a unit is blocked by another unit the other unit is also knocked back (like a row of dominoes). If a unit is knocked into an impassable space or off the board it is destroyed.
Victory conditions are scenario specific. After 15 turns, if there is no victory, one side retreats and the battle is a draw.
Play is conducted on an 8x8 board using chits, figures or miniatures to represent units. Dependant on scenario several spaces on the board will be marked as impassable, representing pits, walls, and other obstacles.
Units are described in a series of tables but have a hit point value of between 1 and 9, have specific capabilities and characteristics, and may have associated special cards.
Players share a common deck. Cards are of varying types: Move, Ranged Attack, Hand to Hand Attack, Defence, Combo and Special. Move and Attack cards have an associated range.
The units used are dependent on scenario (four are provided). Each player places one unit on each square of his back two rows. Units may not stack.
Players take turns with each turn comprising 3 phases:
1. Fate Phase
- Draw 3 cards. Max hand size = 5 cards. Discard excess cards.
2. Move Phase
- Play (discard) a Move card to move one of your units. The move card has a number. This is the number of spaces the unit moves. Moves can be diagonal or orthogonal. “Knight” type move cards allow a unit to move like a knight in chess. Instead of moving just one unit in any direction, you have the option of moving 2 or 3 units forward the indicated number of spaces using a single move card. Units cannot move through other units.
3. Fight Phase
- Play (discard) an Attack card to have a unit attack. The attack card has a number. This is the range of the attack. Attacks can be diagonal or orthogonal. “Knight” type attack cards produce an attack with a range like a knight in chess. Units cannot attack through other units.
- Every attack does a base of 1 damage (target loses 1 hit). Use chits or coins to record damage. A unit reduced to 0 hits is killed or incapacitated and removed from the board.
- Your opponent may play defence cards to negate your attack.
- A unit is knocked back in the direction of the attack. If a unit is blocked by another unit the other unit is also knocked back (like a row of dominoes). If a unit is knocked into an impassable space or off the board it is destroyed.
Victory conditions are scenario specific. After 15 turns, if there is no victory, one side retreats and the battle is a draw.
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