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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
터미네이터 테마가 있는 2인용 교전 게임입니다. 한 선수는 스카이넷(로봇)이다. 다른 한 명은 저항군이다.
연극은 파괴된 도시를 나타내는 8x8 격자에서 행해진다. 보드에는 선수들의 재량에 따라 지형이 채워진다. 지형 유형에는 황무지(상대적으로 맑은), 뼈 밭(인간의 사기를 떨어뜨리는), 잔해(인간의 좋은 은신처), 폐허(숨고 은폐하기 좋은), 거대한 잔해(이동 제한 및 공격 옵션)가 포함된다.
각 면은 서로 다른 움직임 능력과 힘(히트)을 가진 일련의 단위를 가진다. 카운터 또는 치트는 보드 주변의 움직임을 제어하기 위해 사용됩니다. 손상 카운터는 개별 장치의 손상(히트 손실)을 추적하는 데 사용됩니다.
각각의 선수들은 자신만의 독특한 카드 한 벌을 가지고 있다. 카드 종류에는 공격 방어, 움직임, 특수 등이 포함된다. 카드가 적용될 수 있는 단위에 제한이 있을 수 있다.
각 플레이어는 자신의 마지막 3줄에 자신의 유닛을 배치합니다. 단위가 쌓일 수 없습니다.
플레이어는 3단계로 구성된 각 턴에 대해 교대로 진행합니다.
1. 공급 단계
- 당신의 덱에서 카드 3장을 뽑아서 손에 쥐세요.
2. 실행 단계
- 손에서 카드를 놉니다(제한 없음).
- 이동 카드를 사용하여 장치 중 하나를 표시된 공간 수까지 이동합니다. 당신의 상대는 움직임을 부정하기 위해 특정한 특별한 카드를 사용할 수 있습니다.
- 공격 카드를 사용하여 유닛이 카드에 표시된 정확한 범위로 대상 유닛을 공격하게 하고 공격 카드의 손상 등급에 따라 대상 유닛에 데미지를 줍니다. 상대방은 공격으로 인한 타격을 줄이기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
3. 종료 단계
- 최대 손 크기는 7장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
승자는 상대방을 먼저 파괴하는 선수입니다.
연극은 파괴된 도시를 나타내는 8x8 격자에서 행해진다. 보드에는 선수들의 재량에 따라 지형이 채워진다. 지형 유형에는 황무지(상대적으로 맑은), 뼈 밭(인간의 사기를 떨어뜨리는), 잔해(인간의 좋은 은신처), 폐허(숨고 은폐하기 좋은), 거대한 잔해(이동 제한 및 공격 옵션)가 포함된다.
각 면은 서로 다른 움직임 능력과 힘(히트)을 가진 일련의 단위를 가진다. 카운터 또는 치트는 보드 주변의 움직임을 제어하기 위해 사용됩니다. 손상 카운터는 개별 장치의 손상(히트 손실)을 추적하는 데 사용됩니다.
각각의 선수들은 자신만의 독특한 카드 한 벌을 가지고 있다. 카드 종류에는 공격 방어, 움직임, 특수 등이 포함된다. 카드가 적용될 수 있는 단위에 제한이 있을 수 있다.
각 플레이어는 자신의 마지막 3줄에 자신의 유닛을 배치합니다. 단위가 쌓일 수 없습니다.
플레이어는 3단계로 구성된 각 턴에 대해 교대로 진행합니다.
1. 공급 단계
- 당신의 덱에서 카드 3장을 뽑아서 손에 쥐세요.
2. 실행 단계
- 손에서 카드를 놉니다(제한 없음).
- 이동 카드를 사용하여 장치 중 하나를 표시된 공간 수까지 이동합니다. 당신의 상대는 움직임을 부정하기 위해 특정한 특별한 카드를 사용할 수 있습니다.
- 공격 카드를 사용하여 유닛이 카드에 표시된 정확한 범위로 대상 유닛을 공격하게 하고 공격 카드의 손상 등급에 따라 대상 유닛에 데미지를 줍니다. 상대방은 공격으로 인한 타격을 줄이기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
3. 종료 단계
- 최대 손 크기는 7장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
승자는 상대방을 먼저 파괴하는 선수입니다.
A 2-player skirmish Game with a Terminator theme. One player is Skynet (Robots). The other player is the Resistance (Humans).
Play is undertaken on an 8x8 grid representing a destroyed city. The board is populated with terrain at the discretion of the players. Terrain types include: wasteland (relatively clear), bone fields (demoralizing to humans), rubble (good hiding spots for humans), ruins (good hiding and cover) and massive debris (limiting movement and attack options)
Each side gets a set of units with differing movement abilities and strength (hits). Counters or chits are used to control movement around the board. Damage counters are used to keep track of the damage (hits lost) of the individual units.
Each player has his own unique deck of cards. Card types include: attack defence, movement and special. Cards may have limitations regarding which units they can be applied to.
Each player places his units in any of his last 3 rows. Units may not stack.
Players take turns with each turn comprising 3 Phases.
1. Supply Phase
- Draw 3 cards from your deck and place them in your hand.
2. Action Phase
- Play cards from your hand (no limit).
- Use move cards to move one of your units up to the indicated number of spaces. Your opponent may use certain special cards to negate a move.
- Use attack cards to have a unit attack a target unit at the exact range indicated by the card and do damage to the target as indicated by the damage rating of the attack card. Your opponent may use defence cards to reduce hits caused by an Attack.
3. End Phase
- Max hand size is 7 cards. Discard excess cards.
The winner is the player that destroys his opponent’s base first.
Play is undertaken on an 8x8 grid representing a destroyed city. The board is populated with terrain at the discretion of the players. Terrain types include: wasteland (relatively clear), bone fields (demoralizing to humans), rubble (good hiding spots for humans), ruins (good hiding and cover) and massive debris (limiting movement and attack options)
Each side gets a set of units with differing movement abilities and strength (hits). Counters or chits are used to control movement around the board. Damage counters are used to keep track of the damage (hits lost) of the individual units.
Each player has his own unique deck of cards. Card types include: attack defence, movement and special. Cards may have limitations regarding which units they can be applied to.
Each player places his units in any of his last 3 rows. Units may not stack.
Players take turns with each turn comprising 3 Phases.
1. Supply Phase
- Draw 3 cards from your deck and place them in your hand.
2. Action Phase
- Play cards from your hand (no limit).
- Use move cards to move one of your units up to the indicated number of spaces. Your opponent may use certain special cards to negate a move.
- Use attack cards to have a unit attack a target unit at the exact range indicated by the card and do damage to the target as indicated by the damage rating of the attack card. Your opponent may use defence cards to reduce hits caused by an Attack.
3. End Phase
- Max hand size is 7 cards. Discard excess cards.
The winner is the player that destroys his opponent’s base first.
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