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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
2-5명의 플레이어를 위한 카드와 주사위 게임. 각 플레이어는 알래스카의 한 마을을 통제하고 가장 많은 점수를 얻기 위해 자신의 마을을 발전시킵니다.
플레이어들은 자원(투자) 카드와 이벤트 카드로 구성된 공통 덱을 공유한다. 갑판은 세 부분으로 나뉘어 있습니다. 모든 &ldqu;early&rdqu;카드가 뒤섞여 덱의 상위 3분의 1이 된다. 모든 “late” 카드가 뒤섞여 바닥의 3분의 1이 된다.
리소스 카드 유형에는 13가지가 있습니다. 인도, 광산, 어류, 목재, 선박, 지상, 항공, 정부, 군사, 석유, 농업, 서비스 및 관광. 자원 카드는 관련 비용, 점수 및 수익 가치를 가집니다.
각 선수는 2달러부터 시작합니다.
각 턴마다 2단계로 구성된다.
1. 수익 단계
- 1달러를 무료로 받으세요.
- 1D6 또는 2D6 롤. 롤과 점수가 일치하는 모든 리소스를 통해 수익을 창출할 수 있습니다.
- 만약 당신의 카드가 하나도 일치하지 않는다면, 무료로 2달러를 얻으세요.
- 달러는 보통 은행에서 나옵니다. 그러나 자원이 “ticket”로 표시되어 있다면, 1달러는 은행이 아닌 상대방으로부터 나온다.
2. 투자 단계
- 데크의 상위 3개의 카드가 위로 향합니다.
- 카드 한 장을 액면 그대로 구매하실 수 있습니다.
- 당신은 두 배의 가격에 두 번째 카드를 살 수 있습니다.
- 세 번째 카드는 3배 가격으로 구매하실 수 있습니다.
- 네 번째 카드는 4배 가격에 구매하실 수 있습니다.
- 구매하지 않은 카드는 따로 두며, 항상 공개되는 상위 3위 외에 차례에 따라 나중에 모든 플레이어가 구매할 수 있다.
- 카드가 이벤트 카드일 경우 카드를 그리는 플레이어에게 영향을 미칩니다. 일단 추첨하고 플레이하면 이벤트 카드가 게임에서 제거됩니다. 이벤트 카드가 무료 구매를 허용한다면, 이 순서는 따로 두거나 추첨한 카드여야 하며, 후보가 없는 경우에는 효과가 없다.
더 이상 뽑을 카드가 없을 때 게임이 종료된다. 순서대로 하는 모든 선수들은 마지막 달러를 10달러만 써도 된다. 스코어링은 다음과 같이 수행됩니다.
- 당신이 소유한 모든 카드에 대해 1 VP를 획득하세요.
- 모든 정부 및 군사 카드에 대해 2명의 VP를 획득합니다.
- 모든 석유 및 관광 카드에 대해 3 VP를 획득합니다.
- 한 유형의 카드가 가장 많은 경우 VP 2점 획득(13종 모두 선택)
게임 마지막에 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리합니다.
플레이어들은 자원(투자) 카드와 이벤트 카드로 구성된 공통 덱을 공유한다. 갑판은 세 부분으로 나뉘어 있습니다. 모든 &ldqu;early&rdqu;카드가 뒤섞여 덱의 상위 3분의 1이 된다. 모든 “late” 카드가 뒤섞여 바닥의 3분의 1이 된다.
리소스 카드 유형에는 13가지가 있습니다. 인도, 광산, 어류, 목재, 선박, 지상, 항공, 정부, 군사, 석유, 농업, 서비스 및 관광. 자원 카드는 관련 비용, 점수 및 수익 가치를 가집니다.
각 선수는 2달러부터 시작합니다.
각 턴마다 2단계로 구성된다.
1. 수익 단계
- 1달러를 무료로 받으세요.
- 1D6 또는 2D6 롤. 롤과 점수가 일치하는 모든 리소스를 통해 수익을 창출할 수 있습니다.
- 만약 당신의 카드가 하나도 일치하지 않는다면, 무료로 2달러를 얻으세요.
- 달러는 보통 은행에서 나옵니다. 그러나 자원이 “ticket”로 표시되어 있다면, 1달러는 은행이 아닌 상대방으로부터 나온다.
2. 투자 단계
- 데크의 상위 3개의 카드가 위로 향합니다.
- 카드 한 장을 액면 그대로 구매하실 수 있습니다.
- 당신은 두 배의 가격에 두 번째 카드를 살 수 있습니다.
- 세 번째 카드는 3배 가격으로 구매하실 수 있습니다.
- 네 번째 카드는 4배 가격에 구매하실 수 있습니다.
