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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Josh Malbon
-
아티스트
-
인원
게임 소개
교전 미니어처 워게임을 위한 전술 AI입니다.
적대적 전술 AI는 교전 미니어처 워게임에서 적 유닛을 이리저리 명령하는 인공지능 시스템이기 때문에 적과 단독 플레이나 협동 플레이가 가능하다.
이 규칙은 적군 부대, 어디로 가야 하고 무엇을 해야 하는지를 알려주는 72장의 카드를 통해 작동한다. 모든 카드에는 두 세트의 지침이 있습니다. 한 세트는 플레이어 모르게 순찰 유닛에게 명령을 내린다. 다른 일련의 명령은 플레이어의 유닛을 공격하는 유닛을 인지하는 것입니다.
순찰 지침은 다음과 같습니다. 플레이어를 위한 영역 청소, 목표 순찰, 수상한 행동 확인 등...
공격 명령은 다음과 같습니다. 플레이어 돌진, 방어 자세, 측면 공격 등...
각 카드에는 다음이 포함됩니다. 나침반 길찾기, 주사위 굴리기, 공격할 플레이어, 리액션. 또한 각 카드에는 가변 활성화 또는 다중 목표의 경우 객관적 순서에 사용할 수 있는 카드 기호가 있다.
카드 카드 기호와 일치하는 16개의 샤드가 데크와 규칙집에 포함되어 있습니다. 적 유닛의 임의 설정에 사용할 수 있습니다.
이 규칙은 원거리 무기를 사용하는 미니어처 게임을 위해 특별히 고안되었다.
적이 활성화될 때마다 플레이어는 적 유닛의 카드를 뽑는다. 카드는 적에게 명령이나 명령을 내립니다. 때로는 적이 어떤 방향으로 얼마나 멀리 움직이는지, 어떤 플레이어를 공격할지를 보여주기 위해 여러 장의 카드를 뽑아야 한다.
적대적 전술 AI는 학습 속도가 빠르고 좋은 싸움을 할 수 있습니다. 적이 당신을 놀라게 할 수도 있어요!
적대적 전술 AI는 교전 미니어처 워게임에서 적 유닛을 이리저리 명령하는 인공지능 시스템이기 때문에 적과 단독 플레이나 협동 플레이가 가능하다.
이 규칙은 적군 부대, 어디로 가야 하고 무엇을 해야 하는지를 알려주는 72장의 카드를 통해 작동한다. 모든 카드에는 두 세트의 지침이 있습니다. 한 세트는 플레이어 모르게 순찰 유닛에게 명령을 내린다. 다른 일련의 명령은 플레이어의 유닛을 공격하는 유닛을 인지하는 것입니다.
순찰 지침은 다음과 같습니다. 플레이어를 위한 영역 청소, 목표 순찰, 수상한 행동 확인 등...
공격 명령은 다음과 같습니다. 플레이어 돌진, 방어 자세, 측면 공격 등...
각 카드에는 다음이 포함됩니다. 나침반 길찾기, 주사위 굴리기, 공격할 플레이어, 리액션. 또한 각 카드에는 가변 활성화 또는 다중 목표의 경우 객관적 순서에 사용할 수 있는 카드 기호가 있다.
카드 카드 기호와 일치하는 16개의 샤드가 데크와 규칙집에 포함되어 있습니다. 적 유닛의 임의 설정에 사용할 수 있습니다.
이 규칙은 원거리 무기를 사용하는 미니어처 게임을 위해 특별히 고안되었다.
적이 활성화될 때마다 플레이어는 적 유닛의 카드를 뽑는다. 카드는 적에게 명령이나 명령을 내립니다. 때로는 적이 어떤 방향으로 얼마나 멀리 움직이는지, 어떤 플레이어를 공격할지를 보여주기 위해 여러 장의 카드를 뽑아야 한다.
적대적 전술 AI는 학습 속도가 빠르고 좋은 싸움을 할 수 있습니다. 적이 당신을 놀라게 할 수도 있어요!
Tactical AI for skirmish miniature wargames.
Hostile Tactical AI is an Artificial Intelligence system to order enemy units around in skirmish miniature wargames, so you may play solo or co-op against the enemy.
The rules work through a deck of 72 cards that tell enemy units, where to go and what to do. There are two sets of instructions on every card. One set gives orders to patrolling units unaware of the player. The other set of orders is for aware units attacking the player's units.
Patrol instructions include: Sweeping the area for the player, Patrolling objectives, Checking suspicious behavior, etc...
Attack instructions include: Rushing the player, Defensive posturing, Flanking, etc...
Each card includes: Compass directions, Dice rolls, Player to attack, and Reactions. There are also playing card symbols on each card to be used for variable activations or objective orders in the case of multiple objectives.
Included with the deck and rulebook are sixteen shards matching the playing card symbols. These can be used for random setup of enemy units.
The rules were specifically designed for miniature games with ranged weapons.
For each enemy activation, the player draws a card for that enemy unit. The card gives the enemy order or orders. Sometimes requiring multiple cards to be drawn to show what direction and how far the enemy moves, and also which player to attack.
Hostile Tactical AI is quick to learn and gives you a good fight. The enemy might just surprise you!
Hostile Tactical AI is an Artificial Intelligence system to order enemy units around in skirmish miniature wargames, so you may play solo or co-op against the enemy.
The rules work through a deck of 72 cards that tell enemy units, where to go and what to do. There are two sets of instructions on every card. One set gives orders to patrolling units unaware of the player. The other set of orders is for aware units attacking the player's units.
Patrol instructions include: Sweeping the area for the player, Patrolling objectives, Checking suspicious behavior, etc...
Attack instructions include: Rushing the player, Defensive posturing, Flanking, etc...
Each card includes: Compass directions, Dice rolls, Player to attack, and Reactions. There are also playing card symbols on each card to be used for variable activations or objective orders in the case of multiple objectives.
Included with the deck and rulebook are sixteen shards matching the playing card symbols. These can be used for random setup of enemy units.
The rules were specifically designed for miniature games with ranged weapons.
For each enemy activation, the player draws a card for that enemy unit. The card gives the enemy order or orders. Sometimes requiring multiple cards to be drawn to show what direction and how far the enemy moves, and also which player to attack.
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