- 구매하지 않은 카드는 따로 두며, 항상 공개되는 상위 3위 외에 차례에 따라 나중에 모든 플레이어가 구매할 수 있다.
- 카드가 이벤트 카드일 경우 카드를 그리는 플레이어에게 영향을 미칩니다. 일단 추첨하고 플레이하면 이벤트 카드가 게임에서 제거됩니다. 이벤트 카드가 무료 구매를 허용한다면, 이 순서는 따로 두거나 추첨한 카드여야 하며, 후보가 없는 경우에는 효과가 없다.
더 이상 뽑을 카드가 없을 때 게임이 종료된다. 순서대로 하는 모든 선수들은 마지막 달러를 10달러만 써도 된다. 스코어링은 다음과 같이 수행됩니다.
- 당신이 소유한 모든 카드에 대해 1 VP를 획득하세요.
- 모든 정부 및 군사 카드에 대해 2명의 VP를 획득합니다.
- 모든 석유 및 관광 카드에 대해 3 VP를 획득합니다.
- 한 유형의 카드가 가장 많은 경우 VP 2점 획득(13종 모두 선택)
게임 마지막에 가장 많은 VP를 가진 플레이어가 승리합니다.
A card and dice game for 2-5 players. Each player controls 1 town in Alaska and develops his town in order to score the most points.
Players share a common deck comprising resource (investment) cards and event cards. The deck comes in three parts. All the “early” cards are shuffled to make the top third of the decks. All the “late” cards are shuffled to make the bottom third of the deck.
There are 13 resource card types: Indians, Mines, Fish, Wood, Ships, Ground, Air, Government, Military, Oil, Agriculture, Service, and Tourism. Resource cards have an associated cost, score and revenue value.
Each player starts with 2 dollars.
Players take turns with each turn comprising 2 phases:
1. Revenue Phase
- Gain 1 dollar for free.
- Roll 1D6 or 2D6. Gain revenue from every one of your resources whose score matches your roll.
- If your roll did not match any of your cards gain a second dollar for free.
- Dollars normally come from the Bank. If, however a resource is marked “ticket”, then 1 dollar comes from an opponent instead of the Bank.
2. Investment Phase
- The top 3 cards of the deck are turned face up.
- You may buy one card for its face value.
- You may buy a second card for double its cost.
- You may buy the third card for triple its cost.
- You may buy a fourth card for quadruple the cost and so on.
- Cards not bought are set aside and can be bought later by any player on their turn in addition to and/or instead of the top 3 that are always revealed.
- If the card is an event card it affects the player who draws them. Event cards, once drawn and played, are removed from the game. If an event card allows a free buy, it must be of a card set aside or drawn this turn; if there are no candidates, it has no effect.
The game ends when there are no more cards left to draw. All players in order may ten spend the last of their dollars. Scoring is undertaken as follows:
- Score 1 VP for every card you own.
- Score 2 VP for every Government and Military Card.
- Score 3 VP for every Oil and Tourism Card.
- Score 2 VP if you have the most cards of a type (check all 13 types)
The player with the most VP at the end of the game wins.
Players share a common deck comprising resource (investment) cards and event cards. The deck comes in three parts. All the “early” cards are shuffled to make the top third of the decks. All the “late” cards are shuffled to make the bottom third of the deck.
There are 13 resource card types: Indians, Mines, Fish, Wood, Ships, Ground, Air, Government, Military, Oil, Agriculture, Service, and Tourism. Resource cards have an associated cost, score and revenue value.
Each player starts with 2 dollars.
Players take turns with each turn comprising 2 phases:
1. Revenue Phase
- Gain 1 dollar for free.
- Roll 1D6 or 2D6. Gain revenue from every one of your resources whose score matches your roll.
- If your roll did not match any of your cards gain a second dollar for free.
- Dollars normally come from the Bank. If, however a resource is marked “ticket”, then 1 dollar comes from an opponent instead of the Bank.
2. Investment Phase
- The top 3 cards of the deck are turned face up.
- You may buy one card for its face value.
- You may buy a second card for double its cost.
- You may buy the third card for triple its cost.
- You may buy a fourth card for quadruple the cost and so on.
- Cards not bought are set aside and can be bought later by any player on their turn in addition to and/or instead of the top 3 that are always revealed.
- If the card is an event card it affects the player who draws them. Event cards, once drawn and played, are removed from the game. If an event card allows a free buy, it must be of a card set aside or drawn this turn; if there are no candidates, it has no effect.
The game ends when there are no more cards left to draw. All players in order may ten spend the last of their dollars. Scoring is undertaken as follows:
- Score 1 VP for every card you own.
- Score 2 VP for every Government and Military Card.
- Score 3 VP for every Oil and Tourism Card.
- Score 2 VP if you have the most cards of a type (check all 13 types)
The player with the most VP at the end of the game wins.
